L L L of B B B ?

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: L L L of B B B ?

Post by susse »

ik denk dat wij allemaal onze motor afleggen onderweg als er een paar ruiters ons pad kruisen en het rustig aand oen als we een weide met beesten passeren, of dat nu paarden zijn of koeien Image

ik zou diene mens rustig aan zijn verstand hebben gebracht dat hij iets aan zijn "klotuur" moet doen als zijn veulens uitbreken Image
jommo... nagommenegank...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: L L L of B B B ?

Post by TRooPER »

ik denk dat wij allemaal onze motor afleggen onderweg als er een paar ruiters ons pad kruisen en het rustig aand oen als we een weide met beesten passeren, of dat nu paarden zijn of koeien Image

ik zou diene mens rustig aan zijn verstand hebben gebracht dat hij iets aan zijn "klotuur" moet doen als zijn veulens uitbreken Image
der was niets tegen te zeggen,
dus zelf rustig gebleven en mijn karre gekeerd,
het had geen zin verder te discussieren of er toch door te rijden,
tzou voor mijn toch geen plezier ne meer geweest zijn mocht ik daar nog doorgereden zijn.

maar hij stond den andere kant met zijne 4x4, dus van , "ge moogt hier niet rijden", trekt em ook niets aan.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

tandwieleke
Posts: 103
Joined: 25 Oct 2009 14:47

Re: L L L of B B B ?

Post by tandwieleke »


...



hypotetisch:
wiens schuld zou het zijn, moesten die veulens een accident veroorzaken op de openbare weg , en aantoonbaar zijn uitgebroken door een groepje enduro/quadrijders, waarvan hij ene weet te vinden via nr-plaat.

.

Idem dito

2 jaar geleden, op Nieuwjaarsnacht. Bij het vuurwerk breken 2 paarden in paniek uit en hollen de autostrade op^. Boenk op een auto. Buiten het paard 1 dode.
Wie is verantwoordelijk?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: L L L of B B B ?

Post by TRooPER »


...



hypotetisch:
wiens schuld zou het zijn, moesten die veulens een accident veroorzaken op de openbare weg , en aantoonbaar zijn uitgebroken door een groepje enduro/quadrijders, waarvan hij ene weet te vinden via nr-plaat.

.

Idem dito

2 jaar geleden, op Nieuwjaarsnacht. Bij het vuurwerk breken 2 paarden in paniek uit en hollen de autostrade op^. Boenk op een auto. Buiten het paard 1 dode.
Wie is verantwoordelijk?
ik zal misschien zelf het antwoord kunnen geven, maar ben ook niet 100% zeker of het zo is:
als baasje van een hond , blijf je als eigenaar ook verantwoordelijk,
dus als een hond uitbreekt en veroorzaakt een ongeval, kunnen ze ook bij het baasje komen aankloppen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: L L L of B B B ?

Post by zappa »

Waarschijnlijk is dat ne vent die gefrustreerd geworden is, misschien doordat er al (regelmatig?) een bende vollebak door dat baantje is gevlogen?? Of omdat hij zelf te paard eens wreed verschoten is van moto's ? Of nog een andere reden.... Kan ook zijn dat veulens daar niet goed op reageren, en een veulen in paniek zal wel gewoon door ne stroomdraad heen lopen.


Kan ook zijn dat die paarden het eerder zien als joepi spelen en een spurtje trekken en dat dit door de eigenaar als totaal anders aanzien wordt.

Mijn paarden zijn redelijk verkeersmak, niet alle paarden zijn dat, maar in hun wei voelen ze zich meestal niet zo bedreigd. Er passeren grotere en lawaaierige landbouw machines die hun volledig onverschillig laten.

Wat wel kan zijn is dat een paard een motor niet kan "plaatsen" , een auto/ traktor zijn ze gewoon, maar das zo iets smal, vlug, zou het misschien een wolf zijn? Want zo denkt een paard. Ik heb zo ooit eens te paard en terplaatse een 180? bochtje genomen, onvrijwillig, omdat er een ligfiets in een soort kunststof kuip op ons afkwam. Al die fietsen waar mijn paard niet naar omkeek, maar deze dat zou wel eens de waaslandwolf kunnen geweest zijn. M'n paard al snuivende nog net kunnen tegen houden van in een renspurt te vertrekken.

Ik geef mensen met moto's de raad, als ze paarden tegen komen, begin dan te spreken, zodat het paard dan weet deze dat je gewoon ne mens bent, waar ze geen schrik van hebben.

Normaal als je paarden hebt, dan heb je een paarden-verzekering voor 't geval ze een ongeval veroorzaken, en als het maar om 1 paard gaat of grasmachien-pony's , zit dat meestal in de familiale verzekering.
Nu ja bij mij aan de wei wordt er vuurwerk afgeschoten, en we hebben d'r eenen lopen die niet bang is van stroom draad, maar ne motor die voorbij komt terwijl ze op hun "veilige plek" de wei zijn, of vuurwerk met licht en klank, dat over hun wei vliegt, is wel wat anders. Als ik ze dat zie doen, dan ga ik zeker van mijn tetter gaan maken Image
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: L L L of B B B ?

Post by bompa »

En toch een paar maanden geleden was ik ergens hierachter aan de grens met mijn Tenere, , en er stopten toch een paar wandelaars die daar ook kwamen zitten, en we hebben toch een babbeltje gedaan over het een en 't ander,


Maar ik heb dat al wel meer meegemaakt dat ik met mijne Tenere ergens stopte aan een bankje en dat er wandelaars of fietsers kwamen babbelen Over het een en ander.
Maar met mijne WR in den tijd heb ik dat eigenlijk niet meegemaakt
Ik heb het vandaag nog is meegemaakt Image Ik kom aan een herdenkingsplaat en wil daar een foto van nemen
maar het fototoestel vergeten , dus dan maar met de helmcamera ,
https://lh3.googleusercontent.com/-2BhI ... .JPG?gl=BE
De foto ,
https://lh3.googleusercontent.com/-7q33 ... .JPG?gl=BE
En daar komen dan mensen aan
https://lh4.googleusercontent.com/-oKhb ... .JPG?gl=BE
hij vroeg om van apparaat te wisselen Image
https://lh6.googleusercontent.com/-Ziyq ... .JPG?gl=BE
https://lh4.googleusercontent.com/-s2QH ... .JPG?gl=BE

en zo raak je dan toch wel aan de praat over het een en ander , en eigenlijk nog een tijdje blijven babbelen

Post Reply