zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by petervdc »

karel-p wrote:optel som = wa veel voor een zondags toerke
Ik doe dat ook niet meer.
Ik herinner me nog een toertje in luxemburg met oa Chi & Fore een aantal jaar terug.
100euro nafte op een dag...
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by TRooPER »

Tom Thumper wrote:
ChiChiWaWa wrote:Met ne kleinere groep, of als je Trooper heet..., kan da wel sneller hoor.
:stupid:

als ik alleen (of met 2/3) ben , ga ik ook niet langer dan een halfuur stoppen om ne keer iets te eten, ne keer tanken onderweg met ne snicker in de hand en de kameel op de rug.....

en om 18u terug in tilff, dan heb ik nog 6u te rijden eer de dag voorbij is. ..... tijd genoeg....

:whip:
ik ga wel op zondag rijden, maar niet als een zondagsrijder :rifle: ...... :ricky:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by OzzePaa »

Drummer wrote:8-) 8-) 8-)
Ik denk als ge om 11 pas vertrekt, dat ge een héél stevig tempo gaat moeten rijden om tijdig terug thuis te zijn.
Wij ( de groep van vorige zondag ) is vertrokken om 10hr, en was terug in Tilff rond 18hr.
Ja, maar dat was dus idd in groep, hé Peter ... met ook wat meer terrrasgepalaver alsdagge op uwen alleen onderweg zijt.
Tijdens de verkenning het ritje afgebonjourd in 7u tijd, waarvan zo'n kleine 1,5u stil gestaan/gezeten/gelegen :mrgreen:
@Troop : behalve met een snicker ook nie vergeten af en toe met ne snikkel in de hand te staan ;) :lol:

Aan de pechvogels die idd van een stuk verder moeten komen om Dardennen te berijden : tja, dat is natuurlijk zo dagge dan een lange zit hebt ... maar ik rij bv toch ook elk jaar eens naar de Caps en verschillende keren naar de uithoeken van Zeeland :thumbsup: Vanuit de Keimpe is dat dan ook weer een eindje verder asdagge vanuit de Vlaanders kunt vertrekken ...

Inallegeval dammuuzement Troop :!: Het weer zal nog wel wa meezitten en ge gaat het u niet beklagen :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by zappa »

zou hij al terug zijn ? :?:

't was wel niet zo'n droog weer :( en droog is toch leuker dan nat, bij het motorrijden.
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by OzzePaa »

Em zal inallegeval het tempo er niet zo neig als gewenst hebben kunnen opleggen, vrees ik :dontknow: Maar de dag is nognie om hé 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by TRooPER »

TADAAAAAAAAAA :lol:

ik zal beginnen met te zeggen dat de track PRACHTIG GEVARIEERD is. Dank u Chichiwawa

(PS chichiwawa: en gij hebt die track volledig met de fiets gereden, op hoeveel dagen? , alvast respect, daar doe ik mijn helm voor af ! )



omdat het een lange dag was, zal het dagverslag even GEVARIEERD zijn:

en daarom start ik met een GEVARIEERD ontbijtje met :

een trio-tje van "home-made" eikes:
Image

met een toostie
Image

en ne ECO :pillepalle: fokkie :sleeping:
Image


"ikweetniethoeveel" caloriekes
Image



De regenkledij gaat ook mee, maar we gaan dat niet nodig hebben, want ze geven :sunny: :sunny: :sunny: :sunny:
Image


Ik kan alvast vertrekken , al duurt het GEVARIEERD afscheid nemen van de dochter wel lang, al die kusjes en knuffels en kusjes..... en bij thuiskomst wist ze mij te vertellen dat er te weinig knuffels waren. :mrgreen:
Het is alvast mooi droog weer om 9u30, dat ziet er goed uit.
Tripy ON, route load.....................................................................................................................
..............................................................................................................................Tripy off

en opnieuw
Tripy ON, route load....................................................................................................................
..............................................................................................................................Tripy off


hmmmm, Tripy heeft te weinig zin vandaag om de GEVARIEERDE GPX file te transformeren naar GEVARIEERDE Pijlkes en gelijkaardige bollekes.
Aan mijn 1ste naftpomp, dan toch maar Mr.Montana uit de topkoffer gevist, track zichtbaar gezet. OK :rayof:
Nog effe voltanken en we kunnen vertrekken ...... ware het niet dat de zon plots verdwenen was..... in die topkoffer?
Ik werd getrakteerd op een eerste stevige bui, gelukkig stond ik nog onder het dak van benzinepomp. Snel die regenbroek aan.
Dat regenvestje dat onder mijn motorvest moet....... :pillepalle: , laat ik nog even voor wat het is. Mijn nieuwe KTM jas is nog waterdicht , hoop ik.

Om 10u begin ik aan het saaiste stuk van de dag: vanaf erpe mere tot afrit Luik,
een niet GEVARIEERDE 142KM
EEEEEEEEEEEEEVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTTTTIIIIIIIIIIIIIIIIIIGGGGGGGGG

Tegen 11u15 zie ik de startplaats verschijnen op Mr.Montana
en wat ik zie bevalt mij zeer :rayof:
Image

in detail ziet dat er beetje uit zoals een tekening van mijn dochter: ze mag dat nog doen :thumbsup:
Image

EN WE ZIJN WEG............... bij droog weer.

Image


Aangezien ik toch alleen op stap ben, kan ik evengoed ergens te velde een GEVARIEERD lunchpakketje verorberen.
Image



achter mij:
Image
voor mij:
Image

en nog iets verder:
Image


ik kom onderweg een paar tamme honden tegen,
veel MTB'ers omdat er in Houffalize een VTT wedstrijd is,

en ondertussen veel :sunny: en ook veel minder :sunny: maar flauwe regen :bigcry: .
dat maakt natuurlijk dat de wegen er droog en nat bijliggen. Zeer verraderlijk om deftig tempo te rijden, maar ook zo vals om na een bocht dan plots op een natte strook te eindigen. Dus toch maar effe inhouden en hopen op een drogere periode de rest van de dag.

Zoals het in België met het weer dikwijls GEVARIEERD kl*** is, laat ik mij niet deprimeren, en geniet ten volle van de route. Ik laat de zon schijnen waar ze wil schijnen en ik vlieg door de druppels waar ze vallen. Dat lijkt de enige constante te zijn in deze rit.


Deze route gaat door veel kleine dorpen en snelle bochten tussenin, zeer veel onbekende wegen voor mij. Tot wanneer ik de bordjes van Durbuy zie verschijnen. En kort daarna een bord met "only motorparking in Durbuy" met een pijl.
Het is gematigd druk in Durbuy vooral door onze noorderburen en opmerkelijk kom ik geen motoren tegen. :rolleyes3: :rolleyes2:
Er staan verbodsborden voor motoren aan dat grote plein beneden de brug centrum Durbuy, je mag zelfs niet meer doorrijden langs de restaurants/cafés.
Ik heb er alleszins geen last van en ben blij dat ik durbuy buiten ben, was mij niet iets te druk.

Ik begin zo stilaan uit te kijken naar een leuke picknick plaats, maar door de GEVARIEERDE zon/regen, blijf ik maar verder bollen.
Image


Tijdens de korte foto-sessies eet ik telkens paar "lokale kokoskoekjes" , die ervoor zorgen dat mijn middaghonger wat uitblijft. Of zou het met dat GEVARIEERD ontbijt te maken hebben.


ergens naast een bumker en een antennemast:
Image

nog ergens bij een leuk vogelnestje
Image

ik vind tijd niet belangrijk (als ik niet moet werken) , dus geniet ik van wat er komt en neem zoals het is.
mijn buikje denkt er toch beetje anders over, en dwingt mij te zoeken naar een ydillisch plaatsje.
en na enkele dorpjes zie ik HET.
een picknick tafel MET een dakje boven: :rayof:
Image

wij tevreden:
Image

Tijdens een natje en droogje toch effe checken hoe ver ik al ben en wat er nog te wachten staat, ..... blijkt het al rond 16u te zijn en ik zit ongeveer op 2/3 van de rit, grof geschat op het kleine scherm. Dus niet teveel treuzelen en Gooooo !!!!! :whip:
Image


Image


Image

Nog een tankbeurt (gem verbruik: 7l/100km) later en ik nader het einde van de route en stel "asap home" in op de Mr.Montana.
Vanaf nu volgt het meest GEVARIEERDE snelweg rit van de dag: Regen , laagstaande zon pal in mijn ogen, veel auto's met opspattend water, zichtbaarheid heel GEVARIEERD :thumbsdown: , file vanaf de ring in Brussel tot Affligem. Soms honderden meters leeg 2de vak en druk 3de vak. Ik begrijp waarom ze niet invoegen maar toch is dit hatelijk.
Ben heel blij dat ik van die EEEEEEEEEEEEEEEEVVVVVVVVVVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTTTTTTIIIIIIIIIIGGGG af ben.

De kinders thuis zijn nog wakker, het is nog niet donker dus dat wil zeggen dat ik op een deftig uur thuis ben. :thumbsup:

GEVARIEERDE statistieken:
-10u-19.45 motorplezier waarvan 1u12 aan tanken/shoppen/eten/foto's/gps gepruts en een totale lengte van
631000meter droog/nat wegdek en een max snelheid van :pillepalle: :devil: : (dat was offroad)

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by ChiChiWaWa »

TRooPER wrote: ik zal beginnen met te zeggen dat de track PRACHTIG GEVARIEERD is. Dank u Chichiwawa

(PS chichiwawa: en gij hebt die track volledig met de fiets gereden, op hoeveel dagen? , alvast respect, daar doe ik mijn helm voor af ! )
Die route is een samenraapsel van ik denk een 4-tal fietsritten in die buurt, dus zeker niet op enen dag of als één aaneensluitende rit, maar ja zowat al die hellingen ben ik ook met den stoempt-m-zelf fiets omhoog gekropen :pillepalle:

'k Zou er eigenlijk nog een heel schoon stuuk aan kunnen breien in 't Oostkanton, een stukje Duitsland en Luxemburg in, maar dan werd de route toch echt wel te lang voor een dag-ritje.

Misschien maak ik nog wel eens een nieuwe rit op basis van fietstochten, zelfde hoek van 't land. Recent ook nog een mooie rit gereden vanuit Rochefort, misschien te combineren met een rit vanuit Namur ...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by OzzePaa »

Troop, 'k was efkes nie mee :? :? Die fottokes van de Schoon Eeuwige Dreef als eerste, vermeld voor Durbuy en de foto in La Roche ... het trajectverloop op de foto MrMontana ... :shock: ... (maar eigenlijk ook wel te zien aan de datestamp van uw foto's) :lol:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: Ge hebt gij da toerke begot achtersteveur gereden :!: :!: :Pyndn:
Als dat nog eens niet een gevarieerde aanpak is :headbang:
En dienen 'ond lag daar in Jenneret dus nog altijd int midden van de baan ... braaf beest dadde :sweeet: ;)
Tof ook dat het in-depth-verslag zoveel aandacht besteedt aan het culinaire aspect van zo'n daglang dagritje ... moet daar zelf eens een voorbeeld aan nemen :whistling:
G'ebt u dus gevarieerd gammezeeerd, which is good :thumbsup: :ricky:
Last edited by OzzePaa on 22 Aug 2016 14:18, edited 2 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by ChiChiWaWa »

Amai, da kan ik zo nie spotten ze. Straf da
Als 't zo is, dan ben ik elke helling bijzonder vlot afgevlamd ipv opgereden :D

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by TRooPER »

En ik ben 2x langs start gereden.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by Tom Thumper »

ChiChiWaWa wrote:Amai, da kan ik zo nie spotten ze. Straf da
Als 't zo is, dan ben ik elke helling bijzonder vlot afgevlamd ipv opgereden :D
Maar vermits jij in het Antwerpse woont, moet je elke berg die je afrijdt toch eerst oprijden? En dan blijft dat toch allemaal een beetje hetzelfde? :ricky:
Me gusta la moto, me gustas tu.

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by ChiChiWaWa »

Tom Thumper wrote: Maar vermits jij in het Antwerpse woont, moet je elke berg die je afrijdt toch eerst oprijden? En dan blijft dat toch allemaal een beetje hetzelfde? :ricky:
Da zou ik zo nog nie durven zeggen. Den ene kant kan al wa steiler en zwaarder zijn dan den andere kant ...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by Tom Thumper »

ChiChiWaWa wrote:
Tom Thumper wrote: Maar vermits jij in het Antwerpse woont, moet je elke berg die je afrijdt toch eerst oprijden? En dan blijft dat toch allemaal een beetje hetzelfde? :ricky:
Da zou ik zo nog nie durven zeggen. Den ene kant kan al wa steiler en zwaarder zijn dan den andere kant ...
Maar als de helling steiler is, is ze korter en als ze minder steil is, is ze langer... :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by TRooPER »

@chichi,
Niet wakker liggen van tom thumper zijn redenering, er werkt maar 1 hersencel(helft)

Als tom triple zou wakker zijn moet ge wel opletten :w00t:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: zondag 21 aug: fietsen met de motorfiets, bompagroep

Post by ChiChiWaWa »

Tom Thumper wrote: Maar als de helling steiler is, is ze korter en als ze minder steil is, is ze langer... :dontknow:
150m klimmen over ene kilometer afstand, of 2 kilometer afstand is anders al een serieus verschil :)

Post Reply