1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Ik vrees dat we die dag gaan eten voor onze 30e huwelijksverjaardag. Maar daar kan misschien nog een mouw aangepast worden.
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Wipr »

Awel awel, ik denk dan ook wel van de partij te zijn. Denken want ik moet nog altijd die laatste 200km's afmalen tot ik aan 1000km's kom en dan dat onderhoud. En als er dan nog een paar zijn die van het Antwerpse die kanten oprijden dan kunnen ze me op sleeptouw meenemen. Een bezoekje aan de kinesist moet ik de dagen nadien dan ook maar regelen. (watje he)

Remork heb ik wel maar 'k zal wel naar ginder bollen.

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by kirikoe »

Lijstje?

69. Tom Triple
96. Kirikoe

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man »

Lijstje?

69. Tom Triple
96. Kirikoe
63. The riding man.


Maar naar waar gaat de rit nu eigenlijk? Begin en eindpunt? Uur?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Bas »

Sorry ik laat voorbij gaan, rij niet in weekends in die omgeving.
Veel te veel wielrenners en andere toeristen op de baan waardoor ze bijna elk bochtje verpesten.

BTW, mocht je in die rit ook een stukje Nederland of Duitsland meepakken, rij dan wel met DB-killers erin, want als ze je snappen zonder kan het een dure bedoeling worden.

User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by julien »

Ja lap zeg weekend nacht werken :maffen: zal ik nog maar effe ne meelezer blijven :whistling:

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by susse »

nightshift & papaweek
ni voor mij
jommo... nagommenegank...

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by zappa »

Bas wrote:
BTW, mocht je in die rit ook een stukje Nederland meepakken, rij dan wel met DB-killers erin, want als ze je snappen zonder kan het een dure bedoeling worden.
WHOEHAHAHAHA !! om in NL een flik tegen te komen ga je al lang mogen zoeken, h?????l lang, en bij een aanrijding / inbraak mag je gerust op een uur tot anderhalf uur rekenen

En bovendien, dat zijn hier bijna allemaal met een "ouderen" rijbewijs en die hebben geen open uitlaten nodig die horen dat toch niet :grin:
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by laouen »

zappa wrote:
En bovendien, dat zijn hier bijna allemaal met een "ouderen" rijbewijs en die hebben geen open uitlaten nodig die horen dat toch niet :grin:
Zeg zeg, spreekt voor uzelf h?!

Maar voor de rest Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

zappa wrote:
Bas wrote:
BTW, mocht je in die rit ook een stukje Nederland meepakken, rij dan wel met DB-killers erin, want als ze je snappen zonder kan het een dure bedoeling worden.
WHOEHAHAHAHA !! om in NL een flik tegen te komen ga je al lang mogen zoeken, h?????l lang, en bij een aanrijding / inbraak mag je gerust op een uur tot anderhalf uur rekenen

En bovendien, dat zijn hier bijna allemaal met een "ouderen" rijbewijs en die hebben geen open uitlaten nodig die horen dat toch niet :grin:
Wa zegde ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Muug wrote:Zit ik azo te peizen, met al dat meelezend volk hier, misschien moet ik ne keer een MotorPraatRit organiseren? Afin, organiseren, ik pak hier gewoon een route die ik al heb, we kiezen een datum in juni en we sjezen dat af. Ik heb hier een subliem schoon ritje liggen dat vanaf Perwez of zo richting Spa-Francorchamps gaat, alover Durbuy oa. (beetje letterlijk zelfs, we rijden naar 't einde van de parking en rijden off-road de berg over, maar dat zou ik er dan uitlaten peis ik).
't is een lange rit hoor, tegen zonsondergang zijde terug bezuiden Brussel. Maar zo verdomd schoon, niet te doen gasten.
En hopelijk komen er dan ook gewoon een pak meelezers af, dat zou wel fijn zijn.

Wa peisde?

Roadboek komt van hier trouwens : http://rando-moto.be/roadbooks.html Behoorlijk indrukwekkende verzameling !

De datum ligt dus vast: 28 juni 2015
Allez vooruit ... uit m'n de noeste zoektocht in de lijst met stuk voor stuk schoon ritjes van die Randonneurs, zou wel eens kunnen blijken dat Muug een vroom toerke naar een abdijvorstendom opt oog heeft :pom:
..... Of was het niet de bedoeling dat we daarin gingen snuisteren, toen je hierboven naar hun verzameling linkte :?: :peepwall:

Geruststellend voor de asfalt-adepten is dan inallegeval dat "off-road" misschien er wat over is als dit het weggeske "over-den-berg" in Durbuy is ... tenzij we daar rechts van de Camping gaan komen :mrgreen:

Als Bas past omdat hij meent dat het "in die omgeving" in de weekends zwart ziet van wielrenners en sleurhutten, bedoelt hij misschien de Voerstreek, want daar ist idd (op sommige trajecten) dikwijls wel druk-druk en zijn uw bochten op voorhand verkloot ... maar 'k denk niet dat dat in deze "wijde omgeving " een groot probleem gaat zijn :ricky:

Mij eens efkes ammuzeren met dat trackske over te tekenen ... en her en der misschien een "alternatiefke" voorzien seh
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Drummer »

Lijstje?

69. Tom Triple
96. Kirikoe
63. The riding man.
64 Den Drummer ( waarschijnlijk wel )
65 Ons Ann ( misschien, hangt er van af waar en hoelang de rit is :roll: )

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man »

OzzePaa wrote:
Muug wrote: Geruststellend voor de asfalt-adepten is dan inallegeval dat "off-road" misschien er wat over is als dit het weggeske "over-den-berg" in Durbuy is ... tenzij we daar rechts van de Camping gaan komen :mrgreen:
Geen probleem voor mij, ziet er een tof wegske uit. Maar ik ga mijne nieuwe bmw toch maar thuis laten en mijne Duke op de remork tot daar rijden.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man »

OzzePaa wrote:
Geruststellend voor de asfalt-adepten is dan inallegeval dat "off-road" misschien er wat over is als dit het weggeske "over-den-berg" in Durbuy is ... tenzij we daar rechts van de Camping gaan komen :mrgreen:
Dat ziet er een schoon wegske uit en geen probleem voor mij de chemin touristiq. Mijn voorgevoel zegt dat ik wel best met de ktm duke kom ipv mijne nieuwe bmw. Moto op den trailer en tot ginder rijden. Dan ben ik meer op mijn gemak en kan het rijplezier enkel maar vergroten.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by petervdc »

Muug wrote:goed,
na intensieve studie van diverse agenda's ligt de datum dus vast : 28 juni 2015.
Oeie... heel misschien wi :-(
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

OzzePaa wrote: Geruststellend voor de asfalt-adepten is dan inallegeval dat "off-road" misschien er wat over is als dit het weggeske "over-den-berg" in Durbuy is ... tenzij we daar rechts van de Camping gaan komen :mrgreen:
Klopt, het is inderdaad dat wegje, Google Streetview is daar zelfs helemaal doorgereden, ik heb het zonet gevolgd. Enkel van boven is er een splitsing waar de weg die ze gevolgd hebben naar links afbuigt en wij gaan daar gewoon rechts/rechtdoor. Eigenlijk is 't gewoon kapot asfalt, kan met gelijk welke race-banaan ook gereden worden.

OPGELET : mijn track/route van 2011 is langer de gereviseerde versie die nu online staat !!!!

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Hagar »

Ben ook wel kandidaat voor dit ritje.
Hopelijk niet te vroeg in de morgen, want ben geen vroege vogel (tenzij met een ??????norm ochtendhumeur :angry: )

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Muug wrote:.............
Klopt, het is inderdaad dat wegje, Google Streetview is daar zelfs helemaal doorgereden, ik heb het zonet gevolgd. Enkel van boven is er een splitsing waar de weg die ze gevolgd hebben naar links afbuigt en wij gaan daar gewoon rechts/rechtdoor. Eigenlijk is 't gewoon kapot asfalt, kan met gelijk welke race-banaan ook gereden worden.

OPGELET : mijn track/route van 2011 is langer de gereviseerde versie die nu online staat !!!!
Hieruit zou ik afleiden dawwe de toer dus andersom rijden, Muug :book: Daarboven naar links, zoals de org track is, komt daar wel efkes door nen onverhard om weer af te dalen naar de N983 ... maar dat is dan maar een "alternatiefke" voor de liefhebbers :lipsrsealed2: ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Koeno »

Ik moet ffkes afwachten,
Die dag is mijn schoonvader zijn verjaardag, afhankelijk of de bbq op zaterdag of zondag valt kan ik al dan niet mee...

qua offroad, de vfr heeft al wat ergere baantjes als "kapotten asfalt" gezien, als da geen ganse rit is kan dat voor geen enkel masjien een probleem zijn lijkt mij...

kortom, onder voorbehoud ga ik ook mee :)

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

OzzePaa wrote: Hieruit zou ik afleiden dawwe de toer dus andersom rijden, Muug :book:
Ik weet het , het is behoorlijk verwarrend... t' is 't zelfde maar toch niet. Gisterenavond heb ik "mijn" track van vier jaar terug tamelijk uitgebreid vergeleken met wat nu op rando-moto staat en ik zie diverse grote verschillen.
1) op rando-moto wordt de rit met de klok meegereden terwijl ik ze echt wel tegen de in klok heb gereden.
2) het vertrek op rando-moto is vanaf het benzinestation aan de afrit in Bi?rges langs de autostrade terwijl mijn track begint aan de Lukoil die ge vindt als ge de afrit genomen hebt
3) de route op rando-moto eindigt in Namen, terwijl mijn track eindigt in "La Tanerie" (naam van dorp ben ik vergeten)

Ik ga ??n dezer nog eens alles in detail checken en proberen uitzoeken waarom die verschillen er gekomen zijn.

Post Reply