12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardennen

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Muug »

Dat is zijn zaak, eh Koeno. Image Aan zijn foto's is het duidelijk dat hij gewend is aan zo'n omstandigheden. Image

Koeno
Posts: 3197
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Koeno »

Dat weet ik, vandaar ook mijn eerste zin...
't is een bedenking... anders staat er misschien weer een ktm in panne? Image

't was vooral zijn laatste zin, die deze reactie uitlokte...

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Muug »

ha, die had ik zelfs nog niet gelezen Image

Tja... ervaringsdeskundigen... Image

mijn advies ivm modder (zeker diepe) en zware allroaders is heel simpel : niet proberen, ge hebt niks van grip.

Koeno
Posts: 3197
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Koeno »

Dat is je eigen beslissing natuurlijk... veel plezier, en hou het veilig Image

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Muug »

riding man, al die verantwoording hoeft niet hoor. Image Het is winter, je hebt die rit twee weken geleden aangekondigd en iedereen weet dat het weer op zo'n termijn niet voorspelbaar is. Dus wie die rit rijdt, weet sowieso welke risico's daaraan verbonden zijn. Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Wipr »

Geweldige baantje maar zeg eens, moet je daar nu echt een mega offroadmonster voor hebben. Ik zou zoiets graag willen doen met bijv een transalpke. Al kan ik niet meespreken over de handeling van de 1000cc allroaders. Image

Zeg Riding man, ne normale mens zou dat wel verstaan dat je het niet laat doorgaan toch, trouwens je hebt toch je route op bestanden staan h?, denk niet dat er veel mensen je dit kwalijk zouden nemen. By the way... Die tips kan je vrijdagavond ook krijgen bij een goei pint in dat droog vis geval cafe. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Blackbert »

alle originele onderdelen aanwezig (ook de vering-voor-korte-beentjes). Image
wel met allroadsporen.
grease up your baby for a ball on the hill

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Theo »

alle originele onderdelen aanwezig (ook de vering-voor-korte-beentjes). Image
wel met allroadsporen.
En de originele sporen? heb je die ook nog? Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by bompa »

Ja ik zou dat toch is willen zien met een baanmoto, RT, PAN,GTR ,gelijk op die eerste foto die bocht daar nemen in dat slijk gelijk het er daar zo nat bijligt Image maar kan nog ni mee met mijne rug Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by bompa »

Ik zou zoiets graag willen doen met bijv een transalpke. Al kan ik niet meespreken over de handeling van de 1000cc allroaders. Image
Dat transalpke van Blackbert dat marsjeert dat is al meermaal bewezen Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by bompa »

Ja ik zou dat toch is willen zien met een baanmoto, RT, PAN,GTR ,gelijk op die eerste foto die bocht daar nemen in dat slijk gelijk het er daar zo nat bijligt Image maar kan nog ni mee met mijne rug Image
Nu noem je natuurlijk de dikke zware toermotoren op. Tuurlijk gaat dat moeilijk. Maar qua grip is dat net hetzelfde als een all-road, nihil dus (zoals Muug al schreef). Op die bovenste foto was er ook amper sprake van rijden hoor,
maar als je kleine baantjes wil rijden en je tekend dat van thuis achter een pc uit, dan kan dat al eens anders uitdraaien dan verwacht

Als ik thuis een ritje maak dan durf ik dat nadien nogal is controleren op Google Earht, maar dat is ieder zijn goesting he

Ja maar er rijden er hier op het forum toch met een RT , en met een pan ,ik reed met een GTR ,en heb daar toch redelijk wa zandbaantjes mee gereden,hard zand da shuift zo ni Image maar ik heb er nooit in leem mee gereden, want leg je die moto plat (275kg) zijn er daar toch al snel redelijk wa kosten aan, daarom ook dat ik die GTR weggedaan heb en een ktm genomen heb, omdat er bij mij ook dikwijls van die baantjes tussenzitten Image , maar met de ktm gaat da vanzelf lukken en als het weer nog wa meevalt zal dat een plezant ritje zijn Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by bompa »

In de meeste zandbanen zal je met Google Earht ook maar in het begin kunnen zien waar het verhard stopt , maar je kan in die onverharde baan inkijken waar ze begint en ze stopt,dan weet je toch al een beetje wat je te wachten staat

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Muug »

sneeuw in Brussel en Gent ...

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by Muug »

awel
een klein verslagske mag wel, denk ik.

Na een paar dagen met argusogen het weerbericht bestudeerd te hebben, besloot ik mijn leven dan toch maar in de waagschaal te werpen. De nacht was droog geweest, ijskoud maar geen aanvriezende mist en ook niks van die vieze witte vlokkerige pluizen die zo soms in de winter uit de lucht vallen. Dat het een beetje vroor was niet zo belangrijk, want met ecocheques had ik een tijd terug lekker dik thermisch ondergoed gekocht in een buitensportzaak. De stuurmoffen waren ook present, speciaal voor deze rit van de zolder gehaald. En ergens vanonder in een doos vond ik zelfs nog mijn winterhandschoenen.
Afin, tegen kwart na negen ongeveer was ik op het marktplein in Sint-Truiden. Nadat de reanimatie van mijn bevroren gevoelloze kleine teen geslaagd was, trokken we er op uit. Dus, tegen 10 u waren we aan 't rijden, een uur of twee later lag mijn KTM tegen de grond in een onhandige poging om rond een ijsplek te rijden, tien minuten later stonden we lekker sandwichen te eten temidden van de velden. Lekker !
En we reden en reden en reden en reden. Lekker rustig allemaal, niks geen gekke dingen. Van Sint-Truiden richting Voeren, een lusje door NL, een kleline pauze in de herber "Bij Moeder de Gans" rond een uur of drie, beetje gegeten ginder, wat gebabbeld, en hop weer op de moto.
Ondertussen hadden we al zo'n 150km gereden, tijdens de kleine pauzes (belangrijk voor de rokers) bleek dat we het op de moto warmer hadden dan ernaast ! Aja, dankzij de handvatverwarming, stuurmoffen, groot scherm met spoiler en vooral : geen voeten op de ijskooude grond.
Tussen die pauze om drie uur en de laatste 50km zat nog een luske van zo'n 10km. En dat waren de meest straffe van de hele dag.... want ..... daar zat een stukske off-road in... de hele dag lang kwamen we af en toe zo'n wegske tegen, maar altijd met een knoert van een blauw bord ervoor, met zo'n beestje erop en een veloke en een slecht getekend ventje, ge weet wel. Maar daar in die laatste tien km kwamen we dan toch aan een wegske of twee waarbij ze blijkbaar zonder asfalt waren gevallen... E?n wegske was nog redeliijk OK, het bleek na 100m een tamelijk breed wandelpad te zijn, en ging zelfs over een ??nmeterbreed brugske, met zo van die gladde plankskes. Afin, niet zo heel erg allemaal, iedereen geraakte er vloeiend over. Wel beetje kort afdraaien op 't einde, die voetgangers hebben precies niet zoveel plaats nodig om kort af te draaien.
Mor allez, da was niks, vergeleken met het volgende wegske. Dat zag er treffelijk uit toen we ervoor stonden, beetje gras, geen sporen, breed, bergaf. 'k was toch een beetje achterdochtig, onbekend terrein weet je wel. Afin, we beginnen eraan, de boel draait rechtsaf, en de lol begint al. Behoorlijk steil naar beneden, en de regen had behoorlijk diepe erosiesporen gemaakt, en die zwieperden van links naar rechts natuurlijk. En de stenen in die sporen, tja, die varieerden toch van 2 tot 10cm diameter. Behoorlijk ruig afin. En op 't einde zo, vlak voor het weer horizontaal ging, verdubbelde het percentage en het leuke hardgevroren terrein werd daar dan toch zompig.
Hm. Ik maakte de kleine mentale notitie dat we hier wellicht niet meer op zouden kunnen geraken en hoopte dat deze afdaling zou eindigen in een propere uitgang naar een asfaltweg.
En nadien reden we naar huis.

hm, conclusies : het was een erg mooie rit door een erg mooie streek, en ook : over rijden over asfalt valt eigenlijk niet veel te vertellen eh.

Image
aja, we waren met vier.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: 12januari 2013, ritje bloesemstreek-Duitse Eifel-ardenne

Post by fore »

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply