Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Blackbert »

Den bunker van den Dolf, Google is uw vriend.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote:Den bunker van den Dolf, Google is uw vriend.
En hij staat er nog altij ... groen bij :grin: ... en dat ritje blijft ook altijd steeds weer de moeite :ricky: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by TRooPER »

Ja lap, lees ik nu in alle rust ozzepaa zijn kwijlverhaal over deze rit,
Natuurlijk niet onmiddellijk in agenda gezet, zeg ik vanmiddag toch wel toe voor iets anders zeker...
Grrrrr
Kzal een pre of post datum lanceren om nog esvte rijden.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by fore »

Als ik niet in Oostenrijk zit ... 't Staat in m'n agenda ...

Ne keer zien hoe dat m'n grote wielen het doen in een bende hooligans ... :roll:
  1. OzzePaa
  2. FM
  3. Tom Thumper
  4. Koeno
  5. OzzePaa
  6. Julien
  7. Drummer
  8. Fore
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Wipr »

Interessant: tegen dan vind ik vast wel een schermpje om de Duke mee te wapenen!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

OzzePaa wrote:Moet wel bekennen dat ik pas in Petit-Mormont doorhad het 5km-rondje in Houffalize te hebben overgeslagen ... daar ben ik dus niet voor teruggereden :tongue:
Da luske is vooral voor de Rue St Roch, maar bon, toch eentje om eens op te rijden :P
Als is ook da plaatselijk verkeer blijkbaar :oops:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Als je daar doorrijd ben je plaatselijk ;)


Chichi, heb je al een vertrekplaats, cafe, taverne, voor ne fokkie ?? en om hoelaat moeten we daar zijn ??


grtz Drummer

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

Aan de Place du Roi Albert is veel plaats en keuze genoeg, dus daar ergens, maar ik heb er geen vast caféke.

Als ik nu zeg dat ik zou proberen om daar tegen 9u te zijn en dan te vertrekken zo tussen 9u30 en 10u?
Da's vroeg genoeg om uit mijne nest te komen op ne zondag :D

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

Gezien de afstand en de kleine weggetjes zou ik zeker niet later vertrekken. Op die place mag je eigenlijk niet meer komen met de motor, maar 's morgens is het daar meestal nog redelijk leeg, en is het dan ook geen probleem. En er zijn genoeg terrasjes zodat we mekaar wel vinden.

Bij al de ritten die ik dit jaar in gezelschap gereden heb (dat zijn er welgeteld 3 :wall: ), ben ik altijd ook daar vertrokken. Het zal dus een vertrouwde startplaats zijn voor mij. :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

j@n
Posts: 36
Joined: 09 May 2015 12:30

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by j@n »

1. OzzePaa
2. FM
3. Tom Thumper
4. Koeno
5. OzzePaa
6. Julien
7. Drummer
8. Fore
9. J@n

Voorlopig ben ik volgend weekend nog thuis dus:
Als ik om acht uur probeer uit men bed te rollen kan ik tegen halftien in Tilff zijn ... moet lukken. :P

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Koeno »

't wordt vroeg opstaan :)

't zal waarschijnlijk een rit met de sevenfifty worden (of geen rit, deze week eerst cb nog eens gaan testen),
varadero net binnengedaan voor reparatie'ke en geen idee of em voor het weekend klaar ging zijn.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by OzzePaa »

1. OzzePaa
2. FM
3. Tom Thumper & Co ?
4. Koeno
5. ChiChi &Co ?
6. Julien
7. Drummer
8. Fore
9. J@n

Behalve het lijstje ewa justifiëren, nog efkes de reminder dat mijne trouwe 550 tijdens de solo-preview-verkenning een klein zes uur rijtijd optekende :arrow: Telt daar wat extra buffer bij omwille van groepkesgerij en terraskesgepalaver, en de raad van FM om niet te laat aan te zetten is nog niet te zot :thumbsup: Maar 9u30 à 10u gaat denk ik idd wel volstaan 8-)
Maar als ik de binnendoor-aanrijroute pak van de verkenning (die is op zich al een schoon mototoerke :ricky: ) moet de wekker toch tegen 6u30 aflopen :o :roll:
Er staat aan de Place du Roi Albert idd een plaat "Voetgangerszone" met onderbord "Behalve laden en lossen van 07u tot 11u op maandag tot zaterdag" :? :roll: ... als er geen zondagsmarktkramers aan het opstellen zijn zal dat edoch wel meevallen om daar een stuk of wat brommers efkes proper naast mekaar te parkeren vermoed ik :whistling:

Het weer ziet er inallegeval tot nu toe i-d-e-a-a-l uit :!: 8-) :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

j@n
Posts: 36
Joined: 09 May 2015 12:30

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by j@n »

Na het bekijken van de route heb ik toch nog een voorstel voor een detourke. Weliswaar eentje van economische aard. Voor Deiffelt even de Luxemburgse grens overwippen om in Schmiede bj de Q8 naft te gaan tanken voor de prijs van diesel.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by OzzePaa »

j@n wrote:Na het bekijken van de route heb ik toch nog een voorstel voor een detourke. Weliswaar eentje van economische aard. Voor Deiffelt even de Luxemburgse grens overwippen om in Schmiede bj de Q8 naft te gaan tanken voor de prijs van diesel.
Da's zo'n goei 2km op-en-af en na 140 van de 340 af te malen killometers ... en 35km voor de Total die exact op de helft van de route ligt.
Misschien wel e goe gedacht voor de mannen met te klein naftbakken ja ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

Een vraag die 'k vandaag kreeg en waar ik eigenlijk geen goed antwoord op had: komt ge wa tegen om te eten onderweg, of best toch een picknickske voorzien?
OzzePaa weet raad :?:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

Na ongeveer 160 km komen we 2 keer door Houffalize. En nog wat later door La Roche. Daar zal toch wel wat te eten te krijgen zijn.

Anderzijds verlies je natuurlijk minder tijd met een picnic.

Laten we stellen, de organizator beslist ?
I am confused. Oh no, maybe not!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

F M wrote:Laten we stellen, de organizator beslist ?
Of iedere deelnemer brengt voor de organisator een extra koffiekoek mee :lol:

Ik zit er niks mee in om een geïmproviseerd picknickse te doen, 'k doe da nie dikwijls (genoeg) eigenlijk met de moto ...

Maar ieder is vrij hé

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by OzzePaa »

ChiChiWaWa wrote:Een vraag die 'k vandaag kreeg en waar ik eigenlijk geen goed antwoord op had: komt ge wa tegen om te eten onderweg, of best toch een picknickske voorzien?
OzzePaa weet raad :?:
Jazeker : koeien, schapen in de wei, loslopende kiekens genoeg, af en toe een overstekend konijn of ditto fazant ;) :lol: :mrgreen:
F M wrote:Na ongeveer 160 km komen we 2 keer door Houffalize. En nog wat later door La Roche. Daar zal toch wel wat te eten te krijgen zijn.
Anderzijds verlies je natuurlijk minder tijd met een picnic.
Laten we stellen, de organizator beslist ?
Als we tegen tienen vertrekken, zullen de magen tegen dawwe in Houffalize zijn inderdaad al wel goe grollen vermoed ik. Op de verkenning had ik na 2,5u een alternatieve eetstop "in the wild" op het lusje rond Burg Reuland. (foto met het schoon uitzicht int verkenningsverslag) maar da's een smal wegske door de velden met slechts één bankske ...
Aan het rondpunt in Grüffelingen (efkes voor -of na- het rondje Burg-Reuland) staat zo'n 2,5km richting St-Vith, dees taverne-frituur (klik) :arrow: Frituur Am Hohenbusch ... aan dat rondpunt komen we dus ook twee keer voorbij ;) Een klein détourke waard als we de voetjes onder tafel (terras met picknickbanken) willen steken ;)
Nog een mogelijkheid is natuurlijk Achouffe (efkes voor Houffalize) waar het kabouterke ook wel wat lekkers op het bord kan leggen.
T's wel zondag en goe weer, dus mogelijks overal wel ewa drukker als er op of even na de noen een terrasplek om t'eten gezocht wordt ... Mijn noodrantsoen gaat inallegeval wel mee 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

'k Zal die Hohenbusch in de GPS steken als waypoint, Achouffe zien we vanzelf wel aan de brouwerij. Maar 'k voorzie ook een koffiekoekske of twee, just in case. En mijne Walkstool zit in den topkoffer voor als er geen bankskes zijn :laughing:

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by fore »

OzzePaa wrote: Nog een mogelijkheid is natuurlijk Achouffe (efkes voor Houffalize) waar het kabouterke ook wel wat lekkers op het bord kan leggen.
Aha ... dan kannek een fles caffee-chouffe gaan sjoppen ... : :friday:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply