...en toch zie ik ze zo graag

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Post by Cotthem »

Mijn Rosse, dat is een weegschaal. Vandaag zwart, morgen wit, gisteren op gas en vandaag misschien op elentriek en volgende week terug zwart om dan hopelijk op inductie over te schakelen.
Ik, ik ben ne steenbok, volgens mijn collega's ne grote koppigaard, ik blijf bij mijn gedacht. Ik sta open voor argumentatie, maar ik doe toch mijn goesting als het enkel mij aan belangt.

Wat is nu het probleem:

Gisterenmiddag zei mijn Rosse efkes doodleuk dat ze nu toch hare cbf gaat wegdoen Image Image . Ikke in schok (weeral).
Soms zou ik hare nek kunnen omwringen, maar ik doe dat niet Image , daarvoor zie ik ze veel te graag.
"en ons moto-reiske naar de jura dan" vroeg ik.
"gij met de moto, en ik met den otto" zei ze, alsof ze der eigenlijk al had over na-gedacht.
"ik heb werk genoeg, kan da ginder ook wel doen"

Ik ne gansen dag gaan bollen en zij ne gansen dag in die gite, ik ga mij daar nie goe bij voelen.
Achterop bij mij, houd ze met moeite een uur uit.(vind ze te lastig)

Bon, volgende maand kan het zijn dat ze weer omslaat.
Laten we zeggen, dat mijn Rosse een groot Wipr-gehalte heeft Image

Ze rijdt nochtans graag met de moto, maar andere interesses zijn groter (en ook financieel moeten er keuzes gemaakt worden - dat is toch wel de doorslaggevende factor)
Misschien moet diskeletlietje en Loetje elk met eigen moto nekeer tot hier komen, misschien dat het dan weer begint te kriebelen.

Ik ga eens uitzoeken hoeveel lobotomie eigenlijk kost, misschien is dat de oplossing. Image
Als ik ga rijden heb ik telkens schuldgevoelens tov haar. Als ik den onozelaar ga uithangen in een land wat verder dan hier, voel ik mij schuldig.
Toch gunt ze mij dat allemaal, maar twee a drie weken is het maximum dat ik krijg van haar.
Wel ferm, als ik zie hoe anderen soms onder de sloef liggen, maar toch, het knaagt.

Ach, ik kan ze niet veranderen en eigenlijk heb ik ook dat recht niet, tis meer mijn wens dan haar wens dat ze met de motor blijft rijden. Ik zal ze maar laten in haar eigenzinnige zijn zeker. Tenslotte laat zij mij ook zijn wie ik ben.

Maar toch ....



Image
"...the path is the destination"

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by Theo »

ge wilt nie wisselen zeker? Image Image Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by laouen »

laat ze dees

Die madam rijdt ook alleen maar omdat hare vent graag heeft dat ze rijdt, en ze rijdt niet veel blijkbaar, enkel als hare vent graag heeft dat ze meerijdt, maar als ge die zo bezig ziet Image jawadde!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by F M »

maar twee a drie weken is het maximum dat ik krijg van haar.
Grote gelukzak ! Image Image Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by fore »

Ach ... Winter-blue <> winter-ros Image ... what's the difference ...

zegt dat auto's verboden zijn in de jura ... eerste nieuwe wet sinds van kopenhagen ... Image

Als ze bij U niet wil opzitten, mag ze dan met 'ne' scooter mee ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by diskeletloetje »

"Misschien moet diskeletlietje en Loetje elk met eigen moto nekeer tot hier komen, misschien dat het dan weer begint te kriebelen....."
Awel godmiljaar dat gaan we doen ook zie! En der zal een deftig woordje gewisseld worden, zijt daar maar zeker van Image Image Trouwens, ik verdien ook ne ferme stamp onder mijn gat want het is nu bijna 2 maanden geleden dat ik ook nog eens op mijne moto zat (stilstaande fases in ons garage hier niet meegerekend...) Image

Nuja, ik begrijp haar ook wel, dat financi?le aspect is niet te onderschatten, hier is dat van 't zelfde : elke maand vliegen honderden euro's naar dat bodemloze gat genaamd KTM 950: nu ist dit, volgende maand ist dat. MEt mijn ER5'ke heb ik, behalve het lekkende koelvloeistofprobleemke als hij koud staat, geen kosten, allez tot nu toe.
Laten we zeggen dat ge de grond waarover ze loopt moogt kussen, want ik denk niet dat er veel venten zijn die zomaar 2 of 3 weken alleen op cong? mogen, zonder tegenprestatie welteverstaan (en neen, sex hoort hier NIET bij).
In een relatie is het een kwestie van veel geven en soms eens iets nemen, zoals de bankkaart bevoorbeeld Image

en eigenlijk ben ik blij dat ze mee wil met den oto, ge weet, er is nog plek op de remork h?, ik rij zowiezo naar ginder met den oto Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by Blackbert »

laat ze dees

Die madam rijdt ook alleen maar omdat hare vent graag heeft dat ze rijdt, en ze rijdt niet veel blijkbaar, enkel als hare vent graag heeft dat ze meerijdt, maar als ge die zo bezig ziet Image jawadde!
En laat dat nu ook een Rosse zijn ... Image

voor diegenen die de topic op ADV nog niet gelezen hebben: in verband met Cotthem zijn overpeinzingen ne keer skippen naar p21, post 315, waar die madam haar uitleg toevoegt ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by duibhce Kaelann »

voor diegenen die de topic op ADV nog niet gelezen hebben: in verband met Cotthem zijn overpeinzingen ne keer skippen naar p21, post 315, waar die madam haar uitleg toevoegt ...
ne rechtstreekse link is misschien gemakkelijker Image
[url]
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by Raketman »

Hier zit dat ergens een beetje gelijkaardig, maar toch anders Image Image .

De mijn rijdt h??l graag. Echt h??l graag. Ik zou niet moeten piepen om hare moto weg te doen want dan is't 2 weken beeld zonder klank om te beginnen. 't Is nu weer een paar weken geleden wegens omstandigheden. Maar ze heeft er de grootste problemen mee om de kinderen ergens achter te laten. Nen dag lukt nog wel, maar meerdere dagen wordt een probleem. Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem om haar en de kinderen achter te laten.

Ware dat geen probleem, dan was ik bvb dit jaar met graagte meegegaan naar Roemeni?. Maar ik heb dat tijdens de Alpenreis genoeg ondervonden hoe hard dat knaagt. 't Moet gemakkelijk zijn om zomaar zonder boe of ba uw gezin te kunnen achterlaten, maar ik kan dat dus h??l moeilijk. Nu gaan we volgend jaar toch een paar keer voor meerdere dagen weg zonder de kinderen, en nu al zitten we 's avonds in de zetel ons eigen schuldgevoelens te kop in te drukken.
Bizar toch Image .

Feit is, dat nekeer ze groot genoeg worden om ofwel

- mee te rijden (de oudste zaagt nu al elken avond zonder fout om te gaan rijden, zelfs met deze temperaturen Image )
- er geen probleem van maken om meerdere weken bij de grootouders te logeren

dan zijn we terug weg met ons twee (of meer) op de moto. En 't zal niet voor drie dagen of tot in de Ardennen zijn Image ...
Nil volentibus arduum

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by fore »

"Misschien moet diskeletlietje en Loetje elk met eigen moto nekeer tot hier komen, misschien dat het dan weer begint te kriebelen....."
Awel godmiljaar dat gaan we doen ook zie! En der zal een deftig woordje gewisseld worden, zijt daar maar zeker van Image Image Trouwens, ik verdien ook ne ferme stamp onder mijn gat want het is nu bijna 2 maanden geleden dat ik ook nog eens op mijne moto zat (stilstaande fases in ons garage hier niet meegerekend...) Image

't Word precies tijd om een bezinning/bijeenkomst te houden ... Image
Wie zijn wij, waarom willen we het, wat houd ons tegen, Wat doen we eraan ... Image

Deze 'levensfase' ... is voor de fore-clan (bijna) achter de rug ...
Je eigen wenslijstje wijkt voor de kids ... die zijn prioritair. De 'kinder-pollekes' eens loslaten IS niet gemakkelijk ... maar niet 'onmogelijk'.
Hoe ?... dat moet ieder in zijn omgeving/situatie zoeken.
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by Blackbert »

kunde de abdij van pater Agalev nog afhuren? Image

kinders achterlaten. 'k weet niet hoe oud al die kroosten zijn, maar als je zeker bent dat ze in goeie handen blijven.
de mijne zijn nu 10 en 13, en die vinden het altijd geweldig om een dag, een week, maakt niet uit, bij mijn pa of mijn zus te logeren. vijf jaar geleden was dat trouwens ook al zo.
't probleem begint eigenlijk nu pas: ook allebei willen meerijden. de oudste is lang genoeg, de jongste eigenlijk nog net niet. en ik kan er maar 1 meenemen. aja, en hun moeder. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4504
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by zappa »

mijn dochter is volgend jaar 15jaar (ik word oud Image ) maar ik wil haar niet alleen laten, d'r kan te veel mis gaan Image
Bij oma wil ze niet (meer) en kan ze geen ongelijk geven Image

Vorig jaar was ze op kamp, wat volgend jaar ga brengen... ik hoop dat we met 2 moto's nog eens een dag of 3 a 4 kunnen gaan genieten, ik kijk daar al h???l erg naar uit!

Cotthem uw vrouw nu op de moto met de bedoeling haar te overtuigen verder te blijven rijden, is missch ook geen goed idee, ze gaat als een ijskast afstappen, kan jij niet afentoe met haar moto gaan rijden? Zodat ze hem nog wel wil houden en die daar nu zo lang stil moet staan?
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by F M »

Het voordeeel (misschien wel het enige?) van ouder worden is dat de kinderen op hun eigen benen beginnen te staan. Die van mijn zijn 23, 21 en 18. De oudste is al het huis uit, en de jongste gaat zelf babysitten om geld te verdienen, dus ik moet er niet voor thuis blijven.

Alleen durft de vrouw niet op de moto, dus blijft moto rijden voor mij per definitie een ego?stische hobby. Image

En is 3 weken alleen van huis thuis onbespreekbaar. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by Blackbert »

bwa, als ge nu zorgt dat ze blij is dat ge vertrekt? Image

wel zien dat ge nog moogt terugkomen natuurlijk[/size:3bnng5mp]
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by laouen »

wij hebben hier precies niet veel om over te klagen Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by duibhce Kaelann »

wij hebben hier precies niet veel om over te klagen Image Image
Image
als ik zo'n toerkes moest gaan doen gelijk MetalJockey zou gij gewoon direct mee zijn Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by laouen »

wij hebben hier precies niet veel om over te klagen Image Image
Image
als ik zo'n toerkes moest gaan doen gelijk MetalJockey zou gij gewoon direct mee zijn Image
ge moest es durven alleen te vertekken Image

nu ja, downside is wel da ge dus ook nooit es een weekske alleen dervandoor kunt Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by Muug »

't probleem begint eigenlijk nu pas: ook allebei willen meerijden. de oudste is lang genoeg, de jongste eigenlijk nog net niet. en ik kan er maar 1 meenemen. aja, en hun moeder. Image
waarde confrater, moest gij met een fireblade rijden h?, dan zou uwe kleinste al minstens vijf jaar op uwe moto passen! Ne kleuter van onze kleuterschool heb ik vandezomer al een paar keer weten afhalen door zijn pa, op de fireblade. En ja, dat gastje kan aan de voetsteunen!

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ...en toch zie ik ze zo graag

Post by Muug »

Ik, ik ben ne steenbok, volgens mijn collega's ne grote koppigaard, ik blijf bij mijn gedacht. Ik sta open voor argumentatie, maar ik doe toch mijn goesting als het enkel mij aan belangt.

Toch gunt ze mij dat allemaal, maar twee a drie weken is het maximum dat ik krijg van haar.
hoe, en ik ben een schorpioen en ik ben ook koppig. En ik doe ook enkel mijn goesting! Image Wat voor brol zijn die horoscopen nu eigenlijk? Image

Post Reply