1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Muug wrote:Zit ik azo te peizen, met al dat meelezend volk hier, misschien moet ik ne keer een MotorPraatRit organiseren? Afin, organiseren, ik pak hier gewoon een route die ik al heb, we kiezen een datum in juni en we sjezen dat af. Ik heb hier een subliem schoon ritje liggen dat vanaf Perwez of zo richting Spa-Francorchamps gaat, alover Durbuy oa. (beetje letterlijk zelfs, we rijden naar 't einde van de parking en rijden off-road de berg over, maar dat zou ik er dan uitlaten peis ik).
't is een lange rit hoor, tegen zonsondergang zijde terug bezuiden Brussel. Maar zo verdomd schoon, niet te doen gasten.
En hopelijk komen er dan ook gewoon een pak meelezers af, dat zou wel fijn zijn.

Wa peisde?

Roadboek komt van hier trouwens : http://rando-moto.be/roadbooks.html Behoorlijk indrukwekkende verzameling !

De datum ligt dus vast: 28 juni 2015
Allez vooruit ... uit m'n de noeste zoektocht in de lijst met stuk voor stuk schoon ritjes van die Randonneurs, zou wel eens kunnen blijken dat Muug een vroom toerke naar een abdijvorstendom opt oog heeft :pom:
..... Of was het niet de bedoeling dat we daarin gingen snuisteren, toen je hierboven naar hun verzameling linkte :?: :peepwall:

Geruststellend voor de asfalt-adepten is dan inallegeval dat "off-road" misschien er wat over is als dit het weggeske "over-den-berg" in Durbuy is ... tenzij we daar rechts van de Camping gaan komen :mrgreen:

Als Bas past omdat hij meent dat het "in die omgeving" in de weekends zwart ziet van wielrenners en sleurhutten, bedoelt hij misschien de Voerstreek, want daar ist idd (op sommige trajecten) dikwijls wel druk-druk en zijn uw bochten op voorhand verkloot ... maar 'k denk niet dat dat in deze "wijde omgeving " een groot probleem gaat zijn :ricky:

Mij eens efkes ammuzeren met dat trackske over te tekenen ... en her en der misschien een "alternatiefke" voorzien seh
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Drummer »

Lijstje?

69. Tom Triple
96. Kirikoe
63. The riding man.
64 Den Drummer ( waarschijnlijk wel )
65 Ons Ann ( misschien, hangt er van af waar en hoelang de rit is :roll: )

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man »

OzzePaa wrote:
Muug wrote: Geruststellend voor de asfalt-adepten is dan inallegeval dat "off-road" misschien er wat over is als dit het weggeske "over-den-berg" in Durbuy is ... tenzij we daar rechts van de Camping gaan komen :mrgreen:
Geen probleem voor mij, ziet er een tof wegske uit. Maar ik ga mijne nieuwe bmw toch maar thuis laten en mijne Duke op de remork tot daar rijden.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man »

OzzePaa wrote:
Geruststellend voor de asfalt-adepten is dan inallegeval dat "off-road" misschien er wat over is als dit het weggeske "over-den-berg" in Durbuy is ... tenzij we daar rechts van de Camping gaan komen :mrgreen:
Dat ziet er een schoon wegske uit en geen probleem voor mij de chemin touristiq. Mijn voorgevoel zegt dat ik wel best met de ktm duke kom ipv mijne nieuwe bmw. Moto op den trailer en tot ginder rijden. Dan ben ik meer op mijn gemak en kan het rijplezier enkel maar vergroten.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

1e MotorPraat-rit (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by petervdc »

Muug wrote:goed,
na intensieve studie van diverse agenda's ligt de datum dus vast : 28 juni 2015.
Oeie... heel misschien wi :-(
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

OzzePaa wrote: Geruststellend voor de asfalt-adepten is dan inallegeval dat "off-road" misschien er wat over is als dit het weggeske "over-den-berg" in Durbuy is ... tenzij we daar rechts van de Camping gaan komen :mrgreen:
Klopt, het is inderdaad dat wegje, Google Streetview is daar zelfs helemaal doorgereden, ik heb het zonet gevolgd. Enkel van boven is er een splitsing waar de weg die ze gevolgd hebben naar links afbuigt en wij gaan daar gewoon rechts/rechtdoor. Eigenlijk is 't gewoon kapot asfalt, kan met gelijk welke race-banaan ook gereden worden.

OPGELET : mijn track/route van 2011 is langer de gereviseerde versie die nu online staat !!!!

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Hagar »

Ben ook wel kandidaat voor dit ritje.
Hopelijk niet te vroeg in de morgen, want ben geen vroege vogel (tenzij met een ??????norm ochtendhumeur :angry: )

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Muug wrote:.............
Klopt, het is inderdaad dat wegje, Google Streetview is daar zelfs helemaal doorgereden, ik heb het zonet gevolgd. Enkel van boven is er een splitsing waar de weg die ze gevolgd hebben naar links afbuigt en wij gaan daar gewoon rechts/rechtdoor. Eigenlijk is 't gewoon kapot asfalt, kan met gelijk welke race-banaan ook gereden worden.

OPGELET : mijn track/route van 2011 is langer de gereviseerde versie die nu online staat !!!!
Hieruit zou ik afleiden dawwe de toer dus andersom rijden, Muug :book: Daarboven naar links, zoals de org track is, komt daar wel efkes door nen onverhard om weer af te dalen naar de N983 ... maar dat is dan maar een "alternatiefke" voor de liefhebbers :lipsrsealed2: ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3202
Joined: 03 Sep 2012 11:01

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Koeno »

Ik moet ffkes afwachten,
Die dag is mijn schoonvader zijn verjaardag, afhankelijk of de bbq op zaterdag of zondag valt kan ik al dan niet mee...

qua offroad, de vfr heeft al wat ergere baantjes als "kapotten asfalt" gezien, als da geen ganse rit is kan dat voor geen enkel masjien een probleem zijn lijkt mij...

kortom, onder voorbehoud ga ik ook mee :)

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

OzzePaa wrote: Hieruit zou ik afleiden dawwe de toer dus andersom rijden, Muug :book:
Ik weet het , het is behoorlijk verwarrend... t' is 't zelfde maar toch niet. Gisterenavond heb ik "mijn" track van vier jaar terug tamelijk uitgebreid vergeleken met wat nu op rando-moto staat en ik zie diverse grote verschillen.
1) op rando-moto wordt de rit met de klok meegereden terwijl ik ze echt wel tegen de in klok heb gereden.
2) het vertrek op rando-moto is vanaf het benzinestation aan de afrit in Bi?rges langs de autostrade terwijl mijn track begint aan de Lukoil die ge vindt als ge de afrit genomen hebt
3) de route op rando-moto eindigt in Namen, terwijl mijn track eindigt in "La Tanerie" (naam van dorp ben ik vergeten)

Ik ga ??n dezer nog eens alles in detail checken en proberen uitzoeken waarom die verschillen er gekomen zijn.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man »

Muug wrote: 3) de route op rando-moto eindigt in Namen, terwijl mijn track eindigt in "La Tanerie" (naam van dorp ben ik vergeten)
Beaumont en Argonne? La Tanerie is ook zo een zand/grint wegske tussen de natuur. Dat moet echt een bangelijk schoon ritje zijn, en zeker gezien je er zoveel tijd insteekt om het voor te bereiden. Hou u vooral niet in, den auto is bij mijn vrouw al gereserveerd, de mototrailer is een motolug dus die wordt ter plaatse in den auto geladen en ik heb enkel een gewone parkeerplaats voor een personenwagen nodig. Dus ik verschijn met de ktm duke. En na de rit ontspannen met de auto weer naar huis ipv nog een heel eind met de moto te moeten rijden.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Blackbert »

't zal noppes zijn op 28.06. moet centjes gaan verdienen.
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Wipr »

Ikke toch ook passen.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Borniet »

Same here... Moet passen...

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Hagar wrote:Ben ook wel kandidaat voor dit ritje.
Hopelijk niet te vroeg in de morgen
Da ritjen duurt wel den helen dag h? :P

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by toeternietoe »

Verdammt nochmal. Ik kom die dag (hopelijk) net terug van the Lake District. Leuke dingen hebben blijkbaar altijd de neiging om samen te koeken in mijn agenda.

Misschien als er ooit een remake komt?
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Marreke »

Helaas, mijn dochter wordt 18 die dag en heeft de dag erna rij-examen. Wordt een koekblikweekend voor mij.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by TRooPER »

Blackbert wrote:'t zal noppes zijn op 28.06. moet centjes gaan verdienen.
wanneer doen we de Pr? of Apr?s rit ?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Muug wrote:
OzzePaa wrote: Hieruit zou ik afleiden dawwe de toer dus andersom rijden, Muug :book:
Ik weet het , het is behoorlijk verwarrend... t' is 't zelfde maar toch niet. Gisterenavond heb ik "mijn" track van vier jaar terug tamelijk uitgebreid vergeleken met wat nu op rando-moto staat en ik zie diverse grote verschillen..................
Ik ga ??n dezer nog eens alles in detail checken en proberen uitzoeken waarom die verschillen er gekomen zijn.
Zo, ik heb het bekeken en ik ga mij houden aan de rit zoals ik ze gedaan heb. Tegen de klok in dus, beginnen aan de Lukoil aan de afrit in Bi?rges.

Mail me voor de track (garmin). Je zal er dus ev. z?lf een route van moeten maken. (Hoewel, je kan de route van rando-moto nemen, die omkeren en dan ben je perfect "mee" na een half uurtje).

@kirikoe, ik heb je boodschap gezien, ik ben het niet vergeten. :grin:

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by fore »

'k Ga meerijden ... lang geleden da'k jullie achterkant nog is gezien heb ... :ricky:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply