Keimpe rit

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
bompa

Keimpe rit

Post by bompa » 15 Mar 2015 10:47

OzzePaa wrote:
bompa wrote:Daarstraks nog een mooi ritje gaan rijden hier juist over de grens, :
Nu dagget zegt, Bompa : zaterdag lijkt het wel niet zooooooooo'n lekker weertje te worden, maar misschien wel goe genoeg om uw Keimpe-rit eens op punt te zetten :wink:

Voor mij zit er inallegeval een toerke in :rayof: ... zei het niet door de file :grin:

Volgens mij staat het 2de keimpe ritje nu op punt :headbang:

OzzePaa arriveerde iets na tien bij mij op den hof, nog wa gebabbeld en zijn dan rond halfelf vertrokken

De banen lagen er goed bij voor offroadbanden , hier en daar na wat overleg er wat baantjes bij gedaan en er wa afgelaten,
Er afgelaten omdat die er eigenlijk heel het jaar er wa vettig bijliggen .

Hier zo een moment https://lh4.googleusercontent.com/-qp0z ... .JPG?gl=BE

Daarna het herdenkingsstandbeeld van de heksenboom nog is ge?nspecteerd . :grin:
https://lh6.googleusercontent.com/-BAkE ... .JPG?gl=BE

https://lh4.googleusercontent.com/-0qS8 ... .JPG?gl=BE

Hier nog eentje voor een gedenkteken van de tweede wereldoorlog van vliegeniers

https://lh3.googleusercontent.com/-Adsr ... .JPG?gl=BE

Ik had de eerste versie van het 2 keimpe ritje nog in mijn gps zitten , gelukkig had OzzePaa het redelijk verse exemplaar al in zijne gps zitten en kon hij na corsendonk voorrijden tot we terug in rielen waren :geek: en daar mocht ik het terug overnemen
Eigenlijk is het wel een mooi offroadritje geworden.

Ik heb mij gisteren toch weer zeer goed geamuseerd hier iet voor en achter mijne hof :mrgreen:

zappa

Keimpe rit

Post by zappa » 15 Mar 2015 11:16

bompa wrote: Hier nog eentje voor een gedenkteken van de tweede wereldoorlog van vliegeniers

Ozzepaa was gelijk al in de vliegeniers stemming? :mrgreen:

Ik hoop vandaag sinds veel te lang een toerke te gaan rijden, ik kan m'n vinger al twee volle cm plooien, maar strekken gaat nu niet meer, zal wel m'n andere vingers gebruiken :thumbsup:
sig nature

OzzePaa

Keimpe rit

Post by OzzePaa » 16 Mar 2015 20:51

zappa wrote:
bompa wrote: Hier nog eentje voor een gedenkteken van de tweede wereldoorlog van vliegeniers

Ozzepaa was gelijk al in de vliegeniers stemming? :mrgreen:
........................
Jaja, en de buiklanding oefenen was er ook bij ... hierzo-ongeveer (zonder veel erg trouwens) :pijlr:

Image
Ook deze wegskes in den Bompa zijn voor- en achtertuin zijn inderdaad weer vree plezant :headbang: Met dit krinkelkronkelritje van zo'n 170km, waarvan schat ik toch een dikke 100 over onverharde paden, boswegskes en karsporen, levert hij een breiwerkske af waar elke rechtgeaarde hoogpoter zijn hartje kan aan ophalen. Een ietwat riantere veeruitslag en wat nopperige banden zijn idd wel aan te raden, maar misschien behoort een kwaazi on-roadversie nog wel tot een mogelijk alternatief als de rit plaats vindt.
Hou het hier of "elders" dus maar int oog als je eens van onze Keimpe wil komen proeven : je zal het je niet berouwen :sweetheart:
Er zijn voldoende gelegenheden voor een lekker Keimpes koffike en nog meer plaatskes waar ge de patatten kunt afgieten :

Image

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

huskybregt

Keimpe rit

Post by huskybregt » 17 Mar 2015 20:28

zien er schoon wegskes uit :grin:
van waar ergens in de kempen zijn jullie?

Muug

Keimpe rit

Post by Muug » 17 Mar 2015 20:41

Hoe? Is dat zo groot?

bompa

Keimpe rit

Post by bompa » 18 Mar 2015 00:07

Muug wrote:Hoe? Is dat zo groot?
O maar dat is daar redelijk groot ze ,maar je mag niet overal ni meer rijden tegenover vroeger

Op die zandwegelkes daar tussen Lichtert en Kastel heb ik in den tijd met den brommer (flandria 50cc )leren rijden :grin:

Maar verder door naar Arendonk en Dessel moest OzzePaa het toch overnemen ,ik had mijn route nog niet verandert in mijn gps en aan die kanten moet ik nu en dan toch op mijn gps kijken om de juiste weg te nemen ze, maar daar kent OzzePaa die kleine wegeltjes wel zeer goed :thumbsup:
huskybregt wrote: :grin:
van waar ergens in de kempen zijn jullie?

O Ik van ergens tussen Wechel Lichtert en Puijel tussen in :grin:

Tom Thumper

Keimpe rit

Post by Tom Thumper » 18 Mar 2015 08:00

Groot? Ja, van Aarschot tot in Holland en van Even ten oosten van Antwerpen stad tot Maaseik. Maar het wondermooie Kempisch dialect beperkt zich tot het deel van de Kempen in de provincie Antwerpen en beslaat dan zowat volledig de provincie met uitzondering van een paar boerengaten zoals Antwerpen en Lier.

Als rasechte Kempenzoon, van Nodderwaak afkomstig (en ja Bompa mijn vader was van Puijer, mijn moeder van Giel) vind ik het dan ook erg jammer om niet meer in de Kempen te wonen, gelukkig is de Demer maar een kilometer van hier een aan de andere kant is het terug Kempen, valt dus wel mee, ik kan elke dag gaan zien naar de Kempen.

De Kempen zijn dan wel groot maar vooral stil.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Mario

Keimpe rit

Post by Mario » 18 Mar 2015 09:06

Tom Thumper wrote:
Groot? Ja, van Aarschot tot in Holland en van Even ten oosten van Antwerpen stad tot Maaseik. Maar het wondermooie Kempisch dialect beperkt zich tot het deel van de Kempen in de provincie Antwerpen en beslaat dan zowat volledig de provincie met uitzondering van een paar boerengaten zoals Antwerpen en Lier.
kuch, rochel, kuch, als Brabander woon ik nu al 15 jaar in Turnhout
wat is daar mooi aan ? sommige woorden die ik niet kende, ok, dat wil ik best toegeven
maar qua klanken/sonoriteit zijn die lokale taaltjes gewoon een regelrechte verschrikking, een soort verbasterd Antwerps (of mogelijk is het omgekeerd, dat wil ik jullie nog wel laten) :smash:

Blackbert

Keimpe rit

Post by Blackbert » 18 Mar 2015 09:15

Mario wrote:
Tom Thumper wrote:
kuch, rochel, kuch, als Brabander woon ik nu al 15 jaar in Turnhout
wat is daar mooi aan ? sommige woorden die ik niet kende, ok, dat wil ik best toegeven
maar qua klanken/sonoriteit zijn die lokale taaltjes gewoon een regelrechte verschrikking, een soort verbasterd Antwerps (of mogelijk is het omgekeerd, dat wil ik jullie nog wel laten) :smash:
How jom, Keimpes vergelijken m? Aantwaarps? :whip: nodig?
grease up your baby for a ball on the hill

Mario

Keimpe rit

Post by Mario » 18 Mar 2015 09:18

dat is begot allemaal ene pot nat (met lokale varianten, dat wel)
ik begin na al die jaren stillekesaan te horen dat een Turnhoutenaar en iemand uit Mol niet helemaal dezelfde uitspraak hebben :evil:

Post Reply