ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Image

Benedikte, JorisV ( zijn eerste offroad rit met zijn eerste enduro een Husky ) en ik vertrokken van uit Oosterzele, bijna met ne resem stickers van 't rooikruis in de vestzak Image

Image

Mijn motoke draaide niet zoals't zou moeten Image raar , toch even stoppen en zadel afnemen.... Image Image Image Image Image Image

Er zat nog een papiervodje in de luchtaanzuiger van toen ik husa laatst kuiste, Image Image Image verstrooide trees dat ik ben Image Image

Image

Maar dat eruit vissen, dat propje zat diep Image aan een huis gaan aanbellen en eerst twee schoevendraaiers gaan lenen, die bleken te kort, maar met een sat?stok en een eetstokje lukte het, dank zij de chirurgische precisie van JorisV , d'r uit gekregen, gelukkig. Image

en wij blij Image

Image

Image

Dat reedt al beter zonder dat papier
Image

Image


z'n eerste offroad doop was achter de rug

Image

Bij de frituur

Image

Image

Na ons frieten, was het aflos van man Image

Na vele kicks kwam het machien van Trooper tot leven Image, en kwam hij onze vergezellen = Trooper heeft 2 madammen door de modder gesleurd, eerst figuurlijk Image later ook letterlijk Image

Image

Nog even bij elkaar spieken en we waren vertrokken

Image

Veel foto's heb ik niet van tijdens de rit, Trooper hield er de gas goed op Image

Ne vlugge stop en de helmen bij elkaar te steken

Image

a langs daar hebben jullie nog niet gereden? allee vooruit ..

Image

Ineens reden we door een moeras, waar 't niet direct duidelijk was, waar precies de rivier eindigde en het baantje eigenlijk zou zijn Image Ik bleef daar even steken even maar Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by zappa »

koe sporen volgen

Image

Het koordje terug dicht doen

Image

Image

onder het toeziend oog van Blanche

Image

reden we verder

Image

Tot bij ne vriendelijk traktorbezitter, die zette zijn machien vlot aan de kant Image

Image

Image

amai we konden die traktor zelfs niet volgen Image Image

Image

Image

Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by zappa »

en toen......

werd het pas echt vettig.....


nog vlug een laatse blokje om voor we naar 't startpunt reden Image


Image

Image

Hier zit Trooper vast

Image

en husaberg blijft daar steken Image

Image

echt vast

Image

met vereenigde krachten gingen we dat ne keer oplossen Image

Benedikte komt af

Image

komt af

Image

trekt haar linkervoet los

Image

nu haar rechter

Image

Image

nog rond de diepe plas

Image

en dan trekken/duwen en sleuren om dat achterwiel uit 't water te krijgen

Image

Image

oef gelukt

Image

nu nog gestart krijgen

Image

de beenspieren rechts zullen nogal eens bij gekweekt zijn Image

rond slingerende voorwerpen verzamelen

Image

Image


tot aan de knie?n jong Image

Image

ja 't staat erop kom er maar terug uit Image

Image

Maar toen zat husa nog steeds vast Image en dat was niet in 't water dat was pure klei....

ipv de moto z'n wiel op te tillen, duwde uzelf gewoon de pap in Image 't was zwaar

maar waar een wil is, is een zeer vettige weg

en uiteindelijk kwam er beweging in en dank zij Trooper, die hem er heeft kunnen uit rijden.
Terwijl wij daar met ons botten vast zaten in de blubber, vloog de klei met grote klodders tot in m'n haar, opslag een dreadlock kapsel en ne te kleine helm om al die klei er bij te krijgen Image Image

de oranje broek die niet meer zo oranje is Image

Image

en de blauwe die niet meer zo blauw was Image

Image


't was een bewogen ritje en soms ook niet Image

Maar weer zijn er grenzen verlegd en andere grenzen bereikt Image

Maar goe! goe! Merci voor de schoon baantjes Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by laouen »

en toen......

werd het pas echt vettig.....


nog vlug een laatse blokje om voor we naar 't startpunt reden Image
En 't verslag van't ritje zelf? Image


maareuh Image hoewel dat precies wat veel vettigheid naar mijn goesting is Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by Muug »

Veel foto's heb ik niet van tijdens de rit, Trooper hield er de gas goed op Image
Image , ja Trooper en traag rijden dat gaat niet zo goed samen Image

Dus Trooper is nog altijd een kick-fanaat? Image Ik dacht dat zijn nieuwe rode monster een vlot startende motorbeest was? Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by fore »

Hoe vettiger, hoe prettiger ... Image

Voor mij dan toch liever in een andere dekor/setting ... Image


Maar ... ge hebt er plezier aan. Da's 't enige belangrijkste dat telt. ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by TRooPER »

Oooooo Jaaaaaaaaaaaa:


alle op vrijdag krijg ik een berichtje in mijn meeldoos, dat er 2 vrouwen beetje gaan offroad rijden in mijn achtertuin.
Dat kan ik nu toch moeilijk afslaan en begin beetje te plannen om toch mee te kunnen. Hier en daar nog beetje extra werk
verzetten op vrijdagavond, zaterdagochtend nog snel naar bouwcentrum voor mijn bouwmaterialen. Dan de straatwielen en remschijven wisselen
voor de offroadset. het is ondertussen al 12u30 en ik had het nummer van Zappa en Benedikte NIET. Ik heb zeker 8 lieve mensen een berichtje
gestuurd voor Zappa's nummer, om haar te laten weten dat ik na de middag wel kon meerijden.
Uiteindelijk mijn motoruitrusting verzameld uit verschillende inpakdozen. En dan mijn "kicker" aan de praat krijgen. Eerst ging dat heel vlot,
tot em even afsloeg , en daarna heb ik heel veel mogen kicken. Ze stond ook al een tijdje onder bouwstof, dus dan moest er even extra gekucht worden
vooraleer we konden vertrekken. Onderweg naar het startpunt nog even de ralenti schroef bijstellen.

Hahaaa, ik zie daar 2 nog vrij propere endurokes staan aan het frituur, ze zijn nog niet weg, gelukkig.
Benedikte dacht dat ik een ex-crosser was........ en had even stress om mij te moeten volgen. Maar gelukkig of niet ben ik dat niet.

Effe overleggen en gas.
Ik mis bijna den eerste afslag aan mijn ouderlijk huis, waar heel veel vroeger GEEN rondpunt was, en nu wel. Dus ik ging bijna rechtdoor over het rondpunt,
waar toevallig nog eens een politiewagen aan het rond punt geparkeerd stond. Nog even in de spiegel kijken , en ik zie de politieman ons niet volgen. OK oef

We starten nog vrij proper en zoeken eest nog een naftestationnetje voor het vullen van een klein tankje bij zappa en benedikte.
Nu heeft mijn "kicker" er echt zin in, en slaat zeer makkelijk aan. En nu zijn we goed weg, ik probeer alle kleine wegjes die ik ken gaandeweg aan elkaar te
breien en we blijven in een omtrek van 5km in dezelfde buurt. ik heb geen flauw idee hoeveel km's we gereden hebben, maar ik denk al rijdend telkens aan die offroad
baantjes die ik als BMX en MTB'er ooit deed in mijn jongere jaren.

Het is bijna tijd om deze namiddag af te sluiten, want ik moet op tijd in de douche voor een nachtelijk muzikaal evenement. (dat uiteindelijk ochtend geworden is)

alvorens de laatste strook in te duiken, verwittig ik Benedikte en Zappa, dat het hier VETTIG kan zijn. Ik had dit baantje ooit met mijn LC4 640 Adv al gedaan
en toen hadden we er 2 dagen voor nodig om door te komen. Eerste dag 2u over 200m en het werd donker, dan daags nadien nog eens geprobeerd en dan 1.5u over de volledige 400m vettigen bos. Ik was er ooit met mijn 4x4 aan begonnen maar nooit doorgeraakt, dus dat was een uitdaging om het met de motor eens te doen.
De eerste pogingen zie je hier van een jaar geleden : [url]

Dus ik wist ongeveer wat te verwachten, maar nu was de bos WEG, dus hoe vettig het zou worden wist ik niet.

De eerste modderstroken waren al direct goe vettig EN nat. Dit zou wat worden......
Benedikte en Zappa volgen nog steeds , beide voetjes dicht bij de grond om direct een goede steun te zoeken indien nodig.

Ik kom vast te zitten in wat blijkt een waterplas met diepe sporen, en als ik het achteraf op de foto terug bekijk, exact dezelfde plaats als vorige poging. Image
We moeten met 3 alle onze krachten gebruiken om mijn 'kicker' los te krijgen uit deze zompige zuigende kleisporen, mijn achterwiel was niet meer zichtbaar.
En aangezien ik geen E-start heb, is het ook niet evident om deze nu in gang te krijgen. Manuale man en vrouwkracht zorgt voor een loskomen achterwiel.

Iets voorbij de plas, effe luchtfilter checken op water, en alles lijkt OK, geen water gedronken deze keer. Gelukkig maar.
ik geraak nog iets verder en parkeer 'kickertje' tegen een boompje, maar die vond dit geen idee en bezweek onder de last van 'kickertje'.
Zappa probeert een iets ander spoor maar komt ook opnieuw vast te zitten, Het achterwiel is ferm ingezogen in de klei. Ik graaf het met de hand beetje uit,
maar zit nog steeds muurvast. Even overleg om een touw te gaan oppicken bij Benedikte's thuis, maar we doen nog een paar pogingen en het lukt ons.
Zappa laat mij de rest van het zeer vettig en nat stuk op haar Husa doorrijden. Achterwiel slippen dicht, motoren maken veel toeren. En we vermoeien ons allemaal tot het uiterste. Ik had in de haast bij het vertrek niets van drinken meegenomen en ben zeer blij met wat limonade van Zappa. Thx. We besluiten om Benedikte te laten rondrijden of het zou ons teveel tijd kosten om die er ook nog eens door te ploegen. Eens uit de boszone geraakt, wat maar 400m is, alledrie tevreden en met de big smile richting 'home'.

Zappa & Benedikte zullen volgende keer misschien eerst even nadenken vooraleer ze mijn spoor willen volgen. En ik kan hen nu al zeggen, dat er na deze bos nog enkele leuke wegjes te doen waren in dezelfde omtrek, nog goed voor een uur of 2. Tot binnenkort Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by zappa »

Oooooo Jaaaaaaaaaaaa:


Tot binnenkort Image

YESSSSSS!!!! Image Image Image Image Image Image Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by TRooPER »

koe sporen volgen

Image

Het koordje terug dicht doen

Image

hier had ik een klein beetje "Wales" gevoel Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by Theo »

Eigenlijk vraag ik me af wie zich hier het meest vermaakt heeft, de worstelaarsters of de toeschouwer?
Sommige beelden komen spontaan op "in my dirty mind" Image Image Image

Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by TRooPER »

Eigenlijk vraag ik me af wie zich hier het meest vermaakt heeft, de worstelaarsters of de toeschouwer?
Sommige beelden komen spontaan op "in my dirty mind" Image Image Image
sowieso de Worstelaars, zelfs al waren er toeschouwers, dan blijven de worsterlaars zich het meest amuseren ..... Image



I Love MUD
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by Theo »

Ha, je hebt meegeworsteld Image Image Image
twee tegen ??n dus... Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by fore »

Ha, je hebt meegeworsteld Image Image Image
twee tegen ??n dus... Image
Image ... of 't gaat echt vettig worden ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by petervdc »

Ha, je hebt meegeworsteld Image Image Image
twee tegen ??n dus... Image
Image ... of 't gaat echt vettig worden ... Image
Mo Jos toch, laat ze toch verder vertellen ?
All? zeg...
Image
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by zappa »

Ik mis bijna den eerste afslag aan mijn ouderlijk huis, waar heel veel vroeger GEEN rondpunt was, en nu wel. Dus ik ging bijna rechtdoor over het rondpunt,
waar toevallig nog eens een politiewagen aan het rond punt geparkeerd stond. Nog even in de spiegel kijken , en ik zie de politieman ons niet volgen. OK oef
tja meneer den agent stond geparkeerd op 't rond punt? ? en vertrok toen zonder pinker, net als ik naast hem was, maar dat was waarschijnlijk van 't verschieten van u rondpuntcrossing Image

Nu heeft mijn "kicker" er echt zin in, en slaat zeer makkelijk aan. En nu zijn we goed weg, ik probeer alle kleine wegjes die ik ken gaandeweg aan elkaar te
breien en we blijven in een omtrek van 5km in dezelfde buurt. ik heb geen flauw idee hoeveel km's we gereden hebben, maar ik denk al rijdend telkens aan die offroad
baantjes die ik als BMX en MTB'er ooit deed in mijn jongere jaren.
in uw jonge jaren zal je toch wel niet zo lang en zo ver op uw achterwiel daar gereden hebben, als nu met uwen kicker? Image

En in die gravel Image chance dak niet te dicht achter je aan kwam Image

Maar ik heb een leger-plooi-schopje, zal dat de volgende keer best meepakken? Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by TRooPER »

Ik mis bijna den eerste afslag aan mijn ouderlijk huis, waar heel veel vroeger GEEN rondpunt was, en nu wel. Dus ik ging bijna rechtdoor over het rondpunt,
waar toevallig nog eens een politiewagen aan het rond punt geparkeerd stond. Nog even in de spiegel kijken , en ik zie de politieman ons niet volgen. OK oef
tja meneer den agent stond geparkeerd op 't rond punt? ? en vertrok toen zonder pinker, net als ik naast hem was, maar dat was waarschijnlijk van 't verschieten van u rondpuntcrossing Image

Nu heeft mijn "kicker" er echt zin in, en slaat zeer makkelijk aan. En nu zijn we goed weg, ik probeer alle kleine wegjes die ik ken gaandeweg aan elkaar te
breien en we blijven in een omtrek van 5km in dezelfde buurt. ik heb geen flauw idee hoeveel km's we gereden hebben, maar ik denk al rijdend telkens aan die offroad
baantjes die ik als BMX en MTB'er ooit deed in mijn jongere jaren.
in uw jonge jaren zal je toch wel niet zo lang en zo ver op uw achterwiel daar gereden hebben, als nu met uwen kicker? Image

En in die gravel Image chance dak niet te dicht achter je aan kwam Image

Maar ik heb een leger-plooi-schopje, zal dat de volgende keer best meepakken? Image
ikke op mijn achterwiel, kheb af en toe de zon iets meer gezien , maar ook niet veel meer dan u Image
als ik mag kiezen tussen gravel of betonmetmodder, dan pak ik die gravel wel, dat is iets meer gecontroleerd Imageten

als ge een mini-bobcatgraafmachientje in uwe rugzak kunt steken is dat nog handiger, dan neem ik u mee naar mijn bouwplaatsje,
kunt ge daar nog wat verder graven .... en kan ik ook nog wat verderrijden Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: ZO vettig heb ik 't nog niet meegemaakt!

Post by fore »

Maar ik heb een leger-plooi-schopje, zal dat de volgende keer best meepakken? Image
Image Bij mijn weten dient dat om iets/iemand IN te graven en niet om uit te graven. Image
Maarja, de tijden zijn veranderd zeker ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply