Den kleinen Grooten Oorlog toer

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Post by laouen »

Aangezien we op 27 april al andere plannen hebben we de Grooten Oorlogsrit niet mee kunnen rijden, hebben we van't weekend ons eigen kleine Grooten Oorlog toerke in mekaar gestoken. De ingredi?nten: Vladslo, de Dodengang, de Ijzertoren, Tyne Cot en de Menenpoort, en dat allemaal lang zo klein mogelijke baantjes.

Vladslo
Image

Image

Image

Image

Diksmuide
Image

Tyne Cott
Image

Image

Image

Image

Image

Menenpoort
Image

Image

Koffiestopje in Cassel
Image

En nog een Belgisch kerkhof in Ramskappele als afsluiter
Image

Image

Ze kwamen van ver om daar 't leven te laten
Image

Image

maar de meesten waren onbekend
Image

Impressionante sites, schoon toerke en leuk gezelschap...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by Muug »

Prachtweer, prachttour, prachtstreek !

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by susse »

ik ben in het dorpke waar ik al 40 jaar ga ski?n ook is naar't kerkhof geweest

liefelijk kerkske

Image

dorpke heeft nu een 60 tal huizen, ten tijde van WOII zullen dat er 25 geweest zijn...
dan is het percentage hoog te noemen...

Image

op ??n of andere manier is dat nog schrijnender dan de grote kerhoven in de nabijheid van de slagvelden van Flanders Fields
korterbij
tastbaarder
...
jommo... nagommenegank...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by laouen »

op ??n of andere manier is dat nog schrijnender dan de grote kerhoven in de nabijheid van de slagvelden van Flanders Fields
korterbij
tastbaarder
...
ik vond die kerkhoven van't weekend toch ook behoorlijk tastbaar en schrijnend Image alleen, het blijft zo onnoemelijk moeilijk om die schaal te vatten.... 20 namen per steen in Vladslo, meer dan 25000 in totaal... een dikke 12000 in Tyne Cot... 500000 in totaal aan beide zijden in Passendale en dat op 100 dagen tijd en op een strook van amper 8km...

Niet te vatten...

En waar ik het nog moeilijker mee heb is dat ze dat 20 jaar later nog es over gedaan hebben Image
Maar da's gelijk het conflict in de Balkan, hoe meer je daarover leest, hoe irre?ler het wordt
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by susse »

zolang er kiekens zijn die denken dat ze nog in de middeleeuwen leven toen het bon ton was om in de naam van ??n of andere god een ander volk proberen uit te roeien moeten we ons geen vijanden laten aanpraten maar zijn er wel degelijk vijanden h?...
jommo... nagommenegank...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by F M »

Maar laten we eerlijk zijn, in de naam van (een) God is gewoon een middel om het volk te laten geloven dat het niet gaat om geld of macht.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by duibhce Kaelann »

Maar laten we eerlijk zijn, in de naam van (een) God is gewoon een middel om het volk te laten geloven dat het niet gaat om geld of macht.
Image
en dat was in de middeleeuwen ook al zo.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by susse »

godsdienst is altijd al politiek geweest... en omgekeerd
jommo... nagommenegank...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by Wipr »

Ooit komt de dag dat moederke natuur er echt genoeg van heeft en veegt ze ons allen van haren eigendom.

Maar on topic. De grote kerkhoven kanten van Verdun zijn ook indrukwekkend. Mooie streek ook.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by zappa »

MERCI MERCI ! Laouen en Duibhce dat ik mocht mee rijden ! Image Image Image Image
Wat een aangename dag, ondanks de hartverscheurende bezoeken, aan de graven van o zo vele vele doden, gestorven voor zinloos geweld Image


Image


Image

Image


Image

Image

Image

Image

Image


dodengang in Stuyvekenskerke

Image

Ijzertoren

Image

Image

Image


De natuurlijke weerstand

Image

gelukkig mochten wij d'r wel over...


Image


Image

Image


Image

Image

Image

Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by zappa »

De menenpoort

Image


Image

Image

Image

Image

Image

Ieper de markt waar we iets gegeten hebben


Image


Image

Image

Dan de grens over en in Cassel (dacht ik?) nog een zoethoudertje gaan nuttigen Image

Image

Image

En toen kreeg mijne Tuur verschrikkelijk veel dorst, spannende zoektocht naar een drinkgelegenheid voor hem Image En daarna richting NL grens naarus, maar toch mee ne smile over de breedte van mijn scherm Image kronkel de krinkel baantjes, veel zon en zeer aangenaam gezelschap, en geschiedenis les....
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Den kleinen Grooten Oorlog toer

Post by zappa »

En dan ook nog een klein oorlogstoerke gereden samen met Sjiriki op een zonnige donderdag.

Image


De Dirtstar en de Tuur


Image

Image

Maar 't werd pas echt plezant als ge met uwen moto via een paadje naar zo'n oorlogsbegraafplaats kan rijden Image

Image


Image

Image

En weet iemand wat dat toren dingetje daar in't veld mag betekenen ?

Image

's middags bij m'n schoon-broer/zus gaan eten

Image

en 3 dikke madammen kwamen Dirtstar en Tuur gezelschap houden

Image

Nog ne hoop klein baantjes gereden, hier en daar moeten omrijden, want de route was oorspronkelijk een fietstocht van 120 km en niet alles was mogelijk (mocht Image ) mee ne moto.

De twee laatste gravel baantjes van W-VL hebben we wel gevonden en er speciaal voor van ons route afgeweken Image

Om nog een verfrissingkje te nuttingen in Ardooie en terug back to the North


Image


En op de terugweg op een 90 baan mee veel verkeerslichten, waar ik netjes tuffedetuffe deed, stak me een LT 1200 voorbij, zwaai mee zijn rechter been...

Tot de volgende verkeerslichten, staan 2 auto's voor rood, ne saab en een audi R8, ik stop naast dien motoman, zeg goedendag. En hij wijzende naar die R8, tegen dienen moet ik niet optrekken, ik haal dat toch nie.

Haja zeg ik, uwen moto is dan nog ne 1200, ik zal dat zeker niet moeten proberen....Op dat moment zet die R8 aan en ik geef ook gas, mijn gewone doen, moest me in houden of ik zat in zijne koffer, tot aan ruim 160 das mijn snelheidsgrens Image dan laat ik hem gaan... en rem af om de afrit te nemen, ondertussen komt die andere moto langs en ik zwaai nog ter salu, maar hij keek zelfs niet meer opzij... Image Tuur wat hebde nu weer gedaan Image
sig nature

Post Reply