knarsende tanden

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

(Het was echt wel helemaal zand hoor, dieselketLietje, op dat beetje rivier en hier en daar een plekje modder na... Image )

Seeertooogenboooosch aka De n bosch, daar was ik nog nooit gaan rijden, en de kans bood zich aan....

Met ne hoopje dirt-girls en wat anders geslachtenden, gaan we de rit daar in de buurt rijden die Vera en haar motomaatje Rob voor ons hadden klaar gestoken.

De avond ervoor had ik nog een verplichting : het personeelsfeestje van Bart zijn werk.... begon allemaal beetje schuchter maar 't ontdooide vlot, het werd zelf heel onstuimig, gebarentaal heeft ook zijn intieme kantjes Image

Ongeveer een uur of 3 geslapen, hup naar De n bosch, fris en fit Image

We waren met z'n 9, 1/3 girls en 2/3 manvolk Image

Vertrokken, via zand slinger baantjes, dijkje op en af.

Totdat op een dijkje omhoog er een boom om ligt, tegen dat ik, zo fris als iets, dat zie, steven ik af op 't dikke gedeelte van die boom... en merk ineens dat het aan de rechterkant toch wel veel dunner is dat boompje... ik begin te twijfelen, typisch vrouw zeker, weet niet wat te kiezen, en hop met m'n voorwiel over die boom, maar ik kijk te veel naar die dunnen kant en mijn achterwiel wil daar blijkbaar ook liever naartoe...en blijft voor die boom steken. Ineens krijg ik de vallende ziekte Image

geen foto's Image

Blijkt dat iedereen rond de boom heeft gereden Image


We rijden al een tijdje langs een rivier... en we stoppen...staan zo wat stom rond ons heen te kijken...

Image




DJEEEZES we gaan daar toch nie overheen rijden? Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image


We komen al over zandpaden, kronkel wegen, op een "cross" terreintje. Trooperke kan zijne beer die al veel te lang opgesloten zat, ne keer los gooien Image

Image

na de heuvels lag een gracht, maar daar is Trooper zelf wel achter gekomen Image


Image

Image

Peet stapt af ... af ... af ...

Image



Nee geen foto ! Ons haar ziet er niet uit !! Image


Image


Onze middagstop, de batterijkes hadden verse energie nodig en een beetje warmte.

Image

Na veel N-Z gesprekken, al dan niet over het zelfde onderwerp (had ik de indruk) en een leeg bord, gingen we verder koers zetten naar zand wegen.

Toen er een piep-smske binnen kwam van eenen Pippo die zich overslapen Image had en toch uit zijne coma Image was ontwaakt en een poging had ondernomen om onze route achterna te rijden, tot het water, daar waren geen mirakels meer voor vandaag. Image

Hij ging naar de middag stop komen. We zouden op hem wachten...........

.........

.........

en wachten

........
.........

Image

Image


Image Image Image Image
Image

en maar bellen, en bellen, en bellen...

Image


en wachten...

Het was maar 6 km van de parkeerplaats, waarvan 20 km op de autostrade Image zo blijkt Image

Ondertussen had Peet het veel te koud en sloot zijn navelstrengtje aan de motorbatterij, terwijl we stonden te wachten....


Image

Image


we zagen nog een boot voorbij rijden... Image

Image


en toen was hij daar... Image


Image

wij allemaal heel content Image

Image


behalve Peet, die z'n motor startte niet meer, enkele sukkelaars die veel kou hadden, kregen het ineens warm Image

Image

toch nog even de handjes warmen aan de uitlaat van Peet Image

Image

en toen waren we echt klaar om deel twee te gaan rijden.

Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: knarsende tanden

Post by zappa »

Deel 2 ging iets meer up tempo.

Image

Image

Image

Image

Als je aan volle snelheid ineens in zo'n modderplek komt, vertraagd uw motor enorm Image met mijn billen tegen mijn stuur en ondertussen even gecheckt of de koplamp nog scheen, check ! Image te veel gang op om er over te vliegen Image

Image


ineens zie ik een moto en rijder in de lucht wisselen van plaats? Image

Ook blijven steken in de modder?

Image

blijkt achterna dat er een splinter bot in zijn pols is los gekomen Image

de rubber onderaan is nog steeds de beste optie.


Trooper en de voorrijder Rob ( Trooper 's motor heeft iets mindere remmen, maar hij kan wel goed ontwijken.... Image )


Image


Pippo steekt me voorbij, en in slow motion zie ik een wolk dikke modder klodders op me af komen, sssssplatssssss,

Goe voor 't vel h? ! Image

Image

Image

Heb daarna gemaakt dat ik Pippo voor bleef Image


Image

JiiiiiiHAAAA een crossparcours (tje)

Image

de sprong (het landen..)

Image

kooooooomboooooooocht!!

Image

op de lange rechte zandbanen, in 6de en met de gas tegen de stuit, iets meer dan 90/u, alles uit Gus aan 't halen, steekt Peet op z'n 690 je voor bij alsof je stilstaat... Image

Image


Image

Image

H??rlijke rit, snel, en super genoten ! Image Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: knarsende tanden

Post by Blackbert »

Jaaaaaaa ... Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: knarsende tanden

Post by TRooPER »

Jaaaaaaa ... Image

idd, dat is ook het enige dat ik NU kan zeggen:

JAAaAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Super foto's Zappa !
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: knarsende tanden

Post by petervdc »

leutig !
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: knarsende tanden

Post by Cotthem »

dju toch, moest ik een enduro kopen, moet ik er een remork (dus ook andere zwaardere auto bijkopen) of een busje....
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: knarsende tanden

Post by zappa »

dju toch, moest ik een enduro kopen, moet ik er een remork (dus ook andere zwaardere auto bijkopen) of een busje....
aangezien je met een enduro of ander offroad beter niet alleen ga rijden... is de mogelijkheid om met iemand mee te kunnen ook wel redelijk groot... Image
sig nature

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: knarsende tanden

Post by Kwakkel »

Stop toch met zo'n topics, ik krijg telkens meer en meer goesting om ook zo'n machien te kopen Image Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: knarsende tanden

Post by zappa »

Stop toch met zo'n topics, ik krijg telkens meer en meer goesting om ook zo'n machien te kopen Image Image

en langs om minder plaats om te gaan rijden... Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: knarsende tanden

Post by Muug »

't is inderdaad een schoon verhaal, met schone foto's. Een echt beeldverhaal dus Image

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: knarsende tanden

Post by Cotthem »

dju toch, moest ik een enduro kopen, moet ik er een remork (dus ook andere zwaardere auto bijkopen) of een busje....
aangezien je met een enduro of ander offroad beter niet alleen ga rijden... is de mogelijkheid om met iemand mee te kunnen ook wel redelijk groot... Image

Image zoude dan ook een extra thermisch ondergoed setje bijhebben Image Image
"...the path is the destination"

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: knarsende tanden

Post by bompa »

dju toch, moest ik een enduro kopen, moet ik er een remork (dus ook andere zwaardere auto bijkopen) of een busje....
aangezien je met een enduro of ander offroad beter niet alleen ga rijden..
Ik heb de meeste jaren van mijn endurorijden bijna altijd alleen gereden,dat is toch al vanaf 73 a 1974 en dat is altijd redelijk goed verlopen,dan ben je het snelst ergens weg, val je ook het minste op, maar zit je vast in het slijk zit je ook wel het langste vast Image ik ben ooit zo is in een enduro club geweest half de jaren 80 (en er ook nog clubkampioen van geweest[/size:1su4xwg7]) Image ,dat was ook wel plezant maar dan waren we eigenlijk met teveel moto's onderweg,toch gewoonlijk wel met een 10 a 15 moto's ,we waren in het totaal toch wel met 19 m ,toen kon je hierachter nog op mooie plaatsen rijden Image , maar tegenwoordig moet je al uitkijken hierachter waar je met de MTB ga rijden Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: knarsende tanden

Post by Wipr »

Zeg Karin,

Op de 11de foto schrijf je "Peet stapt af.... af.... af.... welke motorfiets is dat waar hij afstapt? Dat het een Ktm is mag duidelijk wezen maar is het een Enduro 690 R???

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: knarsende tanden

Post by zappa »

Het is allesinds een 690 enduro, dat merk je dat die nog overschot heeft als de mijne op 't einde van zijn snelheid zit Image

op de ..ste foto, die met zijn navelstrengetje is er toch te zien dat er een R bij staat, dus zal wel een R zijn, maar ik kan 't hem eens vragen?
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: knarsende tanden

Post by Wipr »

Hoef je niet te vragen hoor van de "R" want er is maar ??n 690 model en deze noemt nu Enduro 690R. Er is geen gewone KTM Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: knarsende tanden

Post by TRooPER »

Hoef je niet te vragen hoor van de "R" want er is maar ??n 690 model en deze noemt nu Enduro 690R. Er is geen gewone KTM Image
er is wel verschil tussen een 690e en een 690r,

de R heeft stijvere voorvorkpoten, kleiner (minder fel) voorlicht en ander display,
de E is iets softer, beter licht
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: knarsende tanden

Post by Wipr »

hmmm,
Als ik op de website ga kijken van KTM zie ik geen variaties staan van de 690 hoor. Slechts ??n model maar ik twijfel niet aan hetgeen je zegt. Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: knarsende tanden

Post by TRooPER »

hmmm,
Als ik op de website ga kijken van KTM zie ik geen variaties staan van de 690 hoor. Slechts ??n model maar ik twijfel niet aan hetgeen je zegt. Image
de laatste versie zal misschien maar 1 model meer hebben,
maar ik dacht rond de modellen 2008 -2009 kon je nog kiezen
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: knarsende tanden

Post by Wipr »

Het spijtige is.... kost een hoop geld vind ik. Maar ergens begrijp ik het wel. 8800euro voor die KTM Enduro 690 is dan blijkbaar nog schappelijk maar toch. Dan moet je echt wel overtuigd zijn dat dit the one and only is en dat is hier niet het geval.

Post Reply