doe hoge druklans is te lang om uw eigen mee te douchenge had beter nog een 6de jetonneke gebruikt voor een douche ook
glijklei
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: glijklei
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: glijklei
all?e ge gaat toch nie zeggen dat ge daar terplaatse niemand die bereidwillig was, zou kunnen vinden?
sig nature
Re: glijklei
hmm ... Ik moet nie 'zot en onnozel' doen om 's anderendaags 'stijf' te zijn ... dat gaat allemaal vanzelf
( ... behalve hetgeen dat moet [/size:2ily1htw]... )
( ... behalve hetgeen dat moet [/size:2ily1htw]... )
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: glijklei
Nice.
Zappa: standaard overlevingspakket van de ploeteraar:
Camelbag: water drinken als 't u uitkomt, geen gedoe met fleske zoeken of daarvoor moeten afstappen.
Energierepen, druivensuiker, bananen.
Chocolade ook, maar daar krijg je een plakbek van, dus moet je weer meer drinken.
Zonder zever: een klassiek Engels ontbijt. Kan je een dag op voort.
Zappa: standaard overlevingspakket van de ploeteraar:
Camelbag: water drinken als 't u uitkomt, geen gedoe met fleske zoeken of daarvoor moeten afstappen.
Energierepen, druivensuiker, bananen.
Chocolade ook, maar daar krijg je een plakbek van, dus moet je weer meer drinken.
Zonder zever: een klassiek Engels ontbijt. Kan je een dag op voort.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: glijklei
bananen? geplette? of vloeibaar of in zo'n speciaal bananendoosje misschien.
Druivensuiker dat staat op 't boodschaplijstje
En ja eten.... bij gezamelijke ritten loop ik over van de zenuwkes en krijg geen hap door mijn strot, ook tijdens de middagstop bijna niks binnen gekregen, geen wonder dat mijn engergie niveau beetje laag werd
Voor mij was dat een zware rit, waarschijnlijk door de banden die na 1toerke rond volle banden geworden waren. Gewoon ne keer bij toch gas geven naar links een stuk land opgevlogen En terwijl ik aan 't ploegen was stond iedereen op 't einde van 't baantje te wachten, behalve de bezemmoto's achter mij Toen ik dan toe kwam, hup verder, puf puf mijn tong kwam onder mijne helm uit
Heb al zitten kijken naar banden, maar liefst ook die nog te doen zijn op de weg (voel me daar nu al niet zo op m'n gemak op) tkc80 ? als dat op de wielen zou passen?
Of gelijk BompaBB zegt paar 2dehands wielen met echte noppenbanden voor zulke ritten, maar dat d'r degelijk onder krijgen? kweet nog nie zenne.
Druivensuiker dat staat op 't boodschaplijstje
En ja eten.... bij gezamelijke ritten loop ik over van de zenuwkes en krijg geen hap door mijn strot, ook tijdens de middagstop bijna niks binnen gekregen, geen wonder dat mijn engergie niveau beetje laag werd
Voor mij was dat een zware rit, waarschijnlijk door de banden die na 1toerke rond volle banden geworden waren. Gewoon ne keer bij toch gas geven naar links een stuk land opgevlogen En terwijl ik aan 't ploegen was stond iedereen op 't einde van 't baantje te wachten, behalve de bezemmoto's achter mij Toen ik dan toe kwam, hup verder, puf puf mijn tong kwam onder mijne helm uit
Heb al zitten kijken naar banden, maar liefst ook die nog te doen zijn op de weg (voel me daar nu al niet zo op m'n gemak op) tkc80 ? als dat op de wielen zou passen?
Of gelijk BompaBB zegt paar 2dehands wielen met echte noppenbanden voor zulke ritten, maar dat d'r degelijk onder krijgen? kweet nog nie zenne.
sig nature
Re: glijklei
Geen TKC, zijn duur en eigenlijk niet veel waard in de modder.
Simpelste oplossing: een bandenboer met verstand van offroad, zoals Quickly hier in Beveren. Leg uit wat je doet met welke moto en die zal u de meest geschikte band aanraden. Terwijl hij die dan monteert krijg je nog een berg gratis advies ook.
Simpelste oplossing: een bandenboer met verstand van offroad, zoals Quickly hier in Beveren. Leg uit wat je doet met welke moto en die zal u de meest geschikte band aanraden. Terwijl hij die dan monteert krijg je nog een berg gratis advies ook.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: glijklei
zappa, er bestaan GEEN banden die u vooruit helpen in de modder en deftig rijden op de openbare zeg. Ik heb daar twee jaar naar gezocht, ook TKC's geprobeerd en niks gevonden.
Ofwel hebde banden met een profiel gelijk voetbalstetsen, ofwel hebde straatbanden. Het ??n, of het ander.
Daarom dat ne mens ofwel zijn banden laat wisselen voor een rit, of gewoon een ekstra ( de "iks" van dit toestenbord werkt niet) set wielen koopt.
Ofwel hebde banden met een profiel gelijk voetbalstetsen, ofwel hebde straatbanden. Het ??n, of het ander.
Daarom dat ne mens ofwel zijn banden laat wisselen voor een rit, of gewoon een ekstra ( de "iks" van dit toestenbord werkt niet) set wielen koopt.
Re: glijklei
Kan je eens beschrijven hoe een degelijke offroadband, op de baan aanvoelt, wat moet ik me daar bij voorstellen of van verwachten als ik daar mee op de weg zou gaan rijden??? ( mij wel geen schrik aanjagen h? )
En bij DuibchecK zijne Ten, wat ligt daarop?
En bij DuibchecK zijne Ten, wat ligt daarop?
sig nature
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: glijklei
Hijzelf, meestal ......
En bij DuibchecK zijne Ten, wat ligt daarop?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: glijklei
als ik lig is het meestal dernaast of deronder ipv deropHijzelf, meestal ...
op de Ten ligt vanachter een Karoo en vanvoor een MT21 (op aanraden van Tom eigenlijk). Ben daar zeer tevreden van, ook op de baan eigenlijk. Zolang het droog is merk ik niet echt dat die rop liggen (behalve de extra vibraties en lawaai dan). In de nattigheid is het wel een stuk voorzichtiger rijden op de baan.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: glijklei
Dat voelt aan alsof ge op knikkers aan't rijden zijt...Stuurt een pak zwaarder en hij wil precies niet goed meer op hellingshoek gaan.Kan je eens beschrijven hoe een degelijke offroadband, op de baan aanvoelt, wat moet ik me daar bij voorstellen of van verwachten als ik daar mee op de weg zou gaan rijden??? ( mij wel geen schrik aanjagen h? )
Maar zoals bij zoveel bandenissues zit dat weer heel veel in't kopke, want uiteindelijk kunt ge met noppen ook nog redelijk normaal rijden op de gewone baan.
Begin december heb ik mijn crosswielen gestoken (plezant in de sneeuw) en ze zijn er tot bijna einde januari blijven opzitten. In't begin weer wennen, na een tijdje reed ik daar bijna normale hellingshoeken mee. Maar het blijft raar aanvoelen natuurlijk. D908RR achteraan (dure band, maar geschikt voor het vermogen van nen LC8) en ne Scorpion Pro vanvoor.
Die baantjes die'k daar zie op de foto's geven niet echt grote problemen met die combinatie, zelfs niet op ne moto van 200+ kg...
Nil volentibus arduum
Re: glijklei
Inderdeed. Met noppenbanden in de sector 'rallycross' (zoals de MT21) is het fijn rijden op straat, zolang het droog is. Op nat asfalt best v??l rustiger bochtjes pakken.
Vorige zomer in de Alpen met Trooper hadden we een 160km asfalt te doen, in 1 stuk. Na de gravel een terraske gedaan, de banden opgepompt en gaaazzz.
Noppenbanden in de sector 'cross' zullen minder goed asfalt verdragen. Minder stabiel en rapper verslijten, tot noppen die eraf vliegen toe (dan wel op moto's met 'veel' vermogen).
Vorige zomer in de Alpen met Trooper hadden we een 160km asfalt te doen, in 1 stuk. Na de gravel een terraske gedaan, de banden opgepompt en gaaazzz.
Noppenbanden in de sector 'cross' zullen minder goed asfalt verdragen. Minder stabiel en rapper verslijten, tot noppen die eraf vliegen toe (dan wel op moto's met 'veel' vermogen).
grease up your baby for a ball on the hill
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: glijklei
die foto's tonen wel zowat de minst vettige baantjes, denk niet dat er op de andere veel gelegenheid was voor foto'sDie baantjes die'k daar zie op de foto's geven niet echt grote problemen met die combinatie, zelfs niet op ne moto van 200+ kg...
maar desalniettemin zal die combinatie het in de ploeter ook nog wel behoorlijk doen, denk ik.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: glijklei
Daar ben ik het niet mee eens! Het is onwaarschijnlijk hoe ver je kan gaan met een setje MT-21 of Metzeler Karoo! Ok, je moet wat meer marge nemen, maar op de combinatie Karoo achter en MT-21 voor al een paar keer op reis geweest, Alpenpassen in de regen vermalen, Pyrnenee?n weg weg gereden, ... Slijten sneller ok, natuurlijk niet de meest comfortable band, niet de meest baanvaste maar die geven een h??l goed compromis, echt aanvaardbaar voor op de weg.zappa, er bestaan GEEN banden die u vooruit helpen in de modder en deftig rijden op de openbare zeg. Ik heb daar twee jaar naar gezocht, ook TKC's geprobeerd en niks gevonden.
En de Karoo en de Karoo-T zijn echt wel niet dezelfde banden!!!
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: glijklei
Inderdeed.
Vorige zomer in de Alpen met Trooper hadden we een 160km asfalt te doen, in 1 stuk. Na de gravel een terraske gedaan, de banden opgepompt en gaaazzz.
OOOOOOOOOOOOOooooooooooooohh yeaaaaaah,
ik denk zelfs dat ik op straatbanden nog nooit zo vlot door alpenbochtjes gereden heb.
Ik doe natuurlijk ook niet elke week de alpen.
Maar zoals al gezegd, met een noppenband ga ik op droog wegdek niet veel trager dan met straatbandjes.
Op nat moet ge vooral uw hellingshoek niet te plat willen nemen. En rechtdoor zou uwe remweg wel eens wat langer kunnen zijn.
@zappa: uw kawatje gaat toch het meest offroad zien veronderstel ik, steek daar noppenbandjes op en rij iets voorzichtiger op asfalt, ge zult zien, dat gaat goed meevallen. Zal zeker wennen zijn , vooral in bochtjes als ge van middenvlak op band naar meer zijkant van de band zult rijden: Ge gaat denken dat uwe moto gaat vallen, maar dat is niet waar. Ge komt op die andere noppekes terecht. Is puur gevoel.
Een extra set velgen met noppen is een optie: maar aangezien dat ge nog een straatmachien hebt, zal het voor u goedkoper zijn om op een jaar 2 of 3 setjes noppenbanden te laten steken, dan een extra velgenset.
ge zijt goe bezig........
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: glijklei
mmmmmmmmmm, als ik het heb over deftig rijden op de openbare weg, dan bedoel ik dat inclusief rijden en hard remmen in de regen. Of wilde uitwijkmaneuvers aan 100km in een stortbui op een duitse autostrade, zoals ik heb mogen doen toen Blackbert, Cotthem, en ik terugkwamen van Roemeni? en met een bizar remmaneuver van de wagen voor ons geconfronteerd werden. Dat kan NIET met ne Karoo of gelijk welk rubber met dikke noppen. Ge moogt het me natuurlijk altijd komen bewijzen.Daar ben ik het niet mee eens! Het is onwaarschijnlijk hoe ver je kan gaan met een setje MT-21 of Metzeler Karoo! Ok, je moet wat meer marge nemen, maar op de combinatie Karoo achter en MT-21 voor al een paar keer op reis geweest, Alpenpassen in de regen vermalen, Pyrnenee?n weg weg gereden, ... Slijten sneller ok, natuurlijk niet de meest comfortable band, niet de meest baanvaste maar die geven een h??l goed compromis, echt aanvaardbaar voor op de weg.zappa, er bestaan GEEN banden die u vooruit helpen in de modder en deftig rijden op de openbare zeg. Ik heb daar twee jaar naar gezocht, ook TKC's geprobeerd en niks gevonden.
En de Karoo en de Karoo-T zijn echt wel niet dezelfde banden!!!
Maar ik treed u bij dat er daar tamelijk deftig mee gereden kan worden op de droge openbare weg (en als ge voorzichtig zijt ook in de regen, en niet hard remmen en niet hard gasgeven en niet al te plat gaan in de bochten ... ) . Ge kunt daarmee zelfs prachtig gecontroleerd dri-ften bij 't uitkomen van bochten. Ook in Roemeni? geprobeerd.
Kijk, als ge iemand adviseert in welke mate ge met crossbanden deftig op de openbare weg (OW) kunt rijden, dan moet ge daar realistisch in zijn. Crossbanden zijn niet veilig op de OW, zelfs al kan je er op de OW mee rijden. Om het nog wat verder te drijven : met spikes kunt ge ook op de OW rijden. Of nog : ook met platte banden kunt ge rijden, 't wobblet enkel een beetje.
Re: glijklei
is ook mijn advies hier : noppenbanden steken en bravekes rijden van veldwegske naar veldwegske.@zappa: uw kawatje gaat toch het meest offroad zien veronderstel ik, steek daar noppenbandjes op en rij iets voorzichtiger op asfalt, ge zult zien, dat gaat goed meevallen. Zal zeker wennen zijn , vooral in bochtjes als ge van middenvlak op band naar meer zijkant van de band zult rijden: Ge gaat denken dat uwe moto gaat vallen, maar dat is niet waar. Ge komt op die andere noppekes terecht. Is puur gevoel.
ge zijt goe bezig........
Re: glijklei
bijkomend advies: een hand- of voetpomp zoals voor mountainbikers (just zien dat het soupapke past) en een meterke meenemen. 2bar voor de lange ritten op straat, 1,x voor al de rest. scheelt wel wat in stabiliteit.
grease up your baby for a ball on the hill