Eerste gps

Zolang er maar knopjes aan zitten
Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Eerste gps

Post by Boysnoize »

Laat maar weten waar ik me kan aanmelden voor die fanclub :laughing:

Hij is vandaag toegekomen!
Updates gedaan, ondertussen de houder op de motor gezet..
Toerkes doen na de updates? Zeker!
Kies bestemming :wall:

Ik ga hem eens aan de pc hangen een dezer, want blijkbaar kan je wel ritten van andere gebruikers downloaden..
Maar je moet dus altijd zelf een of andere richting, tussenstop of bestemming aanduiden..

Soit,
Ik leer hem wel nog kennen, maar vandaag niet meer :pillepalle:

Zuiver over de gps ziet er wel sowieso heel degelijk, duidelijk, gebruiksvriendelijk en eenvoudig uit .
Zag direct ook al tankstations aangeduid op de afstandsbalk rechts als ik zee als eindbestemming koos .
Dus dat zal al geen probleem zijn :grin:

Ga er nu wat kilometers mee doen en zal wel nog eens updaten dan ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste gps

Post by Muug »

Kies bestemming, kan toch geen probleem zijn? Ge zet ergens uw vinger op de kaart en hij berekent een mooie kronkelroute er naar toe.
Maak zeker ook een TomTom Mydrive account aan. Je kan die gebruiken om routes te beheren en je kan er de intensiteit van de kronkels mee bepalen.

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Eerste gps

Post by Boysnoize »

Awel maandag, normaal, ging ik dat eens doen sie..
Dus gewoon denkbeeldig dartsen naar de gps en rijden maar.. ik zie dan wel of ik thuis raak :)

Geeft goed op m'n helm ook.. heel benieuwd naar maandag..

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Eerste gps

Post by Boysnoize »

Zeg maar Muug,
Download eens calimoto, gewoon voor te testen..
Kan je op planner duwen en kilometers insteken en op random duwen.. had daar al op zitten zoeken, maar wou m'n gsm niet gebruiken als gps...
Maar dacht dus zo een functie te vinden..

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Eerste gps

Post by Mario »

Marsman wrote: 11 Jun 2021 20:55 ik heb mijne 590 deze morgen bij Mertens op den toog gesmeten met de vermelding dat dit het allerslechtste van het allerslechtste is. En de sukkelaar van dienst achter de balie had al 2 zeer misnoegde klanten vóór mij moeten kalmeren :rayof: :furious3:
Maar soit, na een update van 2 weken geleden is mijn gertrut letterlijk en figuurlijk het noorden kwijtgeraakt en deed ze dingen die ze in het verleden nog nooit heeft uitgestoken. Wie er in haar kont gebeten heeft weet ik niet, maar er was echt geen land meer mee te bezeilen. Vraag maar aan 2JFK: die heeft er hoofdschuddend en niet begrijpend naar gekeken :lipsrsealed2:
Enfin, ik heb aan de sukkelaar van dienst achter de balie gezegd dat hij het maar moet oplossen en eer hij dat gedaan heeft moet hij mij niet bellen.

En TT? Neen, dank u, daar pas ik voor want een ex-collega van mij heeft een 550 en de stoten die we daar al van gezien hebben..... :w00t:
Dan nog liever een robbertje vechten met gertrut :whip:

't Is niet echt meer van deze tijd, maar ik heb soms heimwee naar mijn goeie ouwe roadbookroller :rayof:
ik heb lang een collega gehad die constant zat te sakkeren op haar computer
9 keren op de 10 lag het aan haar...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Eerste gps

Post by OzzePaa »

:stupid: Mnjah ... mijn boutade is dan ook altijd "zo'n apparaat, dat is nie tzelfde as ne koffiezet hé" ... alhoewel hedendaagse koffiezetten soms toch ook enige inleving in hun modus operandi behoeven eer ge er drinkbaar vocht uit krijgt. :mrgreen:
Knoppeke vinden, daar op duwen en 't spel doet alles wat gij denkt dat het zou moeten doen, is dus inderdaad misschien wel van toepassing op een lichtschakelaar, al mag aan de intuïtieve bediening van veel electro-stuff ongetwijfeld meer aandacht besteed worden. Om inderdaad nog niet te spreken over bv het Garmin-iaanse concept van "we maken iets dat zo ongeveer wel doet wat het moet dien, en de gebruikers zullen de flaws en inconsistenties er wel uithalen" ;) :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Eerste gps

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 17 Jun 2021 10:55 Knoppeke vinden, daar op duwen en 't spel doet alles wat gij denkt dat het zou moeten doen, is dus inderdaad misschien wel van toepassing op een lichtschakelaar
Misschien moet je mijn geraaskal over de auxiliary LED lampen van mijn T7 elders op dit forum eens lezen en je stelling herzien :whistling: :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste gps

Post by Muug »

Boysnoize wrote: 16 Jun 2021 23:17 calimoto
Kan je op planner duwen en kilometers insteken en op random duwen.. had daar al op zitten zoeken, maar wou m'n gsm niet gebruiken als gps...
Maar dacht dus zo een functie te vinden..
Nope, niet op de TT, maar toch bijna.
Remember: kronkelrit is gewoon van A naar B, spannende route is een kronkelroute van A naar A over B (en ev. C, D, E, ....) , en als je maar één punt (B) selecteert dan lopen heen- en terugroute nogal dicht bij elkaar, hetgeen een beetje logisch is.

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Eerste gps

Post by Boysnoize »

Check, dus gewoon een c insteken..

Heb calimoto paar simulaties laten maken en die punten opgeschreven om in te steken voor de eerste keren..
Maar maandag dus..

Alleszins merci Muug!

snail
Posts: 38
Joined: 03 Apr 2016 20:12

Re: Eerste gps

Post by snail »

Ik wil ook zo'n geardinges!
De keren dat ik in vijfde bleef rijden ipv in zesde kan ik niet meer tellen...

btw: de toerenteller gebruik ik samen met de snelheidsmeter om onthefly de versnelling uit te rekenen. :-P

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

snail wrote: 20 Jun 2021 15:02

btw: de toerenteller gebruik ik samen met de snelheidsmeter om onthefly de versnelling uit te rekenen. :-P

:laugh3:
I am confused. Oh no, maybe not!

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Eerste gps

Post by Boysnoize »

Update!

Aangezien ik het de laatste weken wat druk heb nog maar 1 keer kunnen gaan toeren om de gps te testen..
Maar heel tevreden van..

Zoals Muug aangaf, gewoon willekeurig twee punten aangeduid en 1 café als tussenstop voor de madam (want we zijn nu eens samen weg) tot ik tevreden was van de tijdsduur dat we onderweg zouden zijn..

En ik moet zeggen heel content van de routekeuzes.. had hem op spannend en het meest bochtig gezet.. heel veel nieuwe baantjes in eigen streek leren kennen.
Al ga ik hem na alle kleine baantjes en een gemiddelde van 40/h een stapje minder bochtig zetten de volgende keer..

Hoor hem ook heel vlot en duidelijk op m'n helm.

Foutjes;

Scherm niet vergrendeld, waardoor hij versprong van liggend naar staand bij het rijden, dus op plaatsen met meerdere afslagen, of een kruispunt dat twee rechtse wegen had, was t efkes wat sukkelen.

Kreeg melding bij aanmaken route dat er mogelijks een onverhard stuk in zou zitten.. maar ik dacht dan laten we wel herberekenen..
Maar dit kalf had een punt op de Ravel aangeduid als tussenstop, en dat had ik dus ook direct door na 2 kilometer :stupid: :ImaPoser:

Maar goed gelachen en ik steek het in m'n rugzakje voor de volgende keer.

Alleszins heel tevreden van..

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste gps

Post by Muug »

Vergrendeling: heb je gelijk in.
Bochtigheid: TT neemt wat er is. Dus jij woont blijkbaar in een regio met veel kleine wegjes. Maar je route zal met dezelfde settings in een minder druk bewegde (?) regio vanzelf minder kronkelig worden.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

Boysnoize wrote: 29 Jun 2021 06:58 Scherm niet vergrendeld, waardoor hij versprong van liggend naar staand bij het rijden, dus op plaatsen met meerdere afslagen, of een kruispunt dat twee rechtse wegen had, was t efkes wat sukkelen.
Och ja, dat is typisch voor de TT. Inderdaad best scherm vergrendelen, dan heb je daar geen last meer van.

Om het toestel zelf leuke routes te laten maken, daarvoor is de TT beslist de beste keuze. Je gaat daar veel plezier mee hebben.

Maar ook geen schrik hebben als je eens bestaande routes wil inladen. Tip: gebruik altijd een track of spoor om in te laden. De TT maakt daar zelf automatisch een route van, die in de meeste gevallen het spoor uitstekend volgt. Alleen zal de TT altijd rekening houden met de wegen uit zijn kaart. En bij afwijken van de route zal hij altijd de route herberekenen, maar ook dat doet hij redelijk goed.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste gps

Post by Muug »

F M wrote: 29 Jun 2021 08:50
Boysnoize wrote: 29 Jun 2021 06:58 Scherm niet vergrendeld, waardoor hij versprong van liggend naar staand bij het rijden, dus op plaatsen met meerdere afslagen, of een kruispunt dat twee rechtse wegen had, was t efkes wat sukkelen.
Och ja, dat is typisch voor de TT. Inderdaad best scherm vergrendelen, dan heb je daar geen last meer van.
Ik denk eigenlijk dat dat niet kan....

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

http://download.tomtom.com/open/manuals ... tation.htm

Tja een TomTom is nochtans heel intuïtief in gebruik :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste gps

Post by Muug »

F M wrote: 29 Jun 2021 11:30 http://download.tomtom.com/open/manuals ... tation.htm
Tja een TomTom is nochtans heel intuïtief in gebruik :whistling:
Tuurlijk. Jazeker. Vast en zeker!
Maar ik ben geen nerd die elke parameter van buiten kent.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

Ik ook niet. Ik zoek het op als het nodig is ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste gps

Post by Muug »

F M wrote: 29 Jun 2021 13:25 Ik ook niet. Ik zoek het op als het nodig is ;)
:thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eerste gps

Post by F M »

Marsman wrote: 12 Jun 2021 12:22
F M wrote: 11 Jun 2021 21:56 En van Marsman moet je je op gps-gebied niets aantrekken. Zolang ik die ken is die in oorlog met zijn gpssen.😜
Als ge dat maar weet!!! :whip: :whip: :whip:


Ik heb mijn hoop gesteld op de service van Mertens: ze gaan gertrut tot de orde roepen en ik hoop dat ze daarna deftig in de pas gaat lopen en dàn kan het misschien nog wel goed komen tussen ons. :dontknow:
En? Is het al terug goedgekomen? Of mogen we een scheiding verwachten?
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply