Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by F M »

Heb het even op het Waypoint-forum opgezocht.

Kijk eens in Basecamp bij Bewerken-Opties-Toesteloverdracht. Daar zouden alle vinkjes moeten uitstaan.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by OzzePaa »

F M wrote: 20 Aug 2021 10:35 Heb het even op het Waypoint-forum opgezocht.

Kijk eens in Basecamp bij Bewerken-Opties-Toesteloverdracht. Daar zouden alle vinkjes moeten uitstaan.
Ja, natuurlijk :!: :roll: ... Inallegeval zeker de tweede optie ... Maar ja, da's pas evident als je't weet natuurlijk ;) :whistling:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by Marsman »

F M wrote: 20 Aug 2021 01:17 Een track is kaartonafhankelijk. Die wordt gegarandeerd 1 op 1 van de pc naar de Zumo overgezet. De Zumo laat je dan de track converteren naar een reis. En die komt dan ook overeen met de route die je gemaakt hebt.
Sorry Frans, maar dat is dikken BS: vorige week 4 routes gemaakt voor een midweek in Luxemburg. Deed dat, zoals gewoonlijk in BC en heb alles zeer strikt gecontroleerd (zoals altijd). Omgezet naar track en die in gertrut gestoken. Geconverteerd naar een route en daarna eens gecheckt en gedubbelcheckt met gertrut naast de PC: alles OK. (BOOOOOOOORING :devil: )
Zondag vertrekken we en het eerste wat gertrut met mijn aanlooproute doet, is mij zo snel als mogelijk naar de snelweg in Nossegem sturen terwijl ik ALTIJD de snelweg in Bertem neem.
De bedoeling was de E40 te nemen tot in Jodoigne en vanaf daar de binnenwegskes tot in Luxemburg. Wat doet de trut?? Ze stuurt me dus in Nossegem de snelweg op en in Heverlee stuurt ze me via de E314 naar Maastricht. WHAT THE FUCK??? Ik moet niet naar Maastricht: ik moet naar Luxemburg godverdomme. :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:
Na een herstart in Jodoigne doet ze eindelijk wat ze moet doen.
Ik snap op 't einde geen kloten meer van dienen brol :dontknow: :dontknow:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by F M »

Heb je bij het starten van die route in het oog gehouden of hij begon te rekenen? Als dat gebeurt dan heb je het zitten. Dat doet hij als hij denkt dat je op dat moment niet op de route bent. En dat kan zijn omdat je effectief niet op de route bent, maar dat kan ook omdat hij nog geen exacte fix van de satellieten heeft.

Ik zorg altijd de gps op tijd op te starten zodat hij alle tijd heeft om een fix te krijgen. En als ik de route activeer let ik ook altijd op of hij begint te rekenen.

En ik heb die fratsen niet voor. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by OzzePaa »

F M wrote: 20 Aug 2021 20:48 ......
En ik heb die fratsen niet voor. :dontknow:
Tjah, Dré, uw Gertrut weet dat natuurlijk niet hé dadde gij ALTIJD in Bertem op dottostraat gaat ipv in Sterrebeek ;) :mrgreen: :lipsrsealed2:
Maar mij ambeteert de Zumo (deze noch de vorige exemplaren) inderdaad ook niet op die manier :mrgreen:

Bij de tips die FM al gaf, misschien nog deze :
op een 595 is het wat moeilijk te zien, zo weet ik van m'n motomaatje die zo'n onding heeft, maar als je het SPOOR van de route die je gaat rijden zichtbaar maakt (blauw in combinatie met het lila route-lijntje werkt heel goed voor mij) dan zie je die twee lijntjes dus over elkaar geprojecteerd op het scherm. Een dunner blauw streepbinnen de lile lijn. Of op een XT met "brede" spoorinstellingen, net andersom. Als dan de route (lila lijn) afwijkt van de blauwe, weet je dat er iets niet pluis is. Betekent wel dagge niet enkel moet voortgaan op wat de trut u in het oor fluistert, maar af en toe (ik doe het zowat elke 10 seconden) een bliksemblik op het scherm werpt ;) :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by Marsman »

F M wrote: 20 Aug 2021 20:48 Heb je bij het starten van die route in het oog gehouden of hij begon te rekenen? Als dat gebeurt dan heb je het zitten. Dat doet hij als hij denkt dat je op dat moment niet op de route bent. En dat kan zijn omdat je effectief niet op de route bent, maar dat kan ook omdat hij nog geen exacte fix van de satellieten heeft.
bij de start begint hij inderdaad soms te rekenen, maar de start ligt wel degelijk bij mij thuis en ik zit op dat moment dus al op de route.
F M wrote: 20 Aug 2021 20:48 Ik zorg altijd de gps op tijd op te starten zodat hij alle tijd heeft om een fix te krijgen. En als ik de route activeer let ik ook altijd op of hij begint te rekenen.
van zodra het contact van de motor opgezet wordt, start ook de zumo.
Het is wel opvallend dat de zoektocht naar satellieten de laatste tijd soms redelijk lang duurt. Het gebeurt af en toe zelfs dat ik al enkele straten verder ben eer ik ontvangst heb (maar nog steeds op de route).

Stel dat de gps begint te rekenen (terwijl dat niet zou mogen als ik je uitleg goed begrijp), wat doe je dan?
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by Blackbert »

Terug naar huis rijden en opnieuw beginnen? :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by Muug »

Computer says no. :laughing:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by F M »

Marsman wrote: 21 Aug 2021 12:00 Stel dat de gps begint te rekenen (terwijl dat niet zou mogen als ik je uitleg goed begrijp), wat doe je dan?
Afbreken, even wachten en opnieuw proberen. Als je op de route bent, en je kiest voor einde (als het gaat over een uit een spoor geconverteerde reis), mag hij niet rekenen. Want dat betekent dat hij denkt dat je niet op de route bent. Bv omdat hij nog geen fix heeft.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by Marsman »

F M wrote: 21 Aug 2021 15:26
Marsman wrote: 21 Aug 2021 12:00 Stel dat de gps begint te rekenen (terwijl dat niet zou mogen als ik je uitleg goed begrijp), wat doe je dan?
Afbreken, even wachten en opnieuw proberen. Als je op de route bent, en je kiest voor einde (als het gaat over een uit een spoor geconverteerde reis), mag hij niet rekenen. Want dat betekent dat hij denkt dat je niet op de route bent. Bv omdat hij nog geen fix heeft.
OK, weer iets bijgeleerd :thumbsup:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by Marsman »

OzzePaa wrote: 20 Aug 2021 21:21 Tjah, Dré, uw Gertrut weet dat natuurlijk niet hé dadde gij ALTIJD in Bertem op dottostraat gaat ipv in Sterrebeek ;) :mrgreen: :lipsrsealed2:
als ik dat op zó in basecamp heb geprogrammeerd, dan weet ze dat wél
OzzePaa wrote: 20 Aug 2021 21:21 Bij de tips die FM al gaf, misschien nog deze :
op een 595 is het wat moeilijk te zien, zo weet ik van m'n motomaatje die zo'n onding heeft, maar als je het SPOOR van de route die je gaat rijden zichtbaar maakt (blauw in combinatie met het lila route-lijntje werkt heel goed voor mij) dan zie je die twee lijntjes dus over elkaar geprojecteerd op het scherm. Een dunner blauw streepbinnen de lile lijn. Of op een XT met "brede" spoorinstellingen, net andersom. Als dan de route (lila lijn) afwijkt van de blauwe, weet je dat er iets niet pluis is. Betekent wel dagge niet enkel moet voortgaan op wat de trut u in het oor fluistert, maar af en toe (ik doe het zowat elke 10 seconden) een bliksemblik op het scherm werpt ;) :whistling:
Dat truukje ken ik ook wel. Ik had van Frans trouwens ooit een bestand gekregen waardoor de route op de zumo als een dikke zwarte lijn (italian black) weergegeven wordt, geflankeerd door de groene kleur die ik voor de track gebruik.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by Raketman »

F M wrote: 20 Aug 2021 10:35 Heb het even op het Waypoint-forum opgezocht.
Kijk eens in Basecamp bij Bewerken-Opties-Toesteloverdracht. Daar zouden alle vinkjes moeten uitstaan.
Eèèèèn dat stonden ze dus niet. Allez, we prutsen nog wat verder...
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by F M »

Nog een algemeen advies. Als je op reis vertrekt, laad dan een tijdje vooraf de routes in. Dan heb je de tijd om even na te kijken of de routes goed in het toestel geraken.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo 595 Kaarten overzetten naar PC

Post by Marsman »

weer iets bijgeleerd van onze eigenste "Mr GPS"

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Post Reply