van de kempen naar de voeren

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
huskybregt
Posts: 33
Joined: 26 Sep 2014 20:15

van de kempen naar de voeren

Post by huskybregt »

vorig weekent ben ik mee de Karel ook voor het eerst dit jaar terug een ritje gaan doen

het kriebelde te hard :ricky:

met een stralende zon zijn we vertrokken richting het fort van Eben Emaal

Image

Image

van daar ging het verder langs de mooie bochtige wegen van de voeren richting het Amerikaans kerkhof

Image

waar je effe stil wordt als je al die graven ziet :ohmy:

zo zeten we onze tocht verder met een boog om luik via de condroz naar landen ,sint-truiden terug richting de kempen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

van de kempen naar de voeren

Post by duibhce Kaelann »

lang geleden dat ik nog eens in die cot? geweest ben. Het ritje (en het weer) zagen er wel de moeite uit. :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

van de kempen naar de voeren

Post by Muug »

schoon motoke, misschien dat ik dat ooit ne keer koop als mijn KTM ontploft.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

van de kempen naar de voeren

Post by OzzePaa »

Aaaaahhhh de Voeren :sweetheart: Ook mijn favoriete bestemming voor een kort of langer ritje alst niet te ver moet zijn.
Prachtige vergezichten over het glooiend landschap, superplezante wegskes, nog lekkerder cr?me-glas en (een enkele Toeristenweg uitgezonderd) weinig of geen verkeer.

Ergens eind november spraken we ooit ne keer af aan dat fort van Eben-Emael voor een Voertoerke, maar uiteindelijk kroop ik daar met o.a. de Fore en Yamazaki om 11u onder de grond voor een fortbezoek en toen we om 16u weer boven kwamen wast bijna donker en tijd voor de thuisrit :lol:

Maar voorwaar een heel schoon streek om te gaan rijden : misschien toch een idee om liefhebbers van de andere kant vant land daar nog eens mee laten kennis te maken op een Forumtoerke :thumbsup:

Image

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

van de kempen naar de voeren

Post by Mario »

'k willekik best nog eens met ulle meerijden als ik die dag tijd zou hebben, maar met al die stukken off road die gulder (ik viseer jullie niet persoonlijk h?, lijkt gewoon een algemene trend te zijn op ritten georganiseerd via forums die afgeleid zijn van het M&T-forum ; maar mogelijk heb ik een "getronqueerd" beeld) daar systematisch lijkt in te lassen, blijft die kans Klein :grin: :P
een paar (redelijk) korte stukken onverhard, ok, maar zoals op die onderste foto, neen bedankt
maar veel :ricky: plezier !

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

van de kempen naar de voeren

Post by OzzePaa »

Mario wrote:'k willekik best nog eens met ulle meerijden als ik die dag tijd zou hebben, maar met al die stukken off road die gulder (ik viseer jullie niet persoonlijk h?, lijkt gewoon een algemene trend te zijn op ritten georganiseerd via forums die afgeleid zijn van het M&T-forum ; maar mogelijk heb ik een "getronqueerd" beeld) daar systematisch lijkt in te lassen, blijft die kans Klein :grin: :P
een paar (redelijk) korte stukken onverhard, ok, maar zoals op die onderste foto, neen bedankt
maar veel :ricky: plezier !
Beloofd op m'n communiezieltje : bij een volgend Voertoerke ga je overal met den Duc door kunnen, Mario :angel:
Toegegeven : 't is inderdaad dikwijls verleidelijk om (erg) klein en dan veelal ook nog van geen harde laag voorziene wegskes op te nemen in een rit. Gewoon omdat het meestal de schoonste en/of plezantste stukken oplevert met weinig of geen verkeer. Maar zoiets als hierboven kan je een grotere groep met vanalle soorten motoren inderdaad niet onder de wielen schuiven :oogrollen:
Als je goed kijkt mag je er eigenlijk ook niet onder de spoorweg door ... maar dat is dan weer een ander verhaal :evil:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

van de kempen naar de voeren

Post by petervdc »

OzzePaa wrote:Maar voorwaar een heel schoon streek om te gaan rijden : misschien toch een idee om liefhebbers van de andere kant vant land daar nog eens mee laten kennis te maken op een Forumtoerke
Hmm, vroeger (j?ren geleden dus) reed ik met plezier 's morgens naar Luxemburg om een toertje van 300km te doen met een paar bekenden, om 's avonds terug naar huis te rijden. 1000km en 100euro benzine dus in 1 dag.

Tis idd een schone streek daar, tjah, mss met een overnachting voordien & de remork. Mijn madam krijg ik anders niet mee hoor.
Keep going

huskybregt
Posts: 33
Joined: 26 Sep 2014 20:15

van de kempen naar de voeren

Post by huskybregt »

merci

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

van de kempen naar de voeren

Post by Drummer »

:grin: :grin: :grin:



Das hier ook het geval Peter. Daarom dat ik ook een remorkske heb waar de 2 moto's op kunnen voor een schoon ritteke Luxemburg ED.

Post Reply