1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Raketman
Posts: 738
Joined: 20 Oct 2009 19:08

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Raketman » 01 Jul 2015 22:46

Ik heb zaterdag den track in mijne gps gestoken, moto gereed gezet, gaan slapen, om 07.00 opgestaan, naar buiten gekeken, mij nog efkes omgedraaid en toen was't 10.45 :confused2: .
Moet duidelijk nog wennen aan mijn nieuwe werkregime...
Nil volentibus arduum

User avatar
OzzePaa
Posts: 1011
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa » 01 Jul 2015 23:42

Droopy wrote:
Muug wrote:Ja maar Droopy, hij heeft al 2 of 3x een verslag en foto's gepost!
:oops: 't Is weer 6-dagen week, 'k zal mij eens op 't gemak zetten en rustig heel de topic bekijken. :lurker:

Edit : dit is de laatste post van Ozzepa die ik in deze topic kan lezen (pag 10)
OzzePaa wrote:We gaan hier gaan vertrekken ... al wieder nog nie is komt dus later :P
Ofwel moet ik mijn ogen nog eens uitmeten (zal 'k wel zelf doen) :P ofwel klopt er hier iets niet aan deze topic. :dontknow:
Droop ... Muug duidde op de verslagskes van m'n verkenningsrondes die hoger in den thread staan h? :wink: ... want kheb pas vandaag tijd gevonne om na al dat gelobby toch maar wat uit mijnen duim te zuigen over de Enige Echte Eerste MPR :ricky:

Allez vooruit dus ... gaad efkes zitten :P

De Lukoil is inderdaad een ideaal startplek voor een gezamelijke rit : ge moet er wel blijven rechtstaan, maar aangezien ge de rest van den dag op uw gat zult zitten mag dat geen bezwaar zijn. :pijlr: Naft goejekoop, FreeWiFi, een rijkvanlekkers voorziene shop met zelfbedienkoffiemasjien dat, (zo werd de Muug meermaals verwitigd) wel geen wisselgeld teruggeeft en helaas op zondag ook geen broodje-gezond of smos-hesp-kaas te krijgen. :unsure:
Chocobroodjes, warme appelflappen, Prince-koeken, Franzipannekes en waterliterflessen vonden dus vlot hun weg naar binnen tegen een morgenhongertje, of naar de zijkoffers/tanktassen als eventueel noodrantsoen.
Want we wisten natuurlijk allemaal dat het een lange zit ging worden, een barre tocht, door veelal verlaten gebied, waarschijnlijk zonder veel faciliteiten ter versterking van de inwendige mens. :mrgreen: En niet, zoals een daar toevallig ook passerende "Motard en Col?re", een gezapige protestrit door het Brusselse centrum om het teveel aan dodelijk verongelukte motorrijders aan te klagen. :whistling:

Ondertussen waren de (her)kennismakingen al extensief gebeurd, het geleuter gezellig en nadat we, aangezien om 8u45 de Fore nog lustig online aan het Forummen was, besloten hadden compleet te zijn, kwam natuurlijk de onvermijdelijke vraag welke versie er zou gereden worden. Een eerste schifting was rap gemaakt. Alhoewel, op een Lelijk Eendje/Duke'ske na er
alleen maar hoogpoterig spul de parking bevolkte, besloten er toch drie daarvan het "snellere rondje" van FM aan te vatten. De rest redeneerde logisch dat in eerste instantie de "d?tourkes"versie een kans kreeg en als die wat veel van 't goeie zou blijken, zouden we overschakelen naar de genuine one van de Muug-track. Strak plan :headbang:

Mede ook wel een beke omdat er een aantal blijkbaar niet zeker genoeg waren dazze alles wel goed in de GP-essen zitten hadden, er gewoon gene bijhadden, nog niet int bezit van een fatsoenlijke stuursteun daarvoor of, niet verwonderlijk, te lui van aard waren, was het aan bibi om niet de hele rit tegen een achterwerk aan te moeten kijken en de erdoor gelaten scheten en opgeworpen stof te moeten verwerken. :grin:
Wijliedusweg ! Stipt om nine 'o hundred.
De "rappe" mannen zouden nog wat wachten op de Fore mocht die bij wijze van ??n of andere "beam-me-up-Scotty"-techniek nog tussen dit en een kwartierke zou arriveren.

Dat kwartierke later en dus nog maar just Walabi voorbij, diende voor ons, "randonneurs", het eerste d?tourke zich reeds aan ... een niet meer te lezen C3 met "Exepte Usage Agricol" eronder weerhield ons rijtje trakteurs niet om al te beginnen genieten van het soort wegskes zoals die in het origineel plan pas na Walhain onder de wielen zouden komen.

Zoals elders al gezegd hebben we nogal een paar keer discreet ons botten geveegd aan "hier moogde eigenlijk niet in" borden, maar die negatie is steeds op voorbeeldige wijze verlopen met alle respect voor de wel-toegelaten-weggebruikers ... als die er al waren. Het voorbijrijden van "Exepte Circulation Locale"-aanduidingen tel ik hier niet mee, omdat we er een erezaak van maken altijd plaatstelijk te gaan verkeren. :icon:

By the time we got to Namur zat de brede smile al danig onder de voet onder onzen helm, en we waren nog maar just weg ... :lol:
Door de Citadel-climb (verplicht) te laten voor wattem was, wonnen we 7 hele minuten en een eerste smoor/piskes/drank-stop tijdens het tweede d?tourke paste daarom perfect in het tijdschema.

Image
Alsook een GSM-check ...
Want dat apparaat had daarvoor al een paar keer de aandacht proberen te trekken met, zo bleek, 2 wanhopige oproepen van De Fore. Em was dus, terwijl wijlie al ergens boven Namen in den bos stonden, zich op de Foremobiel aant hijsen met de idee tegen 10u00 present te roepen aan de LukOil ...
Helaas dus ... maar : hij zou ons wel weten te vinden, en De Fore zijn aangeboren navigatie-instincten kennende was ik ervan overtuigd "da't wel goe zaa komme" ...

Er werd eerst nog vlug even een enquete ingevuld om me ervan te vergewissen dat "het tempo" te pruimen was en we zetten aan om in Dave de Maasvallei uit te klimmen naar Naninne, waarna op het stuk van Wierde naar de Samson (??n van m'n favoriete sjeesbaantjes) zoals dat daar nogal dikwijls het geval is als je wat laat bent, verpest werd door een teveel aan niet-
in-groep-voorbijtesteken koekblikvoorliggers, die er de beperkende 70 per uur halstarrig als een absoluut maximum aanhielden.

Swat ... beneden aan de Samson aangekomen draaien we het parkingske aldaar op want de "rappen" zijn er just hunnen helm aan het afzetten. Alreeds een blij eerste samenvallen dus, daar waar sommigen bevreesden dat elkieder van de deelnemers de anderen nooit of te nimmer nog zou terugzien op dees toerke.
Volledig volgens plan gingen de twee groepjes even later weer hun eigen weg, maar niet voor lang, want na ons derde d?tourke (langs Ossonge en Saint-Fontaine en de fantastisch leuke lus langs Pailhe, Modave en Les Avins) kwamen we even voorbij Bonsin aan deze monumentplek waar die d?tourkes-associalisten net afgestapt waren om het majesteuze 360? panorama over de weidse omgeving te bewonderen.

Image
Omdat we mekaar nog maar just gezien hadden, was er reden tot uitgebreid gezever over nog uitgebreidener onderwerpen tot daar plots vanuit het niets een donkergrijze muis kwam aangesjeesd met op haar rug iets wat leek op ne Fore ! 't Was dus goegekomme : dankzij een naftzuipende ottostraderit tot Namen en non-stop afgejakker van de route tot hier waren we nu met elf !

Fore bleek toch niet helemaal gerust in het aantal plausibel kwijt te spelen tjoepkes van de Foremobiel als hij de d?tourkestrein zou volgen, en besloot dus terplekke om FM, MG_Stelvio, en Wim_GS te vervoegen in hun poging de rapste te blijven.
Ook TRM z'n Duke was niet echt in z'n element geweest toen we even van tevoren ergens in den bos van Petit Modave het door een trits paardenhoeven (die wij vanzelfsprekend met afgezette motor daar eerst lieten passeren) omgeploegd stuk slijkpad hadden doorslibberd. Anticiperend op de nog komende d?tourkes met god-weet-wat-voor-beproevingen sloot die zich dus ook aan bij de asfaltelite.

En ook Wannes meldde op die panoramasite dattem wat moekes begon te worden, en eventueel ergens de steven huiswaarts zou richten, maar blijkbaar was de tweede adem al vlug gevonden want we hebben hem tot de laatste km in het zog van Gertruud gehad. :headbang:

Na luttele km scheidden onze wegen alweer maar nog geen halfuur later zaten we in Barvaux, na het "erop-en-erover-d?tourke" in Durbuy, op hetzelfde terras terug samen, onze frit-met-diesel-aroma op te peuzelen. De drukte van centrum Barvaux deed ons, vrijbuiters-van-de-klein-wegskes, zonder afsluitkoffieke na exact een uur die toeristenval ontvluchten, en waren we opgelucht om een paar km verder het vierde d?tourke naar Bomal-sur-Ourthe in te duiken.
Echter met ??n randoneur minder want Kirikoe besloot, zwaar beladen van de copieuze maaltijd, om zich vanaf Barvaux bij de "vlotte" groep te voegen. Het zou niet voor heel lang zijn :lol:

In Trois Ponts is voor mij de 25% van de Rue des H?zalles steeds een must en zodoende verlieten we de mooie, maar alweer te drukke N66 voor d?tourke nr 5 naar Haute- en Basse Bodeux om langs de zuidkant Trois Ponts binnen te vallen. Ondertussen hadden we de rappe mannen niet meer gezien en vanaf hier zou dat ook efkes duren want nu was het hun beurt een d?tourke te maken, onderlangs via Grand Haleux en Petit Thier om op het verste punt van de route (het Oostkantonse Recht) weer het originele broodkruimelpad op te pikken.

Dat laatste volgden wij w?l getrouw :rayof: en na Logbi?rme was het dus tijd voor de zalige zes kilometer gravel door de bossen boven op het plateau.
Iedereen zonder enig probleem doorgeraakt en met een nog bredere smile onder de helm ging het noordwaaarts naar Stavelot en verder Francorchamps, alwaar de rappe bende ons blijkbaar zag passeren terwijl zij, toeristisch gewijs, de nog rapperen op het circuit aan het bekijken waren. De Kirikoe hield het daar ondertussen bij hen echter ook voor bekeken, en pikte weer bij ons
aan om, nu het middagmaal al wat gezakt was, weer uit te kunnen kijken naar wat uitdagender stukjes in de route.

Die kwamen er al vlug aan op d?tourke nummer zes, hoog boven Spa rond door de frisse bossen, om voorbij het centrum op de Rue Reine Astrid weer beneden te komen. We zijn daarboven trouwens niet gestopt om een balletje golf te slaan. Luttele minuten en de leuke afdaling die onder het autostradeviaduct uitkomt later, zat deel 1 erop en placeerden we ons in
Remouchamps op het terras van hotel Bonhomme.

Pffff we zijn nog maar half ... als ikzo verder ga, gaat dat hier een lang schrijfsel worden ... Switch to compact mode dus ...

Wat niet wil zeggen dat the way back west geen waardig verslag verdient, maar hoe dat stuk tot eindpunt La Tanni?re eruit zag, komen jullie binnekort te weten als ik alle filmkes die op de dashcam staan ondersteboven heb gedraaid en van enig knip- en plakwerk heb voorzien.
Ge vraagt u nu natuurlijk af of er dan geen cinematografisch materiaal van het ??rste deel is. :roll: Awel neen, dat is er niet, wegens het FIFO principe dat door de camera gehanteerd wordt als zijn 32Gig SD-kaartje vol raakt. :| Ik had nochtans een knoppeke gemonteerd om de camera op en af te zetten (met zelfs een lampke dat aanduidt of hij aan staat : da's wat anders dan dat knopkesgefrunnik aan uwen Hero-helmuitwas h? Fore :wink: :P ...

Helaas waren er blijkbaar veel te veel interessante stukken op dat eerste deel, en was de kaart vol efkes voor we Remouchamps binnenreden zodat er enkel van daara nog iet opstaat. Maar daar ist dus kortelings premi?re van :wink: :thumbsup:

Inallegeval : hadden we al gezegd dat dees niet te missen was ? Ge moogt nu dus dubbel-dedjuu zeggen als ge het inderdaad gemist hebt, want de rit mag probleemloos een plaatsje in de allerhoogste regionen krijgen, ergens bij toerkes als de IST's ABR's, Winterrittekes en ander legendarisch Forum-rondgerij.

En twas een ?chte forumrit, een motorPRAATrit zelfs want ik kan me niet herinneren op een andere gezamelijke daguitstap met zoveel deelnemers zo dikwijls zitten of staan zeveren hebben ... superdelux :wav: !!!

Jullie waren allemaal even geweldig : van klein tot groot, van ouwe rot tot nief gezicht, van Oostende tot Zoutleeuw ...

Image
Bedankt ook aan al de gedweeje volgers achter Gertruud haren derri?re en vergeef haar de drie keer dazze weer een U-turn wilde oefenen wegens te onbesuisd rechtdoor of de verkeerde kant uit te sjezen. :oops:

Muug, begint almaar te bezinnen over editie twee h? :!: :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Mario
Posts: 408
Joined: 23 Oct 2009 11:35

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Mario » 02 Jul 2015 08:12

jamma, veel werk heeft de muug daar niet in gestoken h?
gewoon een rit van elders geplukt en hier voorgesteld :angel: :lol:

User avatar
Muug
Posts: 6756
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug » 02 Jul 2015 11:25

Raketman wrote:Ik heb zaterdag den track in mijne gps gestoken, moto gereed gezet, gaan slapen, om 07.00 opgestaan, naar buiten gekeken, mij nog efkes omgedraaid en toen was't 10.45 :confused2: .
Moet duidelijk nog wennen aan mijn nieuwe werkregime...
ah. spijtig :-\

User avatar
Muug
Posts: 6756
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug » 02 Jul 2015 11:44

Mario wrote:jamma, veel werk heeft de muug daar niet in gestoken h?
gewoon een rit van elders geplukt en hier voorgesteld :angel: :lol:
Knowledge is everything!
Probleem nu is dat ik al die toeren van Rando-Moto ga moeten testrijden.... :-(

Pa, gij moet reisboeken beginnen schrijven!

TRooPER
Posts: 1731
Joined: 19 Oct 2009 11:57

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by TRooPER » 02 Jul 2015 14:27

als ge u nog ne keer omdraait en ge geraakt wel weg, moogt ge ne keer roepen ook,
ik MOET dat toerke ook nog es rijden......
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 6756
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug » 02 Jul 2015 15:19

Eerlijk? Ritjes rijden staat tegenwoordig ZEER laag op mijn lijstje. Deze MPR heb ik twee maand op voorhand vast gelegd en ik had sindsdien wel drie-vier andere dinges kunnen doen, maar ik hanteer hierin het eenvoudige principe van wat er eerst gepland is, wordt uitgevoerd.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man » 05 Jul 2015 20:07

the riding man wrote:Zouden diegene die foto's hebben genomen van de rit mij die willen bezorgen? Diegene die op mijn facebook zitten mogen dat langs die weg doen, of anders via mail wagemans.danny@gmail.com waarvoor alvast bedankt.
Ik zou nogmaals willen vragen of men mij de genomen foto's van de motorpraatrit wil bezorgen aub, ik heb nog niks ontvangen. Ik vind dat altijd leuk ter herinnering.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 1011
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa » 06 Jul 2015 14:29

the riding man wrote:
the riding man wrote:Zouden diegene die foto's hebben genomen van de rit mij die willen bezorgen? Diegene die op mijn facebook zitten mogen dat langs die weg doen, of anders via mail wagemans.danny@gmail.com waarvoor alvast bedankt.
Ik zou nogmaals willen vragen of men mij de genomen foto's van de motorpraatrit wil bezorgen aub, ik heb nog niks ontvangen. Ik vind dat altijd leuk ter herinnering.
De paar foto's die ik nam staan hierboven, TRM ... rechtsklik "afbeelding opslaan als" en get ze h? :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man » 06 Jul 2015 14:35

OzzePaa wrote:
De paar foto's die ik nam staan hierboven, TRM ... rechtsklik "afbeelding opslaan als" en get ze h? :wink:
Die drie foto's staan al als enige 3 op mijne pc. Bedankt daarvoor.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest