On Any Sunday

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: On Any Sunday

Post by TRooPER »

Ik wil wel mee gaan zoeken naar die zusters. Stel u voor dat ze tot in morocco verloperen lopeb Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: On Any Sunday

Post by Muug »

Leuke foto's, dat ziet eruit of een KTM Adventure op gewone Scorpions daar ook wel door geraakt Image (omdat het al zolang droog is natuurlijk)

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: On Any Sunday

Post by laouen »

Leuke foto's, dat ziet eruit of een KTM Adventure op gewone Scorpions daar ook wel door geraakt Image (omdat het al zolang droog is natuurlijk)
Awel, op een paar stukske na, zou dat wel te doen geweest zijn. Het overgrote deel van de banen waren vooral hard en stoffig Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: On Any Sunday

Post by TRooPER »

Leuke foto's, dat ziet eruit of een KTM Adventure op gewone Scorpions daar ook wel door geraakt Image (omdat het al zolang droog is natuurlijk)

Neenee, dat gaat echt niet, zo een zware ADV gaat zakken in alle mogelijke kleine plaskes en modderplekjes, graaft putten in zandbakken,
ploegt zichzelf vast in de kleinste sneeuwrestjes , .....







Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: On Any Sunday

Post by duibhce Kaelann »

Awel, op een paar stukske na, zou dat wel te doen geweest zijn. Het overgrote deel van de banen waren vooral hard en stoffig Image
In die holle weg gevuld met een papje van modder en sneeuw zou het alleszins een stevige workout geweest zijn.

Op het stukje waar Bert zijn Husqy 20cm wegzakte en in 3e aan 7000rpm met ongeveer 2km/u vooruitging zou het een waar spektakel zijn geweest Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: On Any Sunday

Post by Muug »

Naar het schijnt moet ge zulke stukken met voldoende snelheid aanpakken. Dus een aanloopke nemen, minstens in derde en aan minstens 90 per uur erdoor gaan. Althans, zo doen ze dat in Wales Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: On Any Sunday

Post by duibhce Kaelann »

je moet dan wel op voorhand zien dat het zo'n stukje is. Voor hij erin stond leek dat eigenlijk gewoon een stukske gras. Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: On Any Sunday

Post by laouen »

Naar het schijnt moet ge zulke stukken met voldoende snelheid aanpakken. Dus een aanloopke nemen, minstens in derde en aan minstens 90 per uur erdoor gaan. Althans, zo doen ze dat in Wales Image
ik was op zoek naar die vis-smiley, maar ik vind 'm niet meer Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: On Any Sunday

Post by Muug »

ik was op zoek naar die vis-smiley, maar ik vind 'm niet meer Image
eh Image Als er smileys ontbreken wil ik ze er wel bijzetten. Vind je een foto ervan op internet?

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: On Any Sunday

Post by laouen »

ik was op zoek naar die vis-smiley, maar ik vind 'm niet meer Image
eh Image Als er smileys ontbreken wil ik ze er wel bijzetten. Vind je een foto ervan op internet?
nope Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: On Any Sunday

Post by Blackbert »

Image

Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: On Any Sunday

Post by laouen »

nee, 't was zo ne smiley die aangaf hoe groot de vis was die 'm gevangen had en die werd groter en groter. Dacht dat 'm van ADV kwam, maar daar vind ik 'm niet...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: On Any Sunday

Post by Harald »

Ik heb wat vraagjes:
Hoe rijdt ge hier het best met een zware moto als ge niet meer kunt terug draaien?
Als zittend met de voeten aan de grond? in de hoop dat ge hem kunt houden?
Image

En hier? rechtstaand op de steps en de snelheid? In 1ste @ 15-20km/h Image

ImageImage

En kan je hier niet gaan zitten? of lag het zand net iets te dik?
Image

Ik bekijk dat meer van mijn ervaring als jong gastje op het cross fietske en later op de MTB.
Maja, dan moest ik altijd trappen h?, tenzij bergaf of trappen op.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: On Any Sunday

Post by duibhce Kaelann »

Hoe rijdt ge hier het best met een zware moto als ge niet meer kunt terug draaien?
Als zittend met de voeten aan de grond? in de hoop dat ge hem kunt houden?
bidden... Image
en verder peddelend met de voetjes op de grond en elk spiertje in uw lijf gespannen om die motor recht te houden.
Verder heeft mijn ervaring op zo'n stukken me geleerd at het vaak makkelijker is om het spoor te nemen waar het meeste water in staat. Op de bodem daarvan ligt doorgaans veel minder modder, anders zou het water niet blijven staan.
Of als ge Lyndon of Iker heet, dan verschijnt er een grijns op uw gezicht en geeft ge nog wat gas bij...
En hier? rechtstaand op de steps en de snelheid? In 1ste @ 15-20km/h Image
Met de Tenere doe ik dat stukske liefst zittend. snelheid bij het ingaan en in het water niet te hoog, of ge gaat een serieuze douche krijgen. bij het uitkomen een goeie dot bij geven.
Als ge hier Lyndon of Iker heet trekt ge bovenaan de gas open en komt uw voorwiel pas weer neer als ge die beek al 100m gepasseerd zijt.
En kan je hier niet gaan zitten? of lag het zand net iets te dik?
Ge kunt daar gaan zitten, maar uw achterwerk en uw nageslacht gaan dat niet apprecieren. Diir de droogte liggen die wegen beenhard en ze zijn bezaaid met putten en sporen. Rechtstaan is dan veel comfortabeler en biedt betere controle.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: On Any Sunday

Post by Drummer »

Ik ben met de Rode Ridder op pad geweest Image

Image

En wij zijn aan zijn kasteel geweest Image


Een schoon ritteke gedaan Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: On Any Sunday

Post by duibhce Kaelann »

En wij zijn aan zijn kasteel geweest Image
maar hij was niet thuis, want wij zijn hem daar tijdens ons ritteke gaan ophalen Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: On Any Sunday

Post by laouen »

En kan je hier niet gaan zitten? of lag het zand net iets te dik?
Ge kunt daar gaan zitten, maar uw achterwerk en uw nageslacht gaan dat niet apprecieren. Diir de droogte liggen die wegen beenhard en ze zijn bezaaid met putten en sporen. Rechtstaan is dan veel comfortabeler en biedt betere controle.
Als ge recht staat is't ook makkelijker om de putten te spotten en er wat rond te sturen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: On Any Sunday

Post by TRooPER »

ik heb geleerd en vooral onthouden in Wales,

"stay in the gutter"

dat wil zeggen, als je in sporen moet rijden of OP de middenberm, RIJ DAN IN DE SPOREN,
dan kan je niet zo diep vallen,
daar heb je meest vaste ondergrond,
daar kan je uw voeten nog zetten als het nodig is, als je op middenberm rijdt en je wil een voetje zetten kan dat plots VEEEEL dieper zijn,
en dan gaat alles naar beneden , soms van vrij hoog Image

"stay in the gutter"





zachte gras/modderstroken

in 2e of 3e of meer , rechtstaand op uw steuntjes en lichtjes naar achter leunen, zodat uw voorwiel wat lichter wordt
en je ook meer gript krijgt op je achterband zodat die noppekes kunnen bijten in de modder
in 1ste heb je teveel on/off effect als je effe je gas lost, en dan ga je al snel beginnen doorslippen
in die lange vettige stroken, beter continu zelfde momentum aanhouden met de gas zodat je geleidelijk aan kan doorploegen.



lange stroken met putten,
rechtopstaand , zoals Laouen zegt, dan zie je de putten beter en kan je die putten door de motor laten opvangen ipv thv uw kruis
of andere ledematen die dat niet zo leuk vinden
kom je dan toch een put tegen dat je niet zag, kan je vrij snel anticiperen en je motor tussen je benen laten dansen.
ook kan je bij lange plas een ferm dot gas bijgeven, beetje achterover, en je kan zien dat soms enkel je achterwiel door de
plas vliegt, dus minder nat, en minder klop op je voordemper





in de meeste twijfelgevallen, beste raad:
GAAAAAAAS , je moet dat wel durven maar dikwijls is dat ECHT het beste,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: On Any Sunday

Post by zappa »

Zo spijtig dat ik er niet kon bijzijn, aan de foto's te zien lag het behoorlijk goed van ondergrond.

Dan maar mijne Tuur een beetje beter leren kennen, kegeltjes omverrijden op een makroparking, samen met de madammen van wima-bam

Image
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: On Any Sunday

Post by bompa »

niet met enduro, wel een 'onverhard' weggeltje ingeslagen dat uiteindelijk een zandweg werd Image
Maar ik ben content dat ik gereden heb, zo heel alleen mijn neus achterna.
Image

Blijkt achteraf dat ik enkele WP's van de Keimpen-rit, gemaakt door OzzePaa gepasseerd ben, nl 1250, 1251, ...
Als ik zo lees op 't ander forum, was er nog niet zoveel los zand. Image
De moto veranderd ineens van 'met 2 vingers in de neus een achtje draaien' in een 'weet gij wel waar ik naartoe wil' Image
Maar ik ben recht gebleven, en warm had ik zekers en vast. Image
Image Ben je die twee bruggetjes overgereden dan,maar ze hebben die zandweg daar een week en een half geleden plat gereden, en dan droogt da zand uit , toen wij daar reden was dat nog goed te doen, maar het heeft al een tijdje niet geregend, en dan worden die wegen al snel mul zand,maar als je daar dan op die weg goed kijkt als het mul is,en pakt je je spoor half op de graskant half op het zand, dan is dat normaal wel te doen op die weg, zo doe ik dat daar toch als ik geen noppenbanden steken heb , ik ben daar zaterdag nog met de fiets gepasseerd Image

Post Reply