Offroad rijden

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Offroad rijden

Post by bompa »

Vandaag ben ik wat gaan fietsen , ik ga in de week wel wat motorrijden :grin: Ik rij ook nogal is offroad maar ik minder gewoonlijk onderweg als ik fietsers tegen kom ,zodat er geen stof is als ik fietsers of ander mensen tegen kom , maar vandaag toch wel een paar gasten tegengekomen dat was er toch wel wa over vond ik , wij hadden geluk dat we juist op een nog kort stukje weg waren dat nog een beetje vochtig was ,ik hoor ze aankomen ,ik dacht oei die minderen niet (die reden daar volgens ik kon schatten toch +-80km/u)en heb er dan maar een foto van genomen , ik heb dat fototoestel altijd aan mijne pols hangen met een bandje , Ik neem altijd de foto's van op de fiets zonder te stoppen soms zijn ze slecht maar soms ook goed .
Een Nederlander
https://lh3.googleusercontent.com/-yUHN ... .JPG?gl=BE

https://lh3.googleusercontent.com/-39a2 ... .JPG?gl=BE

Nen belg

https://lh3.googleusercontent.com/-zPe7 ... .JPG?gl=BE

Die fietsers verder op die weg zag je niet meer rijden van het stof.Daar was de baan dan droog en zover je zag allemaal stof .
en dan verschieten ze ervan dat er onverharde banen afgesloten worden

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Offroad rijden

Post by zappa »

Hmm Bompa,

Ik had een paar jaar terug ook een z??r onaangename of bijna schokkende ervaring, van een motocrosser in de ardeense bossen die zijn midden vinger opstak, toen ik teken deed met m'n hand op en neer, om kalmer voorbij mijn dochter ten paard te rijden (haar paardje is niet echt niet verkeersmak, waardoor we in de ardennen gaan rijden)

Terwijl vroeger ( 35jaar geleden) we motocrossers in de bos tegen kwamen in de bossen, ze onmiddellijk stopten, en motor aflegden.

Het feit dat je als all/off-roader, quad nergens meer terecht kan of mag en je altijd met een scheve blik verwachten en bekeken wordt, doet sommige mensen nogal egoistisch reageren :confused: :confused: :confused:

Had zelfs vandaag gewoon op de weg een moeder met kind achterop de fiets die bij het passeren van m'n 990 in zone 50 en hik heb originele uitlaten, dus echt geen bleirpijpen, haar hand op haar linker oor hield. Ze overdreef erg, maar zo begint het mensen veroordelen, verzuren... soms wil ik hier echt wel weg :oops:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Offroad rijden

Post by Muug »

verhuizen naar de Dardennen eh Zappa, en ginder werk zoeken! :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Offroad rijden

Post by bompa »

zappa wrote:Hmm Bompa,

Ik had een paar jaar terug ook een z??r onaangename of bijna schokkende ervaring, van een motocrosser in de ardeense bossen die zijn midden vinger opstak, toen ik teken deed met m'n hand op en neer, om kalmer voorbij mijn dochter ten paard te rijden (haar paardje is niet echt niet verkeersmak, waardoor we in de ardennen gaan rijden)

Terwijl vroeger ( 35jaar geleden) we motocrossers in de bos tegen kwamen in de bossen, ze onmiddellijk stopten, en motor aflegden.

Het feit dat je als all/off-roader, quad nergens meer terecht kan of mag en je altijd met een scheve blik verwachten en bekeken wordt, doet sommige mensen nogal egoistisch reageren :confused: :confused: :confused:

Had zelfs vandaag gewoon op de weg een moeder met kind achterop de fiets die bij het passeren van m'n 990 in zone 50 en hik heb originele uitlaten, dus echt geen bleirpijpen, haar hand op haar linker oor hield. Ze overdreef erg, maar zo begint het mensen veroordelen, verzuren... soms wil ik hier echt wel weg :oops:
Ja Zappa maar ik bekijk all/off-roads quads niet met een scheve blik (alleen die twee) laatst nog met eentje met een quad
een toer van een 160km onverhard voorgereden ,ik heb zelf niks anders gedaan en nu nog ,maar het is niet omdat er bijna nergens nog plaats is dat ze de ander weggebruikers moeten negeren vind ik, ik heb het kemperitje nog is uitgesteld omdat het al wat laat in het jaar is,en juist omdat we ook naast fietswegen komen ,en beter weer is stof en stof is ergernis van de ander weggebruikers, en juist daarom moet je minderen voor en tot een stuk achter ander weggebruikers .
Ik doe dat toch, maar ik denk dat die daar nog een paar maand zondag namiddag daar voorbij alleman voorbijvliegen dat we daar met de moto ook niet meer moeten komen en dan staan er nog maar is platen, ik kon die zijn plaat ook leesbaar gehouden hebben maar dat doe ik niet ,maar hopelijk lezen ze mee en worden ze slimmer.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Offroad rijden

Post by zappa »

ik begrijp u wel hoor Bompa, maar door de verzuring, wordt iedereen gewoon nog zuurder :bleiten:

Mensen hebben geen respect meer voor elkaar :confused:


@ Muug, in de Ardennen, mag ik niet met de moto, offroad, en daar wil ik toch wel graag gaan wonen, maar daar werk vinden?... dat zal een ander paar mouwen zijn :sterrekes:
sig nature

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Offroad rijden

Post by the riding man »

zappa wrote:

@ Muug, in de Ardennen, mag ik niet met de moto, offroad, en daar wil ik toch wel graag gaan wonen, maar daar werk vinden?... dat zal een ander paar mouwen zijn :sterrekes:
Bij den TEC?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Offroad rijden

Post by Muug »

zappa wrote:@ Muug, in de Ardennen, mag ik niet met de moto, offroad, en daar wil ik toch wel graag gaan wonen, maar daar werk vinden?... dat zal een ander paar mouwen zijn :sterrekes:
overplaatsingske vragen gelijk Riding Man?

Post Reply