motocross terrein in Frankrijk

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Sinds h??l lang nog eens gaan kamperen, wat een voorbereidingen Image toch het weekend doorgekomen Image


In de buurt van Vallancienne, ligt er een crossparcour dat voor enduro's te doen is. Op verzoek mochten we daar met een bende noppenliefhebbers, een weekendje kamperen.

Vrijdag kawatje op de paarden trailer, tafeltje, stoeltje, gasvuurtje, bidons water, ook een met naft, koelbox en een matras in de auto.

Rond 17u toegekomen, beetje installeren en klaar voor een klein ritje Image

Ik zag zo wel vanwaar ik stond dat het heuvels waren, maar waar precies ik moest rijden? Johan (iemand waar ik veel tips van krijg) met een wr450 ging voorrijden, er is ??n rijrichting (beetje begrijplijk eigenlijk Image ) Dus ik volg naar het eerste heuveltje af Image eerst 2 meter vals plat Image maar dan Image dan pas begon die put Image het pad lag dan nog schuin, en ik heb zo veel hoogte vrees Image
Johan stond ondertussen beneden, "doe maar dat gaat vanzelf" tuurlijk gaat dat vanzelf ... naar beneden Image maar hoe Image

Even heel hard op mijn tanden gebeten ( eigenlijk kon ik niet echt meer goed weg Image achteruit of draaien ) dus dan toch maar vooruit naar beneden. Image
En maar duwen (stampen) op die achterrem Image maar dat wiel begon dan te schuiven, heb die rem vlug los gelaten Image

Amai dat was een zwaar overwinning op mijn hoogtevrees. Image

Daarna ne schuin liggende bocht en terug omhoog, draai, terug beneden, achter 't hoekje terug naar boven. Een heel lange bocht naar boven (ligt los gereden) daarna stevig naar beneden met een plat stukje tussen.


Image

Ik heb eerst enkele toerkes op een kleiner en minder steil naar beneden putten, beetje vertrouwen gekregen.

onder streng toeziende ogen, kreeg ik nog wat uitleg;
Image

tot het te donker werd
Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by laouen »

kzen jaloes Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by zappa »

Zaterdag morgen, eerst ontbijt :
Image
De z??r ervaringsdeskundigen Image
Image
?n een hele leuke bende Image

Image
hier neem ik als camouflage een spar op m'n rug Image
Image

Image

het "trapje"
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image

en op den duur ging het langs 't om vlugger Image Wat regelmatig resulteerde in de 2 wielen van de grond Image maar niet zo als d? echte Image oa Jack= Image

In de late namiddag begon er een spatje regen te vallen, nu was er steeds gezegd dat bij regen het parcour niet meer berijdbaar was ook wou de eigenaar dan geen moto's meer erop, want dan rijden ze de ondergrond stuk. Maar een beetje vocht kon geen kwaad Image

Doch het begon harder te regenen Image en een deel van het parcour is kalk (je ziet dat op sommige foto's dat het geen bruin zand maar wit is ook het stof dat opwaait, dat is echt krijt) Image
Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by laouen »

vette foto's!!! Image ziet er supertof uit
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by zappa »

En tijdens een van de steilere klimmen, gaat kawatje niet meer vooruit, blijft ter plaatse "hangen" ondanks het gas dat ik geef Image en begint achteruit te bollen Image ik was toen bijna boven, keek zo eens achter me Image dat was nog een lange weg om af te leggen Image heb hem dan maar neer gelegd, hij schoof toen nog een meterje verder naar beneden. Dat was net ijs waar ik op stond, met 3 mannen (en ik als mug Image )hebben we die terug naar boven gekregen, zelfs met je botten aan moest je zien dat je niet onderuit ging. Ben toen gestopt, want er kwam nog meer regen aanzetten ( de sluizen gingen open )

Dan maar BBQ onder de party tent en in de oude schuil bus Image en vooral niet in de drup gaan zitten Image Image
En daarna gezellig kletsten bij een glaasje rowsjee, er waren ook hollanders bij de bende.

BB & TT julie moeten die kennen ze zijn ook in Portugal de noppen gaan zetten

Toon en zijn zoon : Image nu aanwezig met dit materiaal : Image
en of ze konden rijden : Toon met een ktm Image z'n zoon Image
Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by Blackbert »

ow ja hoor, toffe gasten. Image

welk nummer moet je bellen om de sleutel van dat terrein te bekomen Image

ziet er heel tof uit om zo eens rustig wat techniekskes te oefenen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by zappa »

Nog enkele beeldjes,

Er waren heel solide merken aanwezig Image
Image

Image

Image

Image

Image

Op de laatste ( mooie )foto staat Shulty op de achtergrond (met z'n bmw, had ook z'n ktm 690 enduro bij)

Doordat het zaterdag ook nog heel de nacht is blijven regenen, was het parcour niet meer te doen om te rijden, de eigenaar heeft dan wel met enkele paaltjes een alternatief toerke door 't gras uit gezet, maar 't risico om op die heel steile stukken terug in achteruit te gaan of te gaan liggen, was me te groot en heb daar toen niet meer gereden.

Dacht er beter aan te doen om een rit in 't veld (zijn daar massa's mogelijkheden) te maken. Shulty had er eentje op de laptop gemaakt en op z'n gps gezet. Ik mee met nog 4 anderen .... op de moeilijkere stukken (stenen en geulen) kon ik nog mee, maar op de lange vlugge stukken bleef ik een stuk achter, heb me d'r zitten in opjagen Image Image stom van mijzelf Image ben dan aan behoorlijk wat snelheid tegen ne rand aan gebotst en 't voorwiel bleef steken Image nieuwe ervaring : vliegen! Juist dat landen dat was nog niks, voornamelijk op mijn kop en elleboog terecht gekomen, maar de hoofdpijn gingvlug terug weg, maar m'n schouder Image Image nadat het reddings team Image kawatje terug recht gekregen had, nog een stuk mee verder gereden, maar ieder put deed pijn in mijn schouder, diep ademen ook al Image Toen viel er iemand met bijna platte band, zat nog wat lucht in maar ook een nagel Image dus zijn we terug gereden, toch nog een ritje van 40 km gedaan, waarvan 20 met zeer Image

Daar ter plaatse hulp moeten vragen om m'n harnas af te doen, aan mijn mouw trekken deed pijn in mijn schouder.
Alles in geladen en iemand kawatje op de trailer laten zetten, gelukkig is m'n landcruiser een automaat Image
vandaag dokter : schouder ontwricht, ribben gekneusd. paar dagen thuis van 't werk.

ach het weer zit mee Image eenmaal genezen, zal ik wat beter uit mijn doppen kijken waar ik rij en in eerste instantie mijn eigen tempo rijden !

ter afronding :
Image

Heb me op dat parcour ENORM GEAMUSEERD!!

Als't past en ik mag er weer bij zijn, ga ik zeker terug.

filmpje

motoreisje mini op m'n eentje, kunnen ze me niet meer afpakken Image Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by laouen »

ach het weer zit mee Image eenmaal genezen, zal ik wat beter uit mijn doppen kijken waar ik rij en in eerste instantie mijn eigen tempo rijden !
tiens, da's ook de les die ik onthouden heb van mijn eerste echte off-road-doop Image Image

Tis weer efkes geleden dat de DRZ hier uit de garage gekomen is en 't begint te kriebelen zeg ik u! En da verslagske hier maakt da alles behalve beter Image maar wel schoon fotookes!

Ik dacht trouwens efkes da ge met uw lijnbus naar daar getuft waart Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by zappa »

ach het weer zit mee Image eenmaal genezen, zal ik wat beter uit mijn doppen kijken waar ik rij en in eerste instantie mijn eigen tempo rijden !
tiens, da's ook de les die ik onthouden heb van mijn eerste echte off-road-doop Image Image

Tis weer efkes geleden dat de DRZ hier uit de garage gekomen is en 't begint te kriebelen zeg ik u! En da verslagske hier maakt da alles behalve beter Image maar wel schoon fotookes!

Ik dacht trouwens efkes da ge met uw lijnbus naar daar getuft waart Image
had anders zo al beziens genoeg met den paarden trailer daar toe komen.

Ik denk wel dat ze dat nog eens gaan herhalen, hopelijk tijdens droog weer, das wel een voorwaarde om daar deftig te kunnen rijden, tenzij ge ne echte crossmoto hebt.
Kan u wel verzekeren de eerste keer daar naar beneden, dat doet is dat toch vies zenne Image Gelukkig zei Johan dat ik verder moest doen tot ik de schrik overwonnen had of dat ik de volgende dag niet meer zou durven, en ben verschrikkelijk blij dat ikdat gedaan heb Image

@ BB das op verzoek van de Johan die de eigenaar Alain goed kent, als ik Johan nog eens zie zal ik eens informeren hoe dat ineen zit, of misschien meekomen de volgende editie? Kan ook voor een dagje, mag niet regenen of wedstrijd zijn.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by Muug »

Laat mij maar weten als ge zo'n dingens van zin zijt, ik heb hier nog crossbanden liggen en ze roepen om grond en modder!

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by zappa »

Laat mij maar weten als ge zo'n dingens van zin zijt, [color=#BF4000:3oqmww6w]ik heb hier nog crossbanden liggen [/color:3oqmww6w]en ze roepen om grond en modder!

en ga je die dan op een moto plaatsen? Of een nieuwe vorm van zjeu dei boel???
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by Muug »

Image
ik draai die rond mijn lijf en ge moet me dan maar bergaf smijten Image

neeneen, ik steek die wel op mijn ktm Image

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by zappa »

:-)
ik draai die rond mijn lijf en ge moet me dan maar bergaf smijten Image

DEAL !! Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: motocross terrein in Frankrijk

Post by TRooPER »

schoon gedaan Zappatje,

ge zijt goe bezig,




ik zie hier een vormingscursuske offroadpiste groeien, ....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply