TADAAAAAAAAAA
ik zal beginnen met te zeggen dat de track
PRACHTIG GEVARIEERD is. Dank u Chichiwawa
(PS chichiwawa: en gij hebt die track volledig met de fiets gereden, op hoeveel dagen? , alvast respect, daar doe ik mijn helm voor af ! )
omdat het een lange dag was, zal het dagverslag even GEVARIEERD zijn:
en daarom start ik met een GEVARIEERD ontbijtje met :
een trio-tje van "home-made" eikes:
met een toostie
en ne ECO
fokkie
"ikweetniethoeveel" caloriekes
De regenkledij gaat ook mee, maar we gaan dat niet nodig hebben, want ze geven
Ik kan alvast vertrekken , al duurt het GEVARIEERD afscheid nemen van de dochter wel lang, al die kusjes en knuffels en kusjes..... en bij thuiskomst wist ze mij te vertellen dat er te weinig knuffels waren.
Het is alvast mooi droog weer om 9u30, dat ziet er goed uit.
Tripy ON, route load.....................................................................................................................
..............................................................................................................................Tripy off
en opnieuw
Tripy ON, route load....................................................................................................................
..............................................................................................................................Tripy off
hmmmm, Tripy heeft te weinig zin vandaag om de GEVARIEERDE GPX file te transformeren naar GEVARIEERDE Pijlkes en gelijkaardige bollekes.
Aan mijn 1ste naftpomp, dan toch maar Mr.Montana uit de topkoffer gevist, track zichtbaar gezet. OK
Nog effe voltanken en we kunnen vertrekken ...... ware het niet dat de zon plots verdwenen was..... in die topkoffer?
Ik werd getrakteerd op een eerste stevige bui, gelukkig stond ik nog onder het dak van benzinepomp. Snel die regenbroek aan.
Dat regenvestje dat onder mijn motorvest moet.......
, laat ik nog even voor wat het is. Mijn nieuwe KTM jas is nog waterdicht , hoop ik.
Om 10u begin ik aan het saaiste stuk van de dag: vanaf erpe mere tot afrit Luik,
een niet GEVARIEERDE 142KM
EEEEEEEEEEEEEVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTTTTIIIIIIIIIIIIIIIIIIGGGGGGGGG
Tegen 11u15 zie ik de startplaats verschijnen op Mr.Montana
en wat ik zie bevalt mij zeer
in detail ziet dat er beetje uit zoals een tekening van mijn dochter: ze mag dat nog doen
EN WE ZIJN WEG............... bij droog weer.
Aangezien ik toch alleen op stap ben, kan ik evengoed ergens te velde een GEVARIEERD lunchpakketje verorberen.
achter mij:
voor mij:
en nog iets verder:
ik kom onderweg een paar tamme honden tegen,
veel MTB'ers omdat er in Houffalize een VTT wedstrijd is,
en ondertussen veel
en ook veel minder
maar flauwe regen
.
dat maakt natuurlijk dat de wegen er droog en nat bijliggen. Zeer verraderlijk om deftig tempo te rijden, maar ook zo vals om na een bocht dan plots op een natte strook te eindigen. Dus toch maar effe inhouden en hopen op een drogere periode de rest van de dag.
Zoals het in België met het weer dikwijls GEVARIEERD kl*** is, laat ik mij niet deprimeren, en geniet ten volle van de route. Ik laat de zon schijnen waar ze wil schijnen en ik vlieg door de druppels waar ze vallen. Dat lijkt de enige constante te zijn in deze rit.
Deze route gaat door veel kleine dorpen en snelle bochten tussenin, zeer veel onbekende wegen voor mij. Tot wanneer ik de bordjes van Durbuy zie verschijnen. En kort daarna een bord met "only motorparking in Durbuy" met een pijl.
Het is gematigd druk in Durbuy vooral door onze noorderburen en opmerkelijk kom ik geen motoren tegen.
Er staan verbodsborden voor motoren aan dat grote plein beneden de brug centrum Durbuy, je mag zelfs niet meer doorrijden langs de restaurants/cafés.
Ik heb er alleszins geen last van en ben blij dat ik durbuy buiten ben, was mij niet iets te druk.
Ik begin zo stilaan uit te kijken naar een leuke picknick plaats, maar door de GEVARIEERDE zon/regen, blijf ik maar verder bollen.
Tijdens de korte foto-sessies eet ik telkens paar "lokale kokoskoekjes" , die ervoor zorgen dat mijn middaghonger wat uitblijft. Of zou het met dat GEVARIEERD ontbijt te maken hebben.
ergens naast een bumker en een antennemast:
nog ergens bij een leuk vogelnestje
ik vind tijd niet belangrijk (als ik niet moet werken) , dus geniet ik van wat er komt en neem zoals het is.
mijn buikje denkt er toch beetje anders over, en dwingt mij te zoeken naar een ydillisch plaatsje.
en na enkele dorpjes zie ik HET.
een picknick tafel MET een dakje boven:
wij tevreden:
Tijdens een natje en droogje toch effe checken hoe ver ik al ben en wat er nog te wachten staat, ..... blijkt het al rond 16u te zijn en ik zit ongeveer op 2/3 van de rit, grof geschat op het kleine scherm. Dus niet teveel treuzelen en Gooooo !!!!!
Nog een tankbeurt (gem verbruik: 7l/100km) later en ik nader het einde van de route en stel "asap home" in op de Mr.Montana.
Vanaf nu volgt het meest GEVARIEERDE snelweg rit van de dag: Regen , laagstaande zon pal in mijn ogen, veel auto's met opspattend water, zichtbaarheid heel GEVARIEERD
, file vanaf de ring in Brussel tot Affligem. Soms honderden meters leeg 2de vak en druk 3de vak. Ik begrijp waarom ze niet invoegen maar toch is dit hatelijk.
Ben heel blij dat ik van die EEEEEEEEEEEEEEEEVVVVVVVVVVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTTTTTTIIIIIIIIIIGGGG af ben.
De kinders thuis zijn nog wakker, het is nog niet donker dus dat wil zeggen dat ik op een deftig uur thuis ben.
GEVARIEERDE statistieken:
-10u-19.45 motorplezier waarvan 1u12 aan tanken/shoppen/eten/foto's/gps gepruts en een totale lengte van
631000meter droog/nat wegdek en een max snelheid van
: (dat was offroad)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today