Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Ik zoek een roadbook, mag op papier zijn, van rond het Leuvense. Bedoeling is om in de buurt van het Leuvense te blijven. Natuurlijk liefst schone stuurwegskes. Lang of kort maakt niet uit.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by Blackbert »

zal straks eens kijken, als ik thuisgeraak.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by Muug »

en dat was een tof stuurding, dat van jeand?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by F M »

'Rond Leuven' en 'schone stuurwegjes' Image

Gaat dat samen ?

Wat het meest in de buurt komt, is de streek tussen Leuven en Overijse. Neerijse, Sint-Joris Weert...

Maar wel nagenoeg overal maximum snelheid 50 km/u.

Waarom denk je dat ik altijd zo snel mogelijk uit Leuven weg wil als ik wil toeren ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by zappa »

Waarom denk je dat ik altijd zo snel mogelijk uit Leuven weg wil als ik wil toeren ? Image
Omdat ze daar op zoek zijn naar archeologiche bijzonderheden? Image
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by duibhce Kaelann »

Maar wel nagenoeg overal maximum snelheid 50 km/u.
F M heeft wel een punt hoor. Er zijn best wel mooie weggetjes rond het Leuvense, niet alleen richting Overijse. Maar het staat zo goed als allemaal vol met lintbebouwing en bijna overal serieuze snelheidsbeperkingen...

ik heb zo wel een aantal ritjes rond het Leuvense die ik zo op een zomeravondje wel eens rijd, maar als er wat meer tijd is zoek ik het liever toch ook ietsje verder naar het zuiden...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by Muug »

wel
ik ga iemand lesgeven en die woont rond het leuvense. Wilt wat bochtjes oefenen. Probleem : ze is aan de nierdialyse en moet desgewenst binnen het uur thuis kunnen zijn. Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by duibhce Kaelann »

in dat geval is de St-Janbergse steenweg richting Overijse ideaal. Bijna helemaal bbk dus 50km/u, massa's blinde bochten, nen hoop zijstraten en voldoende tegenliggers.
Perfect om alle aspecten van bochtentechniek op de openbare weg te trainen, quoi. Image

Start aan de Boudewijnlaan in Heverlee, volgen tot in Overijse. En van daaruit over Ottenburg, St-Agatha-Rode, St-Joris-Weert, Nethen, Hamme-Mille, Beauvechain, Opvelp, Bierbeek, Haasrode, Blanden, Vaalbeek, Oud-Heverlee en terug naar Heverlee.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by Muug »

in dat geval is de St-Janbergse steenweg richting Overijse ideaal. Bijna helemaal bbk dus 50km/u, massa's blinde bochten, nen hoop zijstraten en voldoende tegenliggers.
Perfect om alle aspecten van bochtentechniek op de openbare weg te trainen, quoi. Image

Start aan de Boudewijnlaan in Heverlee, volgen tot in Overijse. En van daaruit over Ottenburg, St-Agatha-Rode, St-Joris-Weert, Nethen, Hamme-Mille, Beauvechain, Opvelp, Bierbeek, Haasrode, Blanden, Vaalbeek, Oud-Heverlee en terug naar Heverlee.
ga ik meteen efkes in mapsource uitzetten Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by F M »

Dat was inderdaad de streek die ik bedoelde. Dienen Duibhcek is precies ook van dees kanten ! Image
Als ik eens een uurtje met de motor wil rijden, dan is het daar.

Maar het is afwegen, hou ik me me ongeveer aan de max snelheid, of riskeer ik het om meer plezier te hebben... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by Muug »

Dat was inderdaad de streek die ik bedoelde. Dienen Duibhcek is precies ook van dees kanten ! Image
Als ik eens een uurtje met de motor wil rijden, dan is het daar.

Maar het is afwegen, hou ik me me ongeveer aan de max snelheid, of riskeer ik het om meer plezier te hebben... Image
flitspalen? bemande flitswagen?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by F M »

Ik denk dat er een flitspaal staat op het eerste stuk van de steenweg op Overijse waar je nog 70 mag. Voor de rest kan ik er me geen voor het oog halen... Maar ik steek er geen hand voor in het vuur !
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by Tom Thumper »

Zoveel roadbooks als je wil, maar het moet op de weg blijven zeker? Nee, dan kan ik niet helpen. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by laouen »

bwa, niet alleen richting Brussel heb je schoon baantjes zenne

Richting Nieuwrode en Kortrijk-Dutsel heb je ook nog schoon baantjes, en als je de taalgrens oversteekt richting Hamme-Mille, Pecrot en dergelijke is't ook schoon rijden. En allemaal in een straal van een uurke rond Leuven Image

Toeme zeg, 't wordt tijd da'k mijn Josefien nog es uit de garage kan halen Image Als ge graag extra gezelschap hebt, en tis nie tijdens kantooruren laat ge maar iets weten als ge een voorrijdster nodig hebt Image Ik zal mijn beste rijlijnen boven halen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by Muug »

bAls ge graag extra gezelschap hebt, en tis nie tijdens kantooruren laat ge maar iets weten als ge een voorrijdster nodig hebt Image Ik zal mijn beste rijlijnen boven halen Image

is een heel goed idee, maar 't zal op ne maandag of ne woensdag zijn da'k ginder ga exploreren. sorry. Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by fore »

'k ben de woensdag(en) thuis ... en dat zijn allemaal 'bekende' baantjes ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by Muug »

madam woont blijkbaar in Hoegaarden. Dan kan ik misschien beter direkt de taalgrens overrijden?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Iemand ne roadboek van rond het Leuvense?

Post by Tom Thumper »

Een uur rond Hoegaarden valt er meer fun te beleven dan een uur rond Leuven. Ontstressen mij Tijgerke gebeurd daar, maar helaas, ik hou daar geen tracks van bij. Ik zal morgenvoormiddag de Tripy een inschakelen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply