SUNday morning glory

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

SUNday morning glory

Post by TRooPER »

:Pyndn:
zondag morgen 04/10 ga ik een toerke doen,
met wat, waar : ik zou het begot nog niet weten.
maar wel dat ik in de voormiddag ??n moto onder mijn lijf schuif en :evil: :headbang: :Pyndn:
ja, enkel voormiddag, namiddag wordt "family day" (dat is ook al efkes geleden)

iemand met evenveel vuile goesting ? onroad of offroad ?
voorstellekes welkom, indien geen voorstellen, volg ik mijn neus in de wind, achter de zon, tussen de bomen

startplaats: ik vertrek op mijnen hof azo (cot? vlaamse ardennen)
eindplaats: normaal weer op mijnen hof
....
nog vragen.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

SUNday morning glory

Post by TRooPER »

zou een IS of ABR ritteke te doen zijn als ik om 6u sochtends thuis vertrek en tegen 13u terug ben ?
enkel tankstops en voor de rest :Pyndn:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

SUNday morning glory

Post by TRooPER »

ah, der is een vuil goestingske te bespeuren,

een IST of ABR gaat wreed serieus gassen zijn om op tijd rond te komen, bij afgesloten wegen en "REALLY ready to race" modus moet dit lukken,




een alternatief is misschien hier te vinden:
kanalenroute op routeyou


water en wind op routeyou
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

SUNday morning glory

Post by zappa »

aaaah ik plof me hier met loodzware benen op ne stoel, eindelijk zitten, na een dagje rechtstaan op de husa.

Ik weet zeker dat morgen mijn benen NEE ! gaan zeggen, maar ieder ander celletje in mijn lijf voelt zich voldaan. :thumbsup:


Uw toerke zou zeker verleidelijkgeweest zijn, mocht ik niks gepland hebben, maar laat u vooral gaan met die banaan ! :grin: :headbang:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

SUNday morning glory

Post by OzzePaa »

TRooPER wrote:ah, der is een vuil goestingske te bespeuren,

een IST of ABR gaat wreed serieus gassen zijn om op tijd rond te komen, bij afgesloten wegen en "REALLY ready to race" modus moet dit lukken,
Als de wegen afgesloten zijn gade nie ver geraken denk' Troop :unsure: :dontknow: :?: ...
De IST's en ABR's beginnen allemaal een redelijk stukske van uw deur ... allemaal z'n 250km lang ... ge zult inderdaad aan de kraan mogen draaien om ter ??ner ure weer op uwen hof te staan :Pyndn:
TRooPER wrote:een alternatief is misschien hier te vinden:
kanalenroute op routeyou
Dat lijkt me een realistischer keuze ... als ge in Seneffe links richting Ronquieres draait, zoude eerst naar rechts nog efkes op zoek kunnen gaan naar de ingang van de oude boot-tunnel in Godardville ... heb die met Kirikoe eens na lange omzwervingen gevonden : is wel :cool:

TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

SUNday morning glory

Post by TRooPER »

die boot-tunnel zou precies wel es de moeite zijn om af te stappen en af te stappen

huiswerk gekregen van ozzepa

als mij paard eerder thuis is als mij, dan zijn we elkaar verloren in de tunnel :waardeloos:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

SUNday morning glory

Post by TRooPER »

voila, de wind zit nog in mijn haren die paar vliegskes ook

den tripy op het stuur gemikt en de GPS co?rdinaten van die boot-tunnel (wikipedia) ingegeven.
Kompas van de tripy liet mij de vrije keuze van asfalt, gravel, asfalt met veel putten, aardeweg, ...
ergens halfweg kom ik tot besef dat ik op weg ben zonder mijn men'sbag, dus geen portefeuille, bankkaart, tankkaart.
Aaaj, oeij, shit..... dat wil dus zeggen, enkel rijden , niet stoppen , niet tanken.
Dus plan was om de leukste kortste route naar de gesloten boot-tunnel te zoeken. In theorie zou dat moeten lukken....

Ik hou regelmatig het kompas, kilometerteller en het uur in de gaten en voor de rest VOLOP GENIETEN !!!!
Geen gepiep van GPS, ik moet niet in mijn spiegels om volgers in de gaten te houden want "it's only me-time".

Eens aangekomen op de opgegeven GPS coordinaten, zit ik op een heuvel, dat kan niet kloppen als ge een ondergronds kanaal zoekt ......
Beetje verder kom ik wel aan een kanaalroute, maar niet de bewuste afgesloten tunnel. Helaas

ik zit op het "no-return" punt qua hoeveelheid benzine als ik nog verder zou rijden.
dus besluit ik om mij door de tripy via vrijetijdsroute te laten gidsen, dat is de kortste afstand en waarschijnlijk ook de leukste.

ik passeer nog de toeristische streek van hellend vlak van Roncquires.... waar veel motards en oldtimer auto's rijden, dus een noodplan spookt in mijn hoofd :help: voor benzine-gebedel bij andere motards. Zouden andere motards zo lief zijn om voor mij te tanken????? ik zou dat wel doen, anderen ook ??????

Soit, zolang er geen oranje 'fuel' lampje opknippert, maak ik mij geen zorgen, want vanaf dan heb ik nog 30-50km reserve.

:Pyndn:

:Pyndn:

:Pyndn:

poortje open, terug op thof
en wat zie ik plots: 'fuel'
:blbl:

dus ruimschoots op tijd binnen :thumbsup:

:wav:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

SUNday morning glory

Post by OzzePaa »

Allez vooruit ... ge krijgt een zes-en-half omdagge dan toch BOVENOP den tunnel gestaan hebt :lol: :sweeet: :wink:
... en een 10 voor uw "plantrekkerij" :cool:

Hieronder een filmke met de handleiding langst waar dattis ...
[hide]https://youtu.be/CSXHcUXcxBY[/hide]

En zo zieter datuit als ge VOOR de (dichtgelaste) tunneldeur staat ...

Image

Image

Image

Image

Ahja ... ook dit jaar was de Waypoint-rit best te smaken :headbang: ... had er wel wat d?tourkes ingestoken : o.a. hierzo nog nekeer gepasseerd :P

Image

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

SUNday morning glory

Post by zappa »

Waar dadde gij uwen toer begonnen zijt, heb ik de avond door gebracht. (en bijna de nacht wegens platte batterij van Tuur :confused2: )

en mee ne veeeeeeel te hoge 950 op noppenbanden rond gereden :grin: kreeg hem zelfs niet van zijn zijsteun, d'r heeft d'r een mogen komen helpen om die in te klappen, in 1ste te leggen en zo kon ik vertrekken, en zien dak niet moest stoppen onderweg :headbang:

Veel verschil zit er niet tussen ne carb en injectie gelijk de Tuur, juist zet die 950 wat zachter aan. :thumbsup:
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

SUNday morning glory

Post by TRooPER »

@zappa, en hoe ist met uw vering gestel(d): alles in orde ? :wink:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

SUNday morning glory

Post by Hagar »

TRooPER wrote:ah, der is een vuil goestingske te bespeuren,

een IST of ABR gaat wreed serieus gassen zijn om op tijd rond te komen, bij afgesloten wegen en "REALLY ready to race" modus moet dit lukken,
Ik ben nu misschien een idioot, maar wat is een IST of ABR ???? :dontknow:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

SUNday morning glory

Post by Koeno »

Hagar wrote:
TRooPER wrote:ah, der is een vuil goestingske te bespeuren,

een IST of ABR gaat wreed serieus gassen zijn om op tijd rond te komen, bij afgesloten wegen en "REALLY ready to race" modus moet dit lukken,
Ik ben nu misschien een idioot, maar wat is een IST of ABR ???? :dontknow:
IST = Indian Summer Tour dacht ik (vraag mij niet wat dat feitelijk voorstel)
ABR = no frigging idea...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

SUNday morning glory

Post by duibhce Kaelann »

IST = Indian Summer Tour
ABR = Andere Boskes Rit

Beiden jaarlijkse toertochten die werden georganiseerd door African in het najaar (vandaar de naam van die eerste). Waren redelijk populair vanwege de uitstekende kwaliteit van de routes. :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

SUNday morning glory

Post by Hagar »

aha, thanks voor de uitleg :thumbsup:

j@n
Posts: 36
Joined: 09 May 2015 12:30

SUNday morning glory

Post by j@n »

duibhce Kaelann wrote: Beiden jaarlijkse toertochten die werden georganiseerd door African in het najaar (vandaar de naam van die eerste). Waren redelijk populair vanwege de uitstekende kwaliteit van de routes. :ricky:
Euh, eigenlijk feitelijk is het intussen najaar .... :oops:

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

SUNday morning glory

Post by zappa »

TRooPER wrote:@zappa, en hoe ist met uw vering gestel(d): alles in orde ? :wink:
Vering = OK, zou te maken hebben met niet uit gebalanceerde voorband. Rond de 70/u begint de voorkant te schudden.
sig nature

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

SUNday morning glory

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote:IST = Indian Summer Tour
ABR = Andere Boskes Rit

Beiden jaarlijkse toertochten die werden georganiseerd door African in het najaar (vandaar de naam van die eerste). Waren redelijk populair vanwege de uitstekende kwaliteit van de routes. :ricky:
En de ABR is wegens het feit dat de IST's telkens in dezelfde streek en bossen doorgingen, terwijl de ABR's zich in ... andere bossen afspeelden.

Doordat de IST's in dezelfde streek liepen, heeft African er als laatste zelfs een zonnewenderit van gemaakt: een combinatie van de verschillende IST's van ongeveer 540 kilometer. Die hebben we jaren geleden gereden op de zonnewende (de langste dag van het jaar). Spijtig genoeg was er die dag van de zon geen sprake, en heeft het toen nagenoeg de ganse dag geregend, waardoor er van het twintigtal vertrekkers uiteindelijk maar 6 de hele rit uitgereden hebben.

Elk jaar zeg ik mezelf dat ik die rit nog eens zal rijden...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

SUNday morning glory

Post by Muug »

ah
is dat die rit waar ik al verzopen was toen ik aan het vertrek arriveerde, en waar ik toen de boskes ben in gedoken wegens hoogdringendheid, en waar ik dan ook na een uur max alweer naar huis ben gereden, om mij daar te gaan afdrogen en opwarmen?

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

SUNday morning glory

Post by F M »

Ja. :lol: :lol: :lol: :lol:

Als mijn geheugen me niet in de steek laat, waren de 6 'geslaagden': me myself, Lietje, Theo, African, PaulRT en Andr?? Van die 2 laatsten ben ik niet zeker meer.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

SUNday morning glory

Post by Muug »

dat dacht ik al.... dat was inderdaad eerder een winterwenderit dan een zomerwenderit...

Post Reply