Keimpe rit

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:Daarstraks nog een mooi ritje gaan rijden hier juist over de grens, :
Nu dagget zegt, Bompa : zaterdag lijkt het wel niet zooooooooo'n lekker weertje te worden, maar misschien wel goe genoeg om uw Keimpe-rit eens op punt te zetten :wink:

Voor mij zit er inallegeval een toerke in :rayof: ... zei het niet door de file :grin:

Volgens mij staat het 2de keimpe ritje nu op punt :headbang:

OzzePaa arriveerde iets na tien bij mij op den hof, nog wa gebabbeld en zijn dan rond halfelf vertrokken

De banen lagen er goed bij voor offroadbanden , hier en daar na wat overleg er wat baantjes bij gedaan en er wa afgelaten,
Er afgelaten omdat die er eigenlijk heel het jaar er wa vettig bijliggen .

Hier zo een moment https://lh4.googleusercontent.com/-qp0z ... .JPG?gl=BE

Daarna het herdenkingsstandbeeld van de heksenboom nog is ge?nspecteerd . :grin:
https://lh6.googleusercontent.com/-BAkE ... .JPG?gl=BE

https://lh4.googleusercontent.com/-0qS8 ... .JPG?gl=BE

Hier nog eentje voor een gedenkteken van de tweede wereldoorlog van vliegeniers

https://lh3.googleusercontent.com/-Adsr ... .JPG?gl=BE

Ik had de eerste versie van het 2 keimpe ritje nog in mijn gps zitten , gelukkig had OzzePaa het redelijk verse exemplaar al in zijne gps zitten en kon hij na corsendonk voorrijden tot we terug in rielen waren :geek: en daar mocht ik het terug overnemen
Eigenlijk is het wel een mooi offroadritje geworden.

Ik heb mij gisteren toch weer zeer goed geamuseerd hier iet voor en achter mijne hof :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Keimpe rit

Post by zappa »

bompa wrote: Hier nog eentje voor een gedenkteken van de tweede wereldoorlog van vliegeniers

https://lh3.googleusercontent.com/-Adsr ... .JPG?gl=BE
Ozzepaa was gelijk al in de vliegeniers stemming? :mrgreen:

Ik hoop vandaag sinds veel te lang een toerke te gaan rijden, ik kan m'n vinger al twee volle cm plooien, maar strekken gaat nu niet meer, zal wel m'n andere vingers gebruiken :thumbsup:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

zappa wrote:
bompa wrote: Hier nog eentje voor een gedenkteken van de tweede wereldoorlog van vliegeniers

https://lh3.googleusercontent.com/-Adsr ... .JPG?gl=BE
Ozzepaa was gelijk al in de vliegeniers stemming? :mrgreen:
........................
Jaja, en de buiklanding oefenen was er ook bij ... hierzo-ongeveer (zonder veel erg trouwens) :pijlr:

Image
Ook deze wegskes in den Bompa zijn voor- en achtertuin zijn inderdaad weer vree plezant :headbang: Met dit krinkelkronkelritje van zo'n 170km, waarvan schat ik toch een dikke 100 over onverharde paden, boswegskes en karsporen, levert hij een breiwerkske af waar elke rechtgeaarde hoogpoter zijn hartje kan aan ophalen. Een ietwat riantere veeruitslag en wat nopperige banden zijn idd wel aan te raden, maar misschien behoort een kwaazi on-roadversie nog wel tot een mogelijk alternatief als de rit plaats vindt.
Hou het hier of "elders" dus maar int oog als je eens van onze Keimpe wil komen proeven : je zal het je niet berouwen :sweetheart:
Er zijn voldoende gelegenheden voor een lekker Keimpes koffike en nog meer plaatskes waar ge de patatten kunt afgieten :

Image

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

huskybregt
Posts: 33
Joined: 26 Sep 2014 20:15

Keimpe rit

Post by huskybregt »

zien er schoon wegskes uit :grin:
van waar ergens in de kempen zijn jullie?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Keimpe rit

Post by Muug »

Hoe? Is dat zo groot?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

Muug wrote:Hoe? Is dat zo groot?
O maar dat is daar redelijk groot ze ,maar je mag niet overal ni meer rijden tegenover vroeger

Op die zandwegelkes daar tussen Lichtert en Kastel heb ik in den tijd met den brommer (flandria 50cc )leren rijden :grin:


Maar verder door naar Arendonk en Dessel moest OzzePaa het toch overnemen ,ik had mijn route nog niet verandert in mijn gps en aan die kanten moet ik nu en dan toch op mijn gps kijken om de juiste weg te nemen ze, maar daar kent OzzePaa die kleine wegeltjes wel zeer goed :thumbsup:
huskybregt wrote: :grin:
van waar ergens in de kempen zijn jullie?


O Ik van ergens tussen Wechel Lichtert en Puijel tussen in :grin:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Keimpe rit

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:Hoe? Is dat zo groot?
Groot? Ja, van Aarschot tot in Holland en van Even ten oosten van Antwerpen stad tot Maaseik. Maar het wondermooie Kempisch dialect beperkt zich tot het deel van de Kempen in de provincie Antwerpen en beslaat dan zowat volledig de provincie met uitzondering van een paar boerengaten zoals Antwerpen en Lier.

Als rasechte Kempenzoon, van Nodderwaak afkomstig (en ja Bompa mijn vader was van Puijer, mijn moeder van Giel) vind ik het dan ook erg jammer om niet meer in de Kempen te wonen, gelukkig is de Demer maar een kilometer van hier een aan de andere kant is het terug Kempen, valt dus wel mee, ik kan elke dag gaan zien naar de Kempen.

De Kempen zijn dan wel groot maar vooral stil.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Keimpe rit

Post by Mario »

Tom Thumper wrote:
Muug wrote:Hoe? Is dat zo groot?
Groot? Ja, van Aarschot tot in Holland en van Even ten oosten van Antwerpen stad tot Maaseik. Maar het wondermooie Kempisch dialect beperkt zich tot het deel van de Kempen in de provincie Antwerpen en beslaat dan zowat volledig de provincie met uitzondering van een paar boerengaten zoals Antwerpen en Lier.
kuch, rochel, kuch, als Brabander woon ik nu al 15 jaar in Turnhout
wat is daar mooi aan ? sommige woorden die ik niet kende, ok, dat wil ik best toegeven
maar qua klanken/sonoriteit zijn die lokale taaltjes gewoon een regelrechte verschrikking, een soort verbasterd Antwerps (of mogelijk is het omgekeerd, dat wil ik jullie nog wel laten) :smash:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Keimpe rit

Post by Blackbert »

Mario wrote:
Tom Thumper wrote:
Muug wrote:Hoe? Is dat zo groot?
Groot? Ja, van Aarschot tot in Holland en van Even ten oosten van Antwerpen stad tot Maaseik. Maar het wondermooie Kempisch dialect beperkt zich tot het deel van de Kempen in de provincie Antwerpen en beslaat dan zowat volledig de provincie met uitzondering van een paar boerengaten zoals Antwerpen en Lier.
kuch, rochel, kuch, als Brabander woon ik nu al 15 jaar in Turnhout
wat is daar mooi aan ? sommige woorden die ik niet kende, ok, dat wil ik best toegeven
maar qua klanken/sonoriteit zijn die lokale taaltjes gewoon een regelrechte verschrikking, een soort verbasterd Antwerps (of mogelijk is het omgekeerd, dat wil ik jullie nog wel laten) :smash:
How jom, Keimpes vergelijken m? Aantwaarps? :whip: nodig?
grease up your baby for a ball on the hill

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Keimpe rit

Post by Mario »

dat is begot allemaal ene pot nat (met lokale varianten, dat wel)
ik begin na al die jaren stillekesaan te horen dat een Turnhoutenaar en iemand uit Mol niet helemaal dezelfde uitspraak hebben :evil:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Keimpe rit

Post by Muug »

Tom Thumper wrote:
Muug wrote:Hoe? Is dat zo groot?
Groot? Ja, van Aarschot tot in Holland en van Even ten oosten van Antwerpen stad tot Maaseik.
De Kempen zijn dan wel groot maar vooral stil.
Allez dan, zet daar ne keer kilometers op ! Lengte, breedte, diepte, .... :grin:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Keimpe rit

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:Allez dan, zet daar ne keer kilometers op ! Lengte, breedte, diepte, .... :grin:
Allee, een paar cijfers op aanvraag. Het hoogste punt van de Kempen is de Molenberg in Lanaken, 101m hoogte, het diepste is blijkbaar (correct me if I'm wrong) de mijn van Waterschei, 1208m. Ja, ik weet het, beide in Limburg. In de Antwerpse kempen zijn die duizelingwekkende dieptes er niet maar den toeristentoren in Herentals is toch wel heel hoog en de kerketoren van Hoogstraten is ook maar liefst 105 meter hoog, hoger dus dan de Molenberg in Lanaken. Lengte is exact 6 letters, de breedte hangt een beetje af van het lettertype.

En nee, dat dialect trekt in de verste verte niet op Aantwaarps! :schieten:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Keimpe rit

Post by zappa »

maakt er een tekeningske bij anders :grin:

Antwerpen is niet 't "stad", das "industrie" :mrgreen:

nummertje 7 op de kaart = De Kempen
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

Muug wrote:
Tom Thumper wrote:
Muug wrote:Hoe? Is dat zo groot?
Groot? Ja, van Aarschot tot in Holland en van Even ten oosten van Antwerpen stad tot Maaseik.
De Kempen zijn dan wel groot maar vooral stil.


Allez dan, zet daar ne keer kilometers op ! Lengte, breedte, diepte, .... :grin:
Ja het was er vooral stil, in den tijd tot ik nog een jaar of 14 was :grin: , maar het is vooral een mooie streek vind ik zelf
https://www.youtube.com/watch?v=XBL2uLIvQg0&t=44 en er zijn redelijk wat liedjes overgemaakt

Nu hebben ze zich wel aangepast en is het er niet meer zo stil ze :grin:

Overzicht kaart van de kempe https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... tbd00LVmFg

Dat Is eigenlijk wel redelijk groot zo te zien en loopt inderdaad tot over de grens, daar kan je vanzelf toch wel uren in rondrijden zo te zien :grin:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

zappa wrote:maakt er een tekeningske bij anders :grin:

Antwerpen is niet 't "stad", das "industrie" :mrgreen:

nummertje 7 op de kaart = De Kempen
Hieseh, dooweseh ... alliejen Dardenne zen greutter as de Keimpe :headbang: :blbl:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Keimpe rit

Post by Mario »

er is ook een gepijlde rit (met van die toeristische borden) doorheen de Kempen (zowel Belgisch als Nederlands), maar het Belgisch gedeelte is niet veel soeps meer
het mooiste gedeelte van die rit ligt duidelijk in NL
wellicht was het enkele tientallen jaren geleden schoner in het zuidelijk stuk

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

Tom Thumper wrote:


Als rasechte Kempenzoon, van Nodderwaak afkomstig (en ja Bompa mijn vader was van Puijer, mijn moeder van Giel) vind ik het dan ook erg jammer om niet meer in de Kempen te wonen, gelukkig is de Demer maar een kilometer van hier een aan de andere kant is het terug Kempen, valt dus wel mee, ik kan elke dag gaan zien naar de Kempen.

De Kempen zijn dan wel groot maar vooral stil.
Ha da is dan hier wa in de gebeuren Giel en Puijel , norderwaak is iets verder, maar ik ben daar ook nog dikwijls geweest bij de hin dacht ik,die verkocht nu en dan ook moto's van't leger en van de zwaantjes

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

Mario wrote:er is ook een gepijlde rit (met van die toeristische borden) doorheen de Kempen (zowel Belgisch als Nederlands), maar het Belgisch gedeelte is niet veel soeps meer
het mooiste gedeelte van die rit ligt duidelijk in NL
wellicht was het enkele tientallen jaren geleden schoner in het zuidelijk stuk
Ja da is juist, ik heb dat ritje jaren geleden is gereden,

Nu zondag zou ik voorrijden in de club, en heb een ritje rond Eindhoven en dan kom ik wel is een paar van die borden tegen heb ik al gezien toen ik de rit is ging verkennen, een mooie route rond Eindhoven vind ik zelf , eigenlijk ook nog een heel stuk in de kempen :grin:

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Keimpe rit

Post by TimS »

Bompa

Ik heb vandaag eindelijk je eerste Keimperit eens kunnen aanvatten. Bedoeling was om mijn schoonbroer eens voor de eerste keer op wat onverhard te laten rijden. En wat is er beter dan een een ritje dat ik hier een tijdje geleden eens heb kunnen oppikken? :thumbsup:

Ik moet zeggen dat ik aardig geschrokken ben van hoeveel (leuk) offroad je in die contreien nog kan gaan. Idee was om het eerste deel uit te rijden (zo'n 100km), maar eigenlijk zijn we wel h??l lang daar in de buurt van de motocross club (Lille) blijven hangen. Het is daar overal wel leuk; alleen hier en daar een doodlopend stukje. Uiteindelijk toch nog het volledige eerste stuk gedaan, mits wat extra's dus :mrgreen:

Het doet in ieder geval smaken naar meer (sowieso deel 2 en ooit die tweede Keimperit :deal: ). Schoonbroer heeft dat meer dan aardig gedaan trouwens.

Van harte bedankt voor de tijd dat je hier hebt ingestoken ?n me te hebben geleerd dat op 30min rijden er aardig wat offroad plezier kan beleefd worden! :ricky:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

TimS wrote:Bompa

Ik heb vandaag eindelijk je eerste Keimperit eens kunnen aanvatten. Bedoeling was om mijn schoonbroer eens voor de eerste keer op wat onverhard te laten rijden. En wat is er beter dan een een ritje dat ik hier een tijdje geleden eens heb kunnen oppikken? :thumbsup:

Ik moet zeggen dat ik aardig geschrokken ben van hoeveel (leuk) offroad je in die contreien nog kan gaan. Idee was om het eerste deel uit te rijden (zo'n 100km), maar eigenlijk zijn we wel h??l lang daar in de buurt van de motocross club (Lille) blijven hangen. Het is daar overal wel leuk; alleen hier en daar een doodlopend stukje. Uiteindelijk toch nog het volledige eerste stuk gedaan, mits wat extra's dus :mrgreen:

Het doet in ieder geval smaken naar meer (sowieso deel 2 en ooit die tweede Keimperit :deal: ). Schoonbroer heeft dat meer dan aardig gedaan trouwens.

Van harte bedankt voor de tijd dat je hier hebt ingestoken ?n me te hebben geleerd dat op 30min rijden er aardig wat offroad plezier kan beleefd worden! :ricky:
:grin: Dank u :grin: Het is daar inderdaad mooi rijden als er niet teveel volk rondloopt , het mooiste is eigenlijk in de herfst als de bladeren aan het verkleuren zijn :thumbsup: en daar is het mooi om te leren offroad te rijden niet te zwaar en toch zeker als het de week ervoor zowat geregend heeft ,anders kunnen er wel is zeer diepe mulle stroken bij inzitten in Lille ,maar het zijn de wegen die er nog van overschieten van de vroegere enduro ritjes die ik vroeger reed en waar je voor de moment nog kan rijden , en ook bepaalde wegen waar ik als 13 jarige op het onverhard heb leren rijden :grin: ik woonde vroeger op een 50 meter van een deel van de route :grin: , nu op een km maar in een ander dorp.


Goed om te horen dat je je daar geamuseerd hebt , maar toch oppassen met daar op bepaalde plaatsen wat links en rechts van de route weg te rijden want hier en daar liggen er daar van die kleine natuurgebiedjes waar je niet mag doorrijden.

Maar de tweede Kemperit ligt nog klaar , misschien iets voor in het najaar ,ik zal wel zien wanneer ik ze plaats om ze is te rijden :thumbsup:

Post Reply