Bende van Nevel
Omdat moto's in "showroomstaat" meer iets is voor arlies en omdat de jongste telg uit het gezelschap nog de juiste "manieren" moest leren, hebben we de taak op ons genomen om aan wat opvoeding te doen
Met de gepaste kleur spatjes op de juiste plaats, het staat hem
whole lotta Rosie deed het hem voor
Met de gepaste kleur spatjes op de juiste plaats, het staat hem
whole lotta Rosie deed het hem voor
sig nature
Re: Bende van Nevel
maar twee foto's?
En zou het te doen geweest zijn met een duo?
En zou het te doen geweest zijn met een duo?
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Het was een beetje een
Het was een beetje een militair uitstapje. Een Explorer die exploreerde en een Navigator die navigeerde waardoor er ook 2 Adventures eens een keertje op avontuur konden.
het gezelschap:
De Navigator werd bereden door Trooper. Zijn vorige eigenaar was al een paar keren door de Navigator tegen de grond gekwakt. Een niet te onderschatten beestje dus dat slechts een paar dagen voordien een nieuwe bestuurder had gevonden, Trooper was blijkbaar in de aanbieding en bood een nieuw setje banden, straatbanden weliswaar maar kom, de Navigator is niet meer van de jongste dus elke deal was goed. Die twee bleken goed met elkaar op te schieten en gewillig liet de Navigator zich berijden.
Adventure 1, van het Type 950 en nog steeds met Zwetten Beire als jockey. Een combinatie die we eerder ontmoet hadden maar deze keer voorzien van nieuw beslag, de Karoo 3 die wat mij betreft een eigen topicje mag krijgen. Ik ben benieuwd wat we mogen verwachten van deze combinatie. Op de weg leek het heel goed te gaan, waar de weg weg was deed dit beslag het ook behoorlijk. Benieuwd dus naar de lange termijn resultaten.
Adventure 2, een 950 en bereden door Zappa. Zappa kennen we nog van veel lichter materiaal maar ook van uitjes op een SMT. Ik was benieuwd wat het ging geven op een Adventure. Maar Zappa liet zich wederom van haar beste kant zien. Soms probeerde ze zelfs de rol van explorator over te nemen maar vatte dit soms een beetje te grondig op en ging te gedetailleerd te werk bij het bestuderen van een Franse mesthoop om dat tot de conclusie te komen dat die dingen even hard stinken als bij ons.
De Explorer werd fijntjes bestuurd door ondergetekende. Helaas was de Explorer nog te weinig ingezet voor het werk waarvoor die eigenlijk bedoeld is. Woonwerk gaat hem goed af maar op exploratorisch vlak is dit weinig uitdagend. Dus was het nu eindelijk tijd voor echte werk.
De opdracht:
Dag 1: "Sta ontiegelijk vroeg op, rij zo snel mogelijk naar de Ardennen en wacht daar verder instructies af"
9 uur Libin, bij aankomst een stevig onweer. Natuurlijk kan dat een militaire missie van dit formaat niet tegen houden. Sturen werden vakkundig richting Verdun gedraaid, de korste weg. Die was rechtdoor, asfalt moest niet echt. Hopla, de eerste keer dat ik me met de Explorer aan het betere off road werk waagde. Volgens sommige zijn die dingen daar niet echt voor gemaakt, wel ik vond dat het best goed ging. Natuurlijk is het gewicht van een Explorer iets waarmee je rekening moet houden, zijn straat banden niet echt het beste schoeisel om gravelbanen die te lijden gehad hebben onder een stevig onweer aan te pakken. Maar kom, de Explorer is recht gebleven en was tegen het einde van de dag voorzien van extra camouflage. De Explorer, de groene die nog geen naam had, heeft in de loop van de dag een naam gekregen. Naar de legendarische "awfully strange (big) Marine": "The boys just call me Camouflage"
Helaas kwamen we er na een tijdje achter dat het navigatiewerk, noch het exploratiewerk van respectievelijk de Navigator of de Explorer kwamen maar dat Zwetten Beire ons weer een bij ons pietje had, was allemaal opgezet spel en stiekem had een paar weken voordien reeds een hoop voorbereidend werk gedaan een een tochtje in zijn Tripy gestoken dat hijzelf minutieus had uitgestippeld. En wij maar denken dat we belangrijk waren! Een dikke merci Bert voor dit geweldig ritje. We moeten echt een keertje de volledige versie plannen. Dat 1 naar Verdun, dag 2 terug, het begin was echt veel belovend, het zou zonde zijn om dat gewoon op uw harde schijf stof te laten vergaren.
Op het einde van de dag kwamen we terug in het basiskamp waar door den commandant werden opgevangen en getrakteerd op worsten, brochettes en vuurwerk.
Dag 2 "Vind Matthias Schoenaerts, 40 000 schedels en twee ridders"
Deze keer ging het voornamelijk over de weg, kwestie van de polyvalentie van de piloten te testen.
Mattias Schoenaerts was laatst gesignaleerd in het Franse dorpje "Marville". Een heel mooi dorpje dat ter gelegenheid van zijn komst was terug gesmeten naar 1940. Blijkbaar had hij een volledige cameraploeg meegebracht en hadden ze van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar opnames te maken voor een film. Matthias zelf was al vertrokken maar de caf? bazin was nog vol overgave aan het vertellen over zijn bezoek waardoor de opdracht nog een beetje geslaagd was.
Een beetje buiten Marville is er het "cimeti?re de Saint Hilaire" een heel oud kerkhof, zo van rond 1200 ongeveer met een knekelhuis waarin 40 000 schedel liggen opgestapeld. Heel indrukwekkend. Beetje rondgewandeld op het kerkhof en het viel ons op dat er ook heel wat graven waren met Engelstalige onderschriften. Blijkbaar was er hier in de jaren '60 een Canadese vliegbasis. Deel twee van de opdracht was ook alweer volbracht.
Dan hebben we koers gezet naar Montm?dy, alweer een mooi stadje in de Franse Ardennen. Boven op een heuvel ligt dan een vestiging van Vauban maar de roots zijn veel ouder, al in de 12de eeuw werd hier een eerste burcht gebouwd. Mooi! Voila, missie geslaagd, wij terug naar huis.
Ondertussen blinkt Camouflage weer als nieuw!
Foto's heb ik zelf niet. Ik zag wel af en toe een flitslamp afgaan dus ik vermoed dat er nog wel meer plaatjes zijn dan de twee die Zappa gepost heeft.
het gezelschap:
De Navigator werd bereden door Trooper. Zijn vorige eigenaar was al een paar keren door de Navigator tegen de grond gekwakt. Een niet te onderschatten beestje dus dat slechts een paar dagen voordien een nieuwe bestuurder had gevonden, Trooper was blijkbaar in de aanbieding en bood een nieuw setje banden, straatbanden weliswaar maar kom, de Navigator is niet meer van de jongste dus elke deal was goed. Die twee bleken goed met elkaar op te schieten en gewillig liet de Navigator zich berijden.
Adventure 1, van het Type 950 en nog steeds met Zwetten Beire als jockey. Een combinatie die we eerder ontmoet hadden maar deze keer voorzien van nieuw beslag, de Karoo 3 die wat mij betreft een eigen topicje mag krijgen. Ik ben benieuwd wat we mogen verwachten van deze combinatie. Op de weg leek het heel goed te gaan, waar de weg weg was deed dit beslag het ook behoorlijk. Benieuwd dus naar de lange termijn resultaten.
Adventure 2, een 950 en bereden door Zappa. Zappa kennen we nog van veel lichter materiaal maar ook van uitjes op een SMT. Ik was benieuwd wat het ging geven op een Adventure. Maar Zappa liet zich wederom van haar beste kant zien. Soms probeerde ze zelfs de rol van explorator over te nemen maar vatte dit soms een beetje te grondig op en ging te gedetailleerd te werk bij het bestuderen van een Franse mesthoop om dat tot de conclusie te komen dat die dingen even hard stinken als bij ons.
De Explorer werd fijntjes bestuurd door ondergetekende. Helaas was de Explorer nog te weinig ingezet voor het werk waarvoor die eigenlijk bedoeld is. Woonwerk gaat hem goed af maar op exploratorisch vlak is dit weinig uitdagend. Dus was het nu eindelijk tijd voor echte werk.
De opdracht:
Dag 1: "Sta ontiegelijk vroeg op, rij zo snel mogelijk naar de Ardennen en wacht daar verder instructies af"
9 uur Libin, bij aankomst een stevig onweer. Natuurlijk kan dat een militaire missie van dit formaat niet tegen houden. Sturen werden vakkundig richting Verdun gedraaid, de korste weg. Die was rechtdoor, asfalt moest niet echt. Hopla, de eerste keer dat ik me met de Explorer aan het betere off road werk waagde. Volgens sommige zijn die dingen daar niet echt voor gemaakt, wel ik vond dat het best goed ging. Natuurlijk is het gewicht van een Explorer iets waarmee je rekening moet houden, zijn straat banden niet echt het beste schoeisel om gravelbanen die te lijden gehad hebben onder een stevig onweer aan te pakken. Maar kom, de Explorer is recht gebleven en was tegen het einde van de dag voorzien van extra camouflage. De Explorer, de groene die nog geen naam had, heeft in de loop van de dag een naam gekregen. Naar de legendarische "awfully strange (big) Marine": "The boys just call me Camouflage"
Helaas kwamen we er na een tijdje achter dat het navigatiewerk, noch het exploratiewerk van respectievelijk de Navigator of de Explorer kwamen maar dat Zwetten Beire ons weer een bij ons pietje had, was allemaal opgezet spel en stiekem had een paar weken voordien reeds een hoop voorbereidend werk gedaan een een tochtje in zijn Tripy gestoken dat hijzelf minutieus had uitgestippeld. En wij maar denken dat we belangrijk waren! Een dikke merci Bert voor dit geweldig ritje. We moeten echt een keertje de volledige versie plannen. Dat 1 naar Verdun, dag 2 terug, het begin was echt veel belovend, het zou zonde zijn om dat gewoon op uw harde schijf stof te laten vergaren.
Op het einde van de dag kwamen we terug in het basiskamp waar door den commandant werden opgevangen en getrakteerd op worsten, brochettes en vuurwerk.
Dag 2 "Vind Matthias Schoenaerts, 40 000 schedels en twee ridders"
Deze keer ging het voornamelijk over de weg, kwestie van de polyvalentie van de piloten te testen.
Mattias Schoenaerts was laatst gesignaleerd in het Franse dorpje "Marville". Een heel mooi dorpje dat ter gelegenheid van zijn komst was terug gesmeten naar 1940. Blijkbaar had hij een volledige cameraploeg meegebracht en hadden ze van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar opnames te maken voor een film. Matthias zelf was al vertrokken maar de caf? bazin was nog vol overgave aan het vertellen over zijn bezoek waardoor de opdracht nog een beetje geslaagd was.
Een beetje buiten Marville is er het "cimeti?re de Saint Hilaire" een heel oud kerkhof, zo van rond 1200 ongeveer met een knekelhuis waarin 40 000 schedel liggen opgestapeld. Heel indrukwekkend. Beetje rondgewandeld op het kerkhof en het viel ons op dat er ook heel wat graven waren met Engelstalige onderschriften. Blijkbaar was er hier in de jaren '60 een Canadese vliegbasis. Deel twee van de opdracht was ook alweer volbracht.
Dan hebben we koers gezet naar Montm?dy, alweer een mooi stadje in de Franse Ardennen. Boven op een heuvel ligt dan een vestiging van Vauban maar de roots zijn veel ouder, al in de 12de eeuw werd hier een eerste burcht gebouwd. Mooi! Voila, missie geslaagd, wij terug naar huis.
Ondertussen blinkt Camouflage weer als nieuw!
Foto's heb ik zelf niet. Ik zag wel af en toe een flitslamp afgaan dus ik vermoed dat er nog wel meer plaatjes zijn dan de twee die Zappa gepost heeft.
Me gusta la moto, me gustas tu.
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Re: Bende van Nevel
Getrainde warriors deinzen nergens voor terug!maar twee foto's?
En zou het te doen geweest zijn met een duo?
Me gusta la moto, me gustas tu.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2924
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Bende van Nevel
kan Mr Angus dan eens laten weten hoe die Karoo 3 bevalt, op de baan en in het veld?whole lotta Rosie deed het hem voor
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Bende van Nevel
En zou het te doen geweest zijn met een FZ?maar twee foto's?
En zou het te doen geweest zijn met een duo?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Bende van Nevel
als de dag voordien geen onweer was geweest, zou het met veel goede moed kunnen lukken met de FZ,En zou het te doen geweest zijn met een FZ?maar twee foto's?
En zou het te doen geweest zijn met een duo?
maar ik moest bij de grovere gravelwegen met mijn Navigator toch telkens redelijk wat afstand laten tov de 2 ADV.
Gewoonweg omdat ik met de kortere veerweg vooraan en de mindere bescherming van radiator en oliefilter heel voorzichtig
over de hobbelige wegen moest navigeren.
Na een paar stroken vettige klei begon mijn radiator toch beetje vol te zitten en bleef de temperatuur van de Navigator
bijna continu tegen de 100-105?. De vlotte bochten konden af en toe de temperatuur terug laten zakken.
het was alleszinds een heel mooie combinatie van on en offroad.
Als ik het nog zou rijden en de weersomstandigheden zijn ongekend (regen,modder,...) zou ik misschien toch mijn Xr650r nemen.
Kwestie van iets meer fun te hebben op de offroadwegen. Onroad kan mijn xr ook nog wel mee.
Een navigator is eigenlijk niet gemaakt voor offroad, het is een supermoto met een rechte zithouding en een 1000cc blok met
redelijk on/off effect bij zeer lage snelheden zoals je glibberend een afdaling neemt. Dan is het kwestie van in 2de rustig op ralenti of net ietsje meer naar boven of beneden te glijden.
Al bij al zeer tevreden over de uitstap en compagnie.
BEDANKT !!!
volgende keer rijden we die nog wel is, maar dan ietsje verder....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Bende van Nevel
Navigator, zoals in Cagiva Navigator? Heb je die van BlackBert zijn zus gekocht?
Re: Bende van Nevel
nee, niet die van Blackbert, maar tis wel ne zwartenNavigator, zoals in Cagiva Navigator? Heb je die van BlackBert zijn zus gekocht?
heeft al 2 andere berijders gekend die er niet te voorzichtig mee zijn geweest lijkt mij.
Dus al goed gebruikt en dat is zichtbaar, technisch staat em vrij goed. hier en daar zal ik wel een paar aanpassingskes
doen, op tijd en stond.
Voornamelijk gekocht omdat mijn goesting naar af en toe onroad touren te groot was en voor woon/werk.
sebiet een paar fotokes van de bende van Nevel , daar staat mijn zwarte (tis een italiaanse en denk dat
haren lokroepnaam vroeger "ons gina" was) ook tussen
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Bende van Nevel
dus de Cagiva Navigator van 2002 met 35dkm,
zelf net een nieuw baanbandje gestoken vooraan: michelin pilotroad3
maar daar is niet veel van te zien op deze foto
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Bende van Nevel
Als ik mijn thuisinternet weer in gang krijg, de keuken geplaatst is, mijn afwas gedaan, de moto gekuist en de papieren voor de belastingcontrole bijeengezocht, zal ik eens zien of ik een paar deftige foto's kan vinden.
Buiten prentjes weinig aan 't verhaal hierboven toe te voegen.
Karoo 3: herinner mij eraan.
Buiten prentjes weinig aan 't verhaal hierboven toe te voegen.
Karoo 3: herinner mij eraan.
grease up your baby for a ball on the hill
Re:
Adventure 2, een 950 en bereden door Zappa.
Foto's heb ik zelf niet. Ik zag wel af en toe een flitslamp afgaan dus ik vermoed dat er nog wel meer plaatjes zijn dan de twee die Zappa gepost heeft.
Tuur behoort tot de soort met injectie en zijne familienaam is 990
Maar inderdaad, er zullen nog foto's volgen zo'n 320 tal, maar zal wat selecteren
sig nature
Re: Bende van Nevel
the uncut uncensored undusted pictures in a row
[url]
[url]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Bende van Nevel
Ziet er goed te doen uit met duo. Volgende keer, als de agenda niet broebedevol zit, doen we mee !
Re: Bende van Nevel
Het geheel en complete verslag van Tom een beetje aandikken met foto's :
En toen kwamen we in gebied waar wind, hagel een ravage aan gericht had
De ma?s waren nog enkel steeltjes
dikke bomen lagen om
Ook op onze weg
Dan maar rond de boomkruinen, door het glibberige graanveld. Het graan was ook al verloren, het zat niet meer in de halmen, het lag op de grond.
En toen kwamen we bij een wel zeer vettige plek, aan een mesthoop. Ik zag Tuur al kijken en denken " IDEAAL, om terug als vuile Tuur naast die blink blink Versys te staan op de moto parking op 't werk " ik zei nog Tuur hier niet! Maar nee hij wou niet luisteren, het jong geweld
En ik maar achterna excuses zoeken om mijne Tuur zijn wangedrag goed te praten Zijne voorband heeft niet veel profiel meer, de achtervering staat te hard, Trooper slingerde voor Tuur en hij werd duizelig, of Tom heeft ons omver gereden
Even een pauze,
Gezellig in 't gras, genieten van de stilte (op een fluitvogeltje na) en de geur van gebakken stront afkomstig van Tuur
Dat stuk bos was ook iets heel vettig, heb daar een stuk in 2 sporen gereden pffffft
Kleine pauze in de schaduw van een schuur
Tijd voor ne cola op twee aan een kerk
Vanaf daar ging het bergafwaarts terug naar het kamp, voor het BBQ vuur gedoofd was
En toen kwamen we in gebied waar wind, hagel een ravage aan gericht had
De ma?s waren nog enkel steeltjes
dikke bomen lagen om
Ook op onze weg
Dan maar rond de boomkruinen, door het glibberige graanveld. Het graan was ook al verloren, het zat niet meer in de halmen, het lag op de grond.
En toen kwamen we bij een wel zeer vettige plek, aan een mesthoop. Ik zag Tuur al kijken en denken " IDEAAL, om terug als vuile Tuur naast die blink blink Versys te staan op de moto parking op 't werk " ik zei nog Tuur hier niet! Maar nee hij wou niet luisteren, het jong geweld
En ik maar achterna excuses zoeken om mijne Tuur zijn wangedrag goed te praten Zijne voorband heeft niet veel profiel meer, de achtervering staat te hard, Trooper slingerde voor Tuur en hij werd duizelig, of Tom heeft ons omver gereden
Even een pauze,
Gezellig in 't gras, genieten van de stilte (op een fluitvogeltje na) en de geur van gebakken stront afkomstig van Tuur
Dat stuk bos was ook iets heel vettig, heb daar een stuk in 2 sporen gereden pffffft
Kleine pauze in de schaduw van een schuur
Tijd voor ne cola op twee aan een kerk
Vanaf daar ging het bergafwaarts terug naar het kamp, voor het BBQ vuur gedoofd was
sig nature
Re: Bende van Nevel
Ziet er wel een tof toerke uit!
Die ga'k ooit nog wel es rijden
Die ga'k ooit nog wel es rijden
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Bende van Nevel
Veel bewondering voor deze mooie moto
Zouden ze die ook in 't rood hebben?
Zouden ze die ook in 't rood hebben?
sig nature
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Re: Bende van Nevel
Die bewondering voor Camouflage is natuurlijk volledig te rechtvaardigen. Maar Camouflage in het rood?Veel bewondering voor deze mooie moto
Zouden ze die ook in 't rood hebben?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Bende van Nevel
Hoe? Staat er een moto op die foto ? Niks van gezien !Die bewondering voor Camouflage is natuurlijk volledig te rechtvaardigen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Bende van Nevel
Zondag, was het een pak koeler na het onweer en de windhoos ( ne trein door het bos? ) de avond ervoor.
Al vroeg was Trooper zijne iglo ingepakt en klaar om te vertekken, goei punten halen en een feestje organiseren & deelnemen
Met 3 moto's terug naar huis, via een d?tour-ke in 't Franse.
Het decor, Marville, voor de film La suite Francaise gaf je 't gevoel dat je een eeuw terug in de tijd kwam binnen gereden.
Maar schijn bedriegt , bij nader inzien waren er veel houten decor stukken , oa de plaats waar we onze gamel vulden met een quiche Lorraine.
Als echte Belgen, bestelden we bij ons stukje Franse hartige taart nog een portie friet, maar die serveerden ze maar niet
Pas als ons taart op was kregen we een bord friet, a ja de Fransen eten kaas als dessert, de Belgen friet
Ik weet al wat Mathias Schoenaerts de volgende keer ga krijgen als dessert
Het kerkhof mag ook gezien zijn,
De geboeide christus, maar aan zijn blik te zien, stond zijne tv op een of andere commerci?le zender
och was ik maar bij...
Ne keer iets anders dan postzegels verzamelen :
Montm?dy
De ophaalbrug
Ticketjes aub !
Vandaar naar huis, nog een stopje voor een hapje en veel te laat thuis, om de volgende dag een vroegen te gaan doen 't piekte
Maar ik heb me [b:2gtcw48t]REUZE[/b:2gtcw48t][/size:2gtcw48t] geamuseerd ! een mini moto-vakantie
Mercikes aan Nevelbendeleden
Al vroeg was Trooper zijne iglo ingepakt en klaar om te vertekken, goei punten halen en een feestje organiseren & deelnemen
Met 3 moto's terug naar huis, via een d?tour-ke in 't Franse.
Het decor, Marville, voor de film La suite Francaise gaf je 't gevoel dat je een eeuw terug in de tijd kwam binnen gereden.
Maar schijn bedriegt , bij nader inzien waren er veel houten decor stukken , oa de plaats waar we onze gamel vulden met een quiche Lorraine.
Als echte Belgen, bestelden we bij ons stukje Franse hartige taart nog een portie friet, maar die serveerden ze maar niet
Pas als ons taart op was kregen we een bord friet, a ja de Fransen eten kaas als dessert, de Belgen friet
Ik weet al wat Mathias Schoenaerts de volgende keer ga krijgen als dessert
Het kerkhof mag ook gezien zijn,
De geboeide christus, maar aan zijn blik te zien, stond zijne tv op een of andere commerci?le zender
och was ik maar bij...
Ne keer iets anders dan postzegels verzamelen :
Montm?dy
De ophaalbrug
Ticketjes aub !
Vandaar naar huis, nog een stopje voor een hapje en veel te laat thuis, om de volgende dag een vroegen te gaan doen 't piekte
Maar ik heb me [b:2gtcw48t]REUZE[/b:2gtcw48t][/size:2gtcw48t] geamuseerd ! een mini moto-vakantie
Mercikes aan Nevelbendeleden
sig nature