Whitelaning in Wales

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Whitelaning in Wales

Post by vet on wheels »

Ne WR 250 is een h??l leuke moto! Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Whitelaning in Wales

Post by duibhce Kaelann »

@ duibcheck : kweenie, wakostda ?
ik zal het u laten weten als swmbo laten weten heeft of zij hem al dan niet wil hebben Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Whitelaning in Wales

Post by zappa »

Een week geleden, was ik nog aan 't spelen in de sneeuw.

Image



Denk dat dit de eerste keer was dat ik zoveel sneeuw tesamen gezien heb, voor zo ver ik me't kan herinneren.

Image


Vrijdag naar Wales vertrokken, hoe dichter bij de bestemming hoe meer wit / zwart het uitzicht werd.

Image

Tentje opzetten op een laag sneeuw.

Image


Gelukkig genoeg warm slaapmateriaal voorzien.

Maar toch rond 3uur 's nachts werd ik wakker, Image m'n tent was ingezakt door een dikke laag sneeuw, ik probeerde die laag sneeuw eraf te duwen, maar kreeg er geen beweging in Image Dan maar plat op mijn buik beginnen zoeken naar de uitgang, die helemaal ingesneeuwd lag. Image
Na stevig schudden aan de tent kwam er terug wat vorm in :

Image

Maar ik was al heel blij dat het alleen maar de sneeuw was die op m'n tent lag en geen dikke tak van die grote eik, die het begaf onder het gewicht. Image

Image


Op zaterdag morgen lang getwijfeld of ik wel zou gaan rijden, ik zou het op zijn minst proberen, ik stond daar nu zo ver in Wales met mijne moto.

Image

onder aanmoediging van enkele ijsberen Image

Image

Image

Image


Wijle weg, een groep van 5 meneren en 3 madammen.
Ilse:
Image

Ella :

Image

Beiden met niet zo sneeuwvlot materiaal, de banden en 't gewicht maakten het lastig.

heel regelmatig gingen ze gaan liggen

Image


of bleef de moto steken en mochten de mannen beginnen duwen

Image



Eenmaal boven

Image

bleek de baan een grote pel ijs met sneeuw op, onmogelijk om daar op te rijden Image keren en dan maar terug naar beneden...


Image


voordeel van die dikke laag sneeuw; je kon je moto gewoon parkeren in een spoor Image

Image

diep spoor

Image

en je voetsteunen bleven steken in de sneeuw

Image

Heb een stuk op kop gereden als eerste, geen spoor om in te rijden Image zou ik geen uur volhouden Image


Image


Image

Image


Image

Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Whitelaning in Wales

Post by zappa »

Image

Image


Image


Image

Image


Image


Image


Image

Image


Image

Image


Rij-tips ? of maatjesharing? Image :

Image

OEPS had beter niks gezegd Image

Image

Image

Image
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Whitelaning in Wales

Post by Cotthem »

wat een mooie kerstfoto's zeg Image

ferm
"...the path is the destination"

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Whitelaning in Wales

Post by F M »

Zoals we gewend zijn, schoon foto's ! Image


Maar eigenlijk zijde gijle wel e bikke zot ... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Whitelaning in Wales

Post by zappa »

En toen.... reden de twee andere dirtgirls terug naar de pub, en de deze....ging nog een beetje verder doen Image

Niet echt naar volle zin van de mannen, ze waren het een beetje beu om moto's te rapen en te duwen Image

Maar af entoe zag ik toch ook wel een mannelijke mede-rijder onderuit gaan Image Zelf ben ik eens in de weidedraad blijven hangen en ook eens in een neer gesneeuwde boomkruin blijven steken Image En een naar rechts in een dikke laag opgewaaide sneeuw geploft, ik kreeg m'n moto niet meer rechtop, want ik lag daar voor een deel zelf op en ik bleef steken in de sneeuw. Dan maar mijn rechter been uitgraven, zodat ik van onder de moto kon geraken Image
en dan maar vlug verder gereden.

Het tempo bij de mannen lag beduidend hoger, heb bijna geen foto's kunnen nemen ik moest te veel aan de gas gaan hangen.

Een hoge steile klim, boven geraakt Image

Image

van waar kennen we dat? Husaberg's die hun nummerplaat niet leuk vinden Image

Image

Image

Image

Daar boven ergens in de sneeuw, was het ondertussen al middag, gelukkig had iemand snoeprepen bij, beetje energie kon er wel.

Terug naar beneden, enkele baantjes die ineens de functie van beek (moddersmeltwater?) gekregen hadden, van de witte dikke laag naar het bruin sop, verschrikkelijk goed mijne moto recht gehouden daar Image

we hebben tot ongeveer iets voor 15u baantjes gereden, dan gaan tanken en terug, moe maar voldaan naar de pub Image

grote neef staat al te wachten

Image

Image

Image

Image

Image

De mensen van de pub hadden medelijden met ons en we mochten op zaterdag avond in de pub slapen, tafels / stoelen aan de kant, rijtjes matrassen en slaapzakken in de plaats, oordoppen en Image Image Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Whitelaning in Wales

Post by zappa »

Zondag, de parking geraakte na enige 4x4 hulp, steeds meer leeg.

Inpakken en wegwezen, nog een hartelijk afscheid genomen van de pub eigenaars.


Heel eind terug gereden en bij de 3de poging een slaapplaats gevonden, zalige douche, zalige bedden en de verwarming op 23? Image

eerst gaan eten en proberen van die hoop Engels klein geld af te geraken Image


Image


Oeveel hebben we al?


Image


Image

de afwas doen wat brengt dat op? Image

Image

ontbijt : op de kamer, met heel hoog bezoek Image Image Image Image

Image




Image Image Image Image het was al bij al een SUPER weekend, veel zwoegen, veel plezier gehad, weer een grote ervaring rijker : sneeuwrijden Image


edit : mijn foto's hadden last van de sneeuw en waren gaan vliegen? pfff al die moeite voor niks en opnieuw mogen beginnen Image
sig nature

Post Reply