All ( maar dan echt wel All ) road ritje

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

De dealer waar ik afentoe een motoke koop Image organiseerde een allroadrit samen met endurofun

De bedoeling was met Tuur te gaan deelnemen, maar na een week regen heb ik toch heel wijselijk besloten om met husa te gaan

Blijkt dat mijne buurman ook niet goed weet wat te doen die dag ...... ga je mee naar de Westvlaenders? Image

Ontiegelijk vroeg, nog niet goed wakker, wijle naar daar.

Benedikte staat ons al op te wachten, verder niet echt veel bekenden (op een koppel jonge glij-in-'t-veld's, die ik al op Noorwegenfoto's gezien heb, na ) De meesten met ne dikke allroad, enkele freeride's.

Buurman slaapt nog wat verder op z'n moto, en vergeet te tanken Image

3 groepen : groep 1 de rappe, groep 2 (wij daarbij) de minder rappe, en groep 3 de nog minder rappe.

Dat "rap" dat slaat op de hoe rap ze tegen de grond graan Image Image

Zie Benedikte lachen Image al 10 meter offroad en ze vallen als vliegen Image

Image

Gelukkig geraakt groep 2 d'r toch iets vlotter door... maar toch respect, voor die grote zware loebassen, waarvan er zelfs eenen op zijne adventure met originele baanbanden mee door de modder schoof.

file :

Image

Buurman :

Image


Blackbert valt ineens zonder naft... Image maar Benedikte ziet in begin van de straat een GS zien staan met een stikker er op van de GS challence. Wijle daar terug naartoe gereden, gaan vragen of die niet wat naft had voor ons? En ja hoor motards helpen motard Image en we kregen een bidonneke mee, problem solved Image



Hier en daar werd een grondstaal genomen Image

Image


De rit was in systeem D, tijdens de (soms lange) wachtbeurten, kon ik foto's nemen...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Heel vettig stukje redelijk naar boven met 3 sporen, heb ze alle 3 gereden die sporen, maar meestal niet met twee wielen tegelijk Image

Image

Image

Image

Image

Image

enkele foto's van iemand die in de kant lag... (vraag me af mee wat dat die foto's neemt? ne gsm ja maar welke?)


Image

Image

Image

Op "enkele" Image valpartijen na is alles redelijk vlot verlopen, een iemand heeft toch wel een goed stuik gezet en zijn schouder bezeerd.

Terug enkele gelijkgezinden (en met ne hoek af Image ) ontmoet, zeeer gezellige bende Image

Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: All ( maar dan echt wel All ) road ritje

Post by Blackbert »

Buurman had zijne zaterdag een beetje overladen en zo werd het ineens een heel kort nachtje.
Niet meer bijgetankt dus en na 189,7km was 't vat af.
De voorrijder had geen idee waar naartoe, ook al had ik 't al ne keer gevraagd voor 't gedaan was.
Je mocht geen GPS meenemen, dus ik wist alleen dat we ergens tegen Ronse zaten.
Groot verschil tussen de rest van de groep, die min of meer stonden af te wachten, en het buurvrouw+vriendin duo. Ik zal 't toeschrijven aan 't feit dat we elkaar niet kenden, maar dan nog. Grooten Dank aan buurvrouw en vriendin.
Murphy: die mevrouw voor wiens deur ik stilval wijst de weg naar 't tankstation (nog geen 2 km ver), waar de kaartlezer offline is. Image De eerste 'tanker' die arriveert had hetzelfde in een ander station verderop. 5' later werkt het weer, maar ik kreeg toch licht last van stress.
Lesje geleerd, gaat niet meer gebeuren. Image

't Was idd een schoon ritje, zeer ontspannen op de Husky, ook blij dat ik mijne blauwe thuisgelaten had, het kan, maar dat beest is niet gemaakt om door de modder te ploeteren. Koffiekoeken aan de start, 2 stops met drankje en 1 keer broodje smos, eten en drinken bij aankomst.

Gisteren de weerbots: mijn half versleten lijf wil niet meer mee, heeft een dag rust nodig. Dus vandaag maar 's zien of de Vlaamsche Klei er nog af wil.

ps: Zappa, Bart z'n foto's zijn allemaal in HDR-effect.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: All ( maar dan echt wel All ) road ritje

Post by duibhce Kaelann »

ps: Zappa, Bart z'n foto's zijn allemaal in HDR-effect.
zijn inderdaad allemaal HDR foto's, duidelijk te zien aan de witte halo die je ziet rond donkerdere stukken op de foto.

ziet er wel een tof ritje uit Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: All ( maar dan echt wel All ) road ritje

Post by petervdc »

verder niet echt veel bekenden (op een koppel jonge glij-in-'t-veld's, die ik al op Noorwegenfoto's gezien heb, na )
Ah zo, d??r hebben jullie elkaar leren kennen, kzag op fb dat jullie nu vriendjes zijn.
Was ik nie in Toscane vorige week, kwas er ook bijgeweest...
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: All ( maar dan echt wel All ) road ritje

Post by zappa »

Was ik nie in Toscane vorige week, kwas er ook bijgeweest...
ge zou goe geslapen hebben 's avonds, zonder slaapliedje Image
sig nature

Post Reply