Moos

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Post by Blackbert »

Nee, niet die beesten in Alaska, wel de vochtige, kleverige, gladde vettige substantie waar een normale mens op 2 wielen een beetje voor terugdeinst. De betere kwaliteit is te vinden in Brabant. Laat Tom nu ook in Brabant wonen en bovendien een vriendelijke mens zijn. Wij mochten dus nog mee op de extra uitgave van zijn vollebak offroadritje. Waarvoor grooten dank.

Om half negen aan zijn fraaie voordeur vertrokken voor een lus van ongeveer 140km beton, kasseien, schone gravel/grond en de beste modder voorhanden. Af en toe ging er eens ene liggen, soms werd er in 2 sporen tegelijk gereden, vaak ging het strak toeristisch goed vooruit. Warmer dan verwacht, stralend laag zonneke, terraskesweer quoi.

Image
Na de beek
Image
De beek.
Image
jep, we zijn daar allemaal door gereden, dat brugske is voor fietsers. maar ik was precies de enige met een kodakske en reed toen laatste, dus geen foto's van, alleen ons erewoord.
Image
Tom was daar bijkans de gracht ingeschoven. Paul nog niet zeker of hij er al uit was blijkbaar ...

Allez, vooruit, ze zijn al weg! Startprobleempje.
Image
Niks dat een beetje tape niet kan oplossen. Schitterend machientje trouwens, die AT-TA-ADV
Image
Efkes bijlullen met vaste grond onder de voeten
Image
St.-Jean-Geest? St.-Remy-Geest? Zeker niet Ste.-Marie-Geest
Image
Anyway, die geest heeft nog een paar afdrukken op mijn kodakske achtergelaten, waarvoor dank.
Image
Image
Hmm, krijgt zoiets thuis. Pubers.
Image
wel oppassen voor hoefrot hier.
Image
Had ik al gezegd dat ik dees een knap machien vind?
Image
Alleen maar foto's van modder. 't Is dan ook goeie, dat mag benadrukt worden. Bovendien ging het ietske te rap voor foto's wanneer er geen modder was.
Image
Image
Toch gelukt
Image
Nee, die vering is niet ineens kapot gegaan
Image
Roel was ook eens horizontaal gegaan. Daarna had zijn Katie geen goesting meer.
Image
Geduwd (niet getrokken!) tot op 't beton, maar nee, 't ging niet.
Image
Na de reanimatie mbv zo'n "clear! - zwoink" machien uit ER: Roel naar huis wegens geen zin om dat nog eens voor te hebben. Paul naar huis omdat dat daar zo afgesproken was, en ik naar huis omdat ik moehoe werd, geen zin had de rest op te houden of er eens iets te zwaar af te gaan.

Maar 't was dikke fun, goeie training en eigenlijk gewoon plezant ook.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Moos

Post by Cotthem »

Image

Schoon foto's. Zag er ferm vettig uit.
Gaan we dat ook eens doen alst nekeer ewa droger is geweest in "nonkelBertneemtneefkeCotthemeensmeeopoffroadstap - stijl"

Die AT-TA ADV ziet er inderdaad een ferm masjien uit.
Maar uw beest mag er ook zijn zelle.

Jammer dat ik er niet bij was, maar ook kontent. Ik zou niet meekunnen met "the big guys" (tenzij met Roeleke misschien op die rit Image ).

...ooit, later...als ik groot ben Image
"...the path is the destination"

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Moos

Post by TRooPER »

modder voor mij en mijn machien is gelijk chocomousse voor mij

yammie yammie,

en bert, hoe bevalt den TA op zo serieus offroad, moet er nog bijgesteld worden?

@cotthem: springtime my friend, springtime Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Moos

Post by Tom Thumper »

modder voor mij en mijn machien is gelijk chocomousse voor mij

yammie yammie,

en bert, hoe bevalt den TA op zo serieus offroad, moet er nog bijgesteld worden?

@cotthem: springtime my friend, springtime Image
Ge hebt v??l chocomousse gemist!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Moos

Post by Blackbert »

Hey Kiwi,

De voorvork heeft professionele aandacht nodig denk ik.
Een XR veer is vanzelf te slap voor 't gewicht van een TA. Een beetje opgevangen door extra veervoorspanning , een beetje meer en iets dikkere olie. (Ja, 'k weet 't, lapmiddelen)
Zakt dus veel te ver in van zichzelf, en komt ook niet schoon terug.

Een koppel veren dus: TA specs in XR lengte. Gelijk ook dat shimpakketje vanonder eens laten bezien en indien nodig de bussen vervangen door nieuwe.
Daarna gaat ge zien dat de achterkant niet meer mee is. Opties: ander veer of volledige schokbreker op maat. Of ene van een AT, maar er is geen plaats voor dat reservoir.

Anyway, met de originele vering had ik zondag een paar keer vastgezeten, met zijne buik in de modder. Nu dus niet.

Weet gij nog wat de wijzigingen waren aan uw carbs?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moos

Post by Muug »

passeert ne keer bij Steven Casaer. Schappelijke prijzen en supergoei gerief. Wel ??n vaderlijk advies: breng uw eigen hoofd niet op hol als ge ziet wat er allemaal mogeiljk is. Een voorbeeldje : geen hydraulisch regelbare veervoorspanning nodig? Niet kopen dan. Da's meteen 250 euro uitgespaard. Verder is hi-speed/lo-speed demping van schokbreker achteraan ook zinloos. Ik had dat maar na tal van instellingen heb ik 'm weer op de originele settings ingesteld en dat bleek de beste instelling te zijn.....

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Moos

Post by Tom Thumper »

Met die apart instelbare low en highspeed demping ben ik wel content. Mijn Wilbers komen van bij Thijs in Sint Truiden. De standaard afstelling was nog niet helemaal wat ik er van verwacht, kon nog niet iets beter. De lowspeeddemping 2 klikken harder, de lowspeed demping 1 klik en nu is het op punt. Nu nog een beetje extra olie in mijn voorvork, die niet instelbaar is en ik ben helemaal tevreden.

Bert, voor de prijzen moet je niet naar Limburg komen, die zijn op een paar euro's na hetzelfde. Service is blijkbaar ook op hetzelfde niveau en Wilbers of ?hlins zal een beetje hetzelfde zijn zeker?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moos

Post by Muug »

Met die apart instelbare low en highspeed demping ben ik wel content. Mijn Wilbers komen van bij Thijs in Sint Truiden. De standaard afstelling was nog niet helemaal wat ik er van verwacht, kon nog niet iets beter. De lowspeeddemping 2 klikken harder, de lowspeed demping 1 klik en nu is het op punt. Nu nog een beetje extra olie in mijn voorvork, die niet instelbaar is en ik ben helemaal tevreden.

Bert, voor de prijzen moet je niet naar Limburg komen, die zijn op een paar euro's na hetzelfde. Service is blijkbaar ook op hetzelfde niveau en Wilbers of ?hlins zal een beetje hetzelfde zijn zeker?
Ivm Wilbers versus Ohlins : wilbers heeft veel lagere naamsbekendheid en behoudt zijn waarde bijgevolg veel minder. Ohlins is the way to go (in mijn ogen) want verkoopt gemakkelijk en ge kunt er nog een deftige prijs van vragen. Mijn wilbers van 2.5 jaar oud heb ik aan minder dan de helft van de nieuwprijs laten gaan...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Moos

Post by Tom Thumper »

Met die apart instelbare low en highspeed demping ben ik wel content. Mijn Wilbers komen van bij Thijs in Sint Truiden. De standaard afstelling was nog niet helemaal wat ik er van verwacht, kon nog niet iets beter. De lowspeeddemping 2 klikken harder, de lowspeed demping 1 klik en nu is het op punt. Nu nog een beetje extra olie in mijn voorvork, die niet instelbaar is en ik ben helemaal tevreden.

Bert, voor de prijzen moet je niet naar Limburg komen, die zijn op een paar euro's na hetzelfde. Service is blijkbaar ook op hetzelfde niveau en Wilbers of ?hlins zal een beetje hetzelfde zijn zeker?
Ivm Wilbers versus Ohlins : wilbers heeft veel lagere naamsbekendheid en behoudt zijn waarde bijgevolg veel minder. Ohlins is the way to go (in mijn ogen) want verkoopt gemakkelijk en ge kunt er nog een deftige prijs van vragen. Mijn wilbers van 2.5 jaar oud heb ik aan minder dan de helft van de nieuwprijs laten gaan...
Image Maar ik wil die niet verkopen, voor geen geld! Image
Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moos

Post by Muug »

tja
met dat de GS buiten is, had het weinig zin om die schokbreker hier te laten liggen Image Ah, had ik ook maar zo'n grote stal als gij, dan had ik mijn GS gerust een paar jaarkes in een hoekske kunnen zetten, met een doekje over, wachtend tot ik er weer zin in zou krijgen. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Moos

Post by Blackbert »

Dankuwel voor de adviezen gasten, ne keer alles wat ik nodig heb op een rijtje zetten, en dan in een mailke of 3, 4. Ik was al niet van plan daar een supperdeluxe spel van 700? onder te hangen. trouwens, langds rechts zit de batterij, langs links de luchtfilterkast. tenzij ik dus naar 2 K&N potjes onder de tank ga is er gewoon geen plaats voor al die hi-tech attributen.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Moos

Post by Tom Thumper »

Prijzen van veren en olie in de voorvork vallen best mee. Eens je de juiste veer met de de juiste hoeveelheid olie van de juiste dikte hebt gevonden, ga je daar niet meer moeten aankomen. Extra gewicht van bagage of van jezelf als je plannen in die richting hebt, zit namelijk op achterwiel en zal je daar aanpassen. Een mailtje naar Casaer, Thijs of mototuning in Mol voor de WP's zal al wat duidelijkheid brengen. Lijkt me niet echt evident omdat de vork niet de originele van de TA is maar om dat op te lossen zijn er weer vakmensen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Moos

Post by Blackbert »

Als ik 't allemaal een beetje goed gevolgd heb, is een langere veer dan OEM geen probleem, gewoon een paar krullen verder doorzagen. Voor rond de 100? aan materiaal moet dat kunnen.

Een demper zal toch iets rond de 4?500 zijn vrees ik, very basic. En in feite, 't is niet de bedoeling met da spel van bos en cross naar circuit te gaan en terug. Als ik goed uitleg waarvoor die moet dienen en hij wordt daarnaar gemaakt, heb ik geen 5 instelknopkes nodig.

We zien wel.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moos

Post by Muug »

Een demper zal toch iets rond de 4?500 zijn vrees ik, very basic. En in feite, 't is niet de bedoeling met da spel van bos en cross naar circuit te gaan en terug.[u:2u2kg07f] Als ik goed uitleg waarvoor die moet dienen en hij wordt daarnaar gemaakt, heb ik geen 5 instelknopkes nodig.[/u:2u2kg07f]
Klopt geheel. En bovendien heeft elke vering, hoe basic ook een regelbare veervoorspanning en een knopke om de ingaande demping te regelen. Anders moet ge ook eens advies vragen aan Timpo. Daar over 't water hebben ze merken die wij niet kennen maar die w?l even goed zijn als wilbers of wp of ohlins. Met dat de pond zo interessant staat, kunde misschien beter ginder iets kopen.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Moos

Post by TRooPER »

Bert,

ne keer kijken of een hyperpro veerke voor niet zou passen , desnoods met een paar extra bussen in uw vork,


en van mijn carb in combinatie met de laser weet ik dat zelf niet: heb die door AVRacing in destelbergen laten afstellen op de bank. in combinatie met een K&N luchtfilter. Ge moet bij die mens wat tijd hebben, want hij heeft dat zelf niet.

@tom thumper,
als er nog chocomousse overblijft tot ik terug in tland kom ist OK,

Kiwiman Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Moos

Post by Blackbert »

geweldige streek waar ge hebt rondgebaggerd , [b:16ad9yvk]waar is da eigenlijk[/b:16ad9yvk] Image
Ge moet daar precies rapper dan 50 rijden ( zie laatste foto )
Image Image
Suiker, witbier, Alphajets, ... Image


Hyperpro staat op 't lijstje, zeker voor de voorkant. Denk dat ik mijn licht ook eens ga opsteken bij de Transalpclub. en ja, Engeland ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Moos

Post by zappa »

Ik zag vandaag in Deinze een trike met noppen!! de voorkant zag eruit als de kwijlmoto van Blackbert, met twee vlak bij elkaar staande koplampen, ook zo'n kuipje/ scherm, en 1 zitplaats extra achteraan, naast L&R alu bakken. De rest in zwart gespoten.

Waarschijnlijk ga je daar mee niet op uw dooze, en als dat genoeg trekkracht heeft moet dat vast wel leuk hotsen/botsen zijn door de moos (moore )

Zag in een boekje een desert racer Steve McQeeun replica, wel dat zou ik ook wel zien zitten als off roader, niet hoog van zit hoogte?
sig nature

Post Reply