Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

En er zijn natuurlijk ook motorrijders waar het kunnen sleutelen aan de motor totaal geen argument is. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

den Bullet wrote: 10 Oct 2021 09:53
Muug wrote: 09 Oct 2021 22:59 :thumbsup:
Ik moet zeggen dat ik de 1200 leuker vindt, en lichter, en krachtiger, en stijver.
En Pokemonner ...

Plastieken brol en teveel elektronica.

Daar kunt ge zelf niks meer aan repareren :?
Hoezo?
Ik snap die uithaal naar modernere motoren niet direct.

Wat kan je aan een 1200 minder repareren als aan de 1150?
Beide injectie, Beide mogelijks ABS, Beide mogelijk handvatverwarming.

Plastieken brol, gojah, ik moet zeggen dat mijn plastieken brol het toch ook al 111.000km goed doet..
Zeker als je weet dat hij de laatste 30.000km een wat zwaarder leven gekregen heeft :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Koeno, een 1150 heeft geen canbus dus je kan zelf aan de elektriek werken, dat gaat niet lukken bij een 1200. Voor de rest denk ik niet dat er veel verschil is, want een 1150 heeft ook een heel pak sensoren.

Ah, het is nu eenmaal "bon ton" om af te geven op de moderne GSsen. :roll: For the record, op het Nederlandse GS- forum zijn er diverse leden met beide versies in hun garage. Die houden van iets oud maar tegelijk zijn ze niet vies van iets moderns.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Bof uithalen naar moderne motoren is wat overdreven... Ge hebt of ge hebt het of net niet voor die moderne spullen, meer niet. Moderne auto's zeggen mij ook weinig tot niks... 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Koeno wrote: 10 Oct 2021 19:21
den Bullet wrote: 10 Oct 2021 09:53 Plastieken brol en teveel elektronica.
Plastieken brol, gojah, ik moet zeggen dat mijn plastieken brol het toch ook al 111.000km goed doet..
Zeker als je weet dat hij de laatste 30.000km een wat zwaarder leven gekregen heeft :p
ne GS of een transalp uit 1994 gaat daar minder moeite mee hebben...
uit een ander topickse :mrgreen:
Koeno wrote: 05 Oct 2021 16:05 Vandaag tot 2 keer toe de GS moeten oprapen in het eerste veldbaantje van mijn geplanned ritje...
na dat ene baantje ook terug naar huis wegens GSa die foutmeldingen gaf (waarvan ik niet geloof dat ze echt zijn :p )
dus sebiet wat kabeltjes na lopen en met contactspray bewerken...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Bof, iets catalogeren als "pokemonner", "plastieken brol" noem ik inderdaad een uithaal.
en r1200gs is voor sommigen ook niet echt "modern" meer...
net zoals voor anderen een R1150GS ook eigenlijk gewoon een hypermoderne motor is...

maar goed, ik snap de insteek... De canbus maak het te modern om alles 100% zelf te kunnen fixen.

Goeie quote bij de weg.
Die oliedruksensor zit ook gewoon op de "niet moderne" versies zoals de 1150 ;-)
En is dan ook weer iets dat ge zelf kunt vervangen...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Het is mijn - de mijne dus - ervaring dat mensen meestal - dus niet per definitie - blijven "hangen" bij de moto's van hun jeugd. Zowel qua techniek als qua optiek. Vandaar dat er met échte oldtimers vooral gereden wordt door.... old-timers. :laughing:

Ikzelf vind ook vele moto's tegenwoordig maar niets, qua optiek. (Let op, er zijn ook best vele die me wel bevallen) Vooral het idee om eenzelfde stijl door te trekken naar diverse cylinderinhouden, zoals bij de KTM Dukes, en hun Adventures, de hele Yamaha MT-reeks en de R-reeks, en zo verder. De idee erachter ontgaat me totaal, want hoewel je van ver het merk en het type herkent, zie je nauwelijks met welke cc's je te maken hebt. En zeg nu zelf, er is toch een wereld van verschil tussen een R met 300cc en een R met 1000cc, of tussen een Adventure 390 en een 1290R...

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Dagtripfoto.

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 10 Oct 2021 23:14De idee erachter ontgaat me totaal, want hoewel je van ver het merk en het type herkent, zie je nauwelijks met welke cc's je te maken hebt. En zeg nu zelf, er is toch een wereld van verschil tussen een R met 300cc en een R met 1000cc, of tussen een Adventure 390 en een 1290R...
Is dat relevant, dat je dat verschil ziet?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 11 Oct 2021 08:24
Muug wrote: 10 Oct 2021 23:14De idee erachter ontgaat me totaal, want hoewel je van ver het merk en het type herkent, zie je nauwelijks met welke cc's je te maken hebt. En zeg nu zelf, er is toch een wereld van verschil tussen een R met 300cc en een R met 1000cc, of tussen een Adventure 390 en een 1290R...
Is dat relevant, dat je dat verschil ziet?
Uw opmerking verbaast me. Ik dacht dat élke motorfietsliefhebber dat toch graag weet, wat er passeert :?:
Afin, voor mij wel dus. Als er een moto passeert dan zie ik graag of iemand op een R6 zit, of een R1. Enzoverder.

Allez, wat is de meerwaarde om 't verschil te zien tussen een Yamaha en een KTM (om maar iets te zeggen) als je niet eens weet over welk model het gaat? Stel dat je op een terras ziet en er passeert een Yamaha R6 die je duidelijk kan herkennen als een R6. Dan kan je dat model gebruiken om bvb herinneringen aan op te halen. Je kan over zijn sterke en/of zwakke punten spreken. Maar als je dat niet kan zien terwijl het passeert, tja, dan passeert er dus een gewoon een Yamaha. Hoe dom is da? :dontknow:

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Dagtripfoto.

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 11 Oct 2021 08:40
Schussboelie wrote: 11 Oct 2021 08:24
Is dat relevant, dat je dat verschil ziet?
Uw opmerking verbaast me. Ik dacht dat élke motorfietsliefhebber dat toch graag weet, wat er passeert :?:
Afin, voor mij wel dus. Als er een moto passeert dan zie ik graag of iemand op een R6 zit, of een R1. Enzoverder.

Allez, wat is de meerwaarde om 't verschil te zien tussen een Yamaha en een KTM (om maar iets te zeggen) als je niet eens weet over welk model het gaat? Stel dat je op een terras ziet en er passeert een Yamaha R6 die je duidelijk kan herkennen als een R6. Dan kan je dat model gebruiken om bvb herinneringen aan op te halen. Je kan over zijn sterke en/of zwakke punten spreken. Maar als je dat niet kan zien terwijl het passeert, tja, dan passeert er dus een gewoon een Yamaha. Hoe dom is da? :dontknow:
:laughing:
Ik snap het wel hoor, en hetzelfde doet zich voor met auto's.
Met iedere update/facelift wordt het precies moeilijker om een 3 van een 5 of een C van een E te onderscheiden.

Maar dat gezegd zijnde, is dat verschil relevant als je er zelf één wilt kopen?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Alien ontdekt Aarde.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

die bandensticker werkt wel intrigerend :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Tiens, de kromming van de aarde is hier andersom. :ricky:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Dat heet 'een vallei' . :ugeek:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Coole foto, er zit wel iets in, jammer dat het voorwiel er niet helemaal opstaat. 8-)

Image


Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

ba neen, de essentie is immers niet het voorwiel. ;)

edit: gelijk Koeno zegt, 't zijn hele mooie bewerkingen. :thumbsup:
Last edited by Muug on 25 Oct 2021 16:31, edited 1 time in total.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Toffe bewerkingen Stef!

Niet zo'n hoge kwaliteit omdat het een screenshot is van een gopro filmpje...
't was ook een toevalligheid dat het er dus zo op stond:
1. ik dacht dat Alpie zijn gopro batterij leeg was.
2. ik wist niet dat hij (nog) aant filmen was.
3. ik was te uitgeput om nog veel besef te hebben... (baantje zag er simpel uit, maar was het niet :p ) :peepwall:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Zie ik nu goed dat je enkel een rechtermistlamp hebt ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

de andere lamp is toch op zoek naar een passend stekkertje?

Locked