Geuze & Druuge Wusten

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by ChiChiWaWa »

Harald wrote:
ChiChiWaWa wrote:Ik probeer tussen half tien en tien aan de start te zijn !

En ik dacht dat Harald hier ook wou aanpikken ...
Kan ik aanpikken ergens langs de parking in Machelen? Wat uur ongeveer?
9.00?
'k Was anders niet van plan om veel snelweg te doen :oops:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Geuze & Druuge Wusten

Post by laouen »

ik ga mij ook ergens achteraan den trein hangen als ik mag :ricky:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Geuze & Druuge Wusten

Post by OzzePaa »

laouen wrote:ik ga mij ook ergens achteraan den trein hangen als ik mag :ricky:
Uwen Terra zou zich toch maar eenzaam voelen als dienen andere alleen mee was ... :thumbsup: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Geuze & Druuge Wusten

Post by OzzePaa »

Het schiet me net te binnen dat we, in afwachting van een hemels ritje toch maar In 't Vagevuur zitten te zitten, daar evengoed nog wel een kleeeiiiiiiiiiin toerke langs de Witseboom en de Puttenberg kunnen doen ... voor de liefhebbers stof, kiezelgravelkeitjes en karsporen that is :ricky: :cool: :peepwall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Geuze & Druuge Wusten

Post by Koeno »

Ik zie mijzelf in het lijstje staan, maar kzou vooral zeggen: op mij niet wachten...
Ik kan nog steeds niet garanderen dat ik er bij ben:

1/ loodgieter dude
2/ kmoet nog 1 handkap monteren
3/ euhm, zie hierboven :p

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Geuze & Druuge Wusten

Post by zappa »

had graag heel graag zelfs....maar ik heb een verplichte autorit die dag, misschien op een mooie andere dag eens een herhalinge doen, op mijne alleeneu, want ik denk dat het een mooie rit is.

AMUSEERDULDER ! braaf zijn en de streek niet te onveilig maken :wink:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by F M »

Zijn die twee Terra's ook getrouwd ?

Route zit op de Zumo, camera en powerbank in de motorjas, helmkraag aan het opladen, KTM heeft 2 dagen aan de druppellader gehangen. Alles is klaar, zeker ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Geuze & Druuge Wusten

Post by OzzePaa »

F M wrote:Zijn die twee Terra's ook getrouwd ?

Route zit op de Zumo, camera en powerbank in de motorjas, helmkraag aan het opladen, KTM heeft 2 dagen aan de druppellader gehangen. Alles is klaar, zeker ?
Als den druppellader in de pries [strike]zit[/strike] zat zalt nogal meevallen :wink: :lol: :lol: :silly:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Geuze & Druuge Wusten

Post by OzzePaa »

zappa wrote:had graag heel graag zelfs....maar ik heb een verplichte autorit die dag, misschien op een mooie andere dag eens een herhalinge doen, op mijne alleeneu, want ik denk dat het een mooie rit is.

AMUSEERDULDER ! braaf zijn en de streek niet te onveilig maken :wink:
Ah jomma gij weet gij wel hoe datter daduit ziet h? Zappa :smash: Waart er ook bij destijds met die andere RBR-rit bezijden Brussel, redelijk goed voorzien van nog kleiner wegskes als dees :rayof:

@ FM : gene paniek ... dat was toen een categorieke hoger op de klein-wegskes-schaal :sweeet: :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Geuze & Druuge Wusten

Post by Koeno »

Korte samenvatting: 't was vree plezant

langere uit??nzetting:

Onze loodgieter kwam in plaats van om 7.30 om 8.30 toe...
Maar de gieter-meneer heeft serieus doorgewerkt, en was rond 9.45 klaar...
Tijd genoeg dus om snel nog ffkes te dweilen, motorkleren aan te trekken en te vertrekken...

Volgens de gps zou ik om 10.25 aan't vagevuur zijn... echter door eens "goed" mis te rijden kwam ik om 10.30 aan...
De bende was al "lang" vertrokken en ikke dus op zoektocht naar hun stofwolk..

een uurke later kwam ik enkele hoogpoterige motoren tegen aan een terrasje en heb ik dan besloten mij daar even bij te zetten.
Bleek dat dan nog de bende te zijn die ik zocht...

alleh, uiteindelijk in het spoor van de rest gegaan en tot in pepingen de route gevolgd, om daar te shortcutten naar mijne stal, zodat ik fris en monter mijn bezoek mag ontvangen (nog 17minuten op overschot dus :p )

vree toffe baantjes en toch wel mijn eerst veldbaantjes ervaringen...
Ik had niet door dat de gebaren richting Frans betekende " gij moet langst daar en daar en wij gaan hier ffkes een veldbaantje induiken"... Dus Koeno was een ietsiepietsieke verrast :p

maar veel geuze en droge worst heb ik ni gezien...
Kheb hier thuis dan maar wa gedroogde heps gepakt met nen fanta.

Ik hoop dat ik vandaag niemand in de weg gereden heb, en dat ik volgende keer w?l welkom ben :p

Merci aan de voorrijders, ondanks dat ge regelmatig het probeerde beter te weten als de gps, is dat z??r vlot verlopen :)

bedankt en tot ne volgende.

Bij de weg: ik heb zelf geen foto's gemaakt, maar ik zag daar andere meneren met fotografisch materiaal, dus ik hoop hier snel wat grafisch beeldmateriaal te mogen verwelkomen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Geuze & Druuge Wusten

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote:Korte samenvatting: 't was vree plezant
Ik heb daar niks aan toe te voegen :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Geuze & Druuge Wusten

Post by laouen »

Merci Pa, om ons op sleeptouw te nemen. Bij de eerste wegenwerken was ik al meteen goe wakker en de rest van de rit zaten er nog een paar plezante stukskes in.
Schoon streek, schoon klein baantjes en lekker technisch met genoeg kiezel om de adrenaline op peil te houden :w00t:

Ik heb weer net genoeg motorcycle therapy gehad om de voorbije week te verteren (mijn nek is weer helemaal los, dus kine uitgespaard) en hopelijk de volgende 2 door te komen.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by ChiChiWaWa »

Altijd goed om de neus eens buiten te steken in een streek die mij weinig bekend is. Tof om de oude garde nog eens te zien (ge moet zelf maar weten of ge dat letterlijk of figuurlijk neemt). Beetje per beetje begin ik mijn voorlopig nog naamloze duitse wat beter te kennen (suggesties zijn welkom) en op 't gemakske en mijn eigen tempo probeer ik meer vertrouwen te verkrijgen in het rijden over minder geasfalteerde wegen. :newbie:
De dag nog afgesloten met een gezellig pokeravondje bij vrienden. :zuipe:

'k Zal vanavond eens zien of er van die foto's iets gelukt is :silly:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Geuze & Druuge Wusten

Post by Harald »

Merci aan de voorrijder en degene die voor mij gereden hebben. Zo kon ik zien wat ze deden op de nog te leggen weg of waar de weg nooit gelegd zou worden maar enkel bereden.
Merci laouen om mij te laten zien hoe ge een versgelegd kaseienstrook oprijdt tussen een borduur en een bouwvakkerswerkmachiene. 't ging vanzelves :pom:

Nu nog eens wat lezen hoe ge best de vering van mijn "Teske" wat beter instelt/afregelt om die diepere putten makkelijker te verteren en toch aangenaam te cruisen op de weg. Ik heb namelijk geen roterende schakelaar waar in Enduro modus kan op selecteren en zo alles iets bewegelijker maakt :grijns:

Ohja, rechtstaan op de steps als ge net door het natte gras hebt gestapt, dat lukt op gerubberde-steps niet echt. De rubbers gaan er tegen de Keimpenrit al af, nadien is zien of het nodig is om andere te plaatsen. :oops:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Geuze & Druuge Wusten

Post by duibhce Kaelann »

Ondertussen ook wat fotookes online kunnen zwieren.

Verzamelpunt was het vagevuur. Het is rap duidelijk dat er weinigen ambitie hebben om daar terecht te komen.
Image

Na een warme choco gingen we de baan op in het zog van Ozzepa. En het werd al vlug duidelijk dat het een typisch Ozzepa ritje zou worden.
Image

Frans is ook meteen goed wakker na een klein "momentje".
Image

Vanaf dan is het een opeenvolging van het ene leuke kleine baantje na het andere.
Image

Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Geuze & Druuge Wusten

Post by duibhce Kaelann »

Tot het in Ronquieres tijd wordt voor een volgende choco. Alwaar Koeno ook net op tijd arriveert om ons te vervoegen.
Image
Image

Maar we moeten verder. Er zijn nog massa's mooie baantjes te verkennen.
Image

Hier en daar moeten we wel wat ander verkeer en een accidentje passeren.
Image

Maar al vlug zitten we weer op het platteland waar de klaver, mais en koolzaad wachten om geoogst te worden.
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Geuze & Druuge Wusten

Post by duibhce Kaelann »

En dan vond een boer het tijd geworden om te genieten van een prachtige choreografie motorballet.
Image
Image
Image

Een beetje later passeren we door Enghien. Ozzepa vind het blijkbaar allemaal te mooi om maar 1 keer te zien, dus hij laat ons nog een tweede keer van alles genieten.
Image
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Geuze & Druuge Wusten

Post by duibhce Kaelann »

Tot we aankomen bij Le Rembrandt, die honderden bieren op de kaart hebben staan, maar jammergenoeg geen eten. Ze hebben er gelukkig wel geen probleem mee dat we verderop broodjes gaan halen en die in de gezellige setting van Le Rembrandt verorberen.
Image
Image

Na een lekkere lunch duiken we weer de landelijke baantjes in en wordt er voor nog wat cultureel verantwoorde stops gezorgd.
Image
Image
Image

Om nog een laatste tussenstop te houden bij Mong Blok voor heerlijke appelcake en koffie.
Image

Een erg leuk ritje dus, in geweldig gezelschap.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Geuze & Druuge Wusten

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: Frans is ook meteen goed wakker na een klein "momentje".
Image
Ja, op dat moment ging de tikker al wat omhoog; "Hoe rijd ik daar het best over ?"
2 seconden later was het paniek : "Zo duidelijk niet!"

Ik weet niet meer wat ik gedaan heb, maar ik ben toch niet omver gegaan...

Voor de rest: de kompanie was super.

Iedereen weet waarschijnlijk wel dat ik uit mezelf nooit zulke baantjes zou kiezen. Maar ene keer per jaar mag ik ook wel eens uit mijn comfortzone komen en eens rijden waar ik anders niet kom. Maar ik heb me dus wel heel hard geamuseerd ! :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Geuze & Druuge Wusten

Post by Stefke »

Haha, zo een toerke in mijnen hof is altijd leuk. Jammer dat het de zaterdag was. Eigenlijk wel geestig zo voor het politiekantoor u toch door de werken worstelen. En zeggen dat er 1km verder er heel schoon stuurwegske ligt dat ongeveer op hetzelfde punt uitkomt... :wink:

Post Reply