tour de lux ...

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Post by fore »

Zodux ... een kiek is geen mux ... en nu zondag, de 25e, rijden we naar de lux ...

hmm ... geen bijlage aan te plakken ...

Bon ... hier te vinden ... http://toerbuffel.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=1000

't Weer ziet er (goed) niet slecht uit.

We kunnen de processie van echternach rijden ... 3 bochten vooruit, 2 achteruit ... Image Image

.. en zie dat ge geen uur 'te vroeg' zijt ... (winteruur)
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: tour de lux ...

Post by diskeletloetje »

Morgennamiddag worden de kids naar de m?m? gebracht, dus na 14 uur kunnen we vertrekken richting Luik, naar die F1.
We kunnen er misschien met een omwegske naartoe rijden ipv de autostrade te pakken....
Wie mee wil zegt "ni" Image
(Monty Python zit nog in mijne kop....)
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: tour de lux ...

Post by Drummer »

Image Image Image

Wij vertrekken rond 11hr richting Bierges, vandaaruit binnendoor naar Namen, Rendeux, en dan richting La Roche. Vervolgens naar onze B&B in Nadrin.


Allezins Tot Zondag morgend op de Markt in Bastenaken Image


grtz Drummer

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: tour de lux ...

Post by Blackbert »

moetekik iemand wakker bellen,zondag. Image
zo tussen 6 en 7, voor 't werk? Image
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3456
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

Merci Fore !!!
"chew?ldich" Image Image
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: tour de lux ...

Post by fore »

Merci Fore !!!
"chew?ldich" Image Image
Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: tour de lux ...

Post by diskeletloetje »

Zaterdagmiddag rond een uur of 3 aangezet, we werden verwacht bij den burgemeester, want die mocht nog eens buiten van zijn schoolmeesterinneke Image Samen met den Andr? en Eric naar Banneux gereden, een plaatselijke Oostakker Lourdes, waar we een hotelleke hadden gevonden om te overnachten. Het leek een beetje op "Hotel California" zei den Eric, met [color=#00FF00:28j2zd0y]gifgroen[/color:28j2zd0y] en [color=#FF40FF:28j2zd0y]roze[/color:28j2zd0y] interieur en we waren nog niet goed binnen, en wat speelden ze op de radio....Inderdeed Image Daarna in de plaatselijke brasserie hetzelfde...Dit kon geen toeval zijn...
De meeste bedevaarders waren reeds weg, we waren de enigen in het hotel. Kamers waren op het eerste zicht in orde, maar dat bed....Jawadde, die ressors voelde je lossendoor uw ribbenkast... Een leuke nacht was het niet echt, en om 5 uur had Pepijn er genoeg van, hij is dan maar naar de Heilige bron geweest (alwaar er al een plaatselijke bedevaarder zat te bidden, om 5 uur Image ), om te bidden voor een veilige en mooie dag. En het heeft gewerkt want het was een prachtige rit!
Dit doe ik zeker nog eens in de zomer, maar dan wat meer op het gemak, zodat we op elk mooi plekje een fotooke kunnen trekken. Nu zijn we er eigenlijk voorbij getsjeesd en da was soms wel spijtig.
Het tempo lag goed, ik als tweede, de Fore op kop.
Zenuwen.... hou ik die meute niet op, goed wetende dat er daar achter mij wat straffe mannen hingen die een ferm stukske kunnen rijden.... De eerste bochten, iets wat ik daarvoor verafschuwde, maar dankzij Pepijn zijn nachtelijke gebeden is er wel degelijk een wonder gebeurd: ik vond dat ferm plezant! Links, rechts, kon niet op, joepiiiiiieeee! In het begin nog wat voorzichtig, maar dat beterde met elke nieuwe bocht, een goed tempo,schoon lijntjes (zegt Pepijn, niet ik...) ik was mij ferm aant amuseren.
Dan die drollenbaantjes, zoals Fore ze noemt, haarspeldbochten dus), dat was voor mij een nieuwe ervaring en daar heb ik toch wat gevloekt. Zeker als je zo kort naar beneden moet afdraaien terwijl er lekkere grave over de ganse breedte van de weg ligt.....
Er lag ook al redelijk wat vettigheid op de baan, dus soms was het echt wel opletten geblazen. Maar zie, ik leef nog, niets gebroken, niets kapot, en ik heb gelachen en plezier gehad, en dat was al een tijdje geleden Image
Batterijkes zijn weer een beetje opgeladen, nog wat oefenen op die haarspeldbochten en ik ben klaar voor volgend seizoen.
Wat ik wel heb geleerd, zoals Fore dat zo mooi kan zeggen:
Image Als ge ne bril op hebt, is het een beetje zinloos om een zonnebril mee te nemen als die niet op sterkte is....
Image Als het zo koud begint te worden is het eigenlijk dom om ne bril op te zetten als je tevens ook de kans hebt om lenzen in te steken, die daar zomaar in een potteke in uw badkamer staan....
Image Dat mijnen helm aan vervanging toe is, wegens teveel krassen op het visier en het omhoogkruipeffect waardoor ik de helft van mijn gezichtsveld verlies, vooral in den donker op een overvolle E411 is dat ambetant....en ook in de Ardense donkerte (nachtblindheid)
Image Maar het belangrijkste: dat dit toch een geweldig fijne groep mensen is, den ene wat gestoorder dan den anderen, maar toch, en ik heb een heleboel andere fijne mensen gemist, zoals de pipoos op dit forum bvb...en het spook ook (die zal hier ook wel lezen al zal hij het niet willen toegeven Image Image )
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: tour de lux ...

Post by Drummer »

Image Image Image

Het was idd een schoon ritteke gisteren Image

Fore Mercikes h? Image

Ons weekendje luxemburg ritteke begon al op zaterdag, Rond 10.30hr den Transalp gestart en richting Bierges gereden, daar nog ne goeie koffie gaan drinken, en vervolgens een afrit of drie verder wag van de otostraat en via de kleine baantjes richting Namen gereden. vanuit namen langs nog kleinere baantjes richting Hotton gereden en dan een bezoekje gebracht aan de Manege in Rendeux waar we jaren geleden gingen paardrijden. Vervolgens naar La Roche om daar efkes te gaan schuilen voor de regen. uiteindelijk zijn we dan doorgereden naar Nadrin waar we den B&B zijn gaan zoeken Image maar met de GPS is da ni moeilijk h? Image Image

Daar werden we hartelijk ontvangen en ging de poort van de schuur open om de moto binnen te kunnen zetten. Een douchke genomen en dan in het salon een apperetiefje gaan drinken om dan een heerlijke maaltijd voorgeschoteld te krijgen. Rond een uur of 10 gaan slapen, en het wekkertje gezet ( rekening houdend met het winteruur).

's morgens een heerlijk ontbijt gehad en dan vertrokken naar Bastogne.
Een heel stuk de Ourthe gevolgd, dus mijn eerste bochtjes hadden we al onder de wielen geschoven voor we op de markt de Fore en de Wim tegenkwamen.
Even later kwam de rest ook binnen gevallen.

En na ne Warme Choco zijn we dan vertrokken voor een toffe rit in het wiel van Loetje Image
soms hoor je een gevloek en gesakker voor je in de korte drollenbochtjes Image en vraag je je af waar dat vandaan komt ??
het was Loetje dus, maar geen nood hoor, het hielp precies wel om die te kunnen nemen.

Voor de rest was het een meer dan geslaagde dag, met tof gezelschap en een aangenaam tempo om deze rit te rijden.


Grtz Drummer en Ann


Ps: de B&B waar wij verbleven heeft ook een website. http://www.la-fermette-blanche.be

petervdc
Posts: 3456
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

Kzal hier ook nog es vertellen dat het h?????l fijn was.
De rit is zeker nog es over te doen in de lente !!
En khad ook wat zadelpijn de zondagavond hoor.
Van Bastogne naar de Belgische kust is wel een eindje rijden...
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: tour de lux ...

Post by Cotthem »

Kzal hier ook nog es vertellen dat het h?????l fijn was.
De rit is zeker nog es over te doen in de lente !!
En khad ook wat zadelpijn de zondagavond hoor.
Van Bastogne naar de Belgische kust is wel een eindje rijden...
Dju toch, precies weer wat gemist en ik had zo graag nog eens de jura-bende bij??n gezien. Straks vervreemden we van elkander.
Straks mag ik mijn vinger niet meer in de fore zijn oor steken, om dat hardnekkig oorstopke der uit te krijgen. Straks bekijkt Loetje mij weer alsof ik van Mars kom (gelijk den eerste keer toen ze mij zag). Image
"...the path is the destination"

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: tour de lux ...

Post by diskeletloetje »

Zeg dat wel...zeker als ik die foto bekijk waar jullie met diene Canadees of Amerikaan aan't babbelen zijt, zo ne onvriendelijke mens dat gij zijt Image Image
Over de jurabende gesproken: hebt ge u al gedecideerd waar we volgend jaar naartoe gaan? 't is nog een goeie 6 maanden dus ge moogt al eens beginnen peizen h?...
Ik zal ondertussen nog wat haarspelden oefenen...
En nog iets: ge woont hier op een boogscheut vandaan, dus ge moogt altijd ne keer afkomen, en brengt uw rosse ook maar mee. Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3456
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

Over de jurabende gesproken: hebt ge u al gedecideerd waar we volgend jaar naartoe gaan? 't is nog een goeie 6 maanden dus ge moogt al eens beginnen peizen h?...
Ik zal ondertussen nog wat haarspelden oefenen...
En nog iets: ge woont hier op een boogscheut vandaan, dus ge moogt altijd ne keer afkomen, en brengt uw rosse ook maar mee. Image
Ewel, dat vind ik een goei vraag s?.
Kzie het z??r zitten om met de jura bende nog es een weekendje weg te gaan/rijden Image Image
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: tour de lux ...

Post by Cotthem »

Zeg dat wel...zeker als ik die foto bekijk waar jullie met diene Canadees of Amerikaan aan't babbelen zijt, zo ne onvriendelijke mens dat gij zijt Image Image
Over de jurabende gesproken: hebt ge u al gedecideerd waar we volgend jaar naartoe gaan? 't is nog een goeie 6 maanden dus ge moogt al eens beginnen peizen h?...
Ik zal ondertussen nog wat haarspelden oefenen...
En nog iets: ge woont hier op een boogscheut vandaan, dus ge moogt altijd ne keer afkomen, en brengt uw rosse ook maar mee. Image
We gaan da zeker nekeer doen, trouwens, als ik nie ver van Lietje en Loetje woon, wonen jullie ook niet ver van hier h?. Komt gulle een taske koffie met een pat?ke eten en "en passant" kunt ge nog ne kruiwagen steengruis op de remork kieperen Image Image

Of nekeer gaan petanken in da wreed wijs caf
"...the path is the destination"

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: tour de lux ...

Post by fore »

Straks mag ik mijn vinger niet meer in de fore zijn oor steken, om dat hardnekkig oorstopke der uit te krijgen.
Dat was't da'k mankeerde ... Ik miste uw vinger-kunsten in bastogne ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3456
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

Straks mag ik mijn vinger niet meer in de fore zijn oor steken, om dat hardnekkig oorstopke der uit te krijgen.
Dat was't da'k mankeerde ... Ik miste uw vinger-kunsten in bastogne ... Image

Image
LOL
Keep going

petervdc
Posts: 3456
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: tour de lux ...

Post by petervdc »

We gaan da zeker nekeer doen, trouwens, als ik nie ver van Lietje en Loetje woon, wonen jullie ook niet ver van hier h?. Komt gulle een taske koffie met een pat?ke eten en "en passant" kunt ge nog ne kruiwagen steengruis op de remork kieperen Image Image
Mag ik dan ook mee komen koffiedrinken ?
Kzal koekskes meebrengen Image
Keep going

Post Reply