aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Post by the riding man »

Zondag 28juni is het de 1ste motorpraatrit.
Maandag 29juni moet ik om 7.15u op het circuit van Mettet staan.
We weten allemaal dat de motorpraatrit een hele lange zware vermoeiende dag wordt en ik zie dat totaal niet zitten om vanuit de zee naar de ardennen te rijden op een volledige naked bike om een lange dag te rijden, weer naar huis, en de dag erna om 5u alweer te vertrekken naar de ardennen om dan een hele vermoeiende dag circuit te rijden.

Dus ik ga overnachten in een B&B. Maar ik ga ineens de zaterdag er ook bijnemen.

Zaterdag 27juni vertrek ik hier 's morgens voor een dagtochtje richting de ardennen, uiteraard helemaal binnendoor zonder een meter autostrade of grote banen te rijden.

Als er ge?nteresseerden zijn om zaterdag al mee naar ginder te rijden en eveneens te overnachten, dan laat je het maar weten. Groot voordeel is dat je dan de 28ste 's fris en monter op het vertrekpunt staat.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Post by OzzePaa »

Van de kust af is dat zeker geen slecht gedacht, TRM :headbang: ... Voor mij niet echt van doen : klein 600km zijn niet direct een probleem. En de dag erop staat er verder niks zwaar opt program :wink: :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Post by Wipr »

Awel TRM ik weet nog altijd niet van mee te rijden of niet maar indien wel dan vind ik dit een heel goed idee en wil ik dit wel mee doen. Na de rit ben ik wel van plan om ineens terug naar huis te rijden. Maar voor de aanvang wil ik de dag ervoor er wel zijn als ik meerij natuurlijk. Alles op t gemakje.

By the way? Zou je niet met de auto naar daar rijden met de motor op een aanhanger? (als alles goed gaat zal dat met de 690R zijn he niet? :wink:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Post by the riding man »

Wipr wrote:
By the way? Zou je niet met de auto naar daar rijden met de motor op een aanhanger? (als alles goed gaat zal dat met de 690R zijn he niet? :wink:
Gezin met 2 kinderen, daar hangt een hele planning aan vast aan zo'n verlengd weekend. Kijk, mijn vrouw wil heel graag komen kijken naar circuit en heeft daar zelfs cong? voor genomen om de maandag mee te gaan. Maar de kinderen moeten maandag wel naar school.
Heel vroeg vertrekken voor de motorpraatrit, laat thuis, weer onmenselijk vroeg opstaan voor naar circuit te rijden (10km verder dan de motorpraatrit eindigd), weer laat thuis, dinsdag een super vroege opt werk... een beetje zot, zelfs met de auto. Mijn vrouw kan echter niet meekomen om al 2 nachten te gaan slapen want dan zitten de kinderen te lang alleen (ze krijgen al stilletjes aan hunne leeftijd, maar alleen blijven voor de nacht zijn ze net iets te jong voor)

Duuuuussssssss, gezinsoplossing: ik vertrek zaterdag met de ktm naar de ardennen om al een rit te rijden (en het wordt een schoontje, via Parc Naturel Regional de l'Avesnois), 's avonds in een B&B overnachten en nog genieten van de avond, 's morgens lekker uitgeslapen douchke pakken, lekker ontbijten en fris en monter op het beginpunt verschijnen. 's avonds weer gaan slapen en opnieuw de dag erna lekker ontspannen en uitgeslapen aan mijn circuit sessie's beginnen. Mijn vrouw komt naar het circuit met de auto/remork de maandag en houd me heel de dag gezelschap, 's avonds de moto op de remork en met de auto weer naar huis. Voila, das de planning van dat verlengde weekend. Lekker veel moto gereden, me bangelijk geamuseerd maar toch voldoende nachtrust en uitsluitend funkilometers gemaakt.

B&B ligt nog niet definitief vast, mijn vrouw gaat dat sevens bekijken. Zou super leuk zijn om elkaar zo te leren kennen Wipr, en je doet jezelf er ook een plezier mee om de 28ste 's morgens niet via autosnelweg naar de ardennen te bollen met zo ne naked (daar is niks fun aan), binnendoor rijden de dag ervoor en 's avonds in alle gezelligheid nog een terraske doen in de avondzon des te meer :wink:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Post by duibhce Kaelann »

the riding man wrote:Zou super leuk zijn om elkaar zo te leren kennen Wipr, en je doet jezelf er ook een plezier mee om de 28ste 's morgens niet via autosnelweg naar de ardennen te bollen met zo ne naked (daar is niks fun aan), binnendoor rijden de dag ervoor en 's avonds in alle gezelligheid nog een terraske doen in de avondzon des te meer :wink:
Bromance! :sweetheart:

:gieren:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Post by the riding man »

Huisje geboekt, beste prijs/kwaliteit dat ik kon vinden. Uitzicht op de rivier. In Maredret, dus zowel vlakbij motorpraatbeginpunt als circuit Mettet. En euh... wees maar gerust hoor, ben gelukkig getrouwd, geen romance nodig :lol:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Post by Wipr »

:gieren: :gieren: :gieren:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Post by Davy78 »

Welke B&B?

Ik zit 29-6 ook op mettet (road control van clubmot)

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aanrijden 27juni voor 1ste motorpraatrit, overnachting B&B

Post by the riding man »

Davy78 wrote:Welke B&B?

Ik zit 29-6 ook op mettet (road control van clubmot)
We gaan mekaar zien dan, ikke ook op Mettet via clubmot :beer:
Den B&B is eigenlijk geen echte B&B maar een huisje, met tuintje en zicht op een rivier. Geen ontbijt. Wel keukentje enzo. Nu dacht ik dat het in Maredret was, maar we hebben er een aantal bekeken dat ik nu zelf niet meer weet waar het juist is. Gegevens staan in mijn vrouw haar mailbox, maar haar pc staat nu niet op. Ik laat het nog weten.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Post Reply