Kempisch zand..

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Gister mijne eerste serieuse offroad rit gaan doen met bompabroembroem, juist wij 2, meer kandidaten haakten af, vanwege de wind? of uit schrik van mij Image Image

de rit was ongveer 130km, waarvan misschien 20? op verhard, er valt in de Kempen nog veeeel zand te vinden, waar ge dan nog door moogt (vrees just dat 't niet te lang zal duren, als ik 't vergelijk van hier thuis, waar alles aan banden gelegd is, dat gaan ze ginder ook nog wel "uitvinden" Image ) Image Image Image

Ik vind dat ik op de smt veel beter op m'n voetsteunen kan gaan staan, dan op de kawa, bij deze laatste staan die gelijk te ver naar voor.. maar na de rit had ik gelijk "de houding" gevonden
Image

haaaaa Image ik pas ook op andere merken/modellen Image
Image


de eerste "hindernis" een klein moeraske, 't voorwiel tot aan de as pljotsss d'r in.. Image dan maar naast de moto in eerste gas en bij duwen, dat ging dus wel. Image
Image
Image

even een stopje, maar geen van beiden rookt, dus maar vlug weer weg gereden Image
Image

actie foto Image
Image

ne WR dat gaat ernogal van door Image
Image

het land besproeien Image
Image

ga toch eens die -vlug foto's trekken- knop moeten zoeken op 't fototoestel
Image

Nog een beetje water op't land, alle kleine beetjes helpen Image
Image

sfeerbeeld
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image

D? holle weg, vanals ik daar inkwam heeft mijn achterwiel geen eene keer nog mijn voorwiel gevolgd Image 't had iets van schuiven en slingeren tegelijk, het zou aan mijn (meer road dan off) banden liggen, eenmaal die vol gedraaid zijn met modder heb je niks van grip meer.
Bompabroembroem heeft daar foto's van getrokken : ik in zijgangen "wijken voor de kuit" Image naar boven Image
Image
Image
Image
Image
Image

slingerende baantjes door 't veld
Image
over brugskes
Image
Image

kawatje valt wel gemakkelijk stil, liefst te midden van ne grote plas Image of in ne bocht Image

Het was gewoon super, wil dat nog wel gaan doen, misschien wel niet in te vettige grond, want op natte plekken blijft kawatje steken Image

Buiten de allroad banden die er nu opliggen en de echte offroads (die niet zo goed zijn op de weg) zijn er nog soorten tussen de twee? iets meer grip in vettige ondergrond maar nog goed te doen op de baan?

Denk niet dat bompabroembroem erg hard door gereden heeft, heb toch niet gezien dat hij wortel stond te schieten al wachtende op mij, was redelijk kort achter (op de zandbaantjes Image )
Ne hele dikke merci aan Bompabroembroem om mij acher u aan te willen hebben, voor de uitleg (staan in puttekes) de companie en uw zo schone streek te laten "ontginnen" Image Image Image Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Kempisch zand..

Post by Blackbert »

Naaaaais. Herken daar redelijk veel van, ben daar ook 'gedoopt' door den bompa, met mijn Transalpke, een paar jaar geleden. Die holle weg stond toen vol water op 't laagste punt, er was een omwegske. Image (veel te lang geleden)

Gij hebt toch een paardenremork, niet? Betere offroadbanden (type rallycross bvb) onder uw kikker en dat spel in die remork naar en van de start/aankomst.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kempisch zand..

Post by zappa »

Bompabroembroem dacht dat je ook ging komen in't zand spelen? (vermoede dat uw spierscheur nog nie optimaal genezen was?)

D'r zijn ommetjes, voor de natte plekken, maar hoe kan ik weten wat mijne groene en ik kunnen (of niet) als ik 't niet probeer? Eerst proberen als motto Image

Ja op de trailer,gewoon oprijden gaat makkelijk en 't koppelingshendel en rem hendel tegen 't stuur getrokken, daar dan een neopreen peesbeschermer van 't paard over en alles zat goed beschermd tegen duwen of schokken. Vermenging van hobby's Image

Maar hier in de buurt moet ik rekenen op 3/4de baan tegen ik aan een offroadbaanTJE kom. Weet nu ook Image Image dat ne "echte" noppenband niks waard is op de baan Image

In de ardennen moet ik ook eerst 35km rijden voor Franse bodem en toelating om offroadbos baantjes te hebben Image Als ik mijn sprinkhaan daar 2 maanden laat staan, dan is dat ook zonder trailer, dus asfalt en beton...... dus 90% off zie ik direkt nie zo zitten, moment dat ik op beton of andere harde ondergrond kom, is 't vertrouwen weg, een maal terug zand ben ik ontspannen en rij ik er op los Image

naar 't schijnt is ne michelin ook nie slecht?
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Kempisch zand..

Post by Blackbert »

Veel goesting, maar niet om die spier te forceren. Bovendien was 't werknacht. En volgende week ook nougabollen. Image

Banden, de eindeloze discussie. Gooi 't eens op 't grotere forum, daar zitten er meer met echte offroadbrommers.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply