Geuze & Druuge Wusten

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Geuze & Druuge Wusten

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote:Ik weet niet meer wat ik gedaan heb, maar ik ben toch niet omver gegaan...
Het was de juiste off-road reflex: when in doubt, use the throttle! :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Geuze & Druuge Wusten

Post by Koeno »

F M wrote: Ja, op dat moment ging de tikker al wat omhoog; "Hoe rijd ik daar het best over ?"
Awel, toen ik daar alleen voor stond, wist ik ook niet goed hoe het best aan te pakken...
Vooral schrik: als em nu valt heb ik geen garantie dat ik hem nog recht kan trekken ook :p

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by F M »

Het viel eigenlijk wel mee:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=p3V1t85 ... e=youtu.be[/video]
I am confused. Oh no, maybe not!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by ChiChiWaWa »

duibhce Kaelann wrote:
F M wrote:Ik weet niet meer wat ik gedaan heb, maar ik ben toch niet omver gegaan...
Het was de juiste off-road reflex: when in doubt, use the throttle! :mrgreen:
Da moe'k ook nog leren :oops:
Da zag er inderdaad simpel genoeg uit, maar da was toch hoger om op te rijden dan wa'k gewend ben :lipsrsealed2:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Geuze & Druuge Wusten

Post by bompa »

ChiChiWaWa wrote:
duibhce Kaelann wrote:
F M wrote:Ik weet niet meer wat ik gedaan heb, maar ik ben toch niet omver gegaan...
Het was de juiste off-road reflex: when in doubt, use the throttle! :mrgreen:
Da moe'k ook nog leren :oops:
Da zag er inderdaad simpel genoeg uit, maar da was toch hoger om op te rijden dan wa'k gewend ben :lipsrsealed2:
Na den 31ste gaat dat al veel makkelijker zijn :grin: .

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by ChiChiWaWa »

Lachende gezichten :
Image

Schone vergezichten :
Image

Toffe baantjes :
Image

Zonder commentaar :
Image

De rest van de foto's staan hier

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by ChiChiWaWa »

F M wrote:Zijn die twee Terra's ook getrouwd ?
Die terra's doen blijkbaar af en toe aan partnerruil :ricky:

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by ChiChiWaWa »

Harald wrote:Ik heb namelijk geen roterende schakelaar waar in Enduro modus kan op selecteren en zo alles iets bewegelijker maakt :grijns:
Da's niet met dat wheelke :blbl:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Geuze & Druuge Wusten

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote:...
x) Den Bullet (komt er ene geven bij Mong Blok zo rond een uur of 4- halfvijf :beer: :?: )
...
Helaas, de naaldlagers hadden voorrang :icon:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Geuze & Druuge Wusten

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: Helaas, de naaldlagers hadden voorrang :icon:
Ahvwala :!: ... daarmee dattergeen Van-Vanneke te bespeuren was optterras van Mong Blok ... prioriteiten hebben uiteraard euuhhh ... voorrang, h? Bullet :headbang:

Aan allen die zich verwaardigd hebben ne gansen dag achter Gertruud heuren derri?re te evolueren : jullie waren stuk voor stuk weer succulent gezelschap, waarin mij het toeven op terrassen en in kroegen een voorrecht, en ook het gezamelijk-mee-opweg-zijn een plezier waren.
Datzelfde gevoel ook in de wetenschap dat dit soort toerkes ook door andere rijders gesmaakt kunnen worden. Al is dat voor sommigen (ik noem geen namen :lipsrsealed2: ) inderdaad slechts ter uitzonderlijken titel zo.

Bij de eerste foto van Duib doet het onderschrift de waarheid wat oneer aan, want het zij geweten dat ik daar als laatste toekwam terwijl de hele bende zich al warmkes gezeten en aan warme drankjes genoegdoende in het voorgeborgte had ge?nstalleerd.
In Groot-Bijgaarden den E40 oprijden is namelijk geen goe gedacht als ge bezuiden Brussel moet zijn ... met dus een extra toerke langs Ternat en binnendoor terug richting Vlezenbeek tot gevolg. :oops: :roll:

Zelf slechts twee fottokesgetrokken : ??n en tw??, en daarom ook merci aan de meer productieve deelnemers om de sfeer en ritgevoel in plaatjes en filmkes vast te leggen. :cool:

Speaking of :pijlr: Duib, je hebt een Garmin Virb h? ? Enige doorslaggevend reden waarom je die koos boven een GoPro of een Drift :?: En Frans : is jouwe een "S" of nog een "gewone" Ghost ? Heeft die last van "bevriezen" zoals ik her en der lees :?:
Mijne Mio (auto)dashcam bleek namelijk niet bestand tegen een halfuur storbui paar weken geleden van voor Modave tot voorbij Huy. :dontknow:
Naar tschijnt mag ik een kadoke kiezen als ik binnekort "de riem eraf leg" en dan lijkt me de aanschaf van zo'n camerake wel een leuk idee. :P

@ Stefke : bedoelde met "schoon stuurwegske" dat betonbaantje van Breedhout naar Windemoleken dan ? :?: Ja, had gekund, maar die heraangelegde kasseistrook is met wat gas erop toch ook plezant zenne. :Pyndn:
In't voorjaar waren ze daar nog aan bezig toen Toet en ik de rit al eens reden : webben toen dat stuk over de reeds aangelegde, hogergelegen, 60cm brede beton-zijstrook gereden om onze rechtuitpreciezie at aan te scherpen. :ricky:

Toen ik na afscheid van de bende en een tankbeurt in Vlezenbeek de thuisroute had ingeladen, leek het me wel wat raar dat die tot die fameuze plek met werken helemaal de rit nog een keer volgde ... :unsure: :ermm: :foutje:
Bleek dat de Zumo om ??n of ander reden de rondrit als "Brussel-Mol" had ingeladen. Ben dan maar redelijk ostentatief daar links langs het politiekantoor gereden voorbij de "bulldozerversperring" terug richting St Pietersleeuw ...
Begin en einde van den dag dus een grandiose navigatieflater ... sjans damme dat niet tijdens de rit overkomen is :wink: :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by F M »

OzzePaa wrote:En Frans : is jouwe een "S" of nog een "gewone" Ghost ? Heeft die last van "bevriezen" zoals ik her en der lees :?:
Het is een 'gewone' HD Ghost. Ik rijd niet in de vrieskou, dat spul is dus nog nooit bevroren.

Ik ben niet 100% tevreden. In vergelijking met mijn vorige Drift HD trilt het beeld veel meer. Ik weet niet of het ligt aan de Drift, aan de nieuwe helm en -bevestiging, of aan de KTM. Ik ben immers tegelijk veranderd van motor, helm en camera. :dontknow:
Ik had gehoopt mijn vorige eens terug te lenen van Jo, om te zien of het aan de Drift ligt, maar die gast draagt geen zorg voor zijn helmcamera's. Hij laat die vliegen of op de grond kapot vallen... :motten:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Geuze & Druuge Wusten

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote:Bij de eerste foto van Duib doet het onderschrift de waarheid wat oneer aan, want het zij geweten dat ik daar als laatste toekwam terwijl de hele bende zich al warmkes gezeten en aan warme drankjes genoegdoende in het voorgeborgte had ge?nstalleerd.
:blbl:
Dat zou niet zo mooi in het vagevuur-verhaaltje gepast hebben, he. :mrgreen:
Maar het toont wel aan dat door een juiste kadrering je eigenlijk eender welke indruk kan scheppen. Op de foto zie je niet dat de andere kant van de parking al vol moto's staat.

OzzePaa wrote:Speaking of :pijlr: Duib, je hebt een Garmin Virb h? ? Enige doorslaggevend reden waarom je die koos boven een GoPro of een Drift :?:
Jups, een Virb Elite. Geen Drift meer omdat Drift mij duidelijk niet moet hebben, zie de commentaar van Frans hieronder. Waarom wel een Virb en geen GoPro dan? De 2 belangrijkste redenen zijn gebruiksgemak (die gigantische schuifknop is supergemakkelijk, ook met dikke winterhandschoenen) en de batterij, die exact dezelfde is als van mijn Garmin Monterra. Zo kan ik een lege Virb batterij opladen in de Monterra terwijl ik rijd en de volle Monterra batterij in de Virb steken.
Daarnaast zijn de sensoren en hoe je die in een filmpje kan verwerken ook wel een coole extra. De ingebouwde wifi laat ook toe om mijn telefoon of de Garmin Monterra (of eender welk iOS of ANdroid gebaseerd toestel) te gebruiken om de Virb te bedienen of als viewfinder te dienen.
Het is wel niet allemaal rozengeur en maneschijn, naar goede gewoonte heeft Garmin weer iets nieuws uitgebracht zonder het eerst degelijk te testen. Ze gebruiken daar graag hun betalende klanten als beta-testers. Een heleboel van de vroege problemen zijn ondertussen wel opgelost, maar toch loopt de virb nog regelmatig vast. :dontknow:

F M wrote:Ik had gehoopt mijn vorige eens terug te lenen van Jo, om te zien of het aan de Drift ligt, maar die gast draagt geen zorg voor zijn helmcamera's. Hij laat die vliegen of op de grond kapot vallen... :motten:
tut, tut. Dat ding is duidelijk niet voorzien op avontuurlijk reizen. 1 keer laten vallen op een camping onderweg naar Oekra?ne en het scherm is geperforeerd, de behuizing niet meer waterdicht en de elektronica naar de zak :bleiten:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Geuze & Druuge Wusten

Post by OzzePaa »

Thanks voor de info, fellas :thumbsup: De Virb, Ghost S oftewel eventueel nog de Stealth 2 :unsure: en voor den overschot een pr?paid tankkaart lijkt me wel een tof kadoke bij m'n nakende opruststelling-die-er-geen-gaat-zijn :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply