glijklei

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Zondag 13/2, een flets zonneke kondigde een prachtige dag aan, op weg met de auto en trailer weg uit het waasland.
Tijdig op de afspraak, moto afladen en de volledige bepakking aangetrokken.
Het was duidelijk dat niet alleen mijn kawatje 't groentje was.
Image

Image
inpakken en wegwezen

Image
Mijn eerste kennismaking met superbruinezeepklei, stond al vast dat ik niet veel stukken "schoon" rechtdoor ging hebben, meestal begon ik links van een baantje en schoof dan vanzelf naar de rechterkant.
In een diepe geul blijven rijden was nog 't beste om op de zelfde lijn te blijven, maar als 't voorwiel er dan toch vandoor ging, was gaan liggen meestal het onvermijdelijke gevolg.

Image
Er zijn plassen, maar er zijn ook gewoon waterputten!
Zag de moto's voor mij aan de linkse kant van de put tot op halve motohoogte door ploerten, slik. Ik dan maar rechts proberen, moto in eerste en ik er rechts naast op 't boordje blijven stappen. Duik moto de plas in, 't stuur ter hoogte van mijn enkels en maar hopen dat die niet ging stil vallen, maar hij heeft het doorzwommen.

Image 't is naar daar, oef, want draaien is niet mijn specialiteit tenzij al liggende.

Image
Image
Dan HET koninginnestuk, naar beneden over stenen, boomtakken, op een kleiglijbaan, "redelijk" goed doorstaan, eenmaal op "vaste" bodem voor de foto ne keer geposeerd al liggende ... Geraakte dan niet vanonder de moto weg, mijn been bleef steken, gelukkig had ik man-uele hulp.

Image
Image
Image
Het begin van den naar beneden.

Image
Image
Image
Eenmaal beneden, ploeterde iedereen terug naar boven, ik dacht we zijn verkeerd gereden, dus ik ook terug naar boven, met veel slag en stoot maar ben er geraakt! De vermoeidheid sloeg toe, 't was alsof ik geen beetje fut nog in mijn lijf had. Gelukkig heb ik dan een dubbele portie druivensuiker gekregen van iemand die zulke fisieke toestanden al meerder malen gezien had, waarvoor dank, mijn batterijke kon weer opladen.
Beste moest nog komen, dat naar boven was maar voor de lol, we moesten eigenlijk toch beneden zijn. Ik kon omrijden, maar ja ik en de juiste weg nemen?? En uitdagingen zijn er om te nemen zeker, deze terug naar beneden, bij de boomstam ging het mis, stond zo in een "heb hem nog vast maar daarmee is 't al" houding, kon niet meer vooruit en laat staan omhoog achteruit, dan maar laten vallen naar links, met hulp terug recht : "hebbde hem?" "ja hoor", poef naar rechts naar beneden.

Plasjes rijden is leuk, als je niet te kort achter een voorrijder zit en als ze niet te diep zijn, bij de laatste memorabele werd het even slijkbruin voor mijn ogen, had ineens een nief motiefke op mijne helm

Image
Mijn paardje terug op stal:

Image

Wat hebben we ondervonden, staan gaat langstombeter juist schakelen dat lukt dan (nog) niet, de eene band is de andere niet, klei vergt een uurtje kuiswerk (moto alleen, ander materiaal en mezelf d'r nog niet bijtellen), moet wat meer drinken voorzien, toch maar niet alleen gaan rijden want bij vallen geraak ik er niet alleen vanonder en met ervaren mensen meerijden is zeer leerzaam.
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: glijklei

Post by duibhce Kaelann »

dat is ook degoutant. Gisteren 5 jetonnekes moeten gebruiken in de car wash voor de motor een beteke proper was Image

maar twas het wel allemaal waard Image Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: glijklei

Post by petervdc »

awel, ik vind dat dus d?goutant, zo een beetje in 't slijk gaan bratsen.......
Ik zou wel wat meer offroad willen kunnen rijden, maar kheb ook geen zin in slijkploeteren, 5 jetonnekes hoge drukspuiten, verstopte wasmachines van het slijk, enz.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: glijklei

Post by Muug »

awel, ik vind dat dus d?goutant, zo een beetje in 't slijk gaan bratsen.......
Ik zou wel wat meer offroad willen kunnen rijden, maar kheb ook geen zin in slijkploeteren, 5 jetonnekes hoge drukspuiten, verstopte wasmachines van het slijk, enz.
Peter,
slijkploeteren is ook niet echt meteen mijn ding, je hebt er veel techniek, veel conditie en een lichte machine voor nodig. En als je een zware machine hebt, heb je een h???l goeie conditie nodig en h???l veel techniek. Maar er zijn ook veel wegskes waar ge helemaal niet moet ploeteren, die ge met gewone banden perfect kunnen doen. Denk daarbij aan de betere trakteurbaantjes, baantjes met steenslag en zo.

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: glijklei

Post by vet on wheels »

awel, ik vind dat dus d?goutant, zo een beetje in 't slijk gaan bratsen.......






.....maar moest ik 30 jaar jonger zijn en geen verhakkeld been hebben, ik zou daar ook nog aan durven beginnen..... Image

Ik ben vorig jaar begonnen met off-raod- rijden..52 jaar is ne schonen leeftijd voor zot te doen, fysiek ben ik geen wonder, als ik mijne moto uit een 'voor' moet trekken, moet ik 5 minuten recupreren... Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: glijklei

Post by duibhce Kaelann »

En als je een zware machine hebt, heb je een h???l goeie conditie nodig en h???l veel techniek.
bwa, gewoon een voldoende gebrek aan gezond verstand en wat doorzettingsvermogen kan ook helpen hoor. Want van uw bovenstaande vereisten heb ik geen van beiden Image
Wel behoorlijk stijve beentjes nu. Bovenlichaam valt wonderwel mee... Een eerste circuitdag van het jaar durft al eens slechter mee te vallen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: glijklei

Post by F M »

Voil?, reden nummer 54 voor mij om daar nooit aan te beginnen ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: glijklei

Post by laouen »

dat is ook degoutant. Gisteren 5 jetonnekes moeten gebruiken in de car wash voor de motor een beteke proper was Image

ge had beter nog een 6de jetonneke gebruikt voor een douche ook Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: glijklei

Post by duibhce Kaelann »

ge had beter nog een 6de jetonneke gebruikt voor een douche ook Image Image
doe hoge druklans is te lang om uw eigen mee te douchen Image Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: glijklei

Post by zappa »

all?e ge gaat toch nie zeggen dat ge daar terplaatse niemand die bereidwillig was, zou kunnen vinden? Image Image
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: glijklei

Post by fore »

hmm ... Ik moet nie 'zot en onnozel' doen om 's anderendaags 'stijf' te zijn ... dat gaat allemaal vanzelf

( Image ... behalve hetgeen dat moet [/size:2ily1htw]... Image )
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: glijklei

Post by Blackbert »

Nice.

Zappa: standaard overlevingspakket van de ploeteraar:
Camelbag: water drinken als 't u uitkomt, geen gedoe met fleske zoeken of daarvoor moeten afstappen.
Energierepen, druivensuiker, bananen.
Chocolade ook, maar daar krijg je een plakbek van, dus moet je weer meer drinken.
Zonder zever: een klassiek Engels ontbijt. Kan je een dag op voort.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: glijklei

Post by zappa »

bananen? geplette? of vloeibaar Image of in zo'n speciaal bananendoosje misschien.

Druivensuiker dat staat op 't boodschaplijstje Image

En ja eten.... bij gezamelijke ritten loop ik over van de zenuwkes en krijg geen hap door mijn strot, ook tijdens de middagstop bijna niks binnen gekregen, geen wonder dat mijn engergie niveau beetje laag werd Image

Voor mij was dat een zware rit, waarschijnlijk door de banden die na 1toerke rond volle banden geworden waren. Gewoon ne keer bij toch gas geven naar links een stuk land opgevlogen Image En terwijl ik aan 't ploegen was stond iedereen op 't einde van 't baantje te wachten, behalve de bezemmoto's achter mij Image Toen ik dan toe kwam, hup verder, puf puf mijn tong kwam onder mijne helm uit Image

Heb al zitten kijken naar banden, maar liefst ook die nog te doen zijn op de weg (voel me daar nu al niet zo op m'n gemak op) tkc80 ? als dat op de wielen zou passen?
Of gelijk BompaBB zegt paar 2dehands wielen met echte noppenbanden voor zulke ritten, maar dat d'r degelijk onder krijgen? kweet nog nie zenne. Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: glijklei

Post by Blackbert »

Geen TKC, zijn duur en eigenlijk niet veel waard in de modder.

Simpelste oplossing: een bandenboer met verstand van offroad, zoals Quickly hier in Beveren. Leg uit wat je doet met welke moto en die zal u de meest geschikte band aanraden. Terwijl hij die dan monteert krijg je nog een berg gratis advies ook.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: glijklei

Post by Muug »

zappa, er bestaan GEEN banden die u vooruit helpen in de modder en deftig rijden op de openbare zeg. Ik heb daar twee jaar naar gezocht, ook TKC's geprobeerd en niks gevonden.

Ofwel hebde banden met een profiel gelijk voetbalstetsen, ofwel hebde straatbanden. Het ??n, of het ander.

Daarom dat ne mens ofwel zijn banden laat wisselen voor een rit, of gewoon een ekstra ( de "iks" van dit toestenbord werkt niet) set wielen koopt.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: glijklei

Post by zappa »

Kan je eens beschrijven hoe een degelijke offroadband, op de baan aanvoelt, wat moet ik me daar bij voorstellen of van verwachten als ik daar mee op de weg zou gaan rijden??? ( mij wel geen schrik aanjagen h? Image Image )

En bij DuibchecK Image zijne Ten, wat ligt daarop?
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: glijklei

Post by den Bullet »

...

En bij DuibchecK Image zijne Ten, wat ligt daarop?
Hijzelf, meestal ... Image Image

Post Reply