nu, mijn eerste gedacht was een CRF250 LA.
Maar, realistisch gezien, gaat het ding 90% vd tijd op een Mx parcours rondjes moeten draaien.
en 10% van de tijd op enduro weekend ergens in heuvels ver weg.
Daarvoor zoek ik iets dat liefst minder weegt dan ik plus uitrusting, pakweg 100kg.
Mijn tweede gedacht:
een Husqvarna TE150 TPI
Tweetakt met startmotor en injectie. En zelfs zonder dat debiele KTM PDS. Dat we dat nog mogen meemaken.
Maar : onvindbaar. Een paar fake advertenties van dealer op de gebruikelijke sites, that's it. Fake want die hebben de motor helemaal niet.
Mijn derde gedacht: de Beta Xtrainer 250 of 300.
250 kan je vergeten, onvindbaar.
300 dan?
Er zijn 3 Beta dealers in mijn buurt.
Geen enkele heeft ook maar 1 nieuwe Beta in zijn showroom. nessuna. Niente.
Laat staan een Xtrainer.
Ik geef niet op, ik ga ernaartoe om er eentje te bestellen: "april". "mei". Misschien.
Tweedehands kopen is ook een avontuur. Eentje in mijn buurt: voor mijn neus verkocht boven de vraagprijs. Blind gekocht.
nog eentje: duur geprijsd én 2 jaar oud maar nooit een nummerplaat gehad. Euro5 staat voor de deur, dat lukt nooit om die nog voor 1 januari aan een nummerplaat te helpen.
De Fantic XEF is ook zoiets. Nog niks van te vinden op de officiële Fantic site. Maar zou binnenkort geproduceerd worden.
De Fantic XE125 bestaat al wel en lijkt me hoogst verbazingwekkend: een YZ125 (=tweetakt crosser) met koplamp en nummerplaat