bewegwijzerde motor toerritten

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

bewegwijzerde motor toerritten

Post by OzzePaa »

bompa wrote:
OzzePaa wrote:.. veel handjesgezwaai dus en op den N814 helaas ook enen den decor zien ingaan :roll: :|
Nen zwarte dikke chopper misschien :?:
Nee, Bompa, gene chopper ... wel ne zwarte ... naked, streetfighter-achtig ding. In de laatste bocht van de N814 voor die op het T-kruispunt met de N638, zowat halverwege Jenneret en Ocquier uitkomt. Er is daar een soort "uitloopstrookske" voor het brugje, met die drie meter brede, lage muurkes ... waar 'm n?t naast ging :yikes:

Dat Zeelandritje van de pompiers : bij gelegenheid me eens bezorgen alsgewilt :pijlr: denk dat dat mij ook wel zal aanstaan :wink:
En over het pijltjes-gezoek bij bepijlde ritten : Karel_P heeft wel een punt ... 't is "anders" rijden dan op GPS.
Maar, al op-GPS-rijdende, scan ik toch ook constant de rechterkant van de baan op belangrijke punten ... zoals flitsbakken :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

bewegwijzerde motor toerritten

Post by OzzePaa »

F M wrote::lol: :lol: :lol:
Ik had dat vorige week ook voor. Op een smal baantje achter een trage camionette hangen, eindelijk een plaatsje gevonden waar ik in kon halen. Ik doe dat met veel bravoure, om dan te merken dat ik door mijn snelheid een afslag gemist had. :oops: Stillekes aan de kant gegaan, de camionette laten passeren en dan terugdraaien. :whistling:
Zo haalde ik destijds, toen er nog maar net ne flitsbak op de baan naar Meerhout gezet was en ik dat nog nie wist, eveneens met "veel bravoure" :P een "te trage" X5 in ... just op de plek waar die kodak stond : zag plots de streepkes op de weg toen ik 'm voorbij was :shock: ... sindsdien heb ik daar dus min of meer een zesde zintuig voor om die portrettentrekkers te herkennen :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
zappa
Posts: 4504
Joined: 23 Oct 2009 11:44

bewegwijzerde motor toerritten

Post by zappa »

OzzePaa wrote:
Dat Zeelandritje
Zeeland ? magkmee? :grin:

De nachtrit met de enduro, dat zijn naar het schijnt refecterende pijltjes,maar veel schijnen doet dat nie, zo'n enduro heeft toch maar een flauw koplamke. Ik bind dan nog een hoofdlampke boven mijn klep op m'n helm om links en rechts iets te zien dat het baantje niet ineens afslaat en ik recht den gracht in rij :lol:

Dat rijden is ook anders : snelheid : niet te erg hoog, en midden van het wegje, om niet naast het wegje te rijden. :mrgreen:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:
OzzePaa wrote:.. veel handjesgezwaai dus en op den N814 helaas ook enen den decor zien ingaan :roll: :|
Nen zwarte dikke chopper misschien :?:
Nee, Bompa, gene chopper ... wel ne zwarte ... naked, streetfighter-achtig ding. In de laatste bocht van de N814 voor die op het ] :mrgreen: :lol:
Je hebt een mailke :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

F M wrote::lol: :lol: :lol:
Ik had dat vorige week ook voor. Op een smal baantje achter een trage camionette hangen, eindelijk een plaatsje gevonden waar ik in kon halen. Ik doe dat met veel bravoure, om dan te merken dat ik door mijn snelheid een afslag gemist had. :oops: Stillekes aan de kant gegaan, de camionette laten passeren en dan terugdraaien. :whistling:
:grin: :lol:
Ik ben dan toch niet alleen die dat al is voorheeft :grin:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

bewegwijzerde motor toerritten

Post by karel-p »

troost U : iedereen heeft da al wel eens tegengekomen.

als ze goe hunne stiel kennen van pijltjes te hangen dan hangen die zelfs pijltjes aan flitspalen ( naar boven en naar beneden gericht) zodat ge ziet dat er een flitspaal staat. Al enkele keren hierdoor gered geweest.
Voorts staat het ook dikwijls op het blad vermeld dat je krijgt bij de inschrijving: de adressen van de stopplaatsen en soms ook de gemeenten en straatnamen met de flitspalen.

ik vrees er alleen voor dat in de toekomst die pijltjes gaan verdwijnen en ze gewoon gps tracks gaan verdelen
bij de start van de toertocht. Dat zou ik jammer vinden want dat neemt de charme (avontuur, verrassing ) weg vindt ik persoonlijk.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

bewegwijzerde motor toerritten

Post by OzzePaa »

karel-p wrote: ik vrees er alleen voor dat in de toekomst die pijltjes gaan verdwijnen en ze gewoon gps tracks gaan verdelen
bij de start van de toertocht. Dat zou ik jammer vinden want dat neemt de charme (avontuur, verrassing ) weg vindt ik persoonlijk.
Als je de track hebt ingeladen, en je bekijkt die (of de route die de Zumo er van maakt) niet in zijn geheel vooraf op het toestel, dan is de verrassing waar het heengaat even groot h? Karel ...
Pijltjes aan een flitspaal om aan te duiden dat er daar ene staat is origineel ... zal wel wat helpen als het van die fluorescerende zijn ... maar verder is een flitspaal ook groot genoeg om op zich voldoende herkenbaar te zijn vinnek :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

bewegwijzerde motor toerritten

Post by zwiep »

t'zal wel aan mij liggen denk ik, ik heb jaren die toertreffens gedaan, plezant om bij een controle post es enkele bekenden tegen te komen, maar die uitgestippelde routes zijn meestal maar 150km lang en dan ben je natuurlijk heel beperkt, sinds een 5tal jaar ben ik ermee gestopt omdat ik toch constant aan het denken was van das hier toch benzine verbranden zonder er echt van te genieten.
als de rit heel goed in mekaar gestoken is valt het soms wel mee maar meestal gaat de rit over boerenbaantjes of door dorpskernen, straatje in straatje uit.
geef mij maar de ardennen, een beetje verder rijden maar toch te doen om een mooie route te rijden op een dag, en nog liever een stukje verder om een tweedaagse te rijden in de eifel of luxemburg, voor mij is dat genieten van de eerste bocht tot de laatste, je hoeft je geen zorgen te maken over eventuele flitsboetes (zolang je het een beetje binnen de perken houdt)
op de meeste wegen geldt daar snelheidsbeperking van 100km/u wat je meestal bijlange niet haalt
een weg volgen gedurende 20km en geen 100m zonder bocht is zowat de norm. eens je daarvan geproefd hebt is zijn de bepijlde rondritten in vlaanderen gewoon weggesmeten geld
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

zwiep wrote:t'zal wel aan mij liggen denk ik, ik heb jaren die toertreffens gedaan, plezant om bij een controle post es enkele bekenden tegen te komen, maar die uitgestippelde routes zijn meestal maar 150km lang en dan ben je natuurlijk heel beperkt, sinds een 5tal jaar ben ik ermee gestopt omdat ik toch constant aan het denken was van das hier toch benzine verbranden zonder er echt van te genieten.

geef mij maar de ardennen, een beetje verder rijden maar toch te doen om een mooie route te rijden op een dag, en nog liever een stukje verder om een tweedaagse te rijden in de eifel of luxemburg, voor mij is dat genieten van de eerste bocht tot de laatste, je hoeft je geen zorgen te maken over eventuele flitsboetes (zolang je het een beetje binnen de perken houdt)
op de meeste wegen geldt daar snelheidsbeperking van 100km/u wat je meestal bijlange niet haalt
een weg volgen gedurende 20km en geen 100m zonder bocht is zowat de norm. eens je daarvan geproefd hebt is zijn de bepijlde rondritten in vlaanderen gewoon weggesmeten geld
Awel daar start ik de moto nu ni voor se voor op die 100km/u banen te gaan rijden .
Ik ben jaren naar ginder gereden , ginder wat rond vliegen en terug , ginder zie je dan wa racers hun ding doen,staat er nen hoop gasten wa te staan kijken aan de zijkant van nen bocht , met een beetje geluk ben je niet geflitst of er rijdt gene polies
mee ne racer mee ,nee dank u niet voor mij.Ik ben zelfs ni mee de club op verlof geweest naar ginder :grin:
Ik ben dikwijls naar de Eifel gereden met mijne cbrf 1000 ,met mijne Blackbird met mijne ST 1200 en de GTR 1400 en t is eigenlijk altijd het zelfde als je met een paar man bent of ne man of 5, ginder rond vliegen en terug :grin:

Geef mij maar kleine wegen en nog kleiner wegen. :grin:

Maar tegen den tijd dat ik normaal ginder ben heb ik nu gewoonlijk al een mooie rit gereden hier of in Nederland



Maar ieder zijn ding he :wink:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

zwiep wrote:t'zal wel aan mij liggen denk ik, ik heb jaren die toertreffens gedaan, plezant om bij een controle post es enkele bekenden tegen te komen, maar die uitgestippelde routes zijn meestal maar 150km lang en dan ben je natuurlijk heel beperkt, sinds een 5tal jaar ben ik ermee gestopt omdat ik toch constant aan het denken was van das hier toch benzine verbranden zonder er echt van te genieten.

geef mij maar de ardennen, een beetje verder rijden maar toch te doen om een mooie route te rijden op een dag, en nog liever een stukje verder om een tweedaagse te rijden in de eifel of luxemburg, voor mij is dat genieten van de eerste bocht tot de laatste, je hoeft je geen zorgen te maken over eventuele flitsboetes (zolang je het een beetje binnen de perken houdt)
op de meeste wegen geldt daar snelheidsbeperking van 100km/u wat je meestal bijlange niet haalt
een weg volgen gedurende 20km en geen 100m zonder bocht is zowat de norm. eens je daarvan geproefd hebt is zijn de bepijlde rondritten in vlaanderen gewoon weggesmeten geld
Awel daar start ik de moto nu ni voor se voor op die 100km/u banen te gaan rijden .
Ik ben jaren naar ginder gereden , ginder wat rond vliegen en terug , ginder zie je dan wa racers hun ding doen,staat er nen hoop gasten wa te staan kijken aan de zijkant van nen bocht , met een beetje geluk ben je niet geflitst of rijdt er gene polies
mee ne racer mee ,nee dank u niet voor mij.Ik ben zelfs ni mee de club op verlof geweest naar ginder :grin:
Geef mij maar kleine wegen en nog kleiner wegen. :grin:
Maar ieder zijn ding he :wink:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

bewegwijzerde motor toerritten

Post by karel-p »

inderdaad ieder z'n ding.
Het gaat aan de toertochten liggen da ik hier rij : bijna allemaal de grens over en in het noorden van frankrijk.
Baantjes da je geen 100km/h kunt halen en nooit 5km rechtdoor op dezelfde weg blijven.
Soms zit er een mooi stuk weg bij maar de meeste zijn kleine baantje.
IN frankrijk liggen die baantjes er veel beter bij dan in West-Vlaanderen. Geen smerige kiezels en geen boenke-boenke beton banen.
'k ben nog nooit naar de ardennen gereden voor een dag, 'k ontzie mij al om 280km naar ginder te rijden over autostrade en dan ginder toeren en dan nog eens 280 terug.
Maar 'k begrijp en 'k vind dat ieder moet doen wat dat ie graag doet.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:
OzzePaa wrote:es:

Dat Zeelandritje van de pompiers : bij gelegenheid me eens bezorgen alsgewilt :pijlr: denk dat dat mij ook wel zal aanstaan :wink:
:
Het zou al een tijdje moeten aangekomen zijn :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:
OzzePaa wrote:..

Dat Zeelandritje van de pompiers : bij gelegenheid me eens bezorgen alsgewilt :pijlr: denk dat dat mij ook wel zal aanstaan :wink:
Het zou al een tijdje moeten aangekomen zijn :grin:

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

bewegwijzerde motor toerritten

Post by zwiep »

Awel daar start ik de moto nu ni voor se voor op die 100km/u banen te gaan rijden .
Ik ben jaren naar ginder gereden , ginder wat rond vliegen en terug , ginder zie je dan wa racers hun ding doen,staat er nen hoop gasten wa te staan kijken aan de zijkant van nen bocht , met een beetje geluk ben je niet geflitst of er rijdt gene polies
mee ne racer mee ,nee dank u niet voor mij.Ik ben zelfs ni mee de club op verlof geweest naar ginder :grin:
Ik ben dikwijls naar de Eifel gereden met mijne cbrf 1000 ,met mijne Blackbird met mijne ST 1200 en de GTR 1400 en t is eigenlijk altijd het zelfde als je met een paar man bent of ne man of 5, ginder rond vliegen en terug :grin:

Geef mij maar kleine wegen en nog kleiner wegen. :grin:

Maar tegen den tijd dat ik normaal ginder ben heb ik nu gewoonlijk al een mooie rit gereden hier of in Nederland

zo zie je maar dat menigen verschillen eh , ik vind waarschijnlijk de betere baantjes in den eifel, toegeven, ooit eens de duizend bochten edietie 2011 beginnen rijden en ik ben dr mee gestopt na 80km, ik vond er niets aan, teveel rechtddor, te snelle banen, na een uurtje op goed geluk de route aangepast en toch nog een fantastisch stuurdagje gehad
btw, we zijn dit weekend te vinden in utscheid, motorcamping little creek.
voor de gene die eens willen proeven van den eifel misschien eens afzakken eh :grin:



Maar ieder zijn ding he :wink:[/quote]
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

zwiep wrote:
zo zie je maar dat menigen verschillen eh , ik vind waarschijnlijk de betere baantjes in den eifel, toegeven, ooit eens de duizend bochten edietie 2011 beginnen rijden en ik ben dr mee gestopt na 80km, ik vond er niets aan, teveel rechtddor, te snelle banen, na een uurtje op goed geluk de route aangepast en toch nog een fantastisch stuurdagje gehad
btw, we zijn dit weekend te vinden in utscheid, motorcamping little creek.
voor de gene die eens willen proeven van den eifel misschien eens afzakken eh :grin:



Maar ieder zijn ding he :wink:
[/quote]

Daar waren in den tijd toch mannen bij die meereden en den Eifel op hun duimje kenden en de bochtige wegen ook wel wisten liggen .

Ik heb gisteren de VT2 van Afrikan nog gereden, van aan de start in Tongeren is die rit al mooi :grin: begint met een smal wegje, onderweg nog smaller wegeltjes mooi :thumbsup: en zo richting een stukje Duitsland :grin:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

bewegwijzerde motor toerritten

Post by F M »

Yep, ieder zijn ding.

Ook voor mij is de Eifel nog het paradijs op aarde. :lol:

Maar je moet er wel zo veel mogelijk weg blijven van de B-wegen. Bochtige L-wegen zoeken, en zeker ook de K-wegen. Op Michelin-kaarten zijn dat de witte wegen. In Frankrijk zijn dat dikwijls onooglijke wegen in slechte staat (goed voor Bompa dus :wink: ), maar in Duitsland zijn dat meestal ook al smallere wegen, maar meestal wel van goede kwaliteit.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

Gisteren zag ik inderdaad wanneer ik in Duitsland was , aan de asfalt alleen al ,dat zijn daar mooie asfaltbanen
Ik zal nu niet zeggen dat ik daar niet meer zal rijden , ik zal daar nog wel is komen :grin:

Maar als ik dezelfde kmters van hieruit rij over de snelweg richting Nederland ,dan zit ik zeker al in Provincies Gelderland
of Overrijsel , Utrecht , FLevoland daar is het ook mooi om te rijden , en ik betrap mij er op dat ik meer en meer Nederland
in rij tegenwoordig , neem nu de Veluwe daar zijn verscheidene mooie ritten ,en ook mooie asfalt :grin:

Post Reply