MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by OzzePaa »

Omdat den FJR 's morgens op ne platte stond en Gertruud wegens Ardennentotter nog in haar ondergoed, is vorig jaar juli de MPR2-rit helaas aan mij voobijgegaan ... en ik had me er :furious3: nog zo op verheugd :cry:
Maar van afstel komt slechts uitstel :krabje: ... of zoiets ... en omdat het dan een ideaal weerke wordt, waag ik me vrijdag nog een keer aan de trip naar gene zijde van de hoofdstad.

Mocht er dus zo tegen tienen toevallig nog schoon volk in Lennik aan "Oud Gaasbeek" op de parking staan, dan zijn die van harte welkom om mee te gaan checken of de "Baanrit-1", zoals ze door Zappa destijds op RoetJoe gezet is, ook zo'n draai-en-keer-over-klein-wegskes-toerke is als de "Baanrit-2" die destijds als MPR-2 zeer gesmaakt werd.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by zappa »

vrijdag ? :grin:








:| moet ik werken :wall:
sig nature

User avatar
julien
Posts: 62
Joined: 31 Dec 2012 05:42

Re: MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by julien »

Zeer jammer :( , maar kom vrijdag terug van een teambuilding met de collega's , en naar alle waarschijnlijkheid zal daar ne grote kater om den hoek loeren :wall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by OzzePaa »

Tjah, door-de-week-ritjes : al die werkende mensen organiseren vanalles (babyborrels, verjaardagsfeesjes, familie-BBQ's, begrafenissen, garageverkopen ...) in de weekends hé ... waar ik dan wordt verwacht, zodat er door de week moet gereden worden :twisted: :mrgreen: ;)
Maar er komen nog schoon dagen naart schijnt ... en misschien ook nog wel vrije weekends ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by Koeno »

Ik vertrek vrijdagmorgend met de tent naar Ouren, om dan zaterdag de Duust bochten te rijden...
Dat allemaal met nen Duust & 200 GSa volgeladen met tent, slaapmat, slaapzak, kampeerstoeleke en nog wat zooi...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 12 Jun 2018 19:52
Mocht er dus zo tegen tienen toevallig nog schoon volk in Lennik aan "Oud Gaasbeek" op de parking staan, dan zijn die van harte welkom om mee te gaan checken of de "Baanrit-1", zoals ze door Zappa destijds op RoetJoe gezet is, ook zo'n draai-en-keer-over-klein-wegskes-toerke is als de "Baanrit-2" die destijds als MPR-2 zeer gesmaakt werd.
Ik zou heel graag willen,maar het is weer van dat, Ik ben heel den tijd den hof wa aan het veranderen geweest , en een deel van de de dals op den oprit terug goed aan het leggen geweest , nu was ik gisteren bezig aan de andere kant van het huis ,en met iets licht op te pakken en het in de kruiwagen te smijten lap terug het verschot , heel den tijd opgepast en nu met een paar stukjes takken op te pakken heb ik het terug zitten ,spijtig want ik had graag mee gereden ,maar voor de moment zit er dat niet in want nu ga ik met een peestok :?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by OzzePaa »

Versie 2 van Zappa's Baanrit is tevens best te pruimen :thumbsup: Iets meer grotere weg(skes) dan de editie die ook MPR-3 was, maar ik heb me toch geweldig gammezeerd :rayof:

Behalve een kabouter (dacht efkes pardoes in Achouffe beland te zijn :tongue: ) was er dus geen ander brommervolk in Gaasbeek en zou'k geen last gaan hebben van veel te veel terrasgezever ;) :mrgreen:

Image

Dees etablissement deed me ergens denken aan een lang vervlogen forum-rit, maar 'k weet niet meer in welk verband ... :dontknow:

Image

Bokes opgegeten aan dit wonder der techniek uit de jaren 60 ... zo te horen werkt het nog :mrgreen: , maar ziet er redelijk verloederd uit :?

Image

Even verder een détourke ingelast, maar helaas noggis mogen oefenen hoe een GSA te draaien op een 1,5m breed karspoor met links en rechts een talud en pinnekesdraad ernaast :wall:

Image

Image

Voorts nog wat nipte traktorkruisingen op traktorbrede traktorwegskes, maar voor de rest : plezant rijden en schoon uitzichten zoals we die van de Vlaamsche Ardennen en contreiën gewoon zijn, met af en toe een buitenverblijfje langs de weg.

Image

Image

Tegen het eind van de route bleek De Congoberg nog steeds voorzien te zijn van deze roestbak ...

Image

... en "Oud Gaasbeek" is tegenwoordig schitterend opgeknapt tot een mooie "Krijmerie Gaasbeek" met geweldige goeie crème-glas :headbang:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1469
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote: 16 Jun 2018 17:28
...

Tegen het eind van de route bleek De Congoberg nog steeds voorzien te zijn van deze roestbak ...

Image

De ontvoering van Europa van Koenraad Tinel. Gemaakt in cortenstaal!
http://www.standbeelden.be/standbeeld/2800

...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 16 Jun 2018 18:05
OzzePaa wrote: 16 Jun 2018 17:28 ...
De ontvoering van Europa van Koenraad Tinel. Gemaakt in cortenstaal!
http://www.standbeelden.be/standbeeld/2800

...
Aha :!: Dienen trap waar Bompa en ik tijdens een vorig toerke opklefferden was ook al van da materiaal dus ... en her en der verspreid in de omgeving zag ik dan waarschijnlijk nog wat kleinere werken van die mens : o.a een soort van geprikte vlieg.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MPR-2 retake ...maar dan ietofwa anders

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 16 Jun 2018 17:28 Versie 2 van Zappa's Baanrit is tevens best te pruimen :thumbsup: Iets meer grotere weg(skes) dan de editie die ook MPR-3 was, maar ik heb me toch geweldig gammezeerd :rayof:


:dontknow: :dontknow: :dontknow: :dontknow: ne baanrit van ik? versie 2 ? :dontknow: :dontknow: wat heb ik nu weer uitgestoken? :shock:






Image

snoeischaartjeu of klein plooibaar zaagskeu mee nemen :mrgreen: misschien minder moeite dan uw Gertrude te keren?? :grin:

sig nature

Post Reply