Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Raketman wrote: 21 Dec 2020 01:36 Het probleem hier is redelijk duidelijk : ne zware ketel op 100% baanbanden + slijk. Alles wat ge dan rapper rijdt dan stapvoets wordt gewoon puur geluk of ge op uwen donder gaat of niet...Met deze setup maakt het zelfs niet uit van welk merk die zware ketel is.
Goh, ik weet niet hoe rap ik reed... ik weet dat het in 2de vitesse was (want in 1e vond ik het moeilijker constante snelheid te kunnen houden) en net boven het punt waarop ik koppeling nodig had...

Of het dan geluk is of niet: hoed af voor BMW om het te laten voelen alsof die ketel op baanbanden hyper gecontroleerd te besturen viel...
Als deze versleten zijn zou ik misschien wel iets groffer willen (heidenau K60? ) maar ik vermoed dat zelfs zo'n band in modder niet véél beter zal presteren?
Tom Thumper wrote: 21 Dec 2020 09:14 Of je nu bijna professioneel, mooi rechtop gecontroleerd op uw bakkes gaat of met uw voeten zwevend over de grond op uw bakkes gaat, het blijft op uw bakkes gaan.
Maar langs de kant van vertrouwen kweken werkt een rit als dit met een schuiver als deze beter als wat ik 2 jaar geleden deed...

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

in échte diepe blubber werken alleen échte crossbanden.
Zelfs iets als een TKC70, wat op mijn CRFje ligt, glijdt behoorlijk heen en weer, en in echte blubber rij ik dan ook stapvoets. :thumbsup:
De Heidenau K60, de MT21, de TKC70, de TKC80 (een horrorband), Karoo 3 .... zijn allemaal banden die heel cool ogen en vooral meer grip opleveren op de hardere ondergronden, dus de zogenaamde steenpistes, waarbij de steenslag kan variëren van knikkers tot tennisballen/voetballen. Bij die laatste ballen helpt er niet veel meer trouwens :mrgreen:
Afin, een Heidenau zal op een paar centimeter modder ook nog wel helpen, maar je komt dan toch al in de buurt van het maximaal haalbare.
Leuk voordeel van die laatste banden is dat je er nog verhard mee kan rijden en toch een paar duizend kms kan rijden. Echte crossbanden smelten op asfalt en beton gewoon weg.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dagtripfoto.

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 21 Dec 2020 11:20
Tom Thumper wrote: 21 Dec 2020 09:14 Of je nu bijna professioneel, mooi rechtop gecontroleerd op uw bakkes gaat of met uw voeten zwevend over de grond op uw bakkes gaat, het blijft op uw bakkes gaan.
Maar langs de kant van vertrouwen kweken werkt een rit als dit met een schuiver als deze beter als wat ik 2 jaar geleden deed...
Voila, elegant op uw bakkes gaan! ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Tom Thumper wrote: 21 Dec 2020 11:33 ............
Voila, elegant op uw bakkes gaan! ;)
Nu we het daar toch over hebben ...

Image

Volgens de GPS-track smeet den FJR me er met 38 per uur af, zo'n 20 minuutjes voor we vrijdag ons doel Villers-la-Ville gingen bereiken.
De kilometers plassen en slijk- en modderstroken op de bietenbetonbaantjes die we al zonder problemen onder de wielen hadden gekregen, hebben ons misschien wat te kloek gemaakt, en op dat laatste stukje vettigheid voor de droge, propere witte beton, ietske te rap van stapvoets naar gaan versnellen :roll: :oops: :peepwall:
Zowel de RT van deSwa als den Blauwe Geschelpte dus moeten oprapen.
RT niks aan te zien behalve gekraste koffer en cilinderkopbescherming. De FJR wat meer plastiek gebarsten/gescheurd, R-voetsteun en spiegel afgebroken, kopkuip 10cm uit de haak, scherm eraf gesprongen en achterframe ook wat naar links opgeschoven.
De lijfelijke schade blijft beperkt tot een stram lijf en het gevoel dat heel de ophanging van m'n armen onder handen genomen is door een wat brute kinesist, maar voor de rest slechts last bij het hoesten, lachen, niezen, bukken, k*kken en push-ups ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

PRACHTIGE Foto !
Waarlijk ! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5057
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

OzzePaa wrote: 21 Dec 2020 13:28 De kilometers plassen en slijk- en modderstroken op de bietenbetonbaantjes die we al zonder problemen onder de wielen hadden gekregen, hebben ons misschien wat te kloek gemaakt
Tja, op dat soort baantjes hebben madam en ik zaterdag gefietst, en daar gemerkt dat het verdomd vettig was, en we heel voorzichtig moesten zijn.

Op dit moment daar met een FJR en RT over rijden? Dan zoek je het toch wel een beetje, Paa... :pillepalle: :roll:
Nu heb je weer kosten, en mag je blij zijn dat het lichamelijk goed afgelopen is. :whip:

Wij hebben ons tot de grotere wegen beperkt, en zijn ook daar heel voorzichtig gebleven.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

F M wrote: 21 Dec 2020 13:39 Op dit moment daar met een FJR en RT over rijden? Dan zoek je het toch wel een beetje, Paa... :pillepalle: :roll:
Osmaa gaat weer ferm kwaad geweest zijn. :peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 21 Dec 2020 14:08
F M wrote: 21 Dec 2020 13:39 Op dit moment daar met een FJR en RT over rijden? Dan zoek je het toch wel een beetje, Paa... :pillepalle: :roll:
Osmaa gaat weer ferm kwaad geweest zijn. :peepwall:
Dat viel best mee ;) Things happen, beseft ze nu ... zelfs als ik in het voor haar geruststellende gezelschap van de Swa op pad ben :whistling: :thumbsup:

Maar inderdaad FM : het lag er (ook op "gewone" wegen) niet echt vertrouwenswekkend bij, en met al de besmodderde betonbaantjes, nog natte bolle kasseistroken en ge-accidenteerde asfaltpaadjes die we al overleefd hadden in gedachte, en ondanks het gevoel dat er nooit een ei in de broek zat, is het waarschijnlijk wel puur geluk dat er niet vroeger op de dag iets voorviel.
De GPS-track geeft 38 per uur aan over de 13 meter voorafgaande het moment dat het fout ging ... Dat is rapper dan het aanvoelde, en ik moet dus toch gewoon mezelf verwijten niet lang genoeg gewacht te hebben om (met zicht op het droge stuk even verder) na de stapvoetse "doorwading" van de vorige paar 100m, een beetje op het gas te gaan. :wall:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2920
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Muug wrote: 21 Dec 2020 13:36 PRACHTIGE Foto !
Waarlijk ! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
En of! Foto van het jaar! 8-)
Last edited by Stefke on 21 Dec 2020 16:33, edited 1 time in total.

Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Tegen 40Km/u en zo de kont naar omhoog zwieren?
Amai, tegen 140km/u zou precies logischer overkomen...
Spectaculaire foto, maar vooral content dat ge fysiek niets erger voor hebt...

Arme FJR... geeft da beestje maar een serieus aaike ;-)

User avatar
F M
Posts: 5057
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Foto ? Is waarschijnlijk een printscreen van een filmpje?
Het zou me verbazen dat OzzePaa op dat moment eraan gedacht heeft zijn fototoestel boven te halen en op het knopje te duwen. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

F M wrote: 21 Dec 2020 17:00 Foto ? Is waarschijnlijk een printscreen van een filmpje?
Het zou me verbazen dat OzzePaa op dat moment eraan gedacht heeft zijn fototoestel boven te halen en op het knopje te duwen. :mrgreen:
Euhm, is een printscreen dan geen foto van een filmke? :peepwall:
Kan een interessante discussie zijn, maar in deze lijkt mij dat niet de essentie van het bericht :ugeek:

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Koeno wrote: 21 Dec 2020 17:02
F M wrote: 21 Dec 2020 17:00 Foto ? Is waarschijnlijk een printscreen van een filmpje?
Het zou me verbazen dat OzzePaa op dat moment eraan gedacht heeft zijn fototoestel boven te halen en op het knopje te duwen. :mrgreen:
Euhm, is een printscreen dan geen foto van een filmke? :peepwall:
Kan een interessante discussie zijn, maar in deze lijkt mij dat niet de essentie van het bericht :ugeek:
FM is héél goed in het kijken naast de essentie. 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3456
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Essentieel is de vraag of hier de winterkanteling van de aardbol ook nog moet ingecalculeerd worden? :ugeek:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

Als ik zo lees wat er allemaal krom staat...dat zal niet ver van ne perto af zijn denk ik dan zo. Alléz, ne moto in die stand kan nooit goed aflopen :? .

Ben gisteren ook een half dagske gaan rijden...alleen maar beton-en asfaltwegen gedaan, mijne moto en mijn kleren zagen eruit alsof het nen helen dag offroad geweest was :? :( .
Nil volentibus arduum

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

@Bullet

als ik het mij goed herinner steekt gij daar ook nog ergens onder, zo in die haag :mrgreen: ...ik heb die foto hier thuis ook.
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2920
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 21 Dec 2020 18:00 Essentieel is de vraag of hier de winterkanteling van de aardbol ook nog moet ingecalculeerd worden? :ugeek:
:mrgreen: :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

Trouwens

ik herinner mij zo de allereerste offroad-initiatiecursus van GM...Paul ging die geven en ik ging gewoon meerijden. Kirikoe was één van de eerste cursisten. Na nog geen goei 3km reden we op een betonbaantje dat er zowat identiek uitzag qua moddergesteldheid. Die mens reed toen met een TDM900, en begon zonder enige aanleiding gewoon te zweven op die modderlaag. Modderplaining als het ware. Die is er op één of andere totaal wonderlijke wijze in geslaagd om recht te blijven. Maar het beeld dat nog altijd in mijn geheugen gegrift staat is die van de twee sporen van zijn beide wielen die elkaar zeker 4 keer kruisten over een afstand van 30m, over de volledige breedte van de weg :shock: .

Achteraf grappig, maar toen had ik toch een lichte hartverzakking als ik die zo zag zwalpen :lol: .
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3456
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Om nog effe terug te komen op de banden van Koeno:
Tkc 80 is kak. Eigenlijk een showband voor aan het terras.
Ikke blij met een D908 vanachteren. maar dat bestaat niet in de GS-maat.
Ikke ook blij met een MT21 vanvoor. maar idem.

Veel van wat er "goed" uitziet in 19/17 inch, zal het ook niet doen in de modder en redelijk rap slibberen op natte verharde wegen. Dat laatst is trouwens het geval met alle echte noppenbanden.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 21 Dec 2020 18:11 Om nog effe terug te komen op de banden van Koeno:
Tkc 80 is kak. Eigenlijk een showband voor aan het terras.
Ikke blij met een D908 vanachteren. maar dat bestaat niet in de GS-maat.
Ikke ook blij met een MT21 vanvoor. maar idem.

Veel van wat er "goed" uitziet in 19/17 inch, zal het ook niet doen in de modder en redelijk rap slibberen op natte verharde wegen. Dat laatst is trouwens het geval met alle echte noppenbanden.
Kortom GS verkopen en 950/990 in de plek zetten als ik het deftig wil doen? :shock:

Locked