Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

Omdat het niet altijd een last minute vieze goesting moet zijn ...
Omdat ik dat vorig jaar in een zotte bui ne keer heb uitgetekend ...
Omdat zo'n hellingen een pak makkelijker gaan met de moto en er dan misschien wa minder zweet in mijn ogen staat om eens van de omgeving te genieten ...
Omdat het eigenlijk wel minder klassieke motobaantjes zijn ...

Ga ik zondag 14 augustus, in de hoop dat de zomer tegen dan toch de weg naar België heeft gevonden, een ritje doen in de Ardennen, geïnspireerd op een samenraapsel van verschillende fietstochten die ik in die contreien heb gereden in 2015.

Start en finish is in Tilff, daartussen ligt 335 km van vanalles wat. Verwacht alvast geen aaneensluiting van circuitwaardige asfalt of een rits eindeloze knietjeslokkende bochten. Men schotelt ons arme fietsers niet altijd de beste ondergrond voor. Maar wel de nodige glooiingen alsook enkele rotzakken van 20%

https://drive.google.com/open?id=1sjB4p ... sp=sharing
Last edited by ChiChiWaWa on 30 Jun 2016 13:48, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

Lijkt me een typisch toertje voor OzzePaa en consoorten.

Ik hou dit in het oog. Ik ben dan nog in het land, maar die route is niet echt spek voor mijn bek. Maar als er ietwat meer dan een hond en een paardekop op af komt, dan zie ik het nog wel zitten.
I am confused. Oh no, maybe not!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

F M wrote:Lijkt me een typisch toertje voor OzzePaa en consoorten.

Ik hou dit in het oog. Ik ben dan nog in het land, maar die route is niet echt spek voor mijn bek. Maar als er ietwat meer dan een hond en een paardekop op af komt, dan zie ik het nog wel zitten.
't Is genen off-road of zo ze, da nu ook weer niet. Hier en daar wa mindere asfalt en wa meer smallere baantjes dan schone brede snelle wegen. Nu ja, 'k heb 'm zelf ook nog niet gereden met de moto, kan dik tegenvallen, kan goed meevallen. :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Koeno »

Hoe het er nu naar uit ziet ben ik ook thuis en wil ik dus best mee rijden ook :)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by bompa »

Dat ziet er in ieder geval goed uit, ga ik zeker is rijden , maar die datum zal ik ergens door het Nationaal Park Dwingelderveld naar de hunebedden aan het fietsen zijn.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by OzzePaa »

Aha :idea: :!: Mij-gedacht 8-) Ik heb hier al een paar jaar "De Steilste Van Bellege" in mekaar geknutseld liggen : een aanmekaargeregen samenraapsel van alle steilste hellingen (in Dardennen tenminste) die die mannen op hun dunne bandjes allemaal op hun palmares willen zien staan :grin: Verdeeld over een noord-zuid en een oost-west lus.
Ergens op dees forum staat er nog wel een link en wat verslagerij van denk ik :? ;) EDIT : nee toch niet : dat was "in die ander praatbarak" :roll:
Bompa en een keer FM hebben er daar al wel eens eentje van meegebold en die zullen wel beamen dat het inderdaad niet allemaal acht-meter-brede-biljartbaantjes zijn waar de fietsers op kicken :ricky:
Staat genoteerd dus :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

Ik heb ze er zeker niet allemaal in steken, maar wel enkele van diegenen die ik vorig jaar gereden heb. Maar bvb de Redoute zit er al niet in, ik wou de rit ook niet overdreven lang maken en toch een beetje al mijn fietstochten van vorig jaar in die hoek herbeleven.

Qua uur en zo heb ik nog geen idee, moet nog eens kijken wat de GPS er van zegt :)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

OzzePaa wrote:Aha :idea: :!: Mij-gedacht 8-) Ik heb hier al een paar jaar "De Steilste Van Bellege" in mekaar geknutseld liggen : een aanmekaargeregen samenraapsel van alle steilste hellingen (in Dardennen tenminste) die die mannen op hun dunne bandjes allemaal op hun palmares willen zien staan :grin:
As ge eerlijk zijt: sommige van die wegen willen die mannen absoluut NIET onder hun dunne bandjes krijgen. Die zijn eerder voor die mannen met hun dikke bandjes. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by bompa »

F M wrote:
OzzePaa wrote:Aha :idea: :!: Mij-gedacht 8-) Ik heb hier al een paar jaar "De Steilste Van Bellege" in mekaar geknutseld liggen : een aanmekaargeregen samenraapsel van alle steilste hellingen (in Dardennen tenminste) die die mannen op hun dunne bandjes allemaal op hun palmares willen zien staan :grin:
As ge eerlijk zijt: sommige van die wegen willen die mannen absoluut NIET onder hun dunne bandjes krijgen. Die zijn eerder voor die mannen met hun dikke bandjes. :mrgreen:
Maar 't was wel een mooi ritje vond ik :mrgreen: .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by bompa »

ChiChiWaWa wrote:
Qua uur en zo heb ik nog geen idee, moet nog eens kijken wat de GPS er van zegt :)
Zo een 7 u 15 denk ik :grin:

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

bompa wrote:
ChiChiWaWa wrote:
Qua uur en zo heb ik nog geen idee, moet nog eens kijken wat de GPS er van zegt :)
Zo een 7 u 15 denk ik :)
Rijtijd?
Zou kunnen, al moet dat op 6,5 uur toch ook gereden geraken zou ik durven denken. Dus afspreken vanaf half negen en vertrekken tegen 9u30 ten laatste? Juist op tijd terug in Tilff voor 't avondeten :D
Of bedoelde je om 7u15 's ochtends aan de start :?:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by bompa »

ChiChiWaWa wrote:
bompa wrote:
ChiChiWaWa wrote:
Qua uur en zo heb ik nog geen idee, moet nog eens kijken wat de GPS er van zegt :)
Zo een 7 u 15 denk ik :)
Rijtijd?
Zou kunnen, al moet dat op 6,5 uur toch ook gereden geraken zou ik durven denken. Dus afspreken vanaf half negen en vertrekken tegen 9u30 ten laatste? Juist op tijd terug in Tilff voor 't avondeten :D
Of bedoelde je om 7u15 's ochtends aan de start :?:
Nee, daarstraks regende het hier, ik dacht ik zal is naar de route kijken en heb ze maar over getekend in mapsource (niet makkelijk) :grin: maar ik kwam ook op 355 km uit en volgens mij loopt ze over dezelfde wegen
en mapsource gaf 7 u 15 dat ze zou duren .Maar ik ben dan nog op verlof. Maar amuseer jullie, 't ziet er goed uit :thumbsup:

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

bompa wrote: heb ze maar over getekend in mapsource (niet makkelijk)
Ik heb ze staan in GPX hoor. 't Is die GPX die ik naar een Google Maps overgezet heb om het te kunnen visualiseren :D
Ik heb het spoor ook al in de GPS staan, maar nog niet laten omrekenen naar een route. Eerst nog een paar dagen naar Engeland en een paar dagen naar Duitsland deze maand :P

Voor wie ze al wilt : http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... motorfiets

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

Ik heb de route eens bekeken. Ambitieus maar aanlokkelijk. OK, er worden kleine wegjes gekozen, maar ook voldoende doorgaande verbindingswegen. En de afstand is zeker groot genoeg opdat OzzePaa er geen 20 detourkes kan aanbreien. :whip:

Count me in. 14 augustus wordt vastgelegd in de agenda. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

F M wrote: En de afstand is zeker groot genoeg opdat OzzePaa er geen 20 detourkes kan aanbreien. :whip:
:lol:
Doet 'm da bewust of eerder omdat 'm niet op zijn route let :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

Allebei :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by bompa »

ChiChiWaWa wrote:
bompa wrote: heb ze maar over getekend in mapsource (niet makkelijk)
Ik heb ze staan in GPX hoor. 't Is die GPX die ik naar een Google Maps overgezet heb om het te kunnen visualiseren :D
Ik heb het spoor ook al in de GPS staan, maar nog niet laten omrekenen naar een route. Eerst nog een paar dagen naar Engeland en een paar dagen naar Duitsland deze maand :P

Voor wie ze al wilt : http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... motorfiets
Ik ken daar niet veel van :grin: ik zag ze staan en dacht ik teken ze maar over het regent hier nu toch , en zit er maar 1 km naast ,op vier plaatsen een ander klein stukje weg genomen maar voor de rest klopt ze , maar ik zal die van jou maar bijhouden , maar 'k ga ze zeker wel is rijden.

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

Mijne GPS zegt dat het op zes uur moet kunnen :D

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by OzzePaa »

F M wrote:Allebei :lol:
Heilah :o :!: Zalt gaan mee achter mijne rug te klappen, ja :?: :angel:
Dees is een toerke naar mijne meug zenne :sweetheart: 't Zit propvol met zo van mijn favoriete wegskes dus moet daar just niks aan geprutst worden :thumbsup: .... Eeuuuh, wacht :twisted: ... met 2 killemeterkes erbij zit deze (toch obligate als ge in de buurt bent :!: ) :arrow: 25% van de Rue des Hézalles in Trois-Ponts er ook bij :rayof: :ricky:

Image
Maar voor de rest : houwwezo :headbang: Hier kan ik alleen maar reklam voor maken :blob1:

:arrow: Trouwens, den Bompa heeft goed getekend ...
en mijn ouwe-trouwe Z550 beweert iets van een 5u40' nodig te hebben ;) :FLIPA: :Pyndn: :lol:
(maar we zullen toch maar best optijd moeten vertrekken, vermoed ik)

Nu we het toch over toerkes-doen hebben : rijdt er zondag misschien iemand "De Langste Rit van 2016" van de GS-clubVlaanderen mee :?:
Die mannen zaten vroeger massaal op het "Toerbuffel"-forum maar rijden nu blijkbaar allemaal met zo'n lelijk GS^-geval.
Weet niet of dat strikt genomen een voorwaarde is om te mogen euuuhhh ... meemogen, maar tis dus zo'n 530km vanaf Leuven en terug tot daar ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

Mark, die Mont de Fosse is ook niet min. Die gaat ook steil omhoog. En Chichi wil graag met de moto rijden wat hij al met de fiets gedaan heeft, dus laat het eens zoals het is ?

Anders rijdt gij altijd dezelfde weg, nu kan je eens van een andere weg genieten. ;)

Enfin, mijn gedacht hee.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply