Jurabende part 2?

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Post by diskeletloetje »

't Is hier elders al efkes ter sprake gekomen, dus ik maak er maar een topicske van...
Zin in een herhaling van vorige lente? Nu het buiten donker en koud wordt moeten we iets hebben om naar uit te kijken h?, kwestie van redelijk normaal de winter te overleven Image
Zo ja, laat de suggesties maar komen, en mochten er anderen ook zin hebben om mee te gaan, dien gerust een aanvraag in: dat wordt in beraad genomen in een daarvoor speciaal opgerichte praatbarak, helaas zonder belastingsgeld, en wie weet moogt ge mee Image Image Image
Enige vereiste: ge moet 4 dagen met mijn speciaal karakter overweg kunnen Image Image
Dus laat maar komen, ik heb al enkele ideetjes, maar er zijn ongetwijfeld nog betere idee?n!
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Jurabende part 2?

Post by Cotthem »

't Is hier elders al efkes ter sprake gekomen, dus ik maak er maar een topicske van...
Zin in een herhaling van vorige lente? Nu het buiten donker en koud wordt moeten we iets hebben om naar uit te kijken h?, kwestie van redelijk normaal de winter te overleven Image
Zo ja, laat de suggesties maar komen, en mochten er anderen ook zin hebben om mee te gaan, dien gerust een aanvraag in: dat wordt in beraad genomen in een daarvoor speciaal opgerichte praatbarak, helaas zonder belastingsgeld, en wie weet moogt ge mee Image Image Image
Enige vereiste: ge moet 4 dagen met mijn speciaal karakter overweg kunnen Image Image
Dus laat maar komen, ik heb al enkele ideetjes, maar er zijn ongetwijfeld nog betere idee?n!
Om nog maar te zwijgen van de hele reeks in-entingen die ge moet pakken.
Ik ben er in ieder geval voor te vinden (hopelijk lukt het met het werk) en ik ben ons rosse hier af en toe ook al aan het warm maken ....euhhh....voor dat ritje....onderandere Image
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Jurabende part 2?

Post by petervdc »

Fore had een schoon adresken in Oostenrijk, maar das beetje te ver zeker voor 4 dagen ?
Tenzij we een moto-slaap-trein nemen of zoiets, maar mss zal da duur uitvallen ?

Es naar NoordNederland rijden & terug ?
De kust van Frankrijk afrijden ?
De plas over naar Engeland ?
...
Keep going

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Jurabende part 2?

Post by TRX »

De plas over naar Engeland ?
...

Inge is laatst naar Engeland geweest, dacht omgeving Kent ofzo, was niet al te ver.
En ze wist me te vertellen dat het daar heel schoon is, ook met de moto Image .
Zou ne keer moeten vragen waar ze precies verbleef.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Jurabende part 2?

Post by fore »

Fore had een schoon adresken in Oostenrijk, maar das beetje te ver zeker voor 4 dagen ?
Tenzij we een moto-slaap-trein nemen of zoiets, maar mss zal da duur uitvallen ?

Es naar NoordNederland rijden & terug ?
De kust van Frankrijk afrijden ?
De plas over naar Engeland ?
...
Mijn 'visie' /preferenties/idee voor zo'n x-daagse ... maar ik ben ZEEER flexibel (op dat gebied toch nog)

- Als we met de moto gaan rijden, dan moet die niet op 'nen trein' staan.
Te veel rompslomp, wat ge niet altijd onder controle hebt ...

- Liefst naar 'een vaste stek' en van daaruit de 4 windstreken te gaan verkennen. (3 als ge aan zee zit Image )
ge hebt maar 1 adres te boeken. Als er is ene 'moe' is of zijn ding wil doen... (of een koppelke dat eens wil 'wei-dartelen' ... Image Image ) dan gaat dat zonder probleem.
Je kan overtollige bagage terplekke laten zodat je 'licht-bepakt' kan gaan toeren.

- heen en terug-reis ... 'in groep' Samen uit, samen thuis (geleerd van vorige keer)
afstand ... hmmm .. op 10uur rijtijd, zou je toch op de bestemming moeten zijn.

- Best een streek waar minstens een deelnemer reeds de omgeving kent ...
Hij kan dan, als lokale gids, zeggen waar het mooi is om 'door te rijden' en waar je 'zeker' eens moet stoppen en iets te gaan afzien/bekijken.

- Waar? ... pff ... als 't er maar mooi- en plezant rijden is ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Jurabende part 2?

Post by Drummer »

Image Image Image

Awel Fore, das na een goe gedacht se Image


Als het mag en kan, gaan we ook mee, laat op tijd weten waar en wanneer h?


grtz Drummer

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

Olland no way.... Mooi daar nie van, maar flitspalenstress kan ik missen evenals het taaltje. 2 dagen ollands en ik word zot...
Engeland, mooi land maar da links rijden, kweetnie, 'k zal hier 's nachts eens moeten oefenen dan, als er geen volk op de baan is Image ...
Ik had de Auvergne in gedachten... of de Champagnestreek/Picardi?, alwaar wij een fijn campingske kennen in de buurt van Laon. Der staan daar caravans en 't is daar schoon...Of Normandi? waar we een tour kunnen maken langsheen de route die de Geallieerden afgelegd hebben, iets dat zondag ook al efkes ter sprake is gekomen...Of Bretagne. Of waarom niet Zwitserland?
Edit: ben net eens weesten piepen op de webspace van die camping in Picardi? die we kennen (dus niet in de Champagnestreek, maar das niet ver)...Das ongeveer 300 km van hier. Ik heb gezien dat ze die camping helemaal hebben veranderd: ge kunt er nu zelfs met grepen slapen in tipi's. Is dat niet iets plezant? Image Vroeger gngen we daar jaarlijks naartoe, een petanquewedstrijd tussen de Fransen en de Belgen, telkens pure fun, en veel alcohol, en we kenne die mensen daar. Ge zit daar middenin verschillende forets, 't is daar echt mooi.
[url]
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Jurabende part 2?

Post by petervdc »

Zeg Loetjen, ik wordt schijtonnozel als ik uwen avatar zie... kunt ge da spel niet stil doen staan ?

AFgezien daarvan, uw ideetjes zijn prima hoor Image
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

Zeg Loetjen, ik wordt [color=#FF0040:spzer1sk]schijtonnozel[/color:spzer1sk] als ik uwen avatar zie... kunt ge da spel niet stil doen staan ?

AFgezien daarvan, uw ideetjes zijn prima hoor Image
Pas maar op of ik zet mijn koe hier in de plaats.... Image Trouwens, zijdegij al nie schijtonnozel? Image

Antwoord: ik zet dat pas af als IK daarvan schijtonnozel word, volgende week of zo.... Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Jurabende part 2?

Post by Raketman »

Wij zijn dees jaar naar Picardi? geweest...heel schone streek. 't Is wel een beetje een time-warp gevoel (zo een 100 jaar terug), heel veel schone wegskes gezien.
Nil volentibus arduum

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

Picardi? is idd heeel schoon, in de buurt van bovenstaande link naar de camping, in het gehucht Suzy, is er ergens een fort uit den tijd van Napoleon (ook off-road te bereiken trouwens Image ). Ge kon daar dus zo binnen, en op de muren zag je dat de soldaten, die daar hadden verbleven, hun naam in de muur hadden gekrast met de datum. Das wel indrukwekkend. Ik heb dat al eens proberen zoeken op Google Earth, maar ik vind het nog niet direct terug. En der zijn natuurlijk de bossen en de authentieke dorpjes. En weinig toerisme.
Maar ik heb ook dees gevonden: [url]
Ik denk dat ik dat ooit eens ben tegengekomen op het forum van M&T, de Auvergne doet mij ook watertanden. Maar misschien is dat al een beetje ver.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Jurabende part 2?

Post by petervdc »

Te ver ??
Bwa nee, naar de Jura deden we toch ook 800 km op 1 dag (heen, en terug nog es).
Dus da moe lukken h?.

Dat van da schijtonnozel, tjah, bij momenten zeker h? Image
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Jurabende part 2?

Post by fore »

Te ver ??
Bwa nee, naar de Jura deden we toch ook 800 km op 1 dag (heen, en terug nog es).
Dus da moe lukken h?.
Tja Peter .... Ge weet het h? .... logica, is een land ver weg...

Ze wil een x-daagse op moto-reis om 'veel' te rijden ... en dan argumenteren ... is dat niet wat 'ver'. Image Image

Auver-dinges is goe voor mij ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

De Auvergne is wel iets van een 750 km ver.... Dus das 750 km otostaat, want ik rij liever zo snel mogelijk naar de bestemming om dan ter plaatse veel rond te bollen.
Niet vergeten dat dit mijn eerste "grote" reis word en dat ik niet gewoon ben om 750 km aan een stuk te rijden he....Ik ben niet zoals gij he Fore, uw gat is zowaar vergroeid met uw scooterzadel Image
Maar goed, der moet voor alles nen eerste keer zijn, maar mijn ER5'ke is niet zo'n geschikt ding om lang 130/140 te bollen op de ototstraat heb ik al gemerkt. Jullie moeten nog maar eens efkes uw gas toucheren en hup, ge zijt weg, terwijl ik hem daar een half oor moet afdraaien....
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Jurabende part 2?

Post by fore »

....Ik ben niet zoals gij he Fore, uw gat is zowaar vergroeid met uw scooterzadel Image
Helaba: de machine past zich aan de mens aan en niet omgekeerd ... Image Image
Mijn gat is 'gehard' tijdens m'n opvoeding (veel sjotten gekregen Image ) ( ... Mercie Pa Image )


Loetje, Zoals ge zelf zegt ... ge moet dat eerst doen ... en dan pas beoordelen.
ER5 te licht ??? Image Image
Zelfs de foremobiel1 (250cc, max:110 km/h) is 3 maal naar oostenrijk geweest .... Terplekke, na een half-uurke, 't gat was wat gerecupereerd ... nog een avondritje gedaan 'rond den berg'.

... als 'het hoofd' blij is, ... dan kan 'het gat' veel verdragen .... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Jurabende part 2?

Post by F M »

En dat is goedkoop met de stand van het pond nu.

Links rijden , daar is inderdaad niks aan, ben je zo gewoon.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Jurabende part 2?

Post by petervdc »

Wales is ok voor mij.
Overzetten met de boot kost ook nie zooveel h?.
Boek maar het hotelletje Image
Keep going

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Jurabende part 2?

Post by Raketman »

En kunt ge daar al data op plakken ook ? Wij zijn volgend jaar zowieso van plan om nekeer naar dat eiland te gaan, kunnen we het misschien combineren...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Jurabende part 2?

Post by Blackbert »

Kan ik u misschien overtuigen? Zelfs die dag in de druilregen was geweldig.
African zou daar zo een perfecte Indian Summer Tour ineen kunnen steken: afwisselend lange zwiepers en kleine kronkels, hellingen tot 25% en overal schitterend uitzicht.

Zoek een verblijf in 't centrum (net boven Brecon Becons national park) en ge geraakt tot in alle uithoeken en terug. Op 1 dag naar daar is een makkie, zeker als je op de snelweg blijft (onder Londen, tot in de buurt van Hereford).
Eens je weet wanneer je gaat, vergelijk de prijzen van P&O met die van de shuttle. kan meevallen, en de trein is er een uur rapper.

't is maar een gedacht h
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply