Whitelaning in Wales
Re: Whitelaning in Wales
Aaahhh ... heerlijke verslagen ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Whitelaning in Wales
De parking om een uur of 4, vrijdagmiddag. 't was pas de avond ervoor beginnen sneeuwen.
De 'camping' om een uur of 10, vrijdagavond. ongeveer om 't uur ging er eens iemand aan alle tenten schudden omdat er weer een paar cm was bijgevallen.
Fris en vol goeie moed aan de start. 't zou lichtelijk tegenvallen. Noord Wales zijn de Kempen niet, veel plat is er niet aan. 40cm verse sneeuw, bergop, niet de meest geschikte banden: zweet, ademnood, spierpijntjes. 20 minuten voor dezelfde aafstand als vorige keer op 5 minuten.
Pauze, tot ierdereen boven is.
Na deel 2 van die eindeloze helling deed mijn schouder zoveel zeer dat ik besloot ermee te stoppen.
Hier lag er wel asfalt onder de sneeuw en was er een tractor gepasseerd, maar 40cm is echt te veel.
Maar we hebben wel goed gelachen, tussen al 't eten en drinken door. Volgend jaar weer voor meer.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Whitelaning in Wales
H??l mooie beelden !!
Zal idd niet te doen zijn om moto te rijden daar.
Kvond de rit zaterdag met endurofun al op het randje, maar dees is nog een pak erger...
Tjah, wat kun je doen h? dan, wandeling maken, genieten van warme koffie, enz.
Zal idd niet te doen zijn om moto te rijden daar.
Kvond de rit zaterdag met endurofun al op het randje, maar dees is nog een pak erger...
Tjah, wat kun je doen h? dan, wandeling maken, genieten van warme koffie, enz.
Keep going
Re: Whitelaning in Wales
zelfs bij mooi weer is het daar niet te doen met zware Adventures. Maximaal een 690 is daar bruikbaar, en dan nog slechts hier en daar. Niet voor niets steken ze die in ??n aparte groep. Niet voor niets komen ze daar allemaal toe met kleine 250cc en 350cc tweetaktjes en viertaktjes. Meerder mensen hebben zware Adventures geprobeerd en ze zijn allemaal overstag gegaan voor kleine lichte crossmoto's.
Daar gaan rijden vereist de aanvaarding dat uw moto kompleet kapot kan gaan. Ik heb het ??n keer in Wales geprobeerd en bij gebrek aan stielkennis en lichaamskracht heb ik voorgenomen om dat geen tweede keer te doen. Ik heb het vorig jaar dan nog eens geprobeerd in de buurt van Stonehenge met het idee dat het daar minder modderig en steil was, maar ze hebben daar iets anders : glibberige nat krijt. Resultaat : de zaterdag heb ik 'm 8 keer tegen de grond gesmeten, de zondag ben ik na de derde keer met een pijnlijke knie huiswaarts gekeerd. Trop is teveel.
Daar gaan rijden vereist de aanvaarding dat uw moto kompleet kapot kan gaan. Ik heb het ??n keer in Wales geprobeerd en bij gebrek aan stielkennis en lichaamskracht heb ik voorgenomen om dat geen tweede keer te doen. Ik heb het vorig jaar dan nog eens geprobeerd in de buurt van Stonehenge met het idee dat het daar minder modderig en steil was, maar ze hebben daar iets anders : glibberige nat krijt. Resultaat : de zaterdag heb ik 'm 8 keer tegen de grond gesmeten, de zondag ben ik na de derde keer met een pijnlijke knie huiswaarts gekeerd. Trop is teveel.
Re: Whitelaning in Wales
Ik begin nu af&toe es offroad te rijden, en van het moment dat er geen vaste ondergrond meer is (maw blubber, modder, sneeuw) denk ik dat je beter af bent met een licht machientje met ?chte noppen banden.Trop is teveel.
Tzal uiteraard ook een gebrek aan ervaring & rijvaardigheid liggen, maar met een 230kg machine met gewone of half/half banden doe je niet zomaar wat je wilt, das continu glijden en nog es glijden.
Zaterdag zag ik dat mijn nieuwe scouts banden heel snel vol zaten id modder, bij sommigen die tkc's hadden zag ik dat toch minder.
Keep going
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Whitelaning in Wales
TKC's zijn naar mijn bescheiden mening geen off-road banden. Dat zijn all-road banden, geschikt voor gravel en droge veld- en boswegen. Voor echte stevige modder is het zelfreinigend vermogen niet groot genoeg. Dat is al meermaals aangetoond tijdens ritkjes met mensen op TKC's in de Brabantse klei. De noppen zien er veel agressiever uit dan ze eigenlijk zijn.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Whitelaning in Wales
Idem dus als mijn kersverse scouts.TKC's zijn naar mijn bescheiden mening geen off-road banden. Dat zijn all-road banden, geschikt voor gravel en droge veld- en boswegen. Voor echte stevige modder is het zelfreinigend vermogen niet groot genoeg. Dat is al meermaals aangetoond tijdens ritkjes met mensen op TKC's in de Brabantse klei. De noppen zien er veel agressiever uit dan ze eigenlijk zijn.
Toch had ik de indruk dat ze veel trager vol zaten...
Keep going
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Whitelaning in Wales
neen, Scouts zijn wel degelijk n?g minder geschikt voor modderIdem dus als mijn kersverse scouts.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Whitelaning in Wales
er is wellicht een subtiel verschil tussen scouts en TKC's als we het over de snelheid hebben waarmee ze verzadigd geraken met modder, maar duibchek heeft gelijk : ze zijn waardeloos in die glibberige materie. En de factor "gewicht" kan je met geen ?nkele band wegkrijgen.
Re: Whitelaning in Wales
Heb ik gemerktneen, Scouts zijn wel degelijk n?g minder geschikt voor modderIdem dus als mijn kersverse scouts.
Even slecht als de scorpions dus, ook niks id blubber.
Op de weg (nat/droog asfalt) ist ongeveer hetzelfde vind ik, zelfs ietske beter.
Keep going
Re: Whitelaning in Wales
alle,
@blackbert, ge hebt uw Husqie sneeuwmachine maar kortstondig kunnen testen,
maar tlag dus niet aan het machien maar aan het manneke dat het (wijselijk) niet verder kon.
maar ik kan heeeel goeed geloven dat het er niet minder plezant om was
@blackbert, ge hebt uw Husqie sneeuwmachine maar kortstondig kunnen testen,
maar tlag dus niet aan het machien maar aan het manneke dat het (wijselijk) niet verder kon.
maar ik kan heeeel goeed geloven dat het er niet minder plezant om was
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Whitelaning in Wales
inderdeed. 't manneke zijne fysiek zat (zit) ongeveer op 't zelfde peil als de temperatuur nu.
de banden waar de husky op geleverd werd, T63, waren precies ook niet de beste keuze.
de banden waar de husky op geleverd werd, T63, waren precies ook niet de beste keuze.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Whitelaning in Wales
DRZ400 en WR250 (voorlopig nog)Zeg Duib, welke moto's zijn dat waar jullie op rijden ??
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Whitelaning in Wales
Owla, dat klinkt alsof het nog zal veranderenDRZ400 en WR250 (voorlopig nog)Zeg Duib, welke moto's zijn dat waar jullie op rijden ??
Reden voor mijn vraag : ik ben de laatste tijd wat offroad ah rijden, maar mijne ktm is v??l te zwaar (en ook geen noppenbanden) om in de modder te gaan ploeteren, dus ik vraag me af of ik nie beter een licht offroad dingske zou erbij kopen...
Keep going
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Whitelaning in Wales
interesse in een WR250?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Whitelaning in Wales
ben aan het zien naar iets in de 350-450 klasse. Voor de 400EXC van Clive was ik blijkbaar n?t te laat.oe? gade veranderen?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Whitelaning in Wales
Ba nee jong, de 990 gaat NIET weg hoor.oe? gade veranderen?
Kzie alleen dat die te zwaar is om te spelen, en iedere keer te veel kuiswerk om die terug schoon te krijgen.
Maar zoveel budget heb ik ook weer niet om zomaar iets bij te kopen zonder naar de prijs te zien...
Ow, de vraag was naar duibcheck...
@ duibcheck : kweenie, wakostda ?
Keep going