Enduro ritten regio Leuven?

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Enduro ritten regio Leuven?

Post by vet on wheels »

Hey,
ik ben van in de buurt, en heb vroeger et den enduro rondgebold, en ken vele wegskes, wel richting Leefdaal - Neerijse en Waals-Brabant, daar kan je nog legaal weg....
Best op 'Bikers-for -bikers' - forum loeren en volgen Image
Daar doen ze regelmatig ritjes ...

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Enduro ritten regio Leuven?

Post by Blackbert »

Redelijk makkelijk. Bos is verboden terrein. Bordjes die je duidelijk maken dat het daar niet mag staan er ook wel eens, zonder bos. Al de rest mag wel.
Een iPhone is niet direct het meest geschikte toestel om mee in de modder te gaan liggen.
Open Street Map, Topokaarten, een degelijke gps zonder touchscreen (zoals Garmin CsX 60).
Er helemaal alleen op uit trekken is ook niet het beste idee. Een blessure of vastzitten gebeurt makkelijker dan je denkt.
Hier zitten nog wel enkele pipo's en pipettes, ook uit jouw buurt, die al eens van de weg af sukkelen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Enduro ritten regio Leuven?

Post by laouen »

Hier zitten nog wel enkele pipo's en pipettes, ook uit jouw buurt, die al eens van de weg af sukkelen. Image
wij? van de weg af sukkelen? nooit! Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Enduro ritten regio Leuven?

Post by duibhce Kaelann »

Bert heeft eigenlijk de belangrijkste dingen al gezegd. Over de taalgrens kan je nog wel redelijk wat legaal rijden. Op basis van openfietsmap kaarten kan je al redelijk wat zaken vinden, zo doe ik het meestal.
Online ga je niet gemakkelijk routes vinden, omdat er steeds meer wegen tot verboden terrein worden verklaard. De oorzaak daarvan ligt vaak bij gasten op enduro's met luide uitlaten die vaak weinig respect tonen voor de wandelaars, fietsers en ruiters die je onvermijdelijk regelmatig tegenkomt op dat soort ritjes.
Op B4B worden zoals hierboven al aangehaald al wel eens ritjes georganiseerd. Maar zo'n groepsritjes is over het algemeen niet echt mijn ding.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Enduro ritten regio Leuven?

Post by Muug »

ik peis nie dat den diejen hier nog komt zenne... Image

Post Reply