Rijden zonder vooruit te gaan

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Post by Raketman »

Image dawaseengoedidee dankubert

Da noemen ze ook wel "trial". 'k Heb mijn eigen ooit eens halvelings geforceerd om daar een initiatie voor te gaan volgen, en dat heeft redelijk zware gevolgen gehad. Alleen spijtig da'k er dees jaar zo weinig tijd voor gehad heb, vooral ook om mijn eigen niveau een paar trappen hoger te krijgen.
Maar dat zal veranderen vanaf volgend jaar. Veranderen zeg ik u !
Image

Azo via via ben ik vorig weekend op een opendeurdag van de Trialclub MSC Breda geraakt, aka De Lekke Klep ('t zijn hollanders h? Image ).
Vriendelijke mensen, een paar semi-pro's ertussen (pikken met mijn ogen vaneigenst) maar bovenal een mega-fantastisch oefenterrein in een bos.
k' Wist bijgot niet waar mij eerst te verongelukken Image ...Zoooooo veel putten, bulten, boomstronken, rioolbuizen, betonplaten, mogelijkheden om op uwen tetter te gaan, schitterend ! Dat laatste is trouwens maar drie keer gebeurd, en dat op nen helen dag. Verbazingwekkend. Anderzijds heb ik mij ook redelijk gedeisd gehouden wegens ne kreupele voet (blijkt sedert gisterenavond een ontwricht middenvoetbeentje te zijn Image Image ). En dan u maar afvragen waarom dat zo ne zeer doet...

Ik wou dus geen dingen doen waarbij er veel kans was op harde impact tussen obstakel en carterplaat, want mijne poot deed zo al zeer genoeg (duh).
Maar dan nog kunt ge u daar gemakkelijk nen dag bezig houden.

Klimmekes met een paar rioolbuizen ingemikt :

Image

Ultratrage afdalingskes met trialstop :

Image

Nen draaitrap in treinbielzen (lekker glad) :

Image
Image

En dees is den deugniet die mij naar dat speelterrein gelokt heeft :

Image

De "oudere" forumgebruiker herkent ongetwijfeld meneer African Image .
Die is ook eens een initiatie komen volgen vorig jaar, met ook kostelijke gevolgen. Hij is ondertussen aan zijn 2de moto bezig, nen Beta 4takt. Schitterend ding, veel rustiger op zijne ralenti dan mijnen 2takt knetteraar. Maar ik heb dat wel graag, zo ne knetteraar Image .
Hij is ondertussen een jaartje bij de club en dat was te zien aan zijn niveau ook Image ...'k Moest bij wijlen mijn tenen uitkuisen om hem te volgen.

Image

En wat doet ge dan als een schoon meiske u komt vragen hoe ge zo'n ding start ? "Ah kikken h? jufrrouw". Natuurlijk ging hij dat met plezier demonstreren :

Image

't Was een opendeurweekend, dus daar waren ook competitierijders die hun kunsten lieten zien :

Image

Vrij hallucinant om te zien, 't is spijtig dat ik er niet meer foto's van heb. En die van ons is niet zo sterk met een fototoestel...
Ter plekke springen op het achterwiel (bovenop een stukske betonplaat van 2 meter hoog met daarrond niets), stoppies met 180? draai (alla mission impossible), sprongen van uit stilstand met hoogteverschillen van 2 meter en meer Image Image ...schoon om naar te kijken maar dat zal nooit voor den deze worden vrees ik Image Image .

Tussendoor mocht ik ook taxi spelen voor mijne kweek Image en die vonden dat bijzonder plezant:

Image

Stond daar toch gene stand met mini-trialmotokes zekers :

Image

Ramp in wording...het werd al snel duidelijk dat onze kleinste nog moeilijk zou weg te pulken zijn van dat ding. 't Was al "zijne" moto, en tegen de meneer van de stand was hij al bezig dat papa die "straks gaat kopen voor mij" enzo Image ...

Hierzie, onze groten held :

Image

Tegen een uur of 4 in de namiddag ging langzaam het licht uit (letterlijk en figuurlijk) en voordat mijne voet helemaal onbruikbaar werd zijn we dan maar huiswaarts gekeerd...met tegengoesting Image .
Volgende maand nekeer mijn inschrijving en licentie regelen zie.
Nil volentibus arduum

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Rijden zonder vooruit te gaan

Post by diskeletloetje »

De MAX!
Diene kleinsten van u, ge gaat daar nog mee afzien ( als hij wat op zijne papa trekt...) Image
Ik vind dat dus een superschattig ventje!
Trouwens, het valt mij op dat gij precies ook goed in uw vel zit, nu ziet ge pas goed heoveel kilo's er gaan vliegen zijn! Super!
BTW, oe wast eigenlijk met African?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Rijden zonder vooruit te gaan

Post by Cotthem »

Image Schoon verslagske Chris, coole foto's. Ge zou der goesting van krijgen.
En heeft uwe kleinen held dan zo ne pocket-trial gekregen?
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Rijden zonder vooruit te gaan

Post by zappa »

raar dat er geen "harnas" bescherming gedragen wordt? Als je u ne keer mispakt en ge tjeest zo tegen een rioolbuis Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden zonder vooruit te gaan

Post by Blackbert »

geen dank, graag gedaan. Image schoon rapportje trouwens.
African had het vermeld, van dat opendeurweekend. maar mijnen baas had mij nodig (allee, 'k moest daar toch zijn).
binnenkort toch eens gaan kijken als 't kan. (gevaarlijk, ik weet het. maar 't zou precies toch handig zijn om de offroadtechnieken met een iets grotere moto ook op een hoger nivo te krijgen)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Rijden zonder vooruit te gaan

Post by Raketman »

Met den African is alles dik in orde. Alleen fora interesseren hem momenteel niet echt veel meer...

Onze kleinste heeft zo geen trialdingske gehad. Eerstens omdat hij nog v??l zekerder van zijn stuk moet worden op zijn gewoon fietske, en tweedens omdat ze daar vlot 1000? voor vragen in Nederland Image . Dat moet goedkoper kunnen, maar alles op zijnen tijd.

Harnas is uit den boze bij trial, dat beperkt de bewegingsvrijheid teveel. Ik doe wel protectoren voor de ellebogen en onderarmen aan onder mijn truike (omdat ik uit ervaring gemerkt heb dat ge daar het hardst dingen mee raakt bij valpartijen). Er wordt ook niet op snelheid gereden h?, dus heel hard valt ge eigenlijk nooit. Voor de rest vertrouw ik op mijne valtechniek van de judo Image .

Voor de rest helpt het idd enorm bij gelijk welke vorm van motorrijden. Uwe kijktechniek verbetert vrij spectaculair ('t is van moetens of ge doet zelfs de allersimpelste nonstops niet) en ge leert begrijpen hoe ge in bepaalde omstandigheden uwe velo offroad gewoon veel beter kunt controleren...
Nil volentibus arduum

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Rijden zonder vooruit te gaan

Post by vet on wheels »

Trial is 'top'!
Ik heb bij M&T ook eens trialinitiatie gevolgd, maar na aanrijdingen met 'n boomke zagen mijn kneukels erg blauw... Image
Wijselijk gestopt voor ik erger voorhad...
't Blijft wel kriebelen, zeker nu ik 'n Endurooke heb, en dan komt die trialgoesting terug.. Image
maar ik weet dat ik geen geboren trialer ben, dus mijn nivoo zal ni rap omhoog gaan...

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden zonder vooruit te gaan

Post by Blackbert »

Da's nie erg, zolang uw voorwiel maar tijdig omhoog gaat Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Rijden zonder vooruit te gaan

Post by Raketman »

Is dat fysisch te doen voor mij om op iets of wat ordentelijke manier op zo een moto te staan?
Het zou er ongeveer uitzien gelijk den African dus. Da's ook nie bepaald ne kleine Image . Nu denk ik wel dat daar ook stuurverhogers voor bestaan moest het echt nie te doen zijn, dat is nogal redelijk universeel allemaal...
Nil volentibus arduum

Post Reply