bewegwijzerde motor toerritten

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

bewegwijzerde motor toerritten

Post by OzzePaa »

Dit staat eigelijk-feitelijk wel in den verkeerde topic maar alla .... Gisteren in Velm dus de RealBikers weest sponsoren :sweeet: De "korte" rit (140km) was wel niet bepijld, doch "begeleid".
Koos dus om de "lange" (230km) in de Zumo te laten laden ... De 15-man lange wachtrij leek me niks en dus de Zumo maar door een er reeds van voorziene deelnemer laten bevruchten dmv kaart-inseminatie. Bleek, toen ik buitenkwam, dat ik al garriveerd was zonder een meter gereden te hebben :roll: :pijlr: Begin- en eindpunt te dicht bij mekaar leggen zou een rittenbakker van zo'n club toch niet meer mogen overkomen :|
Maar bon, het vertrek was te vergelijken met toestanden zoals we die ooit in Celles aan " De Tank" bij een M&T-forumrit al eens meemaakten, maar dan nu centrum Velm :lol:

Dacht eerst : dit wordt een ritje over alle "traditionele" Ardennenwegen, maar na een goed halfuur bleek die vrees ongegrond. Tis te zeggen, de rit is er eentje op maat van FM geschreven (en van den Blaawe Geschelpte trouwens ook :grin: ) maar door de manier waarop de wegen aan mekaar "gebreid" zijn en de richting in dewelke ze gereden worden maakt het een zeer te smaken vlotte rit met af en toe kleiner baantjes en interessante, mooie uitzichten.
Voorwaar ik durf ze zelfs aanbevelen :thumbsup:

Heel de tijd trouwens een Tiger 1050 achter mijn "vessems" gehad. Aant eerste kruispunt vroeg zijn berijder al of hij me niet mocht volgen, want z'n TomTom had een soepke van de rit gemaakt :confused2:
Vlot ritje dus, zodat efkes na den twee?n bij aankomst in Velm, een halve M&T_RBR2_2015 er nog wel bijkon :P :ricky:
Redelijk veel volk op twee wielen onderweg ... veel handjesgezwaai dus en op den N814 helaas ook enen den decor zien ingaan :roll: :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

bewegwijzerde motor toerritten

Post by Koeno »

Muug wrote:is nieuwe trend blijkbaar, heb ik bij 2fast4u ook al gemerkt (maandje geleden eerste keer met die mannen meegereden)
Nieuwe trend zou ik het niet noemen.
dat is toch al enkele jaren...
toen ik 5 jaar geleden mijne gps kocht, werd op de toepersrit en de herfstrit de route op gps al aaangeboden,
andere kleine ritten deden dat toen ook al, (al was het toen minder aanschuiven omdat de gemiddelde motorrijder nog op avontuur belust was en dus puur peilen volgde ;)

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

bewegwijzerde motor toerritten

Post by Muug »

nu weet ge meteen hoe lang 't al geleden is dat ik nog dergelijke ritten had meegereden

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

bewegwijzerde motor toerritten

Post by F M »

OzzePaa wrote:Bleek, toen ik buitenkwam, dat ik al garriveerd was zonder een meter gereden te hebben :roll: :pijlr: Begin- en eindpunt te dicht bij mekaar leggen zou een rittenbakker van zo'n club toch niet meer mogen overkomen :|
Tsja, het is ook alleen de Zumo550 die daar last van heeft. Het is tegenwoordig moeilijk om een route klaar te hebben voor alle mogelijke toestellen, gezien Garmin zijn software bij elke nieuwe generatie aanpast. TomTom bij de nieuwe Rider400 ook trouwens.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

bewegwijzerde motor toerritten

Post by Muug »

F M wrote:Het is tegenwoordig moeilijk om een route klaar te hebben voor alle mogelijke toestellen, gezien Garmin zijn software bij elke nieuwe generatie aanpast.
echt smerig vind ik dat :devil:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

bewegwijzerde motor toerritten

Post by karel-p »

ge kunt ook een gpx vragen en die op je gps zetten?
en ik heb al eens gehad dat ze de gpx gewoon mailden naar m'n "smartfeun" en dan kon ik die daar inladen
zonder in de rij te moeten staan.
Ik heb nu OSMAND gratis op smartphone en die leest GPX met routebegeleiding.
Maar ik volg enkel de pijlen op zo'n toertocht. ( de gps is als reserve als je ooit eens zou moeten kunnen doorgeven waar ge juist zit " in 't ol van pluto "" )
Enfin, veel rijden nu gewoon blindelings op hunne gps de tour op een veel hoger tempo dan vroeger.
Op de pijlkes moet je je snelheid aanpassen om er geen te missen of voorbij te rijden.
Op GPS rijden die mannen tot op enkele meters tot aan ieder kruispunt of afslag.
Tegenwoordig is da standaard bij elke toertocht da ze gps tracks meegeven.
D'r zijn soms zelfs extra lussen die enkel op gps staan zodat ze niet moeten pijlkes ophangen.

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

bewegwijzerde motor toerritten

Post by Muug »

karel-p wrote: Enfin, veel rijden nu gewoon blindelings op hunne gps de tour op een veel hoger tempo dan vroeger.
klopt
en je hoeft daarvoor zelfs geen route te volgen
gewoon gps aanzetten en wat inzoomen en je ziet welk soort bocht er voor je klaar ligt
best handig als je wat sportief bezig bent

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

OzzePaa wrote:.. veel handjesgezwaai dus en op den N814 helaas ook enen den decor zien ingaan :roll: :|
Nen zwarte dikke chopper misschien :?:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

F M wrote:
OzzePaa wrote:Bleek, toen ik buitenkwam, dat ik al garriveerd was zonder een meter gereden te hebben :roll: :pijlr: Begin- en eindpunt te dicht bij mekaar leggen zou een rittenbakker van zo'n club toch niet meer mogen overkomen :|
Tsja, het is ook alleen de Zumo550 die daar last van heeft. Het is tegenwoordig moeilijk om een route klaar te hebben voor alle mogelijke toestellen, gezien Garmin zijn software bij elke nieuwe generatie aanpast. TomTom bij de nieuwe Rider400 ook trouwens.
Die mannen gisteren zetten er geen route op ,die lade gewoon den track in, en dan moest het gps zelf berekenen , maar dat begin en eindpunt lag ook bijna op de zelfde plaats volgens ik kon zien . Maar ik had eerst is op het gps gekeken welke richting de route uitgingen, en ben dan maar vertrokken en dat was in orde , maar ik heb het gps niet laten babbelen,ik ben de pijltjes maar gevolgd en in geval van nood keek ik dan of ik nog juist zat :grin:
eene keer niet meer :mrgreen: rood licht,daar 25 auto's voor, ik ging daar toch niet aanschuiven :zotteke: :grin: kijken baan vrij :Pyndn: ik op de eerste plaats voor het licht , licht op groen ikke weg,iets verder o waar zijn de pijlen waar is de rit :unsure: ja ik moest niet aan dat licht zijn , 'k moest eerder afgedraaid zijn, en dan straatjes in en uit en terug naar de route :grin:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

bewegwijzerde motor toerritten

Post by F M »

:lol: :lol: :lol:
Ik had dat vorige week ook voor. Op een smal baantje achter een trage camionette hangen, eindelijk een plaatsje gevonden waar ik in kon halen. Ik doe dat met veel bravoure, om dan te merken dat ik door mijn snelheid een afslag gemist had. :oops: Stillekes aan de kant gegaan, de camionette laten passeren en dan terugdraaien. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

bewegwijzerde motor toerritten

Post by OzzePaa »

bompa wrote:
OzzePaa wrote:.. veel handjesgezwaai dus en op den N814 helaas ook enen den decor zien ingaan :roll: :|
Nen zwarte dikke chopper misschien :?:
Nee, Bompa, gene chopper ... wel ne zwarte ... naked, streetfighter-achtig ding. In de laatste bocht van de N814 voor die op het T-kruispunt met de N638, zowat halverwege Jenneret en Ocquier uitkomt. Er is daar een soort "uitloopstrookske" voor het brugje, met die drie meter brede, lage muurkes ... waar 'm n?t naast ging :yikes:

Dat Zeelandritje van de pompiers : bij gelegenheid me eens bezorgen alsgewilt :pijlr: denk dat dat mij ook wel zal aanstaan :wink:
En over het pijltjes-gezoek bij bepijlde ritten : Karel_P heeft wel een punt ... 't is "anders" rijden dan op GPS.
Maar, al op-GPS-rijdende, scan ik toch ook constant de rechterkant van de baan op belangrijke punten ... zoals flitsbakken :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

bewegwijzerde motor toerritten

Post by OzzePaa »

F M wrote::lol: :lol: :lol:
Ik had dat vorige week ook voor. Op een smal baantje achter een trage camionette hangen, eindelijk een plaatsje gevonden waar ik in kon halen. Ik doe dat met veel bravoure, om dan te merken dat ik door mijn snelheid een afslag gemist had. :oops: Stillekes aan de kant gegaan, de camionette laten passeren en dan terugdraaien. :whistling:
Zo haalde ik destijds, toen er nog maar net ne flitsbak op de baan naar Meerhout gezet was en ik dat nog nie wist, eveneens met "veel bravoure" :P een "te trage" X5 in ... just op de plek waar die kodak stond : zag plots de streepkes op de weg toen ik 'm voorbij was :shock: ... sindsdien heb ik daar dus min of meer een zesde zintuig voor om die portrettentrekkers te herkennen :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

bewegwijzerde motor toerritten

Post by zappa »

OzzePaa wrote:
Dat Zeelandritje
Zeeland ? magkmee? :grin:

De nachtrit met de enduro, dat zijn naar het schijnt refecterende pijltjes,maar veel schijnen doet dat nie, zo'n enduro heeft toch maar een flauw koplamke. Ik bind dan nog een hoofdlampke boven mijn klep op m'n helm om links en rechts iets te zien dat het baantje niet ineens afslaat en ik recht den gracht in rij :lol:

Dat rijden is ook anders : snelheid : niet te erg hoog, en midden van het wegje, om niet naast het wegje te rijden. :mrgreen:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:
OzzePaa wrote:.. veel handjesgezwaai dus en op den N814 helaas ook enen den decor zien ingaan :roll: :|
Nen zwarte dikke chopper misschien :?:
Nee, Bompa, gene chopper ... wel ne zwarte ... naked, streetfighter-achtig ding. In de laatste bocht van de N814 voor die op het ] :mrgreen: :lol:
Je hebt een mailke :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

F M wrote::lol: :lol: :lol:
Ik had dat vorige week ook voor. Op een smal baantje achter een trage camionette hangen, eindelijk een plaatsje gevonden waar ik in kon halen. Ik doe dat met veel bravoure, om dan te merken dat ik door mijn snelheid een afslag gemist had. :oops: Stillekes aan de kant gegaan, de camionette laten passeren en dan terugdraaien. :whistling:
:grin: :lol:
Ik ben dan toch niet alleen die dat al is voorheeft :grin:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

bewegwijzerde motor toerritten

Post by karel-p »

troost U : iedereen heeft da al wel eens tegengekomen.

als ze goe hunne stiel kennen van pijltjes te hangen dan hangen die zelfs pijltjes aan flitspalen ( naar boven en naar beneden gericht) zodat ge ziet dat er een flitspaal staat. Al enkele keren hierdoor gered geweest.
Voorts staat het ook dikwijls op het blad vermeld dat je krijgt bij de inschrijving: de adressen van de stopplaatsen en soms ook de gemeenten en straatnamen met de flitspalen.

ik vrees er alleen voor dat in de toekomst die pijltjes gaan verdwijnen en ze gewoon gps tracks gaan verdelen
bij de start van de toertocht. Dat zou ik jammer vinden want dat neemt de charme (avontuur, verrassing ) weg vindt ik persoonlijk.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

bewegwijzerde motor toerritten

Post by OzzePaa »

karel-p wrote: ik vrees er alleen voor dat in de toekomst die pijltjes gaan verdwijnen en ze gewoon gps tracks gaan verdelen
bij de start van de toertocht. Dat zou ik jammer vinden want dat neemt de charme (avontuur, verrassing ) weg vindt ik persoonlijk.
Als je de track hebt ingeladen, en je bekijkt die (of de route die de Zumo er van maakt) niet in zijn geheel vooraf op het toestel, dan is de verrassing waar het heengaat even groot h? Karel ...
Pijltjes aan een flitspaal om aan te duiden dat er daar ene staat is origineel ... zal wel wat helpen als het van die fluorescerende zijn ... maar verder is een flitspaal ook groot genoeg om op zich voldoende herkenbaar te zijn vinnek :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

bewegwijzerde motor toerritten

Post by zwiep »

t'zal wel aan mij liggen denk ik, ik heb jaren die toertreffens gedaan, plezant om bij een controle post es enkele bekenden tegen te komen, maar die uitgestippelde routes zijn meestal maar 150km lang en dan ben je natuurlijk heel beperkt, sinds een 5tal jaar ben ik ermee gestopt omdat ik toch constant aan het denken was van das hier toch benzine verbranden zonder er echt van te genieten.
als de rit heel goed in mekaar gestoken is valt het soms wel mee maar meestal gaat de rit over boerenbaantjes of door dorpskernen, straatje in straatje uit.
geef mij maar de ardennen, een beetje verder rijden maar toch te doen om een mooie route te rijden op een dag, en nog liever een stukje verder om een tweedaagse te rijden in de eifel of luxemburg, voor mij is dat genieten van de eerste bocht tot de laatste, je hoeft je geen zorgen te maken over eventuele flitsboetes (zolang je het een beetje binnen de perken houdt)
op de meeste wegen geldt daar snelheidsbeperking van 100km/u wat je meestal bijlange niet haalt
een weg volgen gedurende 20km en geen 100m zonder bocht is zowat de norm. eens je daarvan geproefd hebt is zijn de bepijlde rondritten in vlaanderen gewoon weggesmeten geld
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

zwiep wrote:t'zal wel aan mij liggen denk ik, ik heb jaren die toertreffens gedaan, plezant om bij een controle post es enkele bekenden tegen te komen, maar die uitgestippelde routes zijn meestal maar 150km lang en dan ben je natuurlijk heel beperkt, sinds een 5tal jaar ben ik ermee gestopt omdat ik toch constant aan het denken was van das hier toch benzine verbranden zonder er echt van te genieten.

geef mij maar de ardennen, een beetje verder rijden maar toch te doen om een mooie route te rijden op een dag, en nog liever een stukje verder om een tweedaagse te rijden in de eifel of luxemburg, voor mij is dat genieten van de eerste bocht tot de laatste, je hoeft je geen zorgen te maken over eventuele flitsboetes (zolang je het een beetje binnen de perken houdt)
op de meeste wegen geldt daar snelheidsbeperking van 100km/u wat je meestal bijlange niet haalt
een weg volgen gedurende 20km en geen 100m zonder bocht is zowat de norm. eens je daarvan geproefd hebt is zijn de bepijlde rondritten in vlaanderen gewoon weggesmeten geld
Awel daar start ik de moto nu ni voor se voor op die 100km/u banen te gaan rijden .
Ik ben jaren naar ginder gereden , ginder wat rond vliegen en terug , ginder zie je dan wa racers hun ding doen,staat er nen hoop gasten wa te staan kijken aan de zijkant van nen bocht , met een beetje geluk ben je niet geflitst of er rijdt gene polies
mee ne racer mee ,nee dank u niet voor mij.Ik ben zelfs ni mee de club op verlof geweest naar ginder :grin:
Ik ben dikwijls naar de Eifel gereden met mijne cbrf 1000 ,met mijne Blackbird met mijne ST 1200 en de GTR 1400 en t is eigenlijk altijd het zelfde als je met een paar man bent of ne man of 5, ginder rond vliegen en terug :grin:

Geef mij maar kleine wegen en nog kleiner wegen. :grin:

Maar tegen den tijd dat ik normaal ginder ben heb ik nu gewoonlijk al een mooie rit gereden hier of in Nederland



Maar ieder zijn ding he :wink:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

bewegwijzerde motor toerritten

Post by bompa »

zwiep wrote:t'zal wel aan mij liggen denk ik, ik heb jaren die toertreffens gedaan, plezant om bij een controle post es enkele bekenden tegen te komen, maar die uitgestippelde routes zijn meestal maar 150km lang en dan ben je natuurlijk heel beperkt, sinds een 5tal jaar ben ik ermee gestopt omdat ik toch constant aan het denken was van das hier toch benzine verbranden zonder er echt van te genieten.

geef mij maar de ardennen, een beetje verder rijden maar toch te doen om een mooie route te rijden op een dag, en nog liever een stukje verder om een tweedaagse te rijden in de eifel of luxemburg, voor mij is dat genieten van de eerste bocht tot de laatste, je hoeft je geen zorgen te maken over eventuele flitsboetes (zolang je het een beetje binnen de perken houdt)
op de meeste wegen geldt daar snelheidsbeperking van 100km/u wat je meestal bijlange niet haalt
een weg volgen gedurende 20km en geen 100m zonder bocht is zowat de norm. eens je daarvan geproefd hebt is zijn de bepijlde rondritten in vlaanderen gewoon weggesmeten geld
Awel daar start ik de moto nu ni voor se voor op die 100km/u banen te gaan rijden .
Ik ben jaren naar ginder gereden , ginder wat rond vliegen en terug , ginder zie je dan wa racers hun ding doen,staat er nen hoop gasten wa te staan kijken aan de zijkant van nen bocht , met een beetje geluk ben je niet geflitst of rijdt er gene polies
mee ne racer mee ,nee dank u niet voor mij.Ik ben zelfs ni mee de club op verlof geweest naar ginder :grin:
Geef mij maar kleine wegen en nog kleiner wegen. :grin:
Maar ieder zijn ding he :wink:

Post Reply