1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Zit ik azo te peizen, met al dat meelezend volk hier, misschien moet ik ne keer een MotorPraatRit organiseren? Afin, organiseren, ik pak hier gewoon een route die ik al heb, we kiezen een datum in juni en we sjezen dat af. Ik heb hier een subliem schoon ritje liggen dat vanaf Perwez of zo richting Spa-Francorchamps gaat, alover Durbuy oa. (beetje letterlijk zelfs, we rijden naar 't einde van de parking en rijden off-road de berg over, maar dat zou ik er dan uitlaten peis ik).
't is een lange rit hoor, tegen zonsondergang zijde terug bezuiden Brussel. Maar zo verdomd schoon, niet te doen gasten.
En hopelijk komen er dan ook gewoon een pak meelezers af, dat zou wel fijn zijn.

Wa peisde?

Roadboek komt van hier trouwens : http://rando-moto.be/roadbooks.html Behoorlijk indrukwekkende verzameling !

De datum ligt dus vast: 28 juni 2015

Zoals eerder gezegd is het een route die ongeveer vanuit Bi?rges vertrekt en naar Spa-Francorchamps gaat en terugkeert. De route is +-375km lang en kronkelt de hele dag, er zitten volgens mijn herinnering geen snelle stukken in. De standaardwegen worden meestal vermeden, dus biezonder veel last gaan we niet echt hebben van de andere weggebruikers. Het rijgemiddelde zal dus relatief laag liggen.

DETAILS
Het gaat om de route "spa-francorchamps" zoals ze gedownload kan worden in de sectie "roadbooks" van rando-moto.be. Ze staat bijna helemaal, onder jaartal 2011.
MAAR : de versie die ik met die mensen verreden heb is nog langer, want blijkbaar hebben ze die route sindsdien wat ingekort, zowel aan 't einde als aan 't begin. En het is DE LANGE OORSPRONKELIJKE VERSIE die ik ga volgen.
Mag ik dus de ge?nteresseerden vragen om mij via pm uw emailadres te bezorgen en dan mail ik u de complete versie door.

VERTREKPUNT : De Lukoil in Bierges. NIET het tankstation van de Aire, WEL het tankstation vlak aan de afrit.

DE ROUTE
is een track en kan je krijgen als je me mailt of een pm stuurt

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Koeno »

Als alles via verharde banen te doen is wil ik gerust mee (als ik kan en mag) :)
als het via onverhard gaat, dan ben ik niet voorzien van de juiste moto :D

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

't is verhard, zonder twijfel :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Muug wrote:......we rijden naar 't einde van de parking en rijden off-road de berg over, maar dat zou ik er dan uitlaten peis ik). .............

Wa peisde?
Riskeert het nie h? :ohmy: :wink: :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by petervdc »

Het weekend van 20 juni zitten wij toevallig in Bohan... :-D
Keep going

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Koeno »

petervdc wrote:Het weekend van 20 juni zitten wij toevallig in Bohan... :-D
Weekend van 20 juni zit ik in Am Eelerich, L-9991 Weiswampach, Luxemburg

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Vanwaar da gellie komt om dat toerke mee te rijden speelt T-O-T-A-A-L gene rol :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by zappa »

21juni sta ik waarschijnlijk uittewaaien met mijne Tuur aan een grijze of witte cap...


maar naar mij moede ni kijken, d'r zullen nog wel ritten volgen :grin:
sig nature

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by petervdc »

OzzePaa wrote:Vanwaar da gellie komt om dat toerke mee te rijden speelt T-O-T-A-A-L gene rol :grin:
oh jawel, want anders moeten we een overnachting voor & na boeken, voor zo een rit krijg ik mijn lief niet mee als we 's morgens & 's avonds van/naar kortrijk moeten afkomen
Keep going

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by petervdc »

Euh, oh ja, dat weekend huren we een gite voor 10 man in Bohan, er zijn nog 2 plaatsen vrij. Vrijdagmiddag tot maandagmiddag, 3 overnachtingen dus, 50euro pp voor logement. Iemand ?
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Muug, prikt gewoon nen datum. Wie kan kan, wie niet kan kan niet.

Alleen: geen onverhard voor deze 'man' met een ketting. Wel onverhard voor 'mietje' Ozzepaa met zijn cardan. Wat klopt hier niet ? :blink:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Koeno »

OzzePaa wrote:Vanwaar da gellie komt om dat toerke mee te rijden speelt T-O-T-A-A-L gene rol :grin:
't is da weekend 1000 bochten...
Dus 20 juni pas ik alvast :) :p

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Koeno wrote:
OzzePaa wrote:Vanwaar da gellie komt om dat toerke mee te rijden speelt T-O-T-A-A-L gene rol :grin:
't is da weekend 1000 bochten...
Dus 20 juni pas ik alvast :) :p
Jommamanne ... het gaat hier alsmaar over het weekend van 20-21 juni .... maar zoals FM opmerkt : Muug heeft nog geen datum geprikt h?. Alhoewel dat wel een goe moment is : langsten dag vant jaar :pom: Ik herinner me presies nog een Zonnewenderit ofzowiet datzelfde weekend long time ago :grin:

En @ KoenO : Duust Bochten is tof ... maar voor mij niet tijdens "het" weekend zelf :pinch:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Ja, dat is ook wel eens voor herhaling vatbaar moesten de weergoden deze keer meewillen!
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Koeno »

OzzePaa wrote:
Koeno wrote:
OzzePaa wrote:Vanwaar da gellie komt om dat toerke mee te rijden speelt T-O-T-A-A-L gene rol :grin:
't is da weekend 1000 bochten...
Dus 20 juni pas ik alvast :) :p
En @ KoenO : Duust Bochten is tof ... maar voor mij niet tijdens "het" weekend zelf :pinch:
Ik heb er al zoveel verhalen over gehoord.
Ik wil het ne keer zelf gedaan hebben,
met paar kameraden direct er een gans weekend van gemaakt (vrijdag tot zondag).

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Ik heb zelf die duust bochtn nog nooit gedaan, wel al vele jaren goesting in gehad. Hoeveel volk neemt daaraan deel tegenwoordig?

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Koeno »

Muug wrote:Ik heb zelf die duust bochtn nog nooit gedaan, wel al vele jaren goesting in gehad. Hoeveel volk neemt daaraan deel tegenwoordig?
Image

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

behoorlijk drukjes toch, maar soit, daarover ging deze topic niet :mrgreen:

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by kirikoe »

:waardeloos:

Allee ik bedoel nen datum.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:alover Durbuy oa. (beetje letterlijk zelfs, we rijden naar 't einde van de parking en rijden off-road de berg over, maar dat zou ik er dan uitlaten peis ik).
ah cool. Ik wist niet dat daar ook nog een stukje onverhard te doen was. volgende keer zeker eens gaan bekijken.
Maar in juni zitten wij ergens in Ukraine zunne. B)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply