tour de liech

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: tour de liech

Post by diskeletloetje »

Tja... Niet dus...
Ik zal dus ook niet kunnen meerijden morgen.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: tour de liech

Post by fore »

Ik zal dus ook niet kunnen meerijden morgen.
Image ... Image ... Image ... Image ...

't centrum van Hannut, dat vind je toch? ... Ge draait daar wat met de kont en 't staat daar vol motards ... Image

Anders rijd ge naar de naftpomp op den E40 richting Luik (VOORBIJ afrit 25) ... dan pikken we (yamazaki and me) U daar op.
edit ... : we passeren daar tussen 8h30 en 8h45 ...


Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: tour de liech

Post by diskeletloetje »

Fore,
IK zal er proberen zijn...
Als ik er om 8.45 u niet ben mag je doorrijden
Tot morgen!
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: tour de liech

Post by fore »

Fore,
IK zal er proberen zijn...
Als ik er om 8.45 u niet ben mag je doorrijden
Tot morgen!
Prima Image

Als ik er morgen om 8h53 niet ben, heb ik ook ne zware avond gehad ... Image
Ik heb nogal moeten zweten om yamazaki naar huis te krijgen ... Image Image

tot .... Image ... subiet ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: tour de liech

Post by diskeletloetje »

Voila, ik ben ermee weg...
Tot straks!
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: tour de liech

Post by diskeletloetje »

Ook thuisgeraakt, 570 km erbij en zowaar genoten van de bochten (de rechtse het meest Image )
Zelfs off-road gereden, en 't was niet het simpelste baantje, en ja, ik had het niet verwacht, maar ik ben recht gebleven. achrteraf stond ik wel te trillen op mijn benen en was ik zeiknat van 't zweet...
Bedankt Andr? voor een echt waar prachtige rit!
Aleen jammer van de zwermen wielertoeristen en het feit dat half belgie vandaag blijkbaar in dardennen zat...en de valpartij van den brother natuurlijk, dat was wel megakak Image
Hopelijk valt de schade aan je moto nog mee...

En aan de bende, merci voor het gezelschap!
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: tour de liech

Post by fore »

Bon ... ik heb er ook terug zin in, m'n eerste dagverslagske ...

Tour de liech:

Voorbij de Tiense afrit wachten we op Loetje, ericblxxr komt voorbij om zijne zwarte van de nodige energie-rijke drank te voorzien. Loetje arriveert ook. Met nog wat ochtend-kil-rillingen haasten we ons naar Hannut om 'ne warme' te consumeren.
Robman staat er al ... het duurt niet lang of 'ze', de anderen, vallen als vliegen. Den ene al wat meer winter-wit dan den andere ... maar het doet deugt mekaar nog is te ontmoeten. Image

Vermits het +300km is, gaan we niet 'teveel' tijdverliezen ... de toeristen-trein (fore, loetje en yamazaki) maakt zich klaar om te vertrekken ... De tgv's en thallys-treinen gaan nog wat consumeren ... die zullen ons wel inhalen. Image
Er pikt nog ne 4e aan ... onze 'brother' cadfael, blijkt achteraf ... Image

Het eerste deel ... van hannut, richting Luik ... schoon vergezichten, maar ook onze weg-concurenten (wielertoeristen) aan alle kanten ... Image .. en allemaal met ne volgwagen ... nie zo evident om die 'veilig' voor te steken. Image

We moeten effkes 'het veld' in om de lokale wegenis-werken te omzeilen ... Loetje haar eerste meters 'off-road' experience ... een makkie, zal achteraf blijken ... Image

Eens we de maas over zijn, komen we in in het land van de 'luikse peren-siroop' ... 't Is zondag, we zijn in de walen, het kan niet lang duren of we moeten omleidingen volgen wegens ... 'brocante' ... ne sjieke naam voor wat rommel op 't straat ... Image

In aubel, best een leuk dorpje Image , stampens vol met rommel, volk met hopen ... Image ... we rijden verder om een rustig terraske te vinden. De tgv's en thalyssen waren ons al voorbijgestoken ... den dorst wordt groter, onze blazen dikker en geen terras te zien Image ... We moeten op onze tanden bijten tot in Dolhain (limbourg) ... Pfieuw dat werd tijd. Na dat 't water uit m'n ogen was, kan ik terug de gps bezien ... Image

Tot St-Vith is het nog een 70-tal km (dik uurke rijden) ... we besluiten om daar te gaan eten.
We trotseren onze hoogste belgische col's ... Michel zijn barak, de botrange, passeren diene grote plas in albertville, maar blijkbaar heeft iemand 'de stop' uitgetrokken ... de vijver was helemaal leeg. Image Image

We doorkruisen de belgische eifel ... Van heppenbach, over schonberg naar ST-vith ... mooi bochtig stukje, mooie panorama's, heerlijk lentezonneke ... We genieten ervan. Image Image

Voor het 'rathaus' in St-Vith vinden we een terraske waar we iets kunnen eten. ('t Is ondertussen 13h00 gepasseerd)

Om 14h30 Image vatten we het 2e deel aan ... nog 150 km (met een detoureke naar de lux-grens) om goedkope naft in te doen.
Brother cadfael, zijne moto, heeft 'nen druiper' ... de'r is een plekske koelvloeistof uit gekomen Image ... hmm. Misschien maar best een fleske plat water meedoen ... just in case ...

Tijdens het omzetten van het garminees naar het tomtominees had ik 1 km na lierneux (in jevigne) een 'anomalie' gezien ... de'r was geen weg meer volgens het kaartmateriaal van teleatlas. En toch was het 'garminees' daar duidelijk in ... daar is wel een weg .... bon ... 't zal wel weer aan mijne inferiere tomtom liggen zeker ... . Ik had daar op 't einde van de weg een vlagske gezet met de instructie ... 'rechtdoor volgen!'

Eens daar toegekomen, zit ik (volgens de tomtom) middle of nothing, in 't veld. Yamazaki zijn garmin is overtuigd,
hier is een weg ... maar zonder asfalt blijkbaar ... bon ... we gaan ervoor !!! Image

We beginnen aan loetje haar 2e ervaring 'off-road' ... SLIK !!! We komen een heel peleton cowboy's te paard en ruiters tegen die heel verwonderd kijken ... Image wat doede gijlie hier. Het gaat van kwaad naar erger, we zitten in een konijnepijp en kunnen niet meer terug/keren ... we moeten erdoor ... Image Image Image als we moeten 'stoppen, dan liggen we omver.
Na 2 km (??) oef terug asfalt, yamazaki volgt, maar loetje en cadfael ... niet te zien ... SHIT. Image

We keren terug en zien ze 'staan' ... blijkbaar is loetje cadfael gaan redden ... hij heeft z'n moto moeten 'neerleggen' ... met als gevolg, ne pinker kapot en zijn carnage gekrast ... hijzelf is (buiten zijn ego) ongedeerd ... oef. Allemaal toch een beetje aangedaan, we hebben dringend ne fokkie nodig om uit te daveren ... .
Phieuw.

Andre is wel in 1 ding geslaagd ... we hebben geen last gehad van de koers ... Image Image

Bon, terug bekomen, beginnen we aan de laatste 90 km. De wielertoeristen zijn moe en ze zitten nu blijkbaar in hun mobilhome, voor onze wielen ... Image grmmbl. Tot in hamoir, volgen we de 'route 66' ... achter mobilhome's. Image
Het stuk tussen Modave en Huy is weer de moeite ... bochten a volonte ... Image

Nog een 'tomtom-GPS-surprise' ... in moha, stuurt ie me via de 'rue saint joseph' (jaja ... ik word ook al is gejost) richting kerk, STEIL omhoog Image ... als ge hier moet schakelen, dan bol je terug achteruit ...

Maar met de opgedane ervaringen vandaag is dit bergske een 'peuleschil' ... Image

Plots zien we de Thallys'n en Tgv's in onze spiegels ... gezamelijk rotsen we de laatse km's af. We zijn rond ... oef. Moe maar voldaan doen we ons tegoed een welverdiend terraske. Image Image

Loetje ... ge zijt er klaar voor, om binnen 3 weken de Jura te trotseren met uw nieuw machien. on/off-road ... ge moogt kiezen ... Image
Brother cadfael bedankt voor de companie. 't Is altijd plezant om eens 'anders' kennis te maken ...
en ge hebt een 'tof' kodaksken ... ik ben er jaloers op ... en zet de foto's maar op 't net ... schoon volk mag gezien worden. ... . Spijtig van uw pinker en de kuip-schade ...
Paul, uw eerste rit-je (+300km) na de winterslaap ... ge zijt terug wakker voor de zomer .... Image
Andre, nen dikke mercie voor de rit (behalve dat off-road ding) ... maar ik heb begrepen dat dat aan garmin/mapsource/navtec ligt) ... 't Is U vergeven.

Wat heb ik geleerd vandaag:
- Land van Herve en de belgische eifel ... hoe meer ik er kom, hoe mooier ik het vind ... ze gaan me daar nog zien.
- Vanaf heden is al dat super-mapsource-garmin-intellect ... dikke brol, [b:1vmlpwxj][u:1vmlpwxj]GEBUISD[/u:1vmlpwxj][/b:1vmlpwxj] voor mij.
[b:1vmlpwxj]Tomtom kaartmateriaal RULES !!![/b:1vmlpwxj] (in combi met tyre ... bijna perfect)!!!
- Als ge een drinkbuske (fleske) in uw borstzak steekt, zorg er dan voor dat dat dopje afsluit. Bij elke 'put' in de weg, krijg je anders een 'streep' water in uw oog ... Image
- Het vertrekpunt voor 'de volgende rit' ligt vast ... nu nog een eindpunt ... Image) Image

Meisjes en jongens nen dikke mercie ... en tot de volgende. Image Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: tour de liech

Post by zappa »

ik zal maar niks schrijven over mijne dag zeker Image had dan nog koppijn ook Image


Maar gelukkig kan ik hier lezen wat ik gemist heb Image


Image
sig nature

Post Reply