trial rijden
Met dank aan Bassie , die foto's op FB gezet heeft van een dagje trialrijden en waardoor ik bij dees mannen terecht gekomen ben.
Als kadootje voor Bart, wijle naar ginder.
Je krijgt daar de nodige uitleg, ook de vele "wat niet" en dat zal wel nodig zijn voor sommige leukerds die er in bende op afkomen en 't vlug uit de hand zouden laten lopen.
De groep waar wij bij zaten hield zich zeer deftig.
De moto's zijn allemaal gasgas, 3 tal verschillende type's. Heb met eerst paar blauwe dan een tijdje met een gele gereden, maar die rooie die waren voor mij de beste, vooral nr 11
Het ziet er zeer simpel uit als ze 't je voor tonen, maar dat is't niet.
de moto's blijven heel de tijd in 1ste versnelling, je moet dus echt aan zeer trage snelheid uw bochten nemen, met koppeling en de voor / achterrem.
Het is zo tegenover gestelde van enduro rijden, alles heel traag, niet ver vooruit kijken, niks met je zit of met je knie?n tegen de tank, gewoon je kont naar buiten hangen
Dat niks tussen je benen hebben dat vond ik 't lastigste vooral bij 't vertrekken. Ik heb heel slecht evenwicht en dat bleek hier ook duidelijk, je moet zo met een voet op 't stepje vertrekken, tegen dat ik dat kon? Eerst een spier verroken in mijn kuit en bil, waardoor 't staan zelfs pijnlijker werd. Toen m'n cross botten afgedaan, want die zijn niet soepel genoeg en gewoon op m'n baskets verder gedaan en dat was direkt een stuk makkelijker.
Bart die kon dat goed, die vond dat zelfs niet eens lastig al de andere in de groep in hun T shirt die druipnat was en Bart nog in zijn trui.
Bart is er zelfs in geslaagd om de organisator uit te schakelen " kan jij die rots daar op rijden?" " natuurlijk!" hup en nog een dikke hoge betonnen pijp ook, maar 't naar beneden springen ging mis en die mens liep al met een brace
Pas na een uur of twee begon ik me eindelijk een beetje te amuseren, met nrtje 11 Maar sommige stukken van dat parcours had ik liever met husaberg je gereden.
En mochten ze daar nu trail's hebben met een zitje zodat je soms eens met je zit de moto kan sturen en bij 't vertrek, dan zou ik dat nog wel eens opnieuw willen doen. Voorlopig geen verandering of extra hobby d'r bij
Foto's :
Als kadootje voor Bart, wijle naar ginder.
Je krijgt daar de nodige uitleg, ook de vele "wat niet" en dat zal wel nodig zijn voor sommige leukerds die er in bende op afkomen en 't vlug uit de hand zouden laten lopen.
De groep waar wij bij zaten hield zich zeer deftig.
De moto's zijn allemaal gasgas, 3 tal verschillende type's. Heb met eerst paar blauwe dan een tijdje met een gele gereden, maar die rooie die waren voor mij de beste, vooral nr 11
Het ziet er zeer simpel uit als ze 't je voor tonen, maar dat is't niet.
de moto's blijven heel de tijd in 1ste versnelling, je moet dus echt aan zeer trage snelheid uw bochten nemen, met koppeling en de voor / achterrem.
Het is zo tegenover gestelde van enduro rijden, alles heel traag, niet ver vooruit kijken, niks met je zit of met je knie?n tegen de tank, gewoon je kont naar buiten hangen
Dat niks tussen je benen hebben dat vond ik 't lastigste vooral bij 't vertrekken. Ik heb heel slecht evenwicht en dat bleek hier ook duidelijk, je moet zo met een voet op 't stepje vertrekken, tegen dat ik dat kon? Eerst een spier verroken in mijn kuit en bil, waardoor 't staan zelfs pijnlijker werd. Toen m'n cross botten afgedaan, want die zijn niet soepel genoeg en gewoon op m'n baskets verder gedaan en dat was direkt een stuk makkelijker.
Bart die kon dat goed, die vond dat zelfs niet eens lastig al de andere in de groep in hun T shirt die druipnat was en Bart nog in zijn trui.
Bart is er zelfs in geslaagd om de organisator uit te schakelen " kan jij die rots daar op rijden?" " natuurlijk!" hup en nog een dikke hoge betonnen pijp ook, maar 't naar beneden springen ging mis en die mens liep al met een brace
Pas na een uur of twee begon ik me eindelijk een beetje te amuseren, met nrtje 11 Maar sommige stukken van dat parcours had ik liever met husaberg je gereden.
En mochten ze daar nu trail's hebben met een zitje zodat je soms eens met je zit de moto kan sturen en bij 't vertrek, dan zou ik dat nog wel eens opnieuw willen doen. Voorlopig geen verandering of extra hobby d'r bij
Foto's :
sig nature
Re: trail rijden
Ik wil niet muggeziften, maar ga het toch doen: het is wel degelijk trial en niet trail, toch ?
En die drie laatste foto's: SEXY !!
En die drie laatste foto's: SEXY !!
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: trail rijden
OEPSIk wil niet muggeziften, maar ga het toch doen: het is wel degelijk trial en niet trail, toch ?
En die drie laatste foto's: SEXY !!
Das omdat vandaag met ai is ipv met ia (dat was gisteren iiiii A )
ai mijn billen
sig nature
Re: trail rijden
... de volgende sessie doet ze een motobroek met visnet-motief aan ...En die drie laatste foto's: SEXY !!
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: trial rijden
Karin, die tettenbescherming die je daar draagt, is dat one-size-fits-all? Niet dat ik denk dat de uwe zich in de onderste regionen bevinden, voor alle duidelijkheid
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: trial rijden
One size fits all jong Ze verkopen dat niet in cup maten Tot ne C past daar goed in, vrees dat vanaf ne D of E eerder tepel bescherming ga zijn en dan den harnas wat wijder nemen.Karin, die tettenbescherming die je daar draagt, is dat one-size-fits-all? Niet dat ik denk dat de uwe zich in de onderste regionen bevinden, voor alle duidelijkheid
Ik vind het niet echt een meerwaarde, heb al eens met een mannenharnas gereden, nu zal deze die ik heb wel meegaan tot fin de carri?re, mocht ik toch een ander kopen dan zou ik evengoed een mannenmodel nemen als't goed zit. Als ik veel in putten ga gaan hotste botsen, schuift die harnas naar boven en worden die cup's eerder sleutelbeen bescherming
Normaal rij ik daar nog met een vest over, maar 't was zaterdag met z'n momenten veel te warm
Die tetten deksels worden apart verkocht om vb in een vest te steken.
sig nature
Re: trial rijden
Ziet er zeer tof uit! Ik wil dat eigenlijk ook wel eens doen binnenkort.
Tevreden van de organisatie Zappa? Is het met veel begeleiding, of krijgt ge gewoon een moto en moet ge uwe plan trekken?
Zijn er hier nog die eens willen gaan? Ge moet met minstens 6 zijn..
Tevreden van de organisatie Zappa? Is het met veel begeleiding, of krijgt ge gewoon een moto en moet ge uwe plan trekken?
Zijn er hier nog die eens willen gaan? Ge moet met minstens 6 zijn..
Re: trial rijden
ho
ik zie dat ook wel nog ne keer zitten. 't is alweer een jaar of vijf geleden dat ik dat eens gedaan heb.
ik zie dat ook wel nog ne keer zitten. 't is alweer een jaar of vijf geleden dat ik dat eens gedaan heb.
Re: trial rijden
Op de site zie je clinic (wat wij boekten) is voor gewoon dik 4uur beetje kennis te maken, maar ze hebben ook cursus (wel duurder) dat zal met meer begeleiding zijn. Nu kregen we goede basis uitleg, waarna we mochten beginnen rijden op een uitgezet parcours. De mensen die nog niet met een schakelbrommer gereden hadden, dus niks van koppeling enz kenden werden even apart van meer uitleg voorzien.
Je moet weten dat op die clinic ook van die - hela hola wij gaan er tegenaan - gasten opaf komen, alleen met de bedoeling om d'r wat de zot te gaan uithangen en achtena straffe verhaaltjes te hebben, maar de organistor merkt het wel wat de bedoelingen zijn en als je 't zelf een beetje serieus doet, dan krijg je wel meer dan de basis uitleg. En wie goed begon te rijden, mocht naar parcours 3 en minder begrensd gas.
Je hoeft niet met 6 te zijn hoor, wij waren maar met 2, we reden samen met anderen , een bende vrienden en een man uit Bergen op zoom die ook een enduro heeft.
Op weekdagen is de prijs beduidend gunstiger. Wel eindje rijden : 3uur?
Naar Bilstain komen ze ook maar dan komt hun verplaatsings kosten erbij, en in Bilstain kan je toch wel op wat hardere ondergrond tegen de korst gaan?
Mocht je met een aantal die er al ervaring in hebben een groep maken, zal het niveau aangepast worden.
Je kan altijd de organisator Bjorn een mailtje sturen, vriendelijke man.
ps Muug, bij Desmet in Waregem staat een demo freeride 350
Je moet weten dat op die clinic ook van die - hela hola wij gaan er tegenaan - gasten opaf komen, alleen met de bedoeling om d'r wat de zot te gaan uithangen en achtena straffe verhaaltjes te hebben, maar de organistor merkt het wel wat de bedoelingen zijn en als je 't zelf een beetje serieus doet, dan krijg je wel meer dan de basis uitleg. En wie goed begon te rijden, mocht naar parcours 3 en minder begrensd gas.
Je hoeft niet met 6 te zijn hoor, wij waren maar met 2, we reden samen met anderen , een bende vrienden en een man uit Bergen op zoom die ook een enduro heeft.
Op weekdagen is de prijs beduidend gunstiger. Wel eindje rijden : 3uur?
Naar Bilstain komen ze ook maar dan komt hun verplaatsings kosten erbij, en in Bilstain kan je toch wel op wat hardere ondergrond tegen de korst gaan?
Mocht je met een aantal die er al ervaring in hebben een groep maken, zal het niveau aangepast worden.
Je kan altijd de organisator Bjorn een mailtje sturen, vriendelijke man.
ps Muug, bij Desmet in Waregem staat een demo freeride 350
sig nature
Re: trial rijden
Enschede is inderdaad wel niet bij de deur. 330km van Aalst. Ik wil eventueel wel eens rijden en wat volk meenemen (vriendin zal ook wel meewillen, dus nog 2 a 3 plaatsen vrij... naargelang het gewenste comfort op de achterbank )
Re: trial rijden
ah, niet gezien, ik was er zaterdag.
ps Muug, bij Desmet in Waregem staat een demo freeride 350
Re: trial rijden
Awel, ik had ook goesting om dat eens te doen. Maar Enschede ligt wat verder dan ik dacht, ook 300 km vanuit het Leuvense...Enschede is inderdaad wel niet bij de deur. 330km van Aalst. Ik wil eventueel wel eens rijden en wat volk meenemen (vriendin zal ook wel meewillen, dus nog 2 a 3 plaatsen vrij... naargelang het gewenste comfort op de achterbank )
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: trial rijden
One size fits all jong Ze verkopen dat niet in cup maten Tot ne C past daar goed in, vrees dat vanaf ne D of E eerder tepel bescherming ga zijn en dan den harnas wat wijder nemen.Karin, die tettenbescherming die je daar draagt, is dat one-size-fits-all? Niet dat ik denk dat de uwe zich in de onderste regionen bevinden, voor alle duidelijkheid
Ik vind het niet echt een meerwaarde, heb al eens met een mannenharnas gereden, nu zal deze die ik heb wel meegaan tot fin de carri?re, mocht ik toch een ander kopen dan zou ik evengoed een mannenmodel nemen als't goed zit. Als ik veel in putten ga gaan hotste botsen, schuift die harnas naar boven en worden die cup's eerder sleutelbeen bescherming
Normaal rij ik daar nog met een vest over, maar 't was zaterdag met z'n momenten veel te warm
Die tetten deksels
om het schuiven van tettenbescherming tegen te gaan, heb ik al eens gelezen dat ze een stuk velcro aannaaien onderaan de protectievest en dan het andere stuk velcro met een riem ofzo aan broek of truitje, dan schuift alles minder
ziehierzo:
Nicky was still very pleased with the velcro straps she had sewn on to keep her shifting body army in place only this very morning...
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: trial rijden
nope!Karin, die tettenbescherming die je daar draagt, is dat one-size-fits-all?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be