tour de lux ...

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: tour de lux ...

Post by Drummer »

Image Image Image

Het was idd een schoon ritteke gisteren Image

Fore Mercikes h? Image

Ons weekendje luxemburg ritteke begon al op zaterdag, Rond 10.30hr den Transalp gestart en richting Bierges gereden, daar nog ne goeie koffie gaan drinken, en vervolgens een afrit of drie verder wag van de otostraat en via de kleine baantjes richting Namen gereden. vanuit namen langs nog kleinere baantjes richting Hotton gereden en dan een bezoekje gebracht aan de Manege in Rendeux waar we jaren geleden gingen paardrijden. Vervolgens naar La Roche om daar efkes te gaan schuilen voor de regen. uiteindelijk zijn we dan doorgereden naar Nadrin waar we den B&B zijn gaan zoeken Image maar met de GPS is da ni moeilijk h? Image Image

Daar werden we hartelijk ontvangen en ging de poort van de schuur open om de moto binnen te kunnen zetten. Een douchke genomen en dan in het salon een apperetiefje gaan drinken om dan een heerlijke maaltijd voorgeschoteld te krijgen. Rond een uur of 10 gaan slapen, en het wekkertje gezet ( rekening houdend met het winteruur).

's morgens een heerlijk ontbijt gehad en dan vertrokken naar Bastogne.
Een heel stuk de Ourthe gevolgd, dus mijn eerste bochtjes hadden we al onder de wielen geschoven voor we op de markt de Fore en de Wim tegenkwamen.
Even later kwam de rest ook binnen gevallen.

En na ne Warme Choco zijn we dan vertrokken voor een toffe rit in het wiel van Loetje Image
soms hoor je een gevloek en gesakker voor je in de korte drollenbochtjes Image en vraag je je af waar dat vandaan komt ??
het was Loetje dus, maar geen nood hoor, het hielp precies wel om die te kunnen nemen.

Voor de rest was het een meer dan geslaagde dag, met tof gezelschap en een aangenaam tempo om deze rit te rijden.


Grtz Drummer en Ann


Ps: de B&B waar wij verbleven heeft ook een website. http://www.la-fermette-blanche.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

Kzal hier ook nog es vertellen dat het h?????l fijn was.
De rit is zeker nog es over te doen in de lente !!
En khad ook wat zadelpijn de zondagavond hoor.
Van Bastogne naar de Belgische kust is wel een eindje rijden...
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: tour de lux ...

Post by Cotthem »

Kzal hier ook nog es vertellen dat het h?????l fijn was.
De rit is zeker nog es over te doen in de lente !!
En khad ook wat zadelpijn de zondagavond hoor.
Van Bastogne naar de Belgische kust is wel een eindje rijden...
Dju toch, precies weer wat gemist en ik had zo graag nog eens de jura-bende bij??n gezien. Straks vervreemden we van elkander.
Straks mag ik mijn vinger niet meer in de fore zijn oor steken, om dat hardnekkig oorstopke der uit te krijgen. Straks bekijkt Loetje mij weer alsof ik van Mars kom (gelijk den eerste keer toen ze mij zag). Image
"...the path is the destination"

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: tour de lux ...

Post by diskeletloetje »

Zeg dat wel...zeker als ik die foto bekijk waar jullie met diene Canadees of Amerikaan aan't babbelen zijt, zo ne onvriendelijke mens dat gij zijt Image Image
Over de jurabende gesproken: hebt ge u al gedecideerd waar we volgend jaar naartoe gaan? 't is nog een goeie 6 maanden dus ge moogt al eens beginnen peizen h?...
Ik zal ondertussen nog wat haarspelden oefenen...
En nog iets: ge woont hier op een boogscheut vandaan, dus ge moogt altijd ne keer afkomen, en brengt uw rosse ook maar mee. Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

Over de jurabende gesproken: hebt ge u al gedecideerd waar we volgend jaar naartoe gaan? 't is nog een goeie 6 maanden dus ge moogt al eens beginnen peizen h?...
Ik zal ondertussen nog wat haarspelden oefenen...
En nog iets: ge woont hier op een boogscheut vandaan, dus ge moogt altijd ne keer afkomen, en brengt uw rosse ook maar mee. Image
Ewel, dat vind ik een goei vraag s?.
Kzie het z??r zitten om met de jura bende nog es een weekendje weg te gaan/rijden Image Image
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: tour de lux ...

Post by Cotthem »

Zeg dat wel...zeker als ik die foto bekijk waar jullie met diene Canadees of Amerikaan aan't babbelen zijt, zo ne onvriendelijke mens dat gij zijt Image Image
Over de jurabende gesproken: hebt ge u al gedecideerd waar we volgend jaar naartoe gaan? 't is nog een goeie 6 maanden dus ge moogt al eens beginnen peizen h?...
Ik zal ondertussen nog wat haarspelden oefenen...
En nog iets: ge woont hier op een boogscheut vandaan, dus ge moogt altijd ne keer afkomen, en brengt uw rosse ook maar mee. Image
We gaan da zeker nekeer doen, trouwens, als ik nie ver van Lietje en Loetje woon, wonen jullie ook niet ver van hier h?. Komt gulle een taske koffie met een pat?ke eten en "en passant" kunt ge nog ne kruiwagen steengruis op de remork kieperen Image Image

Of nekeer gaan petanken in da wreed wijs caf
"...the path is the destination"

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: tour de lux ...

Post by fore »

Straks mag ik mijn vinger niet meer in de fore zijn oor steken, om dat hardnekkig oorstopke der uit te krijgen.
Dat was't da'k mankeerde ... Ik miste uw vinger-kunsten in bastogne ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

Straks mag ik mijn vinger niet meer in de fore zijn oor steken, om dat hardnekkig oorstopke der uit te krijgen.
Dat was't da'k mankeerde ... Ik miste uw vinger-kunsten in bastogne ... Image

Image
LOL
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

We gaan da zeker nekeer doen, trouwens, als ik nie ver van Lietje en Loetje woon, wonen jullie ook niet ver van hier h?. Komt gulle een taske koffie met een pat?ke eten en "en passant" kunt ge nog ne kruiwagen steengruis op de remork kieperen Image Image
Mag ik dan ook mee komen koffiedrinken ?
Kzal koekskes meebrengen Image
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: tour de lux ...

Post by fore »

Fore, vanaf heden is Cotthem ook zo een kieken die zijn oordopkes er zelf niet uitkrijgt. Image Image Image
Image Dat belooft ... als we gelijk stoppen om een terraske te doen ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: tour de lux ...

Post by Theo »

Fore, vanaf heden is Cotthem ook zo een kieken die zijn oordopkes er zelf niet uitkrijgt. Image Image Image
Image Dat belooft ... als we gelijk Imagepen om een terraske te doen ... Image
Fore:"hedegij ook dorst?"
Cotthem:"niet nodig, mijn banden zijn juist bijgepompt"
Fore:"Gaan we op dees terraske ene drinken?"
Cotthem:"Jawel, uw achterlicht gaat?"
Fore:"Ik heb wel zin in ne warme choco bij mijn frangipannekes."
Cotthem:"nee, die scooterbanden zijn niet ideaal voor off-road, maar kunde mij effe Imageen, ik krijg dat oordoppeke er niet uit?"
Fore:"wasegde? Dat laatste verstond ik niet goed, ik krijg dat oordoppeke niet uit mijn oor"

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: tour de lux ...

Post by fore »

... eigenlijk ... feitelijk kunnen we dees ritteke nog is doen .... voordat Loetje hare moto verkocht is ... Image Image

... En dan kan de 'zwarte-woud-bende' is oefenen ... tegen 1 Juni.

We moeten de snelheden teweten komen wanneer deelnemers beginnen omver te vallen en wanneer de bochten rechtdoor beginnen te lopen ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

... eigenlijk ... feitelijk kunnen we dees ritteke nog is doen .... voordat Loetje hare moto verkocht is ... Image Image

... En dan kan de 'zwarte-woud-bende' is oefenen ... tegen 1 Juni.

We moeten de snelheden teweten komen wanneer deelnemers beginnen omver te vallen en wanneer de bochten rechtdoor beginnen te lopen ... Image

Image
Goe idee !
Keep going

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: tour de lux ...

Post by Drummer »

Image Image Image


Ik zal de route al is op ons Ann hare Zumo zetten en is zien wanneer ze da ziet zitten, maar denk dat ze eerst die bochtencursus wil rijden alvorens ze naar Luxemburg wil. Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: tour de lux ...

Post by fore »

8-) Image Image


Ik zal de route al is op ons Ann hare Zumo zetten en is zien wanneer ze da ziet zitten, maar denk dat ze eerst die bochtencursus wil rijden alvorens ze naar Luxemburg wil. Image
Ik dacht 'deel2' aan te passen zodat we rit eindigd in St Vith ... (beetje korter ... en korter bij huis).

Agenda open ... oogjes toe ... point-finger .... de 15e mei!!! Image


... goe?
Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: tour de lux ...

Post by Drummer »

8-) Image Image


Ik zal de route al is op ons Ann hare Zumo zetten en is zien wanneer ze da ziet zitten, maar denk dat ze eerst die bochtencursus wil rijden alvorens ze naar Luxemburg wil. Image
Ik dacht 'deel2' aan te passen zodat we rit eindigd in St Vith ... (beetje korter ... en korter bij huis).

Agenda open ... oogjes toe ... point-finger .... de 15e mei!!! Image


... goe?
Image


Awel Fore, ik had da ook al in gedachte, maar ons Ann ging da eerst is in haren agenda bekijken. Tis alleszins na den bochtencursus die ze cadeau heeft gekregen, dus da zit wel snor.
Ik laat het asap weten of dat goe is voor ons Image


grtz Drummer

ps: ik heb het al in mijne agenda gezet. Image

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: tour de lux ...

Post by Drummer »

Image Image Image


Voor ons Ann ist ook goe om toerke LUX te rijden op 15mei Image

haar eerste training voor een stalen kont Image Zal ze s'avonds goe mogen insmeren Image Image


Stuur jij op tijd een aangepast Garmin bestandje door ??


grtz Drummer

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

Agenda open ... oogjes toe ... point-finger .... de 15e mei!!! Image
OK !!
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5048
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: tour de lux ...

Post by F M »

Ik zal eens aan jullie denken van in het zwarte Woud ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply