Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Koeno wrote: 23 Jun 2020 23:41 Note to self: GPS staat vééééls te laag om gemakkelijk te rijden... dat in combinatie met een bluetooth set die niet wou pairen......
Ja op uw BMW zijt ge dan ook een GPS gewend die bijna tot tegen uw voorhoofd geduwd wordt. :lol:
;)

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Kei handig toch, nooit ogen volledig van de weg...
Op CBR zit hij zo laag dat ik echt volledig moet wegkijken van de baan...

beetje naar omhoog zou handiger zijn, maar 'k moet opletten dat hij niet vast komt te zetten tegen kuipruit...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 24 Jun 2020 12:17 Kei handig toch, nooit ogen volledig van de weg...
Op CBR zit hij zo laag dat ik echt volledig moet wegkijken van de baan...

beetje naar omhoog zou handiger zijn, maar 'k moet opletten dat hij niet vast komt te zetten tegen kuipruit...
Bwah ... zoals te zien op de foto's op de vorige pagina, staat op den FJR het wegwijstoestel ook wat lager opgesteld, maar als, alvorens een halve seconde-blik op dat schermpje te werpen, ge voor u kijkt en kunt vaststellen dat de baan bij wijze van spreken van hier tot Scherpenheuvel vrij is, zal dat niet zo'n drama zijn.
Ik heb er inallegeval totaal geen probleem mee. Trouwens, op de GSA staat de nieuwe XT meer aan de linkerkant en veel hoger gemonteerd ; om daar op te kijken moet ik evenzeer m'n blik een seconde-fractie van de weg halen.
Een blik in de spiegels of dashboard moet toch ook kunnen zonder dat die vlak voor uwe neus staan. Zolang de weg nog int perimetrisch zichtveld valt isser natuurlijk helemaal niks aan de hand ...
Want opnieuw focussen moet je toch : of je nu even je starre blik van de weg ver voor je verplaatst naar een GPS en weer terug die vlak voor je boven de klokken hangt, eentje die wat meer opzij of verder naar beneden bevestigd is, die aanpassing over en weer is er sowieso.
Last edited by OzzePaa on 24 Jun 2020 15:27, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Zonder zeveren, ik versta 'm wel. De GPS op zijn CBR staat op de balhoofdmoer gemonteerd.
Dan moet ge effectief diep naar beneden kijken, uw blik herfocussen, hetgeen ge ziet zien en interpreteren en dan terug naar de weg kijken. Dat duurt te lang. Maar die moto heeft clip-ons, dus er is geen andere plaats voor.

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 23 Jun 2020 22:14 Ik ken er niks van maar ik had het gevoel dat dit een speciaal brommerke is:
en bovenal een spuuglelijk hok... :mad:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

Stefke wrote: 24 Jun 2020 18:42
TuttoTerreno wrote: 23 Jun 2020 22:14 Ik ken er niks van maar ik had het gevoel dat dit een speciaal brommerke is:
en bovenal een spuuglelijk hok... :mad:
dat is een beetje te cryptisch voor mij. Welk hok op de foto bedoel je?

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Dagtripfoto.

Post by Marsman »

Stefke wrote: 24 Jun 2020 18:42
TuttoTerreno wrote: 23 Jun 2020 22:14 Ik ken er niks van maar ik had het gevoel dat dit een speciaal brommerke is:
en bovenal een spuuglelijk hok... :mad:
:stupid: :stupid: :stupid:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Koeno wrote: 19 Aug 2019 18:17 mijn laatste dagtrip was minder succesvol....
Croix in de regen...

Begonnen met 3 sessies bij groep 4 te rijden...
Darna 2 sessies bij groep 2 en in de 5e sessie 100m voor de bocht na het rechte stuk onderuit.... :peepwall:

Image

@Davy: Sorry......
Ik had het blijkbaar wat verdrongen, maar er zijn zelfs foto's gemaakt als ik daar nog op mijn gat zat naast de baan :peepwall:

Image
Image

't is straks een jaar geleden, en het begint terug te kriebelen om eens op circuit te gaan rijden...
nu wachten tot ons jongste dotje een wat minder jong dotje is :D

deze wou ik toch ook nog ff showen, vond ik best mooie foto op een ietsie pietsie natte baan...
Image

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Uitstapje naar het Luxemburgse land om eens te controleren of de bochten daar nog aanwezig waren:
Image

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dagtripfoto.

Post by zappa »

Koeno wrote: 06 Jul 2020 11:18 Uitstapje naar het Luxemburgse land om eens te controleren of de bochten daar nog aanwezig waren:
En die duke heeft een volledige picknick tafel op zijn bagagerekje ? :shock: :o
sig nature

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Goh, die heeft daar wielekes onder gezet... met 180pk & 140nm kan die dat wel trekken... :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Dagtripfoto.

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 06 Jul 2020 11:18 Uitstapje naar het Luxemburgse land om eens te controleren of de bochten daar nog aanwezig waren
Geen last gehad van de pols?

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Davy78 wrote: 06 Jul 2020 15:04 Geen last gehad van de pols?
Op de GS valt dat mee he, na 200tal kilometer deed hij geen zeer ofzo, maar voelde ergens wat stroef aan... wat vermoeid...
Krijgt natuurlijk minder te verduren op zo'n GS...
Mocht ik met CBR op pad geweest zijn, dan zou dat een ander verhaal zijn... kzou waarschijnlijk vaker moet stoppen dan...

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

375km nattigheid. en na 19u30 er echt helemaal van genoten. Maar zelf in regenweer een beetje normaal rijden is in Vlaanderen goed om uw rijbewijs levenslang kwijt te spelen... Zone 50 en trajectcontroles kweken nog erger dan konijnen... :furious3:

Image

En hoera! De kapel van Edelare terug zonder steunpilaren! Het meesterwerk in zijn oude glorie! :rayof:

Image

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Dagtripfoto.

Post by Bij »

Vandaag was D-day :grin:
Deze morgen de GS weggebracht om het cardanprobleem definitief te laten oplossen.
smiddag aangezet naar the city of Turnhout om mijn nieuwe aanwinst te gaan ophalen :rayof: :rayof:
De eerste 100 km staan er ondertussen al op. Nu nog effe de postbode afwachten want die moet nog wat accesoires brengen :mrgreen:
Dit belet nauurlijk niet dat ik er ni mee zou rijden :ricky:
Attachments
IMG-2628 kopie.jpg
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dagtripfoto.

Post by zappa »

In de leukste kleurstelling ! Proficiat, en vooral veel ervaringen delen hé :grin:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Mooie papegaaiduiker-moto !

Image

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Dagtripfoto.

Post by Bij »

en dan een Bij als bestuurder :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

Bij wrote: 05 Aug 2020 22:10 Vandaag was D-day :grin:
Deze morgen de GS weggebracht om het cardanprobleem definitief te laten oplossen.
smiddag aangezet naar the city of Turnhout om mijn nieuwe aanwinst te gaan ophalen :rayof: :rayof:
De eerste 100 km staan er ondertussen al op. Nu nog effe de postbode afwachten want die moet nog wat accesoires brengen :mrgreen:
Dit belet nauurlijk niet dat ik er ni mee zou rijden :ricky:
veel plezier toegewenst.


1 tip : als ge er koffer(houder)s aan wilt hangen, doe het meteen, voordat er vuiligheid in de schroefdraden komt.

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Dagtripfoto.

Post by Bij »

Ik ga beginnen met eerst eens te zien dat ik die topkoffer er fatsoendelijk op krijg gevezen.
Zij koffers heb ik voorlopig geen nood aan dus die blijven er nog af.
Voedingskabelke voor de GPS gaat ook nog wat zoekwerk worden hoe ik die cockpit uiteen krijg.
De post heeft ondertussen verwittigd dat ze dat allemaal de maandag gaan brengen :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Locked