L L L of B B B ?

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Lompe Laaiende Landbouwer of Bronstige Boze Boer...

Ben gisteren bijna van de baan gereden, met opzet, door ne sangyung of zoiets ding, mee ne opgefokten lompe boer achter 't stuur Image gelukkig mee mijn licht wendbaar brommerke, zodat ik vlug kon ontwijken en in de zijberm gaan rijden.... Denk dat het enige dat hem tegen gehouden heeft om nog verder door te rijden, toen hij me aankeek, zag hij ineens mijne gopro op m'n helm Image zag aan zijn blik dat hij doorhad dat hij gefilmd werd Image

En maar roepen en schreeuwen , rond rijden en aan 't volgende baantje nog staan kefferen, foto's trekken van onze moto's, de Swa (die als laatste reed) met zijn gs, wou hij doen stoppen met zijn armen wijd open, maar hij kon tijdig wegspringen, bij een hindernis = gas geven Image Image goe Swa goe ! Image

We reden gewoon op baantjes naast een dijk waar ook tractors passeren, en waar zeker geen bordjes of afsluiting stond.

Mijne gopro stond op foto's, en net niet dat moment ne foto genomen, ge zou allicht moeten kunnen binnen de seconde switchen van opname modus.

Maar verder wil ik jullie niet vervelen, met de foto's van de rest van de dag, die O zo plezant was Image

Juist enkele Image

Image

Image



Het lag soms wel h??l glad, h? Peet Image

Image


Maar hij kan galant gaan liggen, met stijl Image Image

De achterband van mijn husa is er ook bijna geweest, niet veel noppen meer, heb maar ??n keer voorgehad dat ik dat jammer vond, op een heel soppig groen stuk, stak mijn achterwiel me links en rechts bijna voorbij, maar iedere keer als die band meer helling nam, had ik terug grip, want aan de zijkant staan wel nog noppen, heb wreed mee mijn kont geshaked , maar d'r niet op gaan liggen Image


Een uitlaat kwam wat los te hangen..
Image

GROTE respect voor de Swa, overal mee door met zijn GS Image onder het mom " moto 230 kg en 't ventje 100 kg, dat ploegt zich overal door" Image

Image

Toen brak er iets Image

Een ketting, gewoon te midden van de baan,

Image

Image

en waarschijnlijk nog een defect aan de versnellings bak ook ?
sig nature

edje
Posts: 60
Joined: 03 Mar 2010 23:30

Re: L L L of B B B ?

Post by edje »

Hey Zappa,
Jullie hebben nog geluk gehad met dienen idioot.
Ne maat van mij is jaren geleden "overreden" door een landbouwer met een landbouwtractor.
Om een lang verhaal kort te maken: die kerel heeft bewust over het voorwiel van mijne maat zijn GW gereden nadat hij die eerst nog een tik had gegeven. En het was niet per ongeluk. Stond nadien nog te roepen en te tieren op zijn erf, zelfs tegen de politie die nadien ter plaatse kwam.
Gelukkig waren er voldoende getuigen en de schade aan de GW was niet erg. Hij kon de toer nog afmaken

Grtjs
Image Image Image
Yamaha FJR 1300 Tech Graphite 2015
WWW.FJRijders.net
MAG-lid

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: L L L of B B B ?

Post by bompa »

Als de ketting vanvoor opstropt na een breuk dan heb je nogal is dikwijls kans om een gat of barst in de carter of motorhelft , een paar keer gezien vroeger op de cross,gewoonlijk een heel gat in de motor , een barst kan men gewoonlijk wel lassen,ook verscheidene keren zien herstellen

Belangrijk dat je na een poetsbeurt of bandenwissel de ketting toch wat aandacht geeft ,en ziet of ze op de juiste spanning is en zeker niet te strak.Want die krijgt het tijdens een rit toch nogal zwaar te verduren

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: L L L of B B B ?

Post by Stefke »

Lompe Laaiende Landbouwer of Bronstige Boze Boer...
tja, gaat ge wel meer en meer tegenkomen. dat enduro-rijden wordt almaar minder sociaal/ecologisch aanvaardbaar voor velen...

bekijk het ook eens van een andere kant of een door een groene bril Image , een stuk of 5 lawaaimakers die door het anders wel rustige landschap baggeren, regelmatig hier en daar wat olie/benzine laten drijven in beekjes of plassen, dikwijls wat beesten opjagen en waarschijnlijk ook wat vegetatie in de vernieling rijden...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: L L L of B B B ?

Post by zappa »

Lompe Laaiende Landbouwer of Bronstige Boze Boer...
tja, gaat ge wel meer en meer tegenkomen. dat enduro-rijden wordt almaar minder sociaal/ecologisch aanvaardbaar voor velen...

bekijk het ook eens van een andere kant of een door een groene bril Image , een stuk of 5 lawaaimakers die door het anders wel rustige landschap baggeren, regelmatig hier en daar wat olie/benzine laten drijven in beekjes of plassen, dikwijls wat beesten opjagen en waarschijnlijk ook wat vegetatie in de vernieling rijden...
Kan ik van die nieuwe "natuurvriendelijke" ontspanning als geocachting ook zeker zeggen, str*nt achterlaten , plat getrapt riet , waar normaal een nestje hermelijntjes leefDEN, op ons wei tussen de paarden gaan zoeken, mijne man bekijken alsof hij den indringer is.... Image

Maar ik rij ze wel nog niet omver met mijne landcruiser! Image

We rijden waar er tractor sporen zijn, (die meer "diepgang" hebben meestal wegens "nog een schepje bij" mentaliteit van de landbouwers,) in de buurt van autostrades, daar is al lawaai, en we rijden in een klein groepje ergens 1X langs. Van als we andere weg gebruikers tegen komen gaan we d'r stapvoets langs, motor stil als het paarden zijn, tenzij de ruiter aangeeft dat het kan.


En zoals de Swa zegt: bordjes komen er toch, misschien niet direct maar komen doen ze, je moet nu niet echt smerig gaan doen, maar heiliger worden dan de paus lijkt me ook niks, want dan kan je niks meer doen. En moto's ze zien dat toch NOOIT graag, das zo een beeld dat ze hebben en van als iemand denkt in zijn gelijk te zijn, dan doen ze echt wel onzinnige dingen, communicatie is er niet meer bij. Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: L L L of B B B ?

Post by Muug »

een stuk of 5 lawaaimakers die door het anders wel rustige landschap baggeren
Het is enkel een mentaliteitskwestie hoor... en een nationale zelfs. In The UK steken ze enthousiast hunnen duim op ! Terwijl hier Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: L L L of B B B ?

Post by bompa »

een stuk of 5 lawaaimakers die door het anders wel rustige landschap baggeren
Het is enkel een mentaliteitskwestie hoor... en een nationale zelfs. In The UK steken ze enthousiast hunnen duim op ! Terwijl hier Image
Dat heb ik hierachter ook nog meegemaakt , zelfs bij den boswachter gestopt om een praatje te doen Image maar tegenwoordig komen er hierachter rijden die naar niets meer zien en overal doorrijden en den tijd dat het nog zal duren is bijna voorbij denk ik , omdat ze overal rijden waar ze helemaal niet mogen rijden

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: L L L of B B B ?

Post by laouen »

een stuk of 5 lawaaimakers die door het anders wel rustige landschap baggeren
Het is enkel een mentaliteitskwestie hoor... en een nationale zelfs. In The UK steken ze enthousiast hunnen duim op ! Terwijl hier Image
Ach ja... da's typisch belgisch en van alle tijden ook Image gelijk die stadsmensen die naar de boerebuiten verhuizen en dan gaan klagen dat de boer die daar al 5 generaties lang varkens en koeien op z'n erf heeft lopen, teveel stank produceert Image

Belgi?: da's teveel mensen op een te kleine oppervlakte vermenigvuldigd met een gigantisch gebrek aan verdraagzaamheid.
Niks aan te doen, en dat gaat er nooit op beteren. Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: L L L of B B B ?

Post by Blackbert »

Belgi?: da's teveel mensen op een te kleine oppervlakte vermenigvuldigd met een gigantisch gebrek aan verdraagzaamheid.
Niks aan te doen, en dat gaat er nooit op beteren. Image
Als we dat nu splitsen, opdelen en er een ander etiket opplakken, zou dat dan beter zijn? Image









Image Image
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: L L L of B B B ?

Post by Wipr »

Tja zappa, spijtig dat zo'n voorval toch een domper moet leggen op een anders ontspannende rit.

Laat het me anders stellen.

Je hebt boeren die geld verdienen en je hebt ondernemende landbouwers. De laatste is de meer verstandelijk, sociaal intelligente type maar er zijn nog steeds boeren en die zullen er altijd zijn.

Zal wat van de dag, het weer en de situatie met zijn madam thuishangen zeker. De landbouwer die boer wordt of omgekeerd. Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: L L L of B B B ?

Post by bompa »

Er is nog plaats genoeg , zolang ik een motor heb zal ik onverhard blijven rijden , maar het zit hem er gewoon in dat er zijn die overal rijden en naar niks kijken, ik zit redelijk wat in de velden en bossen per week,niet altijd met de moto, maar op sommige plaatsen dat ik zeker weet dat je er niet mag komen met de moto, zie je dan toch sporen van enduro's staan, zo is er een heel stuk hierachter afgesloten zelfs ook voor de MTB, goed dan blijf ik daar weg of anders ga ik daar wandelen, maar daar zie je dan wel sporen van enduro's staan, zo is er hier een natuurgebiedje met platen aan de ingang , maar dan rijden ze langs een zandpad , en dan langszij een verhoogde zandberm over en zo dat gebied binnen, dan werken ze het wel in de hand denk ik, dat ze de moto's niet graag zien komen,

Gelijk ik begon met offroad te rijden zal je het hier nooit meer meemaken, daar is er te veel beweging en volk in de natuur tegenwoordig , het beste is ons aanpassen willen we nog wat blijven rijden.

Maar ik durf toch wel zeggen van dat ritje dat ik ineen gestoken heb voor van't voorjaar dat er geen enkele weg illegaal is
zolang men er op de weg blijft rijden .

'k heb in Brussel bij een moto gestaan die ik wel zag zitten voor binnen 1 of 2 jaar denk ik,en dan zitten ze wel aan de juiste kmters Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: L L L of B B B ?

Post by laouen »

Belgi?: da's teveel mensen op een te kleine oppervlakte vermenigvuldigd met een gigantisch gebrek aan verdraagzaamheid.
Niks aan te doen, en dat gaat er nooit op beteren. Image
Als we dat nu splitsen, opdelen en er een ander etiket opplakken, zou dat dan beter zijn? Image
als ge dan ook meteen van de gelegenheid gebruik maakt om 60% van de bevolking te deporteren... misschien Image









Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: L L L of B B B ?

Post by F M »

Mag ik blijven ? Please ? Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: L L L of B B B ?

Post by zappa »

van mij wel FM, wie gaat me anders uitleg geven over gps sen ? Image

Maar enduro of niet, moto's zijn gewoon doemdingen in de mensen hun ogen, hoe dikwijls krijg je niet de opmerking " ne moto? das gevaarlijk! " gelijk we allemaal rijden alsof we levensmoe zijn Image

Toen ik Tuur (das ne baanmoto mocht je nog niet weten Image ) nog maar enkele maanden had, ging ik naar mijn paarden op de wei in de polder gaan kijken. Ik rij vandaar terug op dat klein ??n- voertuig baantje, komt een tegenligger auto af, die is bijna aan een "uitsprong" in de beton waar je elkaar gemakkelijk kan kruisen, maar nee die rijdt gewoon verder, recht op me af, zonder gas te lossen, ik stop, denk rij jij maar tegen mij en niet omgekeerd Image

Vraag die vent " hebbde iets verloren, zoekt ge iets? " ik zeg nee ik zoek niets, mijn paarden zoeken ook niets en gij zijde gij verloren gereden of wat zoekte gij hier? Image
Hij terug al veel kalmer "a ik kwam naar 't water in de beek kijken" want ja hij is de dijkgraaf ...

Maar ik op mijn paard op mijne moto, Image met mijne helm bijna binnen door zijn zijruit, tegen moto's hebde iets zekerst ?????

Hij "a nee, aja hij dacht dat ik verloren gereden was"

Heb hem duidelijk gemaakt als hij nog eens eene mee ne witte moto zie komen dat hij maar al aan de kant ga gaan staan Image

En als hij nog eens probeert aan mijn deur te komen zagen over bomen die zouden moeten omgedaan worden, dan zal hij wel eens met zijn mond vol deur kunnen komen te staan Image
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: L L L of B B B ?

Post by bompa »

En toch een paar maanden geleden was ik ergens hierachter aan de grens met mijn Tenere, en was mijn boterhammen aan het opeten op een bankje dat naast een zandweg stond , maar ik had geen noppenbanden ,geen crossbotten ,geen crosshelm aan, ik had mijn gewoon motorkledij aan, en er stopten toch een paar wandelaars die daar ook kwamen zitten, en we hebben toch een babbeltje gedaan over het een en 't ander,toch op laatst kwam het er uit dat er waren die daar crosten en hun soms gewoon voorbijvlogen precies of zij waren als wandelaar niet aanwezig en vonden dat toch wel heel gevaarkijk


Maar ik heb dat al wel meer meegemaakt dat ik met mijne Tenere ergens stopte aan een bankje en dat er wandelaars of fietsers kwamen babbelen Over het een en ander.
Maar met mijne WR in den tijd heb ik dat eigenlijk niet meegemaakt

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: L L L of B B B ?

Post by TRooPER »

ik ben ook niet heilig,
het gebeurt ook wel eens dat ik door een baantje rij, waarvan ik weet dat het al 20 jaar toegankelijk is en niemand stoort. maar waar nu van die blauwe wandelzone bordjes staan waar ook tractors door rijden. Daar durf ik ook heel traag doorrijden als verbindingsstuk,
Maar dat zijn geen bossen of natuurgebieden.

@zappa, op ??n van die foto's is er toch een baantje met een verbodsbord te zien met smiley op, ...
ik hoop dat jullie daar niet zijn doorgereden, maar ik kan mij perfect voorstellen dat , als je in een groep rijdt, en de voorrijder (die veelal de route heeft samengesteld) gaat er door, dat de rest gewoon volgt. Ik heb zo al een paar keer getwijfeld, maar aangezien je als volger niet altijd weet waar je bent, dan volg je nogal snel (tegen beter weten in)


ik zie regelmatig ook foto's van Vlaams Brabant, ook van de erkende organisaties zoals Endurofun of grensland of .... noem maar op.
Ik ken niet alle organisaties, maar velen rijden daar toch ook door die beek, naast een wandelbrugje. Ook wij zijn er al enkele keren doorgereden.
Daar staat waarschijnlijk vanuit 1 richting geen bordje maar vanuit de andere wel....

alle, er zijn genoeg voorbeelden waar het beter niet kan, maar waar dan wel...
de meesten zijn "hopelijk" verstandig genoeg om (niet in grote groep) enkel de baantjes te nemen die toelaatbaar zijn
het zijn meestal ook de "cowboys" met geen wederzijds respect voor andere gebruikers die voor het slechte beeld zorgen.... en dat zal niet snel veranderen.


ik zal hier zelf maar een klein eigen conclusie formuleren, want ik wil hier geen eindeloze discussie van maken:
we weten allemaal goed genoeg wat er door de beugel kan en wat niet, wederzijds respect is zeer belangrijk, en met een vriendelijk gebaar kom je al ver.

de boze boeren, daar kan je inderdaad misschien weinig aan veranderen, ze zijn ook niet allemaal zo.... die zijn waarschijnlijk veelal gefrustreerd omdat ze op zondag moeten werken en wij kunnen spelen Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: L L L of B B B ?

Post by zappa »

ik ben ook niet heilig,

@zappa, op ??n van die foto's is er toch een baantje met een verbodsbord te zien met smiley op, ...
ik hoop dat jullie daar niet zijn doorgereden, maar ik kan mij perfect voorstellen dat , als je in een groep rijdt, en de voorrijder (die veelal de route heeft samengesteld) gaat er door, dat de rest gewoon volgt. Ik heb zo al een paar keer getwijfeld, maar aangezien je als volger niet altijd weet waar je bent, dan volg je nogal snel (tegen beter weten in)

Das een wegje in de buurt van de haven (kranen net achter dat veld) denk dat het bord daar ooit gekomen is om "sluikverkeer" tegen te houden? En ja een mens is een kuddedier Image


En het lag zeker 2 uur verder dan waar we die LLL tegen kwamen, In zijn buurt was er niks te zien, behalve snelheidsborden.

Jij kan die foto zien, anderen niet.
sig nature

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: L L L of B B B ?

Post by TRX »

Tja, kom dat ook af en toe tegen tijdens oldtimerritten, niet pers? op onverhard maar de onverdraagdzaamheid / overlast...

Paar keer gesprek gehad met zo ene, ene keer vertrokken met een vriendelijke goeiedag van diene mens, wist nu waarom er zoveel wagens door zijn rustig straatje reden 's avonds laat (tja, die ritten zijn nu ??nmaal soms laat of 's nachts).
Laatste keer was 't ene die ver mijn zijruit aan het inkloppen was en mijn nr-plaat ging doorgeven aan de politie enzovoort. Kwamen uit een onverhard en hij had daar problemen mee, nochtans mochten we daar rijden, stonden niets van borden, reed regelmatig wel iemand door zo te zien.

Tja, zo lang je zorgt dat je in orde bent met alles kunnen ze je niets maken, dat em doet wat em wilt met mijn nr-plaat, lag er niet van wakker.
Integendeel, was volgens mij bluf, toen em wegstapte wou hij aan de voorkant mijn nr-plaat bekijken, heb dat moment maar effe mijn 4 x 100watt verstralers laten branden, denk dat em toch een minuutje of 2 sterrekes zal gezien hebben Image .

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: L L L of B B B ?

Post by susse »

hier hebben de wandelaars problemen met boeren die met de traktor of met de 4x4 de beesten gaan voederen in de wei en dus over veldwegen rijden...

tijdens weekends worden dat plots priv? wandelpaden voor die idioten en als ge dan rustig komt afgereden met nen baal stro of 2 en een paar tientallen kilos bieten achterin de 4x4 gaan ze ostentatief midden in het spoor staan...

dan denkte, ik zeg goeiendag en leg die mensen uit dat ik mijn beesten ga voederen,... en dan zeggen die -meestal franstalige brusselaars- dat ge daar ni moogt rijden en dat ze de flikken gaan bellen en blijven rustig midden in het spoor staan met nen air van "wa peist diene wel"

oplossing is heel simpel dan, ik zet mijn Landcruiserke in achteruit, dan ziet ge ze lachen van "we hebben het hem hier nekeer goed gezegd" maar als ik dan na ne meter of 20 achteruit te hebben gereden da spel terug in eerste steek, dan in 2de en volgas net naast de sporen door het ondergelopen veld blaas... dan snappen ze meestal veel te laat dat ze gejost zijn Image

zo ne modderspray vergelijkbaar met wat ne waterski?r produceert als hij een mooi bochteke trekt heef een raar effekt op ne mens Image

en ik kan lachend mijn beesten voederen Image
jommo... nagommenegank...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: L L L of B B B ?

Post by TRooPER »

ben onlangs ook een gefrustreerde (maar beetje begrijpelijke) paardenliefhebber tegengekomen,

ik rij [u:3au424xi]alleen[/u:3au424xi] een klein pad in, waar nergens aanduiding is van verboden verkeer.
ik kom op een nogal moeilijk stuk waar ik vertraag.
in de verte zie ik al enkele paarden in de wei die al beetje verschoten zijn. En uit de stal komt er iemand aangelopen.
Ik leg mijne moto al stil en wacht rustig af,
begint die liefhebber van paarden mij al uit te schelden en te roepen, :"nu heb ik u te pakken"
ikke: "excuseer, mij te pakken, wat doe ik verkeerd"
hij:" ge moogt hier niet rijden, mijn veulens verschieten door u en ze breken uit, ze lopen bijna op de steenweg"
ikke:" meneer, het is den eerste keer dat ik hier rij, ik rij alleen en ben maar aan het rondrijden"
hij:" tzal wel, den eerste keer, kom, geef mij uwe pas maar es"
ikke: "ja, echt den eerste keer, mijne pas krijgt ge niet , maar mijn nummerplaat moogt ge wel weten, gelijk iedereen dat ze kan lezen"
hij: "dat is hier ne voetweg, wandelpad, ge moogt hier niet rijden."
ikke:" ik ben geen wildcrosser, ik heb verzekering, nr-plaat, .... blablabla"

...
na wat tijd begin ik te beseffen dat het weinig zin heeft om hierover nog verder te discussieren, constructief wil em toch niet luisteren.
...

ik heb mijn moto dan maar stillekes gedraaid, en ben teruggekeerd, ik ging door het technische stuk (met diepe plas) toch moeilijk door geraken,
ben dan maar paar andere paadjes gaan zoeken.

ik kan die mens wel beetje begrijpen, dat zijn veulens verschieten en proberen uitbreken.


hypotetisch:
wiens schuld zou het zijn, moesten die veulens een accident veroorzaken op de openbare weg , en aantoonbaar zijn uitgebroken door een groepje enduro/quadrijders, waarvan hij ene weet te vinden via nr-plaat.

achteraf nog zelf even over nagedacht:
die mens zou beter een bordje plaatsen in dat baantje met :
[i:3au424xi]enduro/quad, gelieve ander baantje te zoeken,
gevaar voor uitbrekende veulens, dank voor begrip[/i:3au424xi]

en der zouden al veel slimme enduristen een ander paadje nemen, en zijn hart zou al beetje minder snel kloppen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply